Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2008, 12:38   #41
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Die 'weg-met-ons' mentaliteit zit er nu eenmaal nog altijd diep ingebakken bij links. En hoe wil men nu in 's hemelsnaam dat anderen respect zouden opbrengen voor onze eigen cultuur als we dat zelf nog niet eens kunnen?
Omdat 'links' niet gelooft in een eigen cultuur. Althans dat maak ik op uit jarenlange commentaren van links op het begrip 'Vlaamse cultuur'.
Oud 17 maart 2008, 14:31   #42
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Links maakt zich liever zorgen over een ander zijn cultuur!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 15:57   #43
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 16:03   #44
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
Inderdaad, weg met de lauwaerts! Leve de Klauwaerts!
Citaat:
Vlaams Belang 2006
Nico LAUWAERT
Lindenlaan 244 9120 Beveren-Waas (Beveren) Website www.nicolauwaert.be ... 2008 Vlaams Belang - Alle rechten voorbehouden, 09.03.2008 - 12:37.
http://www.vlaamsbelang2006.be/3/3/6/803
Functies in het Vlaams Belang: Bestuurslid afd. Beveren
Ruzie in de "familie"?

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 maart 2008 om 16:18.
Oud 17 maart 2008, 16:09   #45
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Die 'weg-met-ons' mentaliteit zit er nu eenmaal nog altijd diep ingebakken bij links. En hoe wil men nu in 's hemelsnaam dat anderen respect zouden opbrengen voor onze eigen cultuur als we dat zelf nog niet eens kunnen?

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 maart 2008 om 16:24.
Oud 17 maart 2008, 16:47   #46
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ja en?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 13:35   #47
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Vlieg de Blauwvoet, Storm op zee! Vergeet uw proost niet.
Waar zijn jullie toch mee bezig. Volledig uit de tijd. Het aantal aanwezigen elk jaar bewijst dit ook.
Haha, hoor wie het zegt.... en trouwens dat het aantal aanwezigen jaar na jaar daalt op de traditionele bedevaart is niet meer dan normaal en juich ik zelfs toe!! Een duidelijk signaal naar die volksverlakkers dat ze HEEL slecht bezig zijn. Dat monument hoort de Vlaamse Beweging toe, niet die bende systeemknechten!

Laatst gewijzigd door Eichmann : 19 maart 2008 om 13:38.
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 13:35   #48
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ruzie in de "familie"?
Heb je een clown opgegeten tijdens het ontbijt misschien?
Oud 19 maart 2008, 14:23   #49
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Haha, hoor wie het zegt.... en trouwens dat het aantal aanwezigen jaar na jaar daalt op de traditionele bedevaart is niet meer dan normaal en juich ik zelfs toe!! Een duidelijk signaal naar die volksverlakkers dat ze HEEL slecht bezig zijn. Dat monument hoort de Vlaamse Beweging toe, niet die bende systeemknechten!
?
Maar uw Vlaams-nationale manifestaties stellen niet veel voor in de praktijk. Noch de ene, noch de andere. Op de IJzerwake zijn er ongeveer jaarlijks 4000 mensen. Om u te plezieren maak ik er 5000 van. Op de IJzerbedevaart zijn er jaarlijks 3500. Gemakshalve maak ik er ook 5000 van. Het totaal van de manifestaties bedraagt een 10.000 aanwezigen op de twee bijeenkomsten.

Op 1 januari 2007 bedroeg het aantal Vlamingen 5.117.440 eenheden in het Vlaams Gewest.

Het totaal aantal Vlamingen op de beide Vlaams-nationale manifestaties beslaat 10.000 mensen

Besluit:
Het percentage Vlamingen, aanwezig op de beiden Vlaams-Nationale manifestaties, bedraagt:0,1954% van de totale Vlaamse bevolking van het Vlaams gewest. Dat stelt u in de praktijk voor op uw Vlaams-nationale bijeenkomsten. Niet meer en niet minder. Het stelt maar weinig voor. Totaal uit de tijd. Het meest armtierig popfestival heeft meer aanwezigen.

Laatst gewijzigd door system : 19 maart 2008 om 14:35.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 14:33   #50
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar uw Vlaams-nationale manifestaties stellen niet veel voor in de praktijk. Noch de ene, noch de andere. Op de IJzerwake zijn er ongeveer jaarlijks 4000 mensen. Om u te plezieren maak ik er 5000 van. Op de IJzerbedevaart zijn er jaarlijks 3500. Gemakshalve maak ik er ook 5000 van. Het totaal van de manifestaties is een 10.000 aanwezigen op de twee bijeenkomsten.

Op 1 januari 2007 bedroeg het aantal Vlamingen 5.117.440 eenheden in het Vlaams Gewest.

Het totaal aantal Vlamingen op de beide Vlaams-nationale manifestaties beslaat 10.000 mensen

Besluit:
Het percentage Vlamingen, aanwezig op de beiden Vlaams-Nationale manifestaties, bedraagt:0,1954% van de totale Vlaamse bevolking van het Vlaams gewest. Dat stelt u in de praktijk voor op uw Vlaams-nationale bijeenkomsten. Niet meer en niet minder. Het stelt maar weinig voor. Totaal uit de tijd.
Het bericht dat u in uw eigen post citeert is niet van mij afkomstig. Graag eerlijk blijven in de discussies, alstublieft.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 14:34   #51
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Moderne Vlaams-nationalisten laten zich niet zien op die Ijzerspullen.

Zo'n bedevaart (de naam alleen al) is misschien tof voor het volk dat een kick krijgt van zo'n bestofte relicten uit het Vlaams antiquariaat, maar interesseert de meeste Vlamingen geen zier.
Oud 19 maart 2008, 14:36   #52
system
Banneling

Standaard

[

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Moderne Vlaams-nationalisten laten zich niet zien op die Ijzerspullen.

Zo'n bedevaart (de naam alleen al) is misschien tof voor het volk dat een kick krijgt van zo'n bestofte relicten uit het Vlaams antiquariaat, maar interesseert de meeste Vlamingen geen zier.

Volledig uit de tijd. Aftandse redevoeringen van sprekers, geflankeerd door een bende jonge en minder jonge snaken in korte broek met koppelriem. Vendelzwaaiers uit lang vervlogen tijden met tussendoor een oudbollige tekst van Verschaeve of Wies