Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2008, 22:24   #41
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
filosoofke, on topic aub
bij gebrek aan argumenten
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 22:31   #42
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Dergelijke criminele chauffeurs horen in de gevangenis. Zonder pardon. Nationaliteit doet er niet toe. Dergelijke cowboys horen hier niet thuis. In een zware 4x4 een auto van de weg rammen en vier doden achterlaten... Dit kan niemand vergoeden, goedmaken of uitleggen.

Opzettelijk XTC of drankmisbruik, zwaar overdreven snelheid, stoptekens of verkeerlichten negeren bij een verkeersongeval = levenslang rijverbod !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 22:57   #43
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Dergelijke criminele chauffeurs horen in de gevangenis. Zonder pardon. Nationaliteit doet er niet toe. Dergelijke cowboys horen hier niet thuis. In een zware 4x4 een auto van de weg rammen en vier doden achterlaten... Dit kan niemand vergoeden, goedmaken of uitleggen.

Opzettelijk XTC of drankmisbruik, zwaar overdreven snelheid, stoptekens of verkeerlichten negeren bij een verkeersongeval = levenslang rijverbod !
hebben die gasten een rijbewijs?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 23:09   #44
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
hou uw mond, dat heeft er niets mee te maken!
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 23:55   #45
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja, als je de maximum 5 jaar vergelijkt met vier mensenlevens, dat maakt een jaar en een paar maanden per leven.

Daar kan je het bijna niet meer voor laten.
Neem nu dat u een beroepsmoordenaar bent, en u bent betaald om een zeker iemand te vermoorden. Die ga je toch niet omverknallen zeker, je drinkt gewoon een paar pinten, en rijd hem omver met een gestolen auto. ALS je per ongeluk nu toch eens gepakt werd, is het enkel voor rijden onder invloed + een autodiefstalletje van niksmendalle dat je veroordeeld word, mischien zelfs er vanaf komt met een voorwaardelijke straf, of een paar uren werkstraf...Goede deal!
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 23:57   #46
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Hopelijk 5 jaar per slachtoffer, en niet samenvallend maar opvolgend? En onder invloed rijden is geen verzwarend feit? Je zegt dus dat de strafmaat hetzelfde is met of zonder XTC? Vreemd gerecht.

Tja, in Amerika is dat natuurlijk anders: als je dronken en/of gedrogeerd bent, is dat wél een verzwarend feit, kan je levenslang achter de tralies als je iemand doodrijd.
Oud 9 maart 2008, 23:59   #47
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent niet in een derde werelddictatuur.
Gelukkig maar voor al die zatlappen/junkies die op onze banen rondrazen...
Oud 10 maart 2008, 06:48   #48
fransV
Gouverneur

Standaard pinten

Kan iedereen overkomen die regelmatig " zijn" pinten drinkt . Veroordeel dus niet te snel .....
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 07:51   #49
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleszins, ik zeg er is maar 1 schuldige, de chauffeur. U zegt er zijn er twee, ook de passagier is schuldig aan het ongeval.
Mede-plichtig, heb ik gezegd.

Enkele vragen:
- heeft de passagier de misdaad (zwaar onder invloed achter het stuur kruipen) verhinderd door hem aan te geven?
- heeft de passagier na het begaan van de tweede misdaad, nl. het doodrijden van vier mensen, deze misdaad aangegeven bij de politie?
- heeft de passagier zijn wettelijke plicht tot bijstand aan mensen in nood vervuld?
- werkt de passagier mee om de misdaad zo snel mogelijk op te helderen en de schuldige te straffen?

Als we viermaal neen kunnen antwoorden, lijkt er mij reden genoeg om van medeplichtigheid te spreken, en zelfs indien niet is er ruimte genoeg om hem te pakken.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 10 maart 2008 om 07:53.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 07:59   #50
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Begin eens met wetontwerpen die druggebruik terug wat meer aan banden leggen te steunen...
bvb Onze eenheidspolitie kan misschien eens deen nieuwe vermogenswetgeving gebruiken om die drugdealers te klissen ?

jullie zijn hier gewoon bezig met de slachtoffers van het slecht regeringsbeleid...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 08:05   #51
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Ongelooflijk, zo een drama. Nog maar eens een bewijs dat de veiligheid op de weg meer serieus moet genomen worden. Als je ziet welk een drama zich af kan spelen omdat bepaalde mensen menen dat ze mogen nemen en rijden hoe ze willen.
Een pure schande!
Oud 10 maart 2008, 09:34   #52
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Drugs

Citaat:
U vergist zich als u zegt "ze". De passagier is niet verantwoordelijk voor het ongeval.
Akkoord: de chauffeur is rechtstreeks verantwoordelijk. Als jij plaatsneemt naast bv een dronken chauffeur, dan wéét je toch dat dit GEVAARLIJK is. Jij bent medeverantwoordelijk. Zeker weten !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 09:40   #53
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Eén schuldige: de chauffeur. NIET al degenen die jij klasseert onderaanzetting tot haat.
Doorgaans vind ik uw ziekelijke schrijfsels zo walgelijk en degoutant dat ik er zou van kotsen maar in deze sta ik 100% achter uw reactie op voorgaande.
Oud 10 maart 2008, 10:30   #54
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Mede-plichtig, heb ik gezegd.

