Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: CD&V-N-VA sluit elke samenwerking met Blok uit <-- Goede zaak?
Ja! 26 55,32%
Nee! 21 44,68%
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 9 maart 2004, 01:11   #41
kempenaar
Provinciaal Statenlid

kempenaar's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar kempenaar
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
kempenaar schreef:
Als dit inderdaad zo is heeft Cd&v bij mij afgedaan! Ik had echter al gevreesd voor zo'n uitspraken...

Cd&v heeft dus toch geen interesse voor het welzijn van de Vlamingen!

Ik zou toch graag een officiele N-VA reactie zien op deze uitspraken.

Als de N-VA wil blijven mee stappen in dit verhaal moet men er van bewust zijn dan vele Vlaams Nationalisten de N-VA de rug zullen toekeren als na 14/6 blijkt dat Cd&v kiest voor "b" i.p.v voor Vlaanderen.

gedaan met geven en toegeven! (ken je'm nog)

Aan de N-VA'ers: zet Cd&v onderdruk om deze uitspraak terug te trekken, Cd&v-N-VA: sluit wel een coalitie met het blok na de verkiezingen en kies voor de Vlaamse staat!

laat deze kans niet voorbijgaan.

="Brugge Veilig en Leefbaar
Kempenaar, het is uw recht gelijk welke partij te steunen. Heb tenminste het fatsoen dit niet te doen onder de vlag van de neutrale Vlaamse Volksbeweging. Tenzij het uw bedoeling is deze vereniging schade te berokkenen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo

Bij mijn weten vraagt de Vlaamse Volksbeweging NIET aan haar leden voor welke partij zij stemmen!
Dat heeft er niets mee te maken. Men moet niet met andermans vlag pronken. Kempenaar heeft zeker geen toestemming van de VVB om onder hun logo reclame te maken voor het Blok.
Waar haal jij het vandaan dat ik met die oproep een partij steun??
Ik zeg hier dat Cd&v - N-VA - VB een coalitie moeten vormen! Meer niet, wie mij kent weet dat ik altijd pleit voor een samenwerking tussen alle Vlaams Nationale krachten via een coalitie. In dit geval met inbegrip van Cd&v. (logisch, ze vormen een kartel met N-VA)

dat je durft te zeggen dat ik m'n vereniging schade toebreng met zo'n oproep zegt meer over jou dan over mij.

Je mag gerust weten welke partijkaart ik heb: GEEN alleen een VVB lidkaart. Dus ik pronk niet met andermans vlag.

Als de Cd&v niet wil kiezen voor Vlaanderen is dit voor hun rekening, bij mij weten is de N-VA nog steeds een zelfstandige partij. Ik waarschuw enkel de N-VA voor een mogelijk ledenverlies indien Cd&v na 13/6 kiest voor belgie.

Als ik zie dat Vlaams kartel en Vlaams Blok mogelijks 52% van de stemmen halen concludeer ik dat als zij een coalitie aangaan Vlaanderen onafhankelijk kan worden. Eens onze staat er is kan iedereen zoveel ruzie maken als ze willen, maar voor dat hoge doel moeten de partijen maar eens samenwerken en de verschilpunten opzijzetten

kempenaar is offline  
Oud 9 maart 2004, 08:49   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weigeren om met een partij in het bestuur te stappen wanneer je vaststelt dat het noch met de opvattingen, noch met de stijl van die partij kan eens zijn, is geen "vuil machtsspelletje".
SP-A Pffffffffffffft Spirit.

CD&V Pffffffffffffffffft N-VA.

Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff ffffffffft.
Oud 9 maart 2004, 09:10   #43
Dina
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina
De VU is mee in de regering kunnen stappen omdat ze niet alleen water bij hunne wijn deden, maar puur water zijn gaan drinken.
in een coalitie moet je compromissen sluiten, dat weet jij net zo goed als ik, dat zal niet anders zijn als het Blok na 13 juni een coalitie zou aangaan ...

Citaat:
En dat ik mij als vrouw thuisvoel in een partij als het Vlaams Blok bewijst net dat zij de "vrouwen" niet terug aan de haard willen.

