Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2008, 11:30   #41
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
grapjas of meent ge het
Alhoewel een grapje mij niet vreemd is moet ik u er toch op wijzen dat ik het ernstig meen, en we hebben rechters die er mee akkoord gaan ook.

Alleszins, ik ken iemand die het persoonlijk heeft meegemaakt. Die lag te slapen als de politie buiten het huis bijeen kwam om binnen te vallen. Het enige probleem dat de politie had was dat er een pitbull rond liep in de tuin, ze besloten alras van het dier neer te schieten want de helden hadden bang van een hond.

Nu, zo gezegd, zo gedaan. 12 kogels later ligt die hond daar te krijsen van de pijn - goeie schutters zijn de helden blijkbaar niet.

De mens die ik dan ken, die ligt binnen te slapen en de kogels fluiten rond zijn oren. Die pakt zijn pistool en begint terug te schieten, al de helden buiten plat tegen de grond, er waren erbij die krijsten luider dan de hond, en ze waren nochtans nog niet geraakt.

Veel later werd onze vriend dan veroordeeld voor verboden wapendracht/bezit, maar niet om op de politie te schieten.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 11:54   #42
willem1940NLD

Standaard

Ik denk dat er bij schieten vanuit de lucht op een rijdende auto groot risio kan onstaan voor overige weggebruikers alsmede aanwonenden.
Oud 6 maart 2008, 12:02   #43
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik denk dat er bij schieten vanuit de lucht op een rijdende auto groot risio kan onstaan voor overige weggebruikers alsmede aanwonenden.
En niet te vergeten, de criminelen zelve !! DAT moeten we te allen prijze vermijden, laat ze liever lopen.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 13:13   #44
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Het punt hier in Belgie is dat je beter af bent met een gewapende overval, helikopters beschieten enz... dan enkele valse facturen op te maken om wat BTW te recuperen
Helaas ... daarmee steel je meer dan 6500. Klopt, dat betekend dat geld meer waard is dan mensenlevens, volgens het Belgische gerecht.
Oud 6 maart 2008, 13:18   #45
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
U bent bezig met een gevaarlijk spelletje: in je haatpolitiek denken ga je misdadigers nu wijsmaken dat het vuren op politie door rechters als wettige verdediging wordt aangezien.
Dit op zich is welhaast een criminele bewering.
Gelieve dit terug te trekken, onozelaar!
Geachte, ik baseer me op een gerechtelijke uitspraak, waarbij de rechter dit oordeelde over een gangster die een kalashnikov op een partouillewagen neerschoot en daarbij een agent doodde. Hij is niet veroordeeld voor moord, omdat de rechter het niet bewezen achtte, dat die man die agent wou vermoorden. Volgens de advocaat van de crimineel handelde deze uit wettige zelfverdediging en de rechter volgde mee het spoor om het arm slachtoffer van racisme, dat moest stelen om zijn boterham te verdienen.
Indien u daar niet mee akkoord gaat, wel ik ook niet, maar ik heb hier niets te zeggen aan het gerecht en jij blijkbaar ook niet. Ga dus met andere woorden iemand anders uitschelden, bv lief Lauretje, dat ze een hand boven het hoofd houdt.
Oud 6 maart 2008, 14:13   #46
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Wat mij iedere keer weer verbaast is die verbijstering altijd als die flikskes beseffen dat ze ook sterfelijk zijn.

Die denken echt dat ze God zijn en dat ze onaanraakbaar zijn.
Integendeel. De politie benadrukt heel veel dat ze ook mensen zijn, maar het zijn sujetten zoals jij die het nodig vinden om de mannen in het blauw te dehumaniseren en ze te aanzien als doelwit om ze op je voorruit te kleven.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 14:17   #47
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Integendeel. De politie benadrukt heel veel dat ze ook mensen zijn, maar het zijn sujetten zoals jij die het nodig vinden om de mannen in het blauw te dehumaniseren en ze te aanzien als doelwit om ze op je voorruit te kleven.
Jaja, steek het allemaal maar op mij. En de flik die tegen alle verkeersregels in tegen mijn wagen reed, die dacht dat de regels niet voor hem telden. Pech gehad.

Alles mijn fout.

Verschaeve
Oud 6 maart 2008, 15:29   #48
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
De opgepakte verdachte van de overval is de 41-jarige topgangster Abdelhaq Melloul Khayari van Marokkaanse origine. De man was in de jaren negentig de luitenant van de legendarische gangster Hassan Maâche, ook wel de koning van de Brusselse onderwereld genoemd.

