![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het regime moet buiten, zoveel is zeker, welke partij in de plaats komt, VB, LDD, whatever speelt niet echt een rol, zolang ze maar geen al dan niet verdoken lidkaart van de gangsterbende hebben. Vlaanderen is onafhankelijk, het is Wallonië dat afhankelijk is. Met de boedelscheiding verdwijnen Pariteit, Alarmbelprocedure tegelijk met het Federaal systeem, de Waalse zijde van de politieke maffia zal de belastingen in Wallonië drastisch moeten verhogen om hun hallucinant verkwistend wanbeleid nog verder te kunnen zetten, en dat zal de bevolking pas goed doen beseffen welk regime ze gehad hebben de voorbije decennia. Met de broodnodige electorale gevolgen... Pas als die politieke maffia weg is kan er een begin gemaakt worden met een herstelbeleid, dat ze op termijn zelfbedruipend moet maken. Het is enkel een zaak van bereidwilligheid om te presteren voor welvaart...
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 17 maart 2008 om 17:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg niet dat er geen problemen zijn, integendeel.
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() De cijfers zijn te controleren via de links op http://www.npdata.be/BuG/20/BuG-20.htm
In dit artikel wordt ook de bron van de cijfers vermeld. bevolkingssituatie : http://www.npdata.be/Data/NIS/EAK/20...nwezigheid.htm Uit de werkzaamheidsgraad blijkt dat bij de oude belgen 69% van de mannen en 56% van de vrouwen werkt, bij de nieuwe belgen 62% van de mannen en 42% van de vrouwen, http://www.npdata.be/Data/NIS/EAK/2005/Be-werkzaam.htm uit de werkloosheidsgraad blijkt dat bij de oude belgen 6% van de mannen en 8% van de vrouwen werkloos is, bij de nieuwe belgen 15% van de mannen en 19% van de vrouwen http://www.npdata.be/Data/NIS/EAK/2005/Be-werkloos.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat stel je met eigen ogen vast? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sjaax, ik pleit inderdaad voor gerichte migratie juist omdat we uit gemaakte fouten moeten leren en de meeste problemen naar mijn ervaring doen zich voor binnen gezinnen waar door gezinshereniging een van de partners een zware stempel drukt op het gezinsleven en sociale omgang.
Zo zag ik vrouwen die zelf hun dochter op bosklassen wilden laten gaan omdat ze daar geen graten inzagen, maar hun kersverse schoonzus net van een of andere berg gehaald vond dat dit niet kon, omdat meisjes en jongens strikt gescheiden sociale omgang hoorden te volgen. Dus ookal leg je niet direct die verbanden, de segregatie gebeurt maar al te vaak onder invloed van familie die het allemaal te onzedelijk vinden in Vlaanderen omdat strenge islamitische normen gehandhaafd blijven die botsen op de verwachtingen van een samenleving. En mocht jij een voetballer zijn met talent, betekent dit nog niet dat ik in staat ben je met werkloosheid te onderhouden tot je het maakt hier! Dus lijkt het me terecht dat ik jou niet zomaar hiernaar toe kan of mag halen, voor hetzelfde geld bak je er niets van en volgt er na een scheiding weer een zoveelste die via een uitkering hier mooi zit te wezen en juist dat wekt ergernis en terecht van Vlamingen die hard moeten werken voor een systeem waar jij met je talent zomaar instapt zonder ooit bij te dragen. Dus moet je aantonen eventueel nog wat meer te kunnen dan tegen een bal trappen, terecht lijkt me... Als ik wel voor je levensonderhoud kan instaan kun je hier scholing volgen met een lening en die terugbetalen als je werkt, mooi toch?? Wat diploma's betreft; een buitenlands diploma dient hier gehomologeerd te worden en ook dat is terecht, de kennis moet aansluiten bij de verwachting van de arbeidsmarkt hier. Als dit niet lukt kun je hier niet op basis van dat diploma werken, uiteraard. Persoonlijk ken ik wel verscheidene ingenieurs die als allochtoon niet minder last hadden om werk te vinden dan een autochtoon volgens henzelf. Opvallend; hoe hoger iemands opleiding hoe minder racisme werd aangehaald indien er geen werk werd gevonden! Hoog opgeleide allochtonen vinden zelf ook vaak dat die kreet gebruikt wordt door mensen die helaas zelf weinig inspanning leverden, op school en arbeidsmarkt. Laatst gewijzigd door alice : 17 maart 2008 om 19:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveel werkloze allochtonen lopen er hier rond? "De invasie" van de noord-afrikanen begon in de periode 1956-1969 Ik citeer uit een tekst die ik vond op de site van de K.U.Leuven : "1956-1969: "The golden sixties" : op zoek naar nieuwe wervingslanden. Augustus 1956 was een keerpunt in de immigratie uit het Zuiden van Italië. In deze periode van hoogconjunctuur ontstond er onevenwicht op de arbeidsmarkt. In verschillende sectoren groeide een dringend gebrek aan ongeschoolde arbeidskrachten. De activiteiten verplaatsten zich meer naar de zware industrie in het algemeen, naar de grote steden waar vooral de bouwsector volop actief was, naar de havengebieden, de textiel, de persoonsverzorging ... Hiervoor werden nieuwe wervingslanden gecontacteerd: eerst Spanje en Griekenland, nadien Marokko en tenslotte Turkije." Het is juist dat de Noord-afrikanen die van het platteland kwamen, en hier in de stad gedumpt werden, aanpassingsproblemen hadden. Het is waar dat er problemen waren tussen de nieuwe arbeiders en de oude arbeiders. En het is ook waar dat deze problemen onder tafel werden geveegd. Het is ook waar dat ze naar hier kwamen om te werken, maar het is niet waar dat ze naar hier kwamen (of komen) om te profiteren van onze sociale zekerheid. Ook de criminaliteit bij vreemdelingen is schromelijk overdreven het artikel : http://www.npdata.be/BuG/22/BuG-22.htm de cijfers http://www.npdata.be/Data/Misdrijven...d-tabellen.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Artisjok, de eerste generatie is inderdaad hier naartoe gekomen om te werken en dat heeft hen absoluut geen windeieren gelegd.