Djeezes zeg! Geloof jij nu echt alles wat ze je wijsmaken?
ik haal dat dus wel uit geschriften die door het Blok zijn uitgegeven !!!
1. er is een groot verschil tussen compromissen sluiten en je standpunten verloochenen!

2. Dan mag jij mij dat artikel eens citeren (waarin men de vrouwen terug aan de haard wil). Het VB pleit voor een opvoedersloon (voor vader OF moeder) om hen DE KEUZE te laten indien één van beide een aantal jaar wilt thuisblijven om voor de kinderen te zorgen. Dat is héél wat anders dan "vrouwen aan de haard".
Dina is offline  
Oud 9 maart 2004, 09:14   #44
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kempenaar
Citaat:
kempenaar schreef:
Als dit inderdaad zo is heeft Cd&v bij mij afgedaan! Ik had echter al gevreesd voor zo'n uitspraken...

Als de N-VA wil blijven mee stappen in dit verhaal moet men er van bewust zijn dan vele Vlaams Nationalisten de N-VA de rug zullen toekeren als na 14/6 blijkt dat Cd&v kiest voor "b" i.p.v voor Vlaanderen.

Aan de N-VA'ers: zet Cd&v onderdruk om deze uitspraak terug te trekken, Cd&v-N-VA: sluit wel een coalitie met het blok na de verkiezingen en kies voor de Vlaamse staat!

="Brugge Veilig en Leefbaar
Kempenaar, het is uw recht gelijk welke partij te steunen. Heb tenminste het fatsoen dit niet te doen onder de vlag van de neutrale Vlaamse Volksbeweging. Tenzij het uw bedoeling is deze vereniging schade te berokkenen.

Dat heeft er niets mee te maken. Men moet niet met andermans vlag pronken. Kempenaar heeft zeker geen toestemming van de VVB om onder hun logo reclame te maken voor het Blok.
Waar haal jij het vandaan dat ik met die oproep een partij steun??
Ik zeg hier dat Cd&v - N-VA - VB een coalitie moeten vormen! Meer niet, wie mij kent weet dat ik altijd pleit voor een samenwerking tussen alle Vlaams Nationale krachten via een coalitie. In dit geval met inbegrip van Cd&v. (logisch, ze vormen een kartel met N-VA)

dat je durft te zeggen dat ik m'n vereniging schade toebreng met zo'n oproep zegt meer over jou dan over mij.

Je mag gerust weten welke partijkaart ik heb: GEEN alleen een VVB lidkaart. Dus ik pronk niet met andermans vlag.

Als de Cd&v niet wil kiezen voor Vlaanderen is dit voor hun rekening, bij mij weten is de N-VA nog steeds een zelfstandige partij. Ik waarschuw enkel de N-VA voor een mogelijk ledenverlies indien Cd&v na 13/6 kiest voor belgie.

Als ik zie dat Vlaams kartel en Vlaams Blok mogelijks 52% van de stemmen halen concludeer ik dat als zij een coalitie aangaan Vlaanderen onafhankelijk kan worden. Eens onze staat er is kan iedereen zoveel ruzie maken als ze willen, maar voor dat hoge doel moeten de partijen maar eens samenwerken en de verschilpunten opzijzetten
Vertolk jij het officieel VVB-standpunt ? Neen, ik lees ook Doorbraak !
Het feit dat je "linkse"(jawel) Blokker Grammens citeert (en waarom ook niet het progpagandablad 't Pallieterke ?) zegt evenveel...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 9 maart 2004, 10:10   #45
kempenaar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Dus omdat ik verwijs naar Grammens ben ik VB'er?? Jij verwees naar deng, dus jij bent een communist!