Khayari pleegde samen met Maâche tientallen hold-ups op banken en geldtransporten. Daarbij werd er bijna altijd geschoten, en heel vaak vielen er ook gewonden. Khayari hielp ook de topgangsters Kaplan, Lacroix en Basjrami in 1992 ontsnappen uit de gevangenis van Sint-Gillis.

En? Zou hij ook op de loonlijst van de staatsveiligheid staan? Iemand?

Hij is tenslotte van dezelfde "nest" als die cultuurverijker vorige week die een aantal moorden op zijn "geweten" heeft...Marokko stuurt zijn zonen uit....
[poco modus/]Juist, de namen van de lieverdjes geven aan tot wat racisme leidt. Men geeft deze arme jongens gewoon de kans niet om eerlijk hun boterham te verdienen. Ze worden als het ware tot criminaliteit gedreven door die vuile racisten. Je moet hen opsluiten en niet die arme schapen, die er niet aan kunnen doen dat hun ouders vanuit Marokko naar hier zijn gekomen om de hondenjobs te doen en hun rug te verslijten, omdat de Belgen er te lui voor waren. We moeten echt wat meer eieren onder deze jongens leggen, zodat ze op het rechte pad blijven. Het is echt hun fout niet dat zulke dingen gebeuren. Het is de schuld van de racisten en het VB. Die zetten deze jongens aan tot deze criminaliteit.[/poco modus]

Enfin, ze blijven hier toch echt koud en warm blazen.
Oud 6 maart 2008, 15:35   #49
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Tja, iedereen kijkt tegenwoordig graag film. Wie weet waar hebben die overvallers eigenlijk hun inspiratie vandaan gehaald?

In ieder geval ... het wordt hier wat. Tegenwoordig schieten de misdadigers blijkbaar meer op de politie, vermits de wet het hen mogelijk maakt.

Misschien klopt de logica van die rechter wel: als je een gewapende overval moet plegen om rond te komen, ben je hoogst waarschijnlijk inderdaad niet zo slim om te snappen, dat als je op de politie begint te schieten, er doden kunnen vallen.

Ik stel me enkel de vraag: als ze die heli geraakt zouden hebben en die zou hierdoor neergestort en/of ontploft zijn en bv op een huis terecht gekomen, hoeveel slachtoffers er dan niet "per ongeluk" zouden gevallen zijn.

Met andere woorden:dit soort criminelen zijn er niet op uit om te moorden, ze willen enkel snel rijk worden, maar hebben niet de hersenen om het op een verantwoorde wijze te doen.

Men zou er inderdaad al bijna medelijden mee krijgen. Helaas snapt het poco Belgisch gerecht echt niet dat sommige slimmerikken zich goed van de domme kunnen houden.

ik volg u volledig
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 16:02   #50
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja, steek het allemaal maar op mij. En de flik die tegen alle verkeersregels in tegen mijn wagen reed, die dacht dat de regels niet voor hem telden. Pech gehad.

Alles mijn fout.
Het gaat niet over in fout zijn of niet in fout zijn. Het gaat over de dehumanisering van de man in het blauw.
Oud 6 maart 2008, 16:08   #51
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over in fout zijn of niet in fout zijn. Het gaat over de dehumanisering van de man in het blauw.
Die mensen gedragen hun niet als gewone mensen, die denken - en ze zijn het ook, dat ze boven de wet staan.

Ik heb het reeds vele malen ondervonden. Er is geen groter drugs en dievenbende dan de Belgische politie.

En leugenaars die hun eigen bewijsmateriaal meebrengen zijn het ook.

Nog iets?

Verschaeve
Oud 11 maart 2008, 09:54   #52
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die mensen gedragen hun niet als gewone mensen, die denken - en ze zijn het ook, dat ze boven de wet staan.

Ik heb het reeds vele malen ondervonden. Er is geen groter drugs en dievenbende dan de Belgische politie.

En leugenaars die hun eigen bewijsmateriaal meebrengen zijn het ook.

Nog iets?
Nee hoor, je hebt hiermee mijn punt duidelijk gemaakt. Dank daarvoor
Oud 11 maart 2008, 09:58   #53
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor, je hebt hiermee mijn punt duidelijk gemaakt. Dank daarvoor
Graag gedaan hele slimme.

