Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2008, 18:26   #41
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Caps Lock: een Cruise Control-achtig mechanisme speciaal ontwikkeld voor mensen die er nogal op gebrand zijn om anderen duidelijk te maken dat ze echt wel goed geïnformeerd zijn.
Oud 4 maart 2008, 19:06   #42
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Caps Lock: een Cruise Control-achtig mechanisme speciaal ontwikkeld voor mensen die er nogal op gebrand zijn om anderen duidelijk te maken dat ze echt wel goed geïnformeerd zijn.

CAPSLOCK R TEH COOL11111

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 19:24   #43
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Oh ja. Hij moest eens weten in wiens handen Youtube is.
Je grootmoeder weer? Die heeft ook overal de hand in...
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 19:36   #44
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Je grootmoeder weer? Die heeft ook overal de hand in...
Hmmm ...

Wie weet? Daar mijn grootmoeder volgens bepaalde kenners op dit forum kan shape shiften in een reptiel kan ze wellicht ook af en toe de gedaante van dertigers met XY-chromosomen aannemen.

Ik ga wat erven, zeg ...
Oud 4 maart 2008, 19:43   #45
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Een NEP-FILM als Schindlers list MOEST overal vertoond worden omdat deze film enkel en alleen vanuit Joodse hoek kwam.
Het schandalige hiervan is dat de Joodse gemeenschap dit als historisch beschouwde - Alle kinderen waren verplicht via de scholen om tijdens de klasuren die film te bekijken
Ik denk dat de meeste joden dat een belachelijke maar ook schandalige film vinden. Zelfs familieleden van Schindler nemen er afstand van.
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 19:48   #46
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

OK. Ik heb het gevonden. Chrochetteke, die graag kruisjes haakt zonder enige twijfel, heeft iets gehoord over een berichtje dat het gedieliet heeft.

Na enig onderzoek heb ik een paar verklaringen gevonden over dit vreemde gebral.
Het ging nl. waarschijnlijk

1) niet over BINNENLAND, maar een kwestie in Duitsland en
2) iets dat dateert van verleden jaar, en dus totaal NIET aktueel is.

Mods, kunt u deze draad nu sluiten? Het crochetteke heeft zijn fifteen minutes of fame nu wel gehad.

http://www.ejpress.org/article/19546

Hartelijk dank.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 20:09   #47
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zageventen met jullie bronnen altijd!

Hier se:
Citaat:
Hmmm ...

Wie weet? Daar mijn grootmoeder volgens bepaalde kenners op dit forum kan shape shiften in een reptiel kan ze wellicht ook af en toe de gedaante van dertigers met XY-chromosomen aannemen.

Ik ga wat erven, zeg ...

Ik vind je leuker als je ernstig bent.

Laatst gewijzigd door evilbu : 4 maart 2008 om 20:09.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 20:20   #48
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Ik ben hier even de draad kwijt.

De Joodse gemeenschap gaat dus klacht neerleggen tegen zichzelf? Of hoe moet ik het interpreteren?

Persoonlijk vind ik dat er niets op tegen is om dergelijk historisch materiaal op Youtube te gooien. Iedereen zou de geschiedenis moeten kennen en freedom of speech zou voor iedereen moeten gelden.

We kunnen enkel een betere wereld krijgen, als ieder zijn waarheid mag verkondigen, als ZIJN/HAAR waarheid en niet als DE waarheid, want ik twijfel of deze wel zou bestaan.

Enfin, Youtube mag ik handen zijn van om het even wie of wat. Ik vind het een amusant medium en ik twijfel aan de correctheid van de start van de topic.

Nu ja, ik ben tegen censuur, dus ieder mag zijn ding doen, zolang het niemand schaadt. Is dat een goed compromis? Iedere mening zijn plaats en wie er niet tegen kan, kijkt er niet naar.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 20:42   #49
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
OK. Ik heb het gevonden. Chrochetteke, die graag kruisjes haakt zonder enige twijfel, heeft iets gehoord over een berichtje dat het gedieliet heeft.

Na enig onderzoek heb ik een paar verklaringen gevonden over dit vreemde gebral.
Het ging nl. waarschijnlijk

1) niet over BINNENLAND, maar een kwestie in Duitsland en
2) iets dat dateert van verleden jaar, en dus totaal NIET aktueel is.

Mods, kunt u deze draad nu sluiten? Het crochetteke heeft zijn fifteen minutes of fame nu wel gehad.

http://www.ejpress.org/article/19546

Bumping, voor Boa die deze draad totaal zonder belang vindt.

En bumping, voor de mods die deze draad nu wel kunnen sluiten wegens

1) Duits

2) veel te verouderd

3) auteur totaal onwetend.

Dank .

Hartelijk dank.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 20:48   #50
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ik vind je leuker als je ernstig bent.
Wel, hoe moet je nu ernstig reageren in zo'n thread?
Wat overweegt er hier? De domheid, de haat, de kwaadaardigheid of de interne contradictie van onnozelaars die thread n�* thread openen om te bleiten dat ze over Joden niets mogen zeggen?