Doorbraak is een politiek maandblad, het "officiële" VVB ledenblad is binnendoor.
het standpunt dat ik vertolk (een Vlaams Kartel - VB coalitie)druist nergens in tegen de VVB standpunten.
In de VVB realiseert men wat elders niet kan: samenwerken !

van onze webstek:
De Vlaamse Volksbeweging, een beweging van Vlamingen met eigen ideeën, specifieke visies, persoonlijke meningen, verschillende opvattingen, die zich allen verenigd voelen door één en hetzelfde doel: de Vlaamse onafhankelijkheid. Vlamingen die genieten van gezellig samenzijn met gelijkgezinden, van interessante gesprekken waarin verschillende meningen elkaar in gelijkwaardigheid kunnen ontmoeten in een gemoedelijke sfeer... maar die zich ook verbeten en met een niet te onderschatten doorzettingsvermogen schouder aan schouder achter hun leeuwenvlaggen scharen om de Vlaamse belangen te verdedigen!

Een beweging die Vlamingen van verschillende strekkingen verenigt en toch over een eigen visie beschikt. Hoewel wij ons ver weg houden van partijpolitieke spelletjes beseffen wij ten volle dat wij als spreekbuis voor duizenden Vlamingen onze verantwoordelijkheid dienen te nemen en aangaande verschillende actuele zaken een duidelijk standpunt moeten innemen en onze stem moeten laten horen

Ik nam dus een duidelijk standpunt in. een standpunt dat gedeelt wordt door vele Vlaamse (Volks)bewegers.

We zijn nu zo dicht bij ons doel, en nog steeds zijn er mensen die niks liever doen dan de Vlaamse beweging verdelen.
We moeten de mensen NU ons alternatief aanbieden. Vlaanderen wordt staat, is het vandaag niet dan morgen.

kempenaar is offline  
Oud 9 maart 2004, 10:30   #46
Luddo
Minister

Standaard

Kempenaar, pas op voor "Die Tausend Auge des Doktor Mabuse"! Hij hoort en ziet alles en kan uw diepste gedachten lezen!
Oud 9 maart 2004, 10:50   #47
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Toch gek hoe geen enkele Blokker ook maar een greintje zelfintrospectie heeft en zich eens afvraagt WAAROM in 's hemelsnaam er géén enekel partij met hen wil collaboreren...
Groot gelijk verdomme.

Man ik ben dit forum hier beu.

Bye.
Calle is offline  
Oud 9 maart 2004, 11:06   #48
SB1234
Schepen

Standaard

maar allé nu Calle, das toch interessant om te volgen allemaal....

de argumentatie wordt hier bij momenten eerder hilarisch dan wat anders....

het is logisch dat Vlaams Blokkers bijten naar hun oppenent die (programmamatig gezien) het dichtst bij hen staat. Door de goede peilingen van ons Vlaams Kartel groeit de angst dat ook Blok-stemmers dit alternatief verkiezen boven een (meer dan waarschijnlijk) weggegooide stem aan het Vlaams Blok.
SB1234 is offline  
Oud 9 maart 2004, 12:38   #49
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik wil het je gerust uitleggen.....

Allereerst dus omwille van dat Cordon Sanitair.
Waarom is dat cordon sanitair er gekomen? Omwille van het vreemdelingenstandpunt van het VB? Nee. Omwille van hun Vlaamse Onafhankelijkheidseis.

Indertijd, toen de VU nog op haar "Vlaamse" strepen stond, was dat ook de partij van de "zwartzakken". Maar die partij bleek al snel haar Vlaamse belangen te verraden in ruil voor macht en geld.

Bij het ontstaan van het VB, toen nog een klein partijtje, lag er dan ook niemand écht wakker van.

Wanneer is het cordon er gekomen? Juist! Na zwarte zondag in november 1991. Plots beseften de politieke machtshebbers dat die partij een gevaar inhield voor het behoud van hun pluschen zetels, macht en geld.

De franstaligen echter zagen nog een groter gevaar! Nl. het uiteenvallen van het land, het einde van de transfers.

D�*�*r schuilt het grote gevaar van het VB!
Was het om hun vreemdelingenstandpunt te doen geweest, had men geen 10 jaar gewacht om het VB voor de Rechtbank te slepen!

De macht komt in gevaar, de monarchie, de postjes.....