Verschaeve
Oud 11 maart 2008, 10:02   #54
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dat zijn ook mensen.

En als het parket te lomp is om haar job ernstig uit te voeren dan gaan die moordenaars van Kitty ongestraft naar huis.

En dat is niet de schuld van de gangsters maar van een incompetent gerecht.
²

hear hear

als de criminaliteit de pan uit swingt, moet je niet roepen op een politiestaat maar op een kwalitatief beter functionerende rechtstaat !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 10:03   #55
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Tot nader bericht is de helicopter wel beschoten, maar blijven vliegen. Vraagje: als die helicopter beschoten werd, waarom schoten de agenten in de helicopter dan niet terug? Ze hebben daar snipersgeweren, waarmee ze gemakkelijk die vluchtauto een klapband hadden kunnen schieten, wat de achtervolging en inrekening van de overvallers toch had kunnen vergemakkelijken, zonder hun leven in gevaar te brengen?

Ik stel me die vraag maar, want ik weet dat agenten niet als eerste mogen schieten, maar als ze toch onder vuur liggen?

de slechterik zat alleen in de wagen ... reed en schoot ... dat zal ferm geschoten zijn ... zijn ze daar bij de politie niet een beetje aan het overdrijven ???
Oud 11 maart 2008, 10:05   #56
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Vriend,ja het gerecht is inderdaad incompetent en daar moet dringend wat aan gedaan worden maar wanneer!Dat horen we al zolang he dat er wat gaat veranderen ,maar als dezelfde zeikerts eraan blijven verandert er echt niets geen schrik.
zolang de burger stemt voor partijen die justitie volstoppen met UITSLUITEND politieke benoemingen, kan dat niet veranderen
Oud 11 maart 2008, 10:17   #57
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Nonsens, met zo een wapen raak je niks vanuit een helicopter of hij moet stil op de grond staan.
Mss je eigen heli ja, want de bewegingen die zo'n ding maken zijn niet mis.
Citaat:
Anderzijds vraagt een mens zich af wat zulke schietgrage gasten nog op straat lopen te doen. Kerels waren niet aan hun proefstuk toe.
Dankzij de Belgische wetten hebbendie meer rechten dan de gewone burgers.

En dan mogen die vliegende agenten nog blij zijn, dat die gangsters geen zwarte koppen ( staal doorborende)als kogels gebruikten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 10:19   #58
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Eigenlijk zouden procedure fouten niet mogen leiden tot vrijspraak, maar tot het bestraffen van de persoon die de fouten gemaakt heeft;

Enkelejaren geleden sprak ik met een rechter die zei dat het tegenwoordig niet meer gaat over schuldig of niet, maar over hoe kan ik procedurefouten aanbrengen zodat mijn client niet gestraft wordt!!!

Rare rechtspraak, die niet de schuldige straft, maar de spitsvondigheid of de uitlokking van advokaten beloont!!
als het feit dat politiediensten de wet overtreden niet leidt tot vrijspraak, is er geen enkele 'incentive' meer voor de politiedienst om zich aan de wet te houden

en een centraal georganiseerde politiestaat zal steeds een groter gevaar zijn dan individuele criminaliteit

mogelijk moet er wel een aparte procedurerechter komen die onafhankelijk kan afwegen of de crimineel volledig vrijuit moet gaan en welke sanctie de politiedienst of het gerecht moet krijgen voor de procedurefout.
Oud 11 maart 2008, 10:21   #59
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Het punt hier in Belgie is dat je beter af bent met een gewapende overval, helikopters beschieten enz... dan enkele valse facturen op te maken om wat BTW te recuperen
als je weet dat daar dezelfde straffen op staan dan een volledige BTW caroussel op te zetten waardoor je op enkele maanden enkele honderden miljoenen Euro aan BTW kan binnenrijven ... dan zou dat wel een ongelooflijke stommiteit zijn om enkele valse facturen op te maken !!!
Oud 11 maart 2008, 10:23   #60
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
U bent bezig met een gevaarlijk spelletje: in je haatpolitiek denken ga je misdadigers nu wijsmaken dat het vuren op politie door rechters als wettige verdediging wordt aangezien.
Dit op zich is welhaast een criminele bewering.
Gelieve dit terug te trekken, onozelaar!
onnozelaar !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be