Als zelfs de ongetwijfeld goedbedoelende Boadicea dit post:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
De Joodse gemeenschap gaat dus klacht neerleggen tegen zichzelf? Of hoe moet ik het interpreteren?
... hoe moet je daar in godsnaam op reageren?

Belerend doen over vooroordelen, veralgemeningen, groepsdenken, collectieve schuld, enz ...?
Mijn geitenwollen sokken aantrekken en vrede op aarde prediken?

Sorry, evilbu, ik kan dit soort threads echt niet ernstig nemen. Meestal laat ik ze dan ook links liggen, wat inderdaad nog het beste is.

Laatst gewijzigd door Firestone : 4 maart 2008 om 21:08.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 21:39   #51
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De joods gemeenschap heeft klacht neergelegd tegen Youtube over het feit dat deze niet bereid zijn om nazi-historische filmen van hun site af te halen.

Bravo Youtube
Het wordt nu eindelijk eens tijd dat de joden aanvaarden dat ook niet joden filmen of boeken uitgeven over de 2* wereldoorlog

Zij beginnen 1 brug te ver te gaan.
Zij beginnen het alleenrecht over de geschiedenis op te eisen

Een NEP-FILM als Schindlers list MOEST overal vertoond worden omdat deze film enkel en alleen vanuit Joodse hoek kwam.
Het schandalige hiervan is dat de Joodse gemeenschap dit als historisch beschouwde - Alle kinderen waren verplicht via de scholen om tijdens de klasuren die film te bekijken

Eeen mooie iniciatief zou je zeggen - MAAR NIET ALS DIE KINDEREN DE VOLLE POT INKOM MOESTEN BETALEN AAN DE CINEMA

Nu beginnen ze youtube te bestoken omdat er historiche filmen op staan van de SS enz....

Het wordt tijd dat ze eens gaan stoppen met hun gezever en het steeds herhalen van wat we allemaal al weten.
wat is er nep aan die film ?

gekleurd, okay... tot daar aan toe

zwaar overroepen in zijn tijd ( tjah Spielberg hé ) en gespiegeld als eerste film die gedetailleerd het lot van de joden zou verhalen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 00:36   #52
Boadicea

Standaard

Tja, deze posts zijn nu eenmaal het gevolg van het feit dat er nog altijd mensen zijn die zo fanatiek geloven dat er NWO Joden onder hun bed liggen, als dat er mensen zijn, die door UFO's ontvoerd zijn.

En inderdaad: ik vond Schindler's List ook overroepen drama. Geen slechte film, maar ik heb beter gezien over het onderwerp en historisch correcter.

Is het feit dat men niet van die Spielberg film houdt nu zo een reden om zo hoog van de toren te blazen?

Ik stel enkel vast dat de fanatieke anti-zionisten spoken beginnen te zien. Ja, ik ben ook een anti-zionist, maar ik probeer nog steeds feiten van fictie te scheiden en ga er niet noodzakelijk van uit dat een zionist een Jood is. Eveneens zijn niet alle Joden zionisten.

Maar ik vermoed dat sommige zo hevig achter alles NWO propaganda zoeken, dat ze zelfs Tom en Jerry al als zionistische propaganda aanzien. Als je wil kan je achter alles iets zoeken.

Ik geloof wel dat er complotten zijn in hogere kringen, omdat de machtshebbers in mijn ogen ook menselijk zijn. En ik neem wel aan dat bepaalde machtsblokken achter de schermen meer bedisselen dan we willen geloven, maar ... mensen er is nog zoiets als entertainment. Ga niet overal zionistische boodschappen zoeken. Je kan overal iets in zien, als je wil.

Volgens mij lijden sommige eerder aan anti-zionistische paranoia.
Oud 5 maart 2008, 09:03   #53
thondermonst
Vreemdeling

thondermonst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door novak Bekijk bericht
Wie persé een bron wil én Google niet kent...
http://www.techzine.nl/nieuws/13370/...aanklagen.html
Dank u. Graag direct een bron als je een thread opstart en misschien in de toekomst even datum checken.

Toch nog even dit, volgens de Duitse wetgeving is het tonen van nazisymbolen, buiten zeer strikt omschreven wetenschappelijke doeleinden, verboden.

Probleem in deze is dus in de eerste plaats de Duitse wetgeving die alle interesse in WOII en de nazi-periode verengt tot glorificatie, wat natuurlijk dikke zever is, 't is niet omdat je 'Triump des Willens" hebt gezien en 'Mein Kampf' hebt gelezen dat je nazi wordt, hé?

Toch worden dezelfde soort wetgeving nu ingevoerd in verschillende Europese landen (in de UK zijn ze al in voegen). In naam van de bogus 'War on Terror', wordt het bezit van zogenaamdde extrmistische islamitische literatuur gelijkgesteld met glorificatie van terreur en als zodoende strafbaar gesteld met verschillende jaren gevangenschap.

Nu ja, in België hebben we natuurlijk al ervaring met zogenaamde 'thought crimes', de negationisme-wet is daar een mooi voorbeeld van.