Snappie?
Dina,

ik vrees dat ik het daar helemaal mee oneens ben. De VU is rustig mee in de regering gekomen, ook al waren ze toen telkenmale kleiner dan het Blok nu is. De reden voor het cordon is dat er geen enekel partij wil samenwerken met een partij die maar al te gretig flirt met de denkbeelden uit het Derde Rijk ...
Overigens vind ik het vreemd dat jij als vrouw je thuisvoelt in een partij waarvoor vrouwen enkel thuishoren aan de haard.
Die denkbeelden uit het Derde Rijk zijn politiek correct geinspireerde fabeltjes, waarvan de zelfverklaarde democratische partijen zich maar al te graag bedienen als drukmiddel om de bewuste kiezer eventjes op andere gedachten te brengen, lees te intimideren, op straffe van in het verdoemhokje te vliegen. Noem het tegelijk het scheppen van een politiek correct onveiligheidsgevoel ...
Tjonge toch, het grootste deel van de burgers onderschrijft de VB-standpunten wat vreemdelingenbeleid betreft, ook de VLD, CD&V, SPA-stemmers, alleen durven ze daar ten gevolge van de jarelange VB-demonisering niet voor uitkomen. De kopstukken van de "traditionele" partijen zijn zich dermate te buiten gegaan aan hun p.c. demoniseringsrethoriek, dat terugkrabbelen nu genant is, alhoewel ze heel wat punten gemeenschappelijk hebben met het VB, zeker de CD&V.
Een voorbeeltje ? Een scherper uitwijzingsbeleid van illegalen. Klinkt heel Blok, maar vandaag vertrok een vliegtuig vol Albanese illegalen naar Tirana. Ik heb Steve Stevaert noch Verhofstadt noch Leterme horen protesteren. Wellicht wrijven ze in hun handjes dat onder druk van het steeds groter wordend VB, het pad voor hen geëffend werd en het taboesfeertje aan het wegebben is. Opvallend is de low profile houding van de SPA op dit vlak : Stevaert maakt een reuzeboog als dit thema aangeboord wordt, maar stemt stilzwijgend toch maar toe met deze beleidsmaatregelen.
Ook dat vrouwen-aan-de haard verhaaltje wordt tot in den treure opgedist in de demoniseringsrethoriek. Vreemd, is het niet de Spa die 586 arbeidsduurverkortingsplannen en evenveel nepstatuten in het leven riep om de vrouw minder op het werk, en meer in haar keuken te houden?
Hanne is offline  
Oud 9 maart 2004, 12:40   #50
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch gek hoe geen enkele Blokker ook maar een greintje zelfintrospectie heeft en zich eens afvraagt WAAROM in 's hemelsnaam er géén enekel partij met hen wil collaboreren...
Omdat collaboreren met de PS lucratiever is?
Hanne is offline  
Oud 9 maart 2004, 13:06   #51
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kempenaar

Kempenaar, het is uw recht gelijk welke partij te steunen. Heb tenminste het fatsoen dit niet te doen onder de vlag van de neutrale Vlaamse Volksbeweging. Tenzij het uw bedoeling is deze vereniging schade te berokkenen. :?
Men kan een vereniging niet verantwoordelijk stellen voor de uitspraken van een individu. M. Decoorne we kennen uw haat tegenover het Vlaams Blok, ik vrees echter dat een meerderheid in de Vlaamse Volksbeweging die haat met u allerminst deelt. Zoals u weet zijn vele VVB'ers ook actief binnen het Vlaams Blok. En ik ga dan ook volledig akkoord met Kempenaar. Dit zou voor Vlaanderen een unieke kans betekenen. Leterme bewijst nogmaals dat het CD&V helemaal niet om Vlaanderen te doen is. Men zou beter de verkiezingsuitslag van 13 juni afwachten. Het is lang niet zeker of CD&V wel degelijk de grootste partij wordt. En wat de N-VA betreft... Na het kartel heeft zij mijn inziens véél van haar achterban verloren. Vooral ter rechterzijde.

