Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2004, 15:24   #41
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Ik geloof dat je alleen staat Hanne.
Zegt dat je dan niets?
Ja, dat ik geen meeloper ben en me niet laat verleiden tot politiek correcte zelfverdwazing om mee in het rijtje te lopen van de p.c. goegemeente of non-believers.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 16:15   #42
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Hanne, dit is oud nieuws, dat volgens mij meer een broodje aap is.

Het kan dat er idioten zijn die zulke acties uitvoeren, maar in geen enkel Moslimland, of nergens in de meest radicale interpretatie van de Koran is deze "glimlach" een gangbare. Ook ken ik geen enkele andere beschaving die zulke dingen als sociaal aanvaard laat overkomen.

Dus indien het een wederkerende misdaad is, dan mogen de daders, welke strekking dan ook,eens kennis maken met de harde hand van de wet ([size=2]maar tja, waar blijven de knuffelaars[/size])
Wie zegt hier dat het over moslim-allochtonen ging? Me dunkt kennen we ook reelijk wat Europese allochtonen (nog nooit van Russische maffia of Albanese gewelddadigaards gehoord?), én ook grote groepe allochtonen die, hoewel van islamitische afkomst de waarden enr egels vande islam duidelijk niet meer volgen (in geen enkele variante).
Rudi Dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 16:27   #43
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Ik heb eerder de neiging Hanne haar verhaal te geloven, al wil ik eerst wel concrete bewijzen. Waarom zou het niet verbazen dat deze baarbaarse feiten zijn gebeurd. Zijn de media niet verantwoordelijk voor "urban legends" door steeds criminele daden van allochtonen dood te zwijgen. En (s)linkse denkers die er handig op inspelen. Het verhaal van dat Nederlandse meisje dat eerst verkracht en dan besneden werd met een mes door Marokkanen kan je ook afdoen als een broodje aap, ook hier werd er in de media geen aandacht aan geschonken. Verder is het een vaststelling dat er op hun barbaarse daden geen maat meer staat, en men steeds driester te werk gaat.
Oud 9 maart 2004, 16:27   #44
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Ik heb eerder de neiging Hanne haar verhaal te geloven, al wil ik eerst wel concrete bewijzen. Waarom zou het me niet verbazen dat deze baarbaarse feiten zijn gebeurd. Zijn de media niet verantwoordelijk voor "urban legends" door steeds criminele daden van allochtonen dood te zwijgen. En (s)linkse denkers die er handig op inspelen. Het verhaal van dat Nederlandse meisje dat eerst verkracht en dan besneden werd met een mes door Marokkanen kan je ook afdoen als een broodje aap, ook hier werd er in de media geen aandacht aan geschonken. Verder is het een vaststelling dat er op hun barbaarse daden geen maat meer staat, en men steeds driester te werk gaat.
Oud 9 maart 2004, 16:49   #45
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Er word hier hoe langer hoe meer broodje aap geserveerd...
"Jetez de la boue, il en restera toujours quelque chose" lijkt het principe te zijn
Et alors?
Alors? Il n'y a rien d'étonnant, on sait qui jette la boue...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 16:59   #46
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill

Et alors?

vertaalnoot voor Illwill : jetter la boue is een politiek correcte vertaling van "ter kennis brengen".
Het wordt voornamelijk misbruikt om z'n onvrede uit te drukken over feiten die beter niet het daglicht zien. Uit intellectuele oneerlijkheid en gemakzucht wordt dan verkozen om op de boodschapper te schieten.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 17:01   #47
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Citaat:

vertaalnoot voor Illwill : jetter la boue is een politiek correcte vertaling van "ter kennis brengen".
Het wordt voornamelijk misbruikt om z'n onvrede uit te drukken over feiten die beter niet het daglicht zien. Uit intellectuele oneerlijkheid en gemakzucht wordt dan verkozen om op de boodschapper te schieten.
Toch zwak voor een volwassene van meer dan 50 jaar met zijn "intelligentie" niveau. 8)
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 17:37   #48
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Citaat:

Hanne,
illwill kent de juiste betekenis beter dan jij...
Als boodschappers onzin of roddels en broodje aap vertellen wordt er niet op geschoten (gelukkig)
Oud 9 maart 2004, 22:04   #49
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Ik heb eerder de neiging Hanne haar verhaal te geloven, al wil ik eerst wel concrete bewijzen. Waarom zou het me niet verbazen dat deze baarbaarse feiten zijn gebeurd. Zijn de media niet verantwoordelijk voor "urban legends" door steeds criminele daden van allochtonen dood te zwijgen. En (s)linkse denkers die er handig op inspelen. Het verhaal van dat Nederlandse meisje dat eerst verkracht en dan besneden werd met een mes door Marokkanen kan je ook afdoen als een broodje aap, ook hier werd er in de media geen aandacht aan geschonken. Verder is het een vaststelling dat er op hun barbaarse daden geen maat meer staat, en men steeds driester te werk gaat.
Mochten die verhalen waar zijn en niet het werk van één of twee geïsoleerde perverten: België heeft ook zijn Dutroux... Men kan daar geen ganse gemeenschap voor diaboliseren: ik ben niet fier , een landgenoot van Dutroux te zijn, maar ik weet dat de rest van de belgische bevolking er ook geen schuld aan heeft
Stellen dat de (zgn linkse) media ervoor verantwoordelijk zijn is belachelijk, het is niet omdat er meer misdrijven gedetailleerd worden gepubliceerd dat de "broodjes aap" zullen verdwijnen, integendeel, dat leidt tot een opbod: om ter gruwelijkst: de schuldige is degene die het broodje aap laat circuleren (ik hoorde die "sourire d'un ange" al eerder, in Frankrijk, maar ook in de US)
idem voor de verkrachting met een mes: steeds weer dezelfde urban legends die opduiken, met internet gaat het vlugger dan vroeger, wat mensen de indruk geeft dat er meer feiten zijn en dat die broodjes aap dus zeker waar zijn...
Ook broodje aap histories halen soms de sensatiekranten, zonder dat er een grond van waarheid achter zit: tik eens "la rumeur d'orléans" (tussen dubbele quotes) in in google.
Zo zijn er ook nog altijd mensen die geloven dat het "protokol van de wijzen van Sion" authentiek is...
Wat wél waar is, is dat linkse media minder of niet aan sensatiejournalistiek doen, hoewel de Morgen(voor zover die nog "links " is) zich ook al wel vergaloppeerd heeft.
Oud 9 maart 2004, 23:19   #50
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illwill
Parcifal, ik heb je nu al 2 dagen je postings gezien en het enige wat je niet doet is een mening geven over het onderwerp, een argument geven, een tegenreactie,... het enige wat je doet is dergelijke postings zoals deze. Wat doe je hier eigenlijk, of wat is jou doel van jou postings op dit forum?
Kieken,

bekijk de 3de posting van deze topic. alwaar ik een mening
geef, een argument en een tegenreactie.
Zoals gewoonlijk ben je selectief blind.

Nothing new.
Hoeveel amerikaanse presidenten waren nu weer verkozen
voor 2 termijnen? Remember? Dat is jouw niveau.

Trouwens het verschil tussen jou en jouw ken je ook niet blijkbaar.

Het moet zijn : wat is jouw (of beter 'het') doel van jouw
postings op dit forum.
Snappie?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 17:16   #51
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Sorry Hanne, maar zolang er geen duidelijke bewijzen zijn is het een Broodje-Aap-verhaal. Als het toch waar is en je liever de anonimiteit van het slachtoffertje wilt beschermen dan kun je me via een "persoonlijk bericht" wat meer laten weten, ik heb wel vaker met echt vertrouwelijke materialen moeten omgaan (o.a. bij de Juridische Dienst van de LBK en de afdeling Cardiologisch Onderzoek bij een pharmaceutische firma) dus het is veilig genoeg.

