![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: CD&V-N-VA sluit elke samenwerking met Blok uit <-- Goede zaak? | |||
Ja! |
![]() ![]() ![]() |
26 | 55,32% |
Nee! |
![]() ![]() ![]() |
21 | 44,68% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik zeg hier dat Cd&v - N-VA - VB een coalitie moeten vormen! Meer niet, wie mij kent weet dat ik altijd pleit voor een samenwerking tussen alle Vlaams Nationale krachten via een coalitie. In dit geval met inbegrip van Cd&v. (logisch, ze vormen een kartel met N-VA) dat je durft te zeggen dat ik m'n vereniging schade toebreng met zo'n oproep zegt meer over jou dan over mij. Je mag gerust weten welke partijkaart ik heb: GEEN ![]() Als de Cd&v niet wil kiezen voor Vlaanderen is dit voor hun rekening, bij mij weten is de N-VA nog steeds een zelfstandige partij. Ik waarschuw enkel de N-VA voor een mogelijk ledenverlies indien Cd&v na 13/6 kiest voor belgie. Als ik zie dat Vlaams kartel en Vlaams Blok mogelijks 52% van de stemmen halen concludeer ik dat als zij een coalitie aangaan Vlaanderen onafhankelijk kan worden. Eens onze staat er is kan iedereen zoveel ruzie maken als ze willen, maar voor dat hoge doel moeten de partijen maar eens samenwerken en de verschilpunten opzijzetten
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
CD&V Pffffffffffffffffft N-VA. Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff ffffffffft.
![]() |
#43 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
2. Dan mag jij mij dat artikel eens citeren (waarin men de vrouwen terug aan de haard wil). Het VB pleit voor een opvoedersloon (voor vader OF moeder) om hen DE KEUZE te laten indien één van beide een aantal jaar wilt thuisblijven om voor de kinderen te zorgen. Dat is héél wat anders dan "vrouwen aan de haard". |
|||
![]() |
![]() |
#44 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het feit dat je "linkse"(jawel) Blokker Grammens citeert (en waarom ook niet het progpagandablad 't Pallieterke ?) zegt evenveel... |
||
![]() |
![]() |
#45 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dus omdat ik verwijs naar Grammens ben ik VB'er?? Jij verwees naar deng, dus jij bent een communist!
![]() Doorbraak is een politiek maandblad, het "officiële" VVB ledenblad is binnendoor. het standpunt dat ik vertolk (een Vlaams Kartel - VB coalitie)druist nergens in tegen de VVB standpunten. In de VVB realiseert men wat elders niet kan: samenwerken ! van onze webstek: De Vlaamse Volksbeweging, een beweging van Vlamingen met eigen ideeën, specifieke visies, persoonlijke meningen, verschillende opvattingen, die zich allen verenigd voelen door één en hetzelfde doel: de Vlaamse onafhankelijkheid. Vlamingen die genieten van gezellig samenzijn met gelijkgezinden, van interessante gesprekken waarin verschillende meningen elkaar in gelijkwaardigheid kunnen ontmoeten in een gemoedelijke sfeer... maar die zich ook verbeten en met een niet te onderschatten doorzettingsvermogen schouder aan schouder achter hun leeuwenvlaggen scharen om de Vlaamse belangen te verdedigen! Een beweging die Vlamingen van verschillende strekkingen verenigt en toch over een eigen visie beschikt. Hoewel wij ons ver weg houden van partijpolitieke spelletjes beseffen wij ten volle dat wij als spreekbuis voor duizenden Vlamingen onze verantwoordelijkheid dienen te nemen en aangaande verschillende actuele zaken een duidelijk standpunt moeten innemen en onze stem moeten laten horen Ik nam dus een duidelijk standpunt in. een standpunt dat gedeelt wordt door vele Vlaamse (Volks)bewegers. We zijn nu zo dicht bij ons doel, en nog steeds zijn er mensen die niks liever doen dan de Vlaamse beweging verdelen. We moeten de mensen NU ons alternatief aanbieden. Vlaanderen wordt staat, is het vandaag niet dan morgen.
#46 |
Minister
|
![]() Kempenaar, pas op voor "Die Tausend Auge des Doktor Mabuse"! Hij hoort en ziet alles en kan uw diepste gedachten lezen!