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
KVE is offline  
Oud 9 maart 2004, 14:05   #52
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam
[i]
ma 08/03/04 - Het kartel CD&V-N-VA gaat onder geen enkele voorwaarde samenwerken met het Vlaams Blok. Dat heeft CD&V-voorzitter Yves Leterme gezegd na de toenadering van Vlaams Blok-voorzitter Frank Vanhecke.
Ongelooflijk dom van hem. Ik kan begrijpen dat hij niet met het Blok in zee wilt gaan maar waarom moet hij dat openlijk zeggen?? Het is toch veel slimmer om niet in je kaarten te laten kijken.
Kaal is offline  
Oud 9 maart 2004, 14:11   #53
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is een beetje moeilijk om dat te doen als je bij elke verkiezing 2% meer kiezers krijgt. Een partij doet immers slechts aan autokritiek wanneer het slecht gaat.
Kaal is offline  
Oud 9 maart 2004, 14:16   #54
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Citaat:
Het is een beetje moeilijk om dat te doen als je bij elke verkiezing 2% meer kiezers krijgt. Een partij doet immers slechts aan autokritiek wanneer het slecht gaat.
"Never change a winning team!"?
Oud 9 maart 2004, 14:48   #55
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Nu krijgt het Vlaams Kartel bij mij een streepje voor!

Ik twijfelde wel aan die gasten, maar blijkt dat ze nog niet zo gek zijn!
Het Skill Effect is offline  
Oud 9 maart 2004, 14:58   #56
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE
Citaat:

Men kan een vereniging niet verantwoordelijk stellen voor de uitspraken van een individu. M. Decoorne we kennen uw haat tegenover het Vlaams Blok, ik vrees echter dat een meerderheid in de Vlaamse Volksbeweging die haat met u allerminst deelt. Zoals u weet zijn vele VVB'ers ook actief binnen het Vlaams Blok. En ik ga dan ook volledig akkoord met Kempenaar. Dit zou voor Vlaanderen een unieke kans betekenen. Leterme bewijst nogmaals dat het CD&V helemaal niet om Vlaanderen te doen is. Men zou beter de verkiezingsuitslag van 13 juni afwachten. Het is lang niet zeker of CD&V wel degelijk de grootste partij wordt. En wat de N-VA betreft... Na het kartel heeft zij mijn inziens véél van haar achterban verloren. Vooral ter rechterzijde.

Koen Vermant
U gaat doelbewust de kern van de zaak voorbij, oneerlijkheid blijkt eens te meer een waarmerk te zijn voor Blokkers. Niets geeft u niet het recht de neutraliteit van de VVB aan te tasten.
Ik herhaal mijn vraag: hebben jullie (Blokkers) de toestemming om het VVB-logo te misbruiken om politieke stellingen op de fora te plaatsen ?
Oud 9 maart 2004, 15:37   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

KVE heeft voor het volle pond gelijk, Decoorne.

Steven Vergauwen is bijvoorbeeld N-VA gezind maar Jo van Beveren heeft het meer voor het Vlaams Blok.
Deze mensen worden nu eenmaal ook verplicht om te kiezen op 13 juni.
Ze zijn daarom nog geen lid van een partij.
Zij sluiten er echter ook geen uit om mee samen te werken en zo hoort het. De Vlaamse Beweging is al genoeg verdeeld.

Idem voor de vrijwilligers die helpen met verzendingen enz., de verschillende gezindten, wat partijkeuze betreft, zitten daar gewoon vriendschappelijk bij elkaar. Het zijn echter stuk voor stuk Vlaams-nationalisten. Het zijn gewoon mensen die elkaar niet vijandig bejegenen terwille van de partij die hun Vlaams-nationalistische voorkeur wegdraagt.
Oud 9 maart 2004, 15:52   #58
kempenaar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE

Koen Vermant
U gaat doelbewust de kern van de zaak voorbij, oneerlijkheid blijkt eens te meer een waarmerk te zijn voor Blokkers. Niets geeft u niet het recht de neutraliteit van de VVB aan te tasten.
Ik herhaal mijn vraag: hebben jullie (Blokkers) de toestemming om het VVB-logo te misbruiken om politieke stellingen op de fora te plaatsen ?
decoorne,