Het rottige is dat praktijken zoals het verminken van weerloze vrouwen in zeer veel landen en culturen gangbaar zijn. Heel wat culturen in wat wij "het Midden Oosten" noemen bijvoorbeeld, of heel wat culteren uit het Afrikaanse continent. En raad eens waar de geviseerde groep migrantenjongeren hun "roots" hebben ?
Oud 13 maart 2004, 19:41   #52
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Babeth schreef:
Citaat:
Het rottige is dat praktijken zoals het verminken van weerloze vrouwen in zeer veel landen en culturen gangbaar zijn.
Ayaan Hirsi Ali:"Vrouwen worden gedwongen zich te laten besnijden, mogen niet naar school of werk, worden verkracht, mishandeld, uitgehuwelijkt, klein gehouden. En dat gebeurt allemaal hier in Nederland en niemand doet er iets aan omdat we vinden dat dat tot de vrijheid van religie behoort."
Oud 13 maart 2004, 20:11   #53
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illwill
Parcifal, ik heb je nu al 2 dagen je postings gezien en het enige wat je niet doet is een mening geven over het onderwerp, een argument geven, een tegenreactie,... het enige wat je doet is dergelijke postings zoals deze. Wat doe je hier eigenlijk, of wat is jou doel van jou postings op dit forum?
Kieken,

bekijk de 3de posting van deze topic. alwaar ik een mening
geef, een argument en een tegenreactie.
Zoals gewoonlijk ben je selectief blind.

Nothing new.
Hoeveel amerikaanse presidenten waren nu weer verkozen
voor 2 termijnen? Remember? Dat is jouw niveau.

Trouwens het verschil tussen jou en jouw ken je ook niet blijkbaar.

Het moet zijn : wat is jouw (of beter 'het') doel van jouw
postings op dit forum.
Snappie?
Parcifal, ik heb niet gezegt dat ik al jou postings bedoelde enkel die ik gezien heb de laatste 2 dagen. Het aantal presidenten dat ik toen gaf was figuurlijk bedoeld en het waren er wel degelijk minder dan de helft dus...

Kwa het nederlands schrijven parcifalleke, ik ben geen autochtoon belg dus ik wil jou wel eens perfect frans of engels hier zien neerkrabbelen ok. Probeer eerst het frans is dan kunnen we JOU niveau effe pijlen, goed?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2004, 00:08   #54
Werkslaaf
Burgemeester

Standaard

Parcifal, groepsverkrachtingen gaan helemaal niet over de verkrachting op zich. Hier gaat het om het vernederen van een (vrouwelijk) slachtoffer, het gaat hem om het uitoefenen van macht en dan nog wel de mannelijke macht i.e. de sexuele daad. In de moslimlanden wordt de vrouw op een volledig andere manier machteloos gehouden, echter onze geintegreerde snelbelgen hebben daar moeite mee en "eisen" hun mannelijkheid op enerzijds tegenover het slachtoffer en anderzijds tegenover de andere groepsleden. Dit is het bevestigen van hun hiërarchische positie tov de vrouw en binnen de groep.

En er worden inderdaad heel wat slachtoffers lichamelijk op allerlei manieren toegetakeld. Voor en/of na de verkrachting.
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2004, 00:13   #55
Werkslaaf
Burgemeester

Standaard

Filosoof, Vlamingen hebben daar veel minder problemen mee. Ik beschouw Dutroux niet als een landgenoot en die affaire is dan ook een ver van mijn bed show. 't Is ne Waal als je het wil weten.

Er wordt beter wat gedaan aan de SYSTEMATISCHE verkrachtingen door bepaalde SUBCULTUREN binnen onze maatschappij die jaarlijks een aantal slachtoffers maakt dat tientallen malen groter is dan Dutroux.