#47 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Man ik ben dit forum hier beu. Bye. |
|
![]() |
![]() |
#48 |
Schepen
|
![]() maar allé nu Calle, das toch interessant om te volgen allemaal....
de argumentatie wordt hier bij momenten eerder hilarisch dan wat anders.... het is logisch dat Vlaams Blokkers bijten naar hun oppenent die (programmamatig gezien) het dichtst bij hen staat. Door de goede peilingen van ons Vlaams Kartel groeit de angst dat ook Blok-stemmers dit alternatief verkiezen boven een (meer dan waarschijnlijk) weggegooide stem aan het Vlaams Blok. |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Tjonge toch, het grootste deel van de burgers onderschrijft de VB-standpunten wat vreemdelingenbeleid betreft, ook de VLD, CD&V, SPA-stemmers, alleen durven ze daar ten gevolge van de jarelange VB-demonisering niet voor uitkomen. De kopstukken van de "traditionele" partijen zijn zich dermate te buiten gegaan aan hun p.c. demoniseringsrethoriek, dat terugkrabbelen nu genant is, alhoewel ze heel wat punten gemeenschappelijk hebben met het VB, zeker de CD&V. Een voorbeeltje ? Een scherper uitwijzingsbeleid van illegalen. Klinkt heel Blok, maar vandaag vertrok een vliegtuig vol Albanese illegalen naar Tirana. Ik heb Steve Stevaert noch Verhofstadt noch Leterme horen protesteren. Wellicht wrijven ze in hun handjes dat onder druk van het steeds groter wordend VB, het pad voor hen geëffend werd en het taboesfeertje aan het wegebben is. Opvallend is de low profile houding van de SPA op dit vlak : Stevaert maakt een reuzeboog als dit thema aangeboord wordt, maar stemt stilzwijgend toch maar toe met deze beleidsmaatregelen. Ook dat vrouwen-aan-de haard verhaaltje wordt tot in den treure opgedist in de demoniseringsrethoriek. Vreemd, is het niet de Spa die 586 arbeidsduurverkortingsplannen en evenveel nepstatuten in het leven riep om de vrouw minder op het werk, en meer in haar keuken te houden? |
||
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#51 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Met Vlaams-nationale groet Koen Vermant |
||
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#54 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Nu krijgt het Vlaams Kartel bij mij een streepje voor!
Ik twijfelde wel aan die gasten, maar blijkt dat ze nog niet zo gek zijn! ![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik herhaal mijn vraag: hebben jullie (Blokkers) de toestemming om het VVB-logo te misbruiken om politieke stellingen op de fora te plaatsen ? |
||
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() KVE heeft voor het volle pond gelijk, Decoorne.
Steven Vergauwen is bijvoorbeeld N-VA gezind maar Jo van Beveren heeft het meer voor het Vlaams Blok. Deze mensen worden nu eenmaal ook verplicht om te kiezen op 13 juni. Ze zijn daarom nog geen lid van een partij. Zij sluiten er echter ook geen uit om mee samen te werken en zo hoort het. De Vlaamse Beweging is al genoeg verdeeld. Idem voor de vrijwilligers die helpen met verzendingen enz., de verschillende gezindten, wat partijkeuze betreft, zitten daar gewoon vriendschappelijk bij elkaar. Het zijn echter stuk voor stuk Vlaams-nationalisten. Het zijn gewoon mensen die elkaar niet vijandig bejegenen terwille van de partij die hun Vlaams-nationalistische voorkeur wegdraagt.
#58 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Een tweede maal, IK ben geen Vlaams Blokker en geen N-VA'er. IK ben een VVB'er en Vlaamse samenwerking draag ik hoog in m'n vaandel. Mensen die verdeeldheid zaaien daar heb ik iets tegen. Ik heb bewust gekozen om niet in de partijpolitiek te gaan, zo kan ik met iedereen samenwerken. Wat ik daarboven zei over Cd&V was mischien iets te scherp gesteld. maar als Cd&V aan de N-VA zegt iets voor Vlaanderen te willen doen en dan in Wallonië zegt dat ze niks moeten vrezen mag ik daar toch vragen bij stellen, of niet soms? En ik mag toch pleiten voor een coalitie tussen Vlaams Kartel en Vlaams Blok, wetende dat op die manier vele Vlaamse eisen kunnen ingewilligd worden. Als zelfs Cd&V - N-VA na de verkiezingen enkel maar zou praten met het Vlaams Blok zouden de andere partijen al door het stof kruipen om toch te mogen meedoen.
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jullie zijn meesters in het op de kop zetten van feiten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|