Een tweede maal, IK ben geen Vlaams Blokker en geen N-VA'er.
IK ben een VVB'er en Vlaamse samenwerking draag ik hoog in m'n vaandel. Mensen die verdeeldheid zaaien daar heb ik iets tegen.
Ik heb bewust gekozen om niet in de partijpolitiek te gaan, zo kan ik met iedereen samenwerken.
Wat ik daarboven zei over Cd&V was mischien iets te scherp gesteld. maar als Cd&V aan de N-VA zegt iets voor Vlaanderen te willen doen en dan in Wallonië zegt dat ze niks moeten vrezen mag ik daar toch vragen bij stellen, of niet soms?

En ik mag toch pleiten voor een coalitie tussen Vlaams Kartel en Vlaams Blok, wetende dat op die manier vele Vlaamse eisen kunnen ingewilligd worden.
Als zelfs Cd&V - N-VA na de verkiezingen enkel maar zou praten met het Vlaams Blok zouden de andere partijen al door het stof kruipen om toch te mogen meedoen.

kempenaar is offline  
Oud 9 maart 2004, 16:10   #59
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
KVE heeft voor het volle pond gelijk, Decoorne.

Steven Vergauwen is bijvoorbeeld N-VA gezind maar Jo van Beveren heeft het meer voor het Vlaams Blok.
Deze mensen worden nu eenmaal ook verplicht om te kiezen op 13 juni.
Ze zijn daarom nog geen lid van een partij.
Zij sluiten er echter ook geen uit om mee samen te werken en zo hoort het. De Vlaamse Beweging is al genoeg verdeeld.

Idem voor de vrijwilligers die helpen met verzendingen enz., de verschillende gezindten, wat partijkeuze betreft, zitten daar gewoon vriendschappelijk bij elkaar. Het zijn echter stuk voor stuk Vlaams-nationalisten. Het zijn gewoon mensen die elkaar niet vijandig bejegenen terwille van de partij die hun Vlaams-nationalistische voorkeur wegdraagt.
Niet waar. Ik ben ook al sinds jaar en dag lid van de VVB, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt dit logo te misbruiken om mijn persoonlijke ideeën weer te geven. Voor zover ik weet pleit de VVB er voor om alle Vlaamse krachten te verenigen ten einde de Vlaamse ontvoogding te bekomen (Vlaamse staat), maar niet om verplicht samen te leven. Enkel op dit punt. Geen enkele NEUTRALE Vlaamse beweging kan en mag zich veroorloven partij te kiezen in het dispuut Blok en N-VA (voor de gelegenheid Vlaams Kartel). Wetende dat het water veel te diep is, en er in het verleden veel te veel wonden zijn geslagen. De hetze stopt trouwens niet. 8)
Jullie zijn meesters in het op de kop zetten van feiten.
Oud 9 maart 2004, 16:10   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
decoorne,

Een tweede maal, IK ben geen Vlaams Blokker en geen N-VA'er.
IK ben een VVB'er en Vlaamse samenwerking draag ik hoog in m'n vaandel. Mensen die verdeeldheid zaaien daar heb ik iets tegen.
Ik heb bewust gekozen om niet in de partijpolitiek te gaan, zo kan ik met iedereen samenwerken.
Wat ik daarboven zei over Cd&V was mischien iets te scherp gesteld. maar als Cd&V aan de N-VA zegt iets voor Vlaanderen te willen doen en dan in Wallonië zegt dat ze niks moeten vrezen mag ik daar toch vragen bij stellen, of niet soms?

En ik mag toch pleiten voor een coalitie tussen Vlaams Kartel en Vlaams Blok, wetende dat op die manier vele Vlaamse eisen kunnen ingewilligd worden.
Als zelfs Cd&V - N-VA na de verkiezingen enkel maar zou praten met het Vlaams Blok zouden de andere partijen al door het stof kruipen om toch te mogen meedoen.

Dat klopt als een boorhamer.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be