Nog even dit: als vurig verdediger van de vrije meningsuiting stoort het taalgebruik mij hier niet. Toch wil ik aan de gebruikers van het straffere woordenarsenaal zeggen dat het vaak een omgekeerd effect heeft dan dat ze waarschijnlijk zelf denken. Het zorgt ervoor dat de misschien valablele argumenten in je betoog genegeerd worden.
thondermonst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 12:08   #54
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat me niet lachen
Waar is uw bron ??
Of ga je er vanuit (typisch joods) dat alles wat goed draait van de joodjes zijn ?

Waarom altijd met "typisch" joods.Zo is het eenmaal.
Google heeft 2 bazen waar een een jood is.

Geen paniek : Vtm,Vrt en Ketnet zijn nog niet in joodse handen.

Fabeltje dat joden de wereld beheren komt door extreem-rechts(Blood and Honour bv.).
Voor de rest zal je langs die kant geen kwaad woordje horen tegen de joden.Eerder uit de extreem-linkse.
Tijden veranderen.

Ik kan ook niks tegen doen dat Ebay en Paypal een joods antifraudebedrijf kopen : http://www.zdnet.be/news.cfm?id=79378
Ik kan ook niks tegen doen dat half Hollywood joods is en dat Engelse topploegen in joodse handen zijn(Arsenal,Manchester United,Aston Villa,Portmouth,Chelsea,Tottenham)
Of dat 60% van Londens vastgoed in joodse handen is en dat Samsung zijn mobielen al enkele jaren door Israeliers laat maken.(lijstje kan nog lang verder)

De meeste joden zijn eenmaal harde werkers en durven risico's te pakken.
Een joods leven is enorm duur(ik moet toch geen uitleg geven) en van een gewone job kan je niet overleven.
Troost u,de Belgische joden zijn onder alle joden de grootste loosers.

On topic

Op Youtube zie je van alles.
Het is een soort Hydepark waar volgens mij alles mag.
Het is wel een oude artikel en alleen hier geplaatst om "bepaalde " redens.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 13:16   #55
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Jood hier, jood daar...who cares?

Wat doet het ertoe vanuit welke religie er klacht ingediend wordt?

Schieten op het medium is belachelijk...

Er worden op YouTube filmpjes gepost door, voor & tegen gelijk welke godsdienst gepost. Is dat een geldige reden voor censuur?
Sodomis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 13:42   #56
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

In Duitsland kunt ge wel uw job verliezen als ge iets over de joden durft zeggen.
Citaat:
Outcry over 'anti-Semite' at German gov't agency
Mar 2, 2008 21:06 | Updated Mar 3, 2008

A German politician is leading calls on Germany's Federal Agency for Civic Education (BpB), which provides educational material to combat anti-Semitism and anti-Israel hatred, to sack an employee for a series of alleged fiercely anti-Israel and anti-Jewish statements.

The controversy has raised an outcry in Germany because the employee, Dr. Ludwig Watzal, is more than a simple civil servant; he writes for the Das Parlament, a paper funded by the Federal government that covers domestic and international affairs, and serves as co-editor of Apuz, an academic supplement to the parliamentary paper. He has written widely on issues related to Israel and presents himself as an expert on Middle Eastern affairs.

Watzal has openly identified himself as a BpB employee in his widely disseminated writings on the Middle East. He did so, for instance, for a November 2007 article in Lebanon Wire, an on-line news site based in Beirut, to blast the prominent Israeli historian Benny Morris, saying Morris "encapsulates all Zionism's major elements, its inherent implausibility as a practical enterprise, its arrogance, racism and self-righteousness."

Elsewhere, Watzal has written, "Now that the US has been Israelized, is the Israelization of the world imminent?"

...

bron
BpB? Is dat zoiets als het CGKR?

Door flutdraden als deze te bumpen kunt ge inderdaad de indruk wekken dat er niks aan de hand is en het allemaal paranoia is. De aandachtige forummers weten ondertussen al beter.
Oud 5 maart 2008, 14:31   #57
Boadicea

Standaard

Waarom krijg ik zo de indruk dat me zoveel jacht aan het maken is op wat men niet politiek correct acht, dat men dreigt te worden wat men wil bestrijden?
Oud 5 maart 2008, 14:35   #58
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Waarom krijg ik zo de indruk dat me zoveel jacht aan het maken is op wat men niet politiek correct acht, dat men dreigt te worden wat men wil bestrijden?
Dat is jaren geleden al gebeurt, de politiek correcten zijn de hedendaagse nazi's.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 15:45   #59
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat is jaren geleden al gebeurt, de politiek correcten zijn de hedendaagse nazi's.
Ja, maar de bestrijders vd politiek correcten dragen ook het zaad van de nazi's vd toekomst. Ik denk aan Geert Wilders. De paradoxen stapelen zich op. Je kan elke slingerbeweging zo laten perverteren dat een extreme terugslag de enige reaktie kan zijn. Oppassen is de boodschap.

Citaat:
Just what is Political Correctness? The "Politically Correct" people on your campus really, really don't want you to know the answer to that question. Why? Because Political Correctness is nothing less than Marxism translated from economic into cultural terms.

William S. Lind
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be