Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2008, 01:44   #41
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ja, maar ik kan me toch voorstellen dat er situaties zijn waar uit de wilsbeschikking niet blijkt of de situatie waarin de persoon zich bevindt, overeenkomt met de situatie die die persoon eerder, in zijn wilsbeschikking beschreef.
ja dat is misschien denkbaar
Citaat:
Ik denk dat iemand die een wilsbeschikking opstelt dan al een zeer uitgebreide medische kennis moet hebben?
dat zie ik dan weer minder
kijk als ik zou stellen ( zuiver hypothetisch... ik weet niet of het zou kunnen )dat na een bv verkeersongeluk er niet mee zou kunnen leven dat ik niet meer zou kunnen wandelen dan is dat toch vrij eenduidig ?
daar moet ik toch niet veel medische kennis voor hebben ?

Citaat:
Ja, dat weet ik, maar wie zegt dat die persoon die niet-wilsbekwaam is geworden, nog eenzelfde mening over zijn toestand heeft als toen hij nog wilsbekwaam zijn wens opschreef?
ahzo... excuseer
tjah da's inderdaad een probleempje
je kan opperen dat voor een vergaande vorm van dementie bv het er voor de patiënt gewoon niet meer toe doet en dus evengoed wat verder kan blijven leven
anderszijds heb je dan ook geen echte 'mening' meer
een dilemma inderdaad
maar stelt zich dat dan niet evenzeer zonder wilsbeschikking tijdens het proces dat je zou dementeren
de ergste fase die zulke mensen doorgaan is net die periode dat ze verdomd goed beseffen wat hun overkomt ( zijn immers ook min-of-meer geïnformeerd tov vroeger ), dat ze bv weer eens de naam van hun dochter zijn vergeten of erger
zulke mensen zijn nog wel ( vermoed ik ) wilsbekwaam en zouden dan misschien kiezen voor euthanasie ... echter als de tijd er is zijn ze misschien al helemaal weg zoals je beschreef
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2008, 02:15   #42
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

In de meeste coffeeshops zie ik dat nog wel aanslaan.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be