Jullie linkse ratten hebben toch altijd de gezonde gewoonte de feiten te ontkrachten door de uitzonderingen eruit te halen, he. NU ja, mensen zoals jij geloven toch gewoon wat in hun kadertje past, he. De feiten heb je lak aan.
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2004, 09:21   #56
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
Parcifal, groepsverkrachtingen gaan helemaal niet over de verkrachting op zich. Hier gaat het om het vernederen van een (vrouwelijk) slachtoffer, het gaat hem om het uitoefenen van macht en dan nog wel de mannelijke macht i.e. de sexuele daad. In de moslimlanden wordt de vrouw op een volledig andere manier machteloos gehouden, echter onze geintegreerde snelbelgen hebben daar moeite mee en "eisen" hun mannelijkheid op enerzijds tegenover het slachtoffer en anderzijds tegenover de andere groepsleden. Dit is het bevestigen van hun hiërarchische positie tov de vrouw en binnen de groep.

En er worden inderdaad heel wat slachtoffers lichamelijk op allerlei manieren toegetakeld. Voor en/of na de verkrachting.
Grotendeels mee eens, werkslaaf en ik heb nooit iets anders gezegd.
Het punt is echter dat Hanne hier een oud nonsens-verhaal opdist
in een nieuw jasje en dan zou willen dat we dat zomaar
zonder bewijzen geloven.

Not dus.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2004, 20:45   #57
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Mochten die verhalen waar zijn en niet het werk van één of twee geïsoleerde perverten: België heeft ook zijn Dutroux... Men kan daar geen ganse gemeenschap voor diaboliseren: ik ben niet fier , een landgenoot van Dutroux te zijn, maar ik weet dat de rest van de belgische bevolking er ook geen schuld aan heeft
Stellen dat de (zgn linkse) media ervoor verantwoordelijk zijn is belachelijk, het is niet omdat er meer misdrijven gedetailleerd worden gepubliceerd dat de "broodjes aap" zullen verdwijnen, integendeel, dat leidt tot een opbod: om ter gruwelijkst: de schuldige is degene die het broodje aap laat circuleren (ik hoorde die "sourire d'un ange" al eerder, in Frankrijk, maar ook in de US)
idem voor de verkrachting met een mes: steeds weer dezelfde urban legends die opduiken, met internet gaat het vlugger dan vroeger, wat mensen de indruk geeft dat er meer feiten zijn en dat die broodjes aap dus zeker waar zijn...
Ook broodje aap histories halen soms de sensatiekranten, zonder dat er een grond van waarheid achter zit: tik eens "la rumeur d'orléans" (tussen dubbele quotes) in in google.
Zo zijn er ook nog altijd mensen die geloven dat het "protokol van de wijzen van Sion" authentiek is...
Wat wél waar is, is dat linkse media minder of niet aan sensatiejournalistiek doen, hoewel de Morgen(voor zover die nog "links " is) zich ook al wel vergaloppeerd heeft.
Zeg, menneke, zou jij niet beter op een of ander foorplein, 'broodjes aap' gaan verkopen? Wat is dat eigenlijk, weer één of ander 'cool' modewoord dat ik gemist heb?
Kunnen jullie geen gewoon Vlaams schrijven, of wat?
snofla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2004, 22:41   #58
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

brood·je-aap·ver·haal (het ~)
1 sterk verhaal dat steeds weer opduikt en waarin velen geloven, maar dat niet waar gebeurd is

Had ge nog iets zinvols te vertellen ook?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 11:57   #59
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snofla
Kunnen jullie geen gewoon Vlaams schrijven, of wat?
en dat voor een mens met een franse, duitse en engelse zin in z'n onderschrift?
http://www.snopes.com/
Oud 19 maart 2004, 15:25   #60
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
brood·je-aap·ver·haal (het ~)
1 sterk verhaal dat steeds weer opduikt en waarin velen geloven, maar dat niet waar gebeurd is

Had ge nog iets zinvols te vertellen ook?
Ja, toch wel. Uw woord komt niet voor in de Dikke Van Dale en is dus geen Nederlands. Wham
snofla is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be