Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2008, 16:47   #41
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader Bekijk bericht
...een mainstreamforum waar hevig racisme niet gecensureerd wordt.

Ik kan mij vergissen maar ik heb hier niet het beeld van een puberforum maar van een forum waar de leden die openlijk racistische praat verkondigen brave huisvaders zijn die hun frustraties (over wat dan ook ... lelijke vrouw, mislukte carrière) hier als denigrerende opmerkingen ventileren tegen iedereen die anders is ...
Over welk forum hééft u het?
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 16:48   #42
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Abdelkader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar waar is dat hevig racisme dan??

tja ...
Abdelkader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 16:58   #43
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik kan mij vergissen maar ik heb hier niet het beeld van een puberforum maar van een forum waar de leden die openlijk racistische praat verkondigen brave huisvaders zijn die hun frustraties (over wat dan ook ... lelijke vrouw, mislukte carrière) hier als denigrerende opmerkingen ventileren tegen iedereen die anders is ...
Ik heb dat gevoel niet, je mag van mij je gevoelens of gedacht ventileren, ik zie dat niet als een probleem, je krijgt een idee hoe een ander denkt, ook al strookt het helemaal niet met uw gedachte.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 19:21   #44
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader

Volgens mij stuurt Abdelkader op een bijzondere definitie van racisme aan : dat zijn mensen die hun mening open en bloot over de islam ventileren.
Daar kunnen moslims niet tegen, en bij gebrek aan argumenten tout court, rest hen maar één ding : de term racisme uithollen tot en met.
Moslims zijn m.i. nog altijd geen ras, alhoewel ze zich natuurlijk zelf wel als verheven ras opwerpen, het verheven ras der gelovigen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 19:41   #45
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Volgens mij stuurt Abdelkader op een bijzondere definitie van racisme aan : dat zijn mensen die hun mening open en bloot over de islam ventileren.
Daar kunnen moslims niet tegen, en bij gebrek aan argumenten tout court, rest hen maar één ding : de term racisme uithollen tot en met.
Moslims zijn m.i. nog altijd geen ras, alhoewel ze zich natuurlijk zelf wel als verheven ras opwerpen, het verheven ras der gelovigen.
Ik geloof het ook, want hij weet vakkundig mijn vraag te omzeilen....(toon eens een voorbeeld van racisme )
Oud 10 maart 2008, 19:51   #46
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Die gasten waren inderdaad vlaamse nationalisten, overigens overtrad het VMo destijds de wetgeving op de privé milities (een privé militie is nu niet bepaald een vereniging van koorknapen) De manifestaties van B&H worden bijgewoond door vlaams nationalisten en zijn één en al verheerlijking van extreem geweld.

Recent was er het proces tegen de voetbalhooligans , ik dacht dat het een publiek geheim was dat deze door hooligans georganizeerde vechtpartijen een
echt trainingsmoment is voor extreem rechtse nationalisten.

Overigens de fameuze moord op Lahaut : dat waren wel degelijk Vlaamse royalisten, je vergeet gemakkelijkheidshalve dat in die tijd (de jaren (50)
de Vlamingen in meerderheid zeer royalistisch waren (zie uitslag van volksreferendum) .. maar dat zal wel met de vermeende of echte sympathie van de toenmalige vorst voor de fascistische en nazi-regimes verband houden.

Bovendien was dat de periode waarin er in Vlaanderen ca. 20 % werklozen waren en in Wallonië minder dan 4% en de Walen eerder geneigd waren om zich "af te scheuren" ..

Bovendien is het huistorisch zo dat in ons land er nog nooit een staatsgrens bepaald is door en voor het volk : steeds waren er internationale bemoeienissen die hun stempel drukten op de staatsvorming/afbakening.

De enige beperkte uitzondering is de revolutie van de confederatie van de zuidelijke nederlandse staten /belgische staten (de 2 benamingen werden door elkaar gebruikt - onder België verstond men dikwijls zelfs de gehele Nederlanden) Wel tijdens het korte bestaan van deze republiek was er geen taalprobleem : de franstalige en nederlandstalige "Staten" trokken solidair met elkaar zij aan zij op tegen de oostenrijkse bezetter !

je moeit je in een discussie, ok , het is een publiek forum, maar toon dan op zijn minst de beleefdheid om dit korte draadje te lezen, het ging over terroristische aanslagen

daar werd er geen enkele gepleegd uit Vlaams nationalistische extreem rechtse hoek.

ccc was communistisch
bende van nijvel was een franstalig rechts nest onder de vleugels van baron de bonvoisin
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 20:46   #47
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dit het meest racistische forum van België of bestaan er nog ergere fora?
Ne goeie die het vraagt...
Nee, beste Abdel, een kat een kat noemen is niet racistisch, dat heet het vrij uiten van een persoonlijke mening en nmm, op dat vlak is het vrij goed toeven bij Pol.be

Eerder, de islam (-fora) en de discriminerende volgelingen (gebruikers) ervan zijn platte racisten pur sang, daar ze alles bij voorbaat afwijzen en kritiseren wat niet-islamitisch is. Racisme in zijn zuiverste vorm dus.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 21:16   #48
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat er fora bestaan die nog racistischer zijn. Maar misschien zijn die ook kleiner. Een neonaziforumpje waar 10 pubers van dezelfde club elkaar ophitsen met stoere verhalen over hoe ze een makkak gaan pakken is volgens mij minder erg dan een mainstreamforum waar hevig racisme niet gecensureerd wordt.

Openlijke racistische praat wordt hier niet getolereerd, laat dit duidelijk zijn. Elke vorm van aanzetten tot geweld en/of racisme ook niet. Een potje schelden durft soms wel eens door de vingers worden gezien, gelukkig maar.

Als je hier voorbeelden kan aanbrengen van 'hevig racisme', laat ze maar komen.
Als je dat niet kan, stop dan met bleiten en discussieer gewoon mee met de rest. Je zal hier meer aanhang vinden dan je zou verwachten.
Game, set & match.
Oud 10 maart 2008, 21:31   #49
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat er fora bestaan die nog racistischer zijn. Maar misschien zijn die ook kleiner. Een neonaziforumpje waar 10 pubers van dezelfde club elkaar ophitsen met stoere verhalen over hoe ze een makkak gaan pakken is volgens mij minder erg dan een mainstreamforum waar hevig racisme niet gecensureerd wordt.

Ik vind net dat er hier heel veel verschillende meningen aan bod komen, maar de extremisten zijn hier inderdaad oververtegenwoordigd...

Wat die lelijke vrouwen betreft, jullie hoeven daar inderdaad niet elke dag op te staan kijken... (jullie sluieren toch jullie lelijke vrouwen, niet?) Dat is inderdaad iets wat wij van jullie zouden leren
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 21:32   #50
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

tja ...
hallo, bewijzen graag?
Oud 10 maart 2008, 21:51   #51
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je bedoelt dat kliekje gekken dat (o toevallig) net voor de verkiezingen werd opgerold ... (laat je toch niet zo opjutten door een compleet partijpolitiek benoemde Belgische justitie)

en welke aanslagen hebben zij gepleegd ?

en welke veroordeling of straf kregen zijn (buiten een hoogst omstreden ontslag vóór rechtsgang ?!?)
bomaanslag tegen de congreskolom, geen veroordeling

