![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoogst verwarrend allemaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Publiciteit ? Aan wat denk je dan ? Publiciteit voor wat ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Geweld tegen vrouwen, discriminatie van vrouwen, discriminatie van de zwarte medemens, discriminatie van de vrouwelijke zwarte medemens, dat sluit allemaal naadloos aan bij het discours rond 'female genital mutilation'. Maar ik vraag me af waarom Gerald Ganzger haar gisteren niet meteen burgerlijke partij heeft gesteld. Niet vertrouwd met de Belgische procedures? Hier kan een Belgische advocaat met ambities inzake mensenrechten zijn/haar bankrekening nog wat mee spijzen. Alle sollicitaties naar [email protected] (Lansky, Ganzger & partner). Laatst gewijzigd door discuz : 11 maart 2008 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat dit naadloos aansluit bij genitale verminking ? Really ? In mijn geest dus niet. Zie niet direct het verband met veilig een taxi kunnen nemen. Dat je in termen van 'kosten-baten' en 'bankrekeningen spijzen' denkt, verraadt vooral je cynisch wereldbeeld ? Laatst gewijzigd door Knipp : 11 maart 2008 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En later in een ziekenhuis zit ze te klagen met blauwe plekken en mishandeling? WHAT-THE-FREAK-EVER. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de ultieme negatieve publiciteit zou toch zijn dat er van de latere beweringen niks waar blijkt te zijn ? Even afwachten of er door haar advocaten iets in gang wordt gezet in België. If not, dan neig ik ernaar haar latere verhaal niet te geloven. In het guestbook op de website van haar foundation zag ik ondertussen ook redelijk wat beschuldigingen richting drank en drugs. Sommige met expliciete verwijzing nr de recente gebeurtenissen. Het een sluit het andere niet uit. Ze kan zwaar door het lint gegaan zijn, en daarbovenop nog es aangerand. Ze kan én korrekt geholpen zijn door de politie op zoek nr haar hotel, én niet korrekt geholpen zijn door de politie op een later moment. De chronologie is verre van duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() La Dernière Heure gaf vandaag nog wat details over de verklaring die Dirie vrijdag bij de cel vermiste personen van de Brusselse politie aflegde. De chronologie en de details zijn hier nog anders dan in al de eerdere gepubliceerde berichten:
http://www.dhnet.be/infos/faits-dive...-audition.html Citaat:
Dirie gaat opnieuw weg, vraagt een sigaret aan een voorbijganger en verdwijnt in de nacht. Laatst gewijzigd door discuz : 11 maart 2008 om 23:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Minister
|
![]() En volgens Le Soir vanavond is Dirie sinds 2003 helemaal geen speciaal gezant van de VN meer, en dat al sinds 2003:
Citaat:
In hetzelfde artikel verklaart Jos Colpin, woordvoerder van het Brussels parket, dat de taxichauffeur wel degelijk gevonden is: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Minister
|
![]() Volgens de Oostenrijkse Kurier zal haar advocaat in Oostenrijk een juridische procedure starten:
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien haar advokaat de Brusselse politie nu beschuldigt van racisme, dan is het natuurlijk zo dat in dit land de bewijslast hiervoor werd omgedraaid.
Het is niet Waris Dirie die moet bewijzen dat de politie haar racistisch bejegende, het is de politie die zal moeten bewijzen dat ze dit niet deden! Indien het gaat over het ontlopen van schadevergoedingen voor het niet-optreden van Dirie, kan het dus best zijn dat de Belgische staat die zal moeten betalen indien ze niet kunnen bewijzen dat ze Dirie niet racistisch bejegend hebben; Goede advokaat!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() @Circe
Er komt - zoals ik het begrijp - geen klacht ivm racisme. Maar een klacht wegens aanranding. Hou nu toch es op deze kwestie te reduceren tot de klassieke forumdada's. Die omgekeerde bewijslast is een andere topic. Laatst gewijzigd door Knipp : 12 maart 2008 om 13:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze beweerde in het laatste filmpje weldegelijk dat de Brussels politie racistisch was en dat ze daarom niet terug naar het politiekantoor durfde of zoiets in die aard. Als het gaat om een uitleg te geven waarom verschillende afspraken niet werden nagekomen, is dat een leuke uitvlucht die met de huidige Belgische wetten grandioos te gebruiken is. Wat heeft het er anders mee te maken dat ze vertelt "te begrijpen hoe moeilijk het is voor mensen die asiel zoeker in Belgie" of iets in die aard... dat heeft m.i. helemaal niks met aanranding noch verkrachtig te maken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dirie vertelt publiek hoe ze de brusselse politie heeft ervaren. Da's haar volste recht. Hoe jij dat interpreteert, ook je volste recht. Wat voor mij telt, is een zo objectief mogelijk relaas van de feiten. Met centraal de vraag of Dirie echt aangerand is ergens in die dagen. De rol v d brusselse politie in de aanloop nr die mogelijke aanranding, is een vraag van tweede orde. Het is nu wel duidelijk dat er een klacht komt, die oostenrijkse advocaat zal wel voldoende druk genereren om een grondig onderzoek nr die mogelijke aanranding af te dwingen. ( waarbij de vraag kan worden gesteld of vergelijkbare klachten ooit echt worden onderzocht zonder druk van dure advocaat ? ) En mijn gok is dat zal blijken dat de essentie van het verhaal van Dirie waar is. En dat en passant zal blijken dat de brusselse politie op z'n minst schoonheidsfoutjes heeft gemaakt. Mij stoort vooral de energie die vanuit brusselse politie en parket wordt geïnvesteerd in het welles-nietes spel rond de al dan niet korrekte behandeling; diezelfde energie zou beter dienen om een grondig onderzoek te voeren nr de bewering van Dirie dat ze is aangerand. Wat mij uiteraard nog meer stoort is de verbale steniging van Dirie, zelfs al op een tijdstip dat de waarheid nog verre van duidelijk is. Niet alleen op dit forum, en meestal in een toon die echt hatelijk is. Denk er nog een geestelijk leider bij, en je hebt vlaamse sharia. Brave burgers die met stenen spuwen naar sletten. Laatst gewijzigd door Knipp : 12 maart 2008 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Dirie duidelijk in het offensief nu.
Via de website van haar foundation probeert ze verhalen te verzamelen van vrouwen die dezelfde nare ervaringen hebben met de brusselse politie. Heb het gevoel dat hier een hele lange staart aan komt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Het word eens tijd dat de rascistische politie van Brussel op haar plaats wordt gezet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() "Zelfs al zouden ze racistisch zijn, wat dan nog he?"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Nee, ik ben geen neger dus ik kan geen slachtoffer zijn van rascisme.
|
![]() |
![]() |