Enkele vragen:
- heeft de passagier de misdaad (zwaar onder invloed achter het stuur kruipen) verhinderd door hem aan te geven?
Ik denk dat die passagier te dronken was om politieagentje te spelen. Dit maakt hem echter niet medeplichtig aan vrijwillige doodslag.

Citaat:
- heeft de passagier na het begaan van de tweede misdaad, nl. het doodrijden van vier mensen, deze misdaad aangegeven bij de politie?
De passagier heeft geen misdaad begaan, de chauffeur trouwens ook niet, het is onvrijwillige doodslag.

Citaat:
- heeft de passagier zijn wettelijke plicht tot bijstand aan mensen in nood vervuld?
Ik dacht dat die mensen op slag dood waren?

Citaat:
- werkt de passagier mee om de misdaad zo snel mogelijk op te helderen en de schuldige te straffen?
Zoals gezegd, er is geen misdaad gepleegt. En meewerken met het gerecht doet de passagier toch, hij zegt toch dat hij passagier was en de andere de chauffeur. Dat de chauffeur dit afstrijdt veranderd daar niets aan.

Citaat:
Als we viermaal neen kunnen antwoorden, lijkt er mij reden genoeg om van medeplichtigheid te spreken, en zelfs indien niet is er ruimte genoeg om hem te pakken.
Men kan hem pakken omdat hij passagier is als er een ongeluk gebeurt?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 10:50   #55
Anna List
Banneling

Standaard

al de emotie ten spijt, gaat het hier over een tamelijk banaal ongeval, en het lijkt me zo dat de chauffeur (en idd hij alleen) gestraft dient te worden, in dezelfde mate als men andere 'DUI' (rijden onder invloed) chauffeurs straft, het Belgische gerecht kennende zal men echter weer 'voor het publiek' willen scoren en mateloze straffen uitspreken ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 11:11   #56
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Akkoord: de chauffeur is rechtstreeks verantwoordelijk. Als jij plaatsneemt naast bv een dronken chauffeur, dan wéét je toch dat dit GEVAARLIJK is. Jij bent medeverantwoordelijk. Zeker weten !

Ik moet zelfs niet plaats nemen in een wagen - dronken of nuchter, ik weet zo dat autorijden gevaarlijk is.

Alleen begrijp ik niet hoe dat mij mee verantwoordelijk maakt als u een ongeluk veroorzaakt.

Verschaeve
Oud 10 maart 2008, 11:12   #57
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
al de emotie ten spijt, gaat het hier over een tamelijk banaal ongeval, en het lijkt me zo dat de chauffeur (en idd hij alleen) gestraft dient te worden, in dezelfde mate als men andere 'DUI' (rijden onder invloed) chauffeurs straft, het Belgische gerecht kennende zal men echter weer 'voor het publiek' willen scoren en mateloze straffen uitspreken ...
Met tot gevolg dat het beroepshof de uitspraak in de vuilbak zal gooien.

Verschaeve
Oud 10 maart 2008, 11:20   #58
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Ik leef mee met de getroffen familie's van die verongelukte mensen.
Ik heb ook twee dochters van 11 jaar en zou niet weten hoe ik die nachtmerrie zou te boven komen, moest ik in hun schoenen staan.
Het ergste is dat het nog maar eens crapuleuze roemeense soort is uit die oostbloklanden die denken dat alles in belgië toegestaan is.
Schandalig crapuul dat onder invloed reed en nog het lef heeft om tegenstrijdige verklaringen af te leggen over wie reed en verantwoordelijk is.
Alsof het nog niet erg genoeg is worden de slachtoffers nog eens beledigd in het gezicht!!
Spijtig genoeg lopen ze binnen enkele dagen weer rond alsof er niets gebeurt is, dankzij onze lakse overheid.
Ze kunnen dan weer mensen lastig vallen voor geld op de straten.
En dit alles wordt perfect getolereerd door onze politiekers.
Letherme open your eyes en stop met zeveren over uw eigen gezondheid. Neem uw verantwoordelijkheid en smijt al dat krapuul buiten.
Liever vandaag dan morgen.
Het feit dat de bestuurder een Roemeen is, heeft hier niets mee te maken.
Oud 10 maart 2008, 11:31   #59
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

't is te hopen

ps advocaten mogen ook iets verdienen hé ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 11:37   #60
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afwachten, ze krijgen het er wel uit wie aan 't stuur zat
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be