tegen gerechtshof Brugge ook nog een?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 22:10   #52
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik neig hiermee akkoord te gaan, alleen moet je natuurlijk steeds opletten met censuur. Ik ben er zeker van dat de makers van dit forum zich al dikwijls hebben afgevraagd hoe het toch mogelijk is dat hun site zo onderhand scheefhangt van de racistische prietpraat. En ze proberen ook in te grijpen als het echt te grof wordt. Maar het probleem is dat de meest hardleerse racisten hier meteen ook de productiefste schrijvers en de trouwste forumleden blijken. Het is een probleem dat zichzelf in stand houdt eens er een bepaalde grens is gepasseerd: vanaf het moment dat meer dan 50% van de bijdragen van racistische aard is beginnen mensen die wel ernstig willen discussiëren stilaan af te haken. Resultaat: procentsgewijs nog meer racistische praat. En voor je het weet zit je dus met een virtuele vuilbak. Ik heb in het verleden al pogingen ondernomen om weerwerk te organiseren door mensen op te roepen om massaal niet meer te reageren op racistische treads en bijdragen. Dat is namelijk het enige dat echt helpt, omdat de meeste van de racisten hier pure provo's zijn die zwaar gefrustreerd raken als er niemand op hun onzin ingaat. Maar de verleiding blijkt te groot, en dus blijft het racisme hier welig tieren.
Oud 10 maart 2008, 22:26   #53
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Ik neig hiermee akkoord te gaan, alleen moet je natuurlijk steeds opletten met censuur. Ik ben er zeker van dat de makers van dit forum zich al dikwijls hebben afgevraagd hoe het toch mogelijk is dat hun site zo onderhand scheefhangt van de racistische prietpraat. En ze proberen ook in te grijpen als het echt te grof wordt. Maar het probleem is dat de meest hardleerse racisten hier meteen ook de productiefste schrijvers en de trouwste forumleden blijken. Het is een probleem dat zichzelf in stand houdt eens er een bepaalde grens is gepasseerd: vanaf het moment dat meer dan 50% van de bijdragen van racistische aard is beginnen mensen die wel ernstig willen discussiëren stilaan af te haken. Resultaat: procentsgewijs nog meer racistische praat. En voor je het weet zit je dus met een virtuele vuilbak. Ik heb in het verleden al pogingen ondernomen om weerwerk te organiseren door mensen op te roepen om massaal niet meer te reageren op racistische treads en bijdragen. Dat is namelijk het enige dat echt helpt, omdat de meeste van de racisten hier pure provo's zijn die zwaar gefrustreerd raken als er niemand op hun onzin ingaat. Maar de verleiding blijkt te groot, en dus blijft het racisme hier welig tieren.
En de goorste racisten zijn dan nog de zelfverklaarde anti-racisten. De anti-racisten die zo "tolerant" zijn dat ze iedereen die hun extreemlinkse mening en gebazel over de verrijkende multiculturaliteit niet slikt, uitschelden voor het vuil van de straat. Ook een verkeerde partijkaart volstaat voor deze zelfverklaarde 'verdraagzamen' om hun haat en gal te spuwen en te excelleren in hun favoriete bezigheid : racisme op politieke gronden.
Precies omdat ze weten hoe erg doorweekt ze zijn van haat hebben ze er meteen voor gezorgd dat discriminatie op basis van politieke gronden niet in de AD-wetgeving voorkwam. Zo blijven ze lekker buiten schot en kunnen ze hun vuiligheid blijven spuwen op iedereen die het aandurft hun ideeën en vulgaire collaboratie met de racistische en sexistische islamitische ideologie onder de lamp te houden. En dan zijn ze verbaasd en gefrustreerd omdat ze electoraal steeds minder betekenen.
Oud 10 maart 2008, 22:28   #54
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar zitten die racisten? Wie zijn dat? Kun je eens een voorbeeld geven van racistische prietpraat? Ik heb er -op de korte periode dat ik hier ben- nog geen gezien....
Oud 10 maart 2008, 22:31   #55
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Abdelkader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
inderdaad de kern van het probleem
Abdelkader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 22:33   #56
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De staatsveiligheid zou zich beter op extreem rechtse samenzweringen concentreren. Zoals bijvoorbeeld die gekken die zo krankzinnig waren dat ze bereid waren hun oppergod FDW neer te knallen om de aanslag in de schuld van de moslims te kunnen schuiven en de 'autochtone' bevolking tegen ons op te zetten.
Ik heb zo de lichte indruk dat op internationaal niveau georganiseerde en gefundeerde islamitisch-fundamentalistische terrorismenetwerken van hogere prioriteit zijn dan één of andere lokale amateuristische extreem-rechtse groupuscule. Daardoor dat de Abdelkaders beter (moeten) doorgelicht worden, het is een kwestie van schaalverhouding.

Arabieren moeten trouwens niet onderdoen qua racistisch verleden, het waren eeuwenlang, tot vrij recent, de grootste slavendrijvers. Als dit dan toch het meest racistische forum van België is, waarom daarover eens geen topic openen?
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 22:39   #57
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Waar zitten die racisten? Wie zijn dat? Kun je eens een voorbeeld geven van racistische prietpraat? Ik heb er -op de korte periode dat ik hier ben- nog geen gezien....

Doki verwart racistische praat met elke mening die voldoende dhimmitudegehalte betuigt voor linkse ideeën en de islam. Vandaar dat hij hier uiteraard geen enkele voorbeeld van racisme kan posten.

Doki is het type dat het afgeleidde woord racisme op alle mogelijke manieren uitholt, maar tegelijk zit te roepen dat er geen rassen bestaan. Doki is het type dat weet dat hij zwakke debaters - en dat zijn moslims bijna altijd, antwoorde met argumenten lukt hen vrijwel nooit - gemakkelijk kan paaien met gebazel over racisme. Intussen beseft hij niet half hoe racistisch hij zelf is door zijn paternalitisch houding (van ik zal het eens uitleggen, die d*mm*kl*t*n kunnen zich toch niet weren of hebben immers geen argumenten ...)
Oud 10 maart 2008, 22:45   #58
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  ProgramsSwap_Dogs.jpg
Bekeken: 247
Grootte:  31,1 KB
ID: 30967
Oud 10 maart 2008, 23:05   #59
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in hoe censuur ooit een oplossing kan bieden. Stel je voor dat dit werkt en er is nergens nog een racistisch of racistisch-benaderend woord te lezen, denk je dat daarom racisme verdwenen is?

En het CGKR zou zonder werk vallen.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 23:14   #60
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dit het meest racistische forum van België of bestaan er nog ergere fora?
Er zijn er nog ergere, ja, maar die zijn wel vooral bezocht door "nieuwe Belgen"...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be