Ze werden hier trouwens niet gedumpt, Turkse gastarbeiders waren trouwens vanaf het begin zeer goed georganiseerd met doorgangshuizen waar arbeiders werden opgevangen door andere Turken. De keuze om hier definitief te blijven hebben zij zichzelf opgelegd, en terecht, dit land had alles wat het moederland ontbeerde; goede en toegankelijke gezondsheidszorg, onderwijs en andere voorzieningen. De ellende kwam daarna met de gezinsvorming en hereniging, toen kwamen velen die hier helemaal geen toekomst hadden toch deze kant op. Dat kan nu niet meer, de sociale zekerheid ontploft onder die druk van kansarmen. Moeten we iedereen weigeren? Nee maar deze economische migratie moet wel aan strengere voorwaarden, zo kan het niet meer en dat wordt steeds duidelijker. En als de criminaliteit meevalt; wat doen al die mensen van allochtone afkomst dan in de gevangenis? |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar neem bvb de laatste serie, waar de werkloosheidsgraad van de marokanen/turken 35%(mannen) en 44% (vrouwen) bedraagt. Dit is toch beduidend meer dan de 6%(mannen) en 8%(vrouwen) van de oude belgen. Wat ontbreekt zijn de werkloosheidscijfers van de nieuwe belgen van marokaanse/turkse afkomst. Volgens een recent artikel in "den tijd" waren deze niet veel beter, dan van de marokaanse/turkse nieuwkomers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens Vlaanderen is ook geen voorbeeld. Er zijn bvb veel te veel ambtenaren (weliswaar minder dan in Wallonie, maar toch teveel)... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
bij de nieuwe belgen 15% van de mannen en 19% van de vrouwen De werkloosheid van de vreemden van Turkse en Marokkaanse origine is inderdaad hoog. Zij vertegenwoordigen 1,3% van onze bevolking. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Dat er te veel arabisch volk op straat loopt, en dat die veel last verkopen, en veel tijd hebben daarvoor, want de meesten werken niet. Zwarten zijn er ook te veel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb niet gezegd dat de criminaliteit meevalt, ik heb gezegd dat ze schromelijk wordt overdreven. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de gemiddelde Europeaan is het hier toch goed leven. Het kan natuurlijk altijd nog beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Achteruit gaan zullen we niet, maar andere landen zullen ons voorbijsteken. Dat was het punt dat ik wilde maken. Maar toegegeven. Er zijn veel landen, waar het voor "jan modaal" slechter is om te leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Artisjok, gastarbeiders betaalden net als iedereen belasting, de bijdragen hiervan dienen vooral voor eigen pensioen en betaald verlof, mutualiteit enz, je kunt dus niet stellen omdat iemand belasting betaald je dus ook het sociale systeem mee hielp opbouwen, dat deden anderen voor hen.
Veel jongeren trouwen nog steeds met partners uit het land van ouders dus gaat de migratie onverminderd door, waar komen anders de wachtlijsten 'inburgering' vandaan denk je? Na twee jaar huwelijk kennen die mensen gelijke rechten, komen in aanmerking voor ocmw en na verblijf van drie jaar voor een sociale woning. Hoezo criminaliteit overdreven als die groepen uit de gevangenissen puilen?? Ik werkte drie jaar op een sociale dienst op Antwerpen Noord, dus weet waarover ik praat denk ik, we behandelden 7000 dossiers daar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Met al wat ik van je las is het idd. best dat je dat in de verleden tijd hebt willen zetten.(kwestie van inlevingsvermogen en neutraliteit)
Laatst gewijzigd door filosoof : 18 maart 2008 om 23:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb promotie gemaakt Filo; en ben dus nog steeds veel beter dan jij geplaatst om vanuit ervaring en realiteit te reageren, dat je dit bedreigend vind was me al opgevallen hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Inlevingsvermogen en neutraliteit lijken je dus niet nodig? Gebrek daaraan voor iemand met een machtspositie in die sector lijkt me idd bedreigend.
Laatst gewijzigd door filosoof : 19 maart 2008 om 16:39. |
![]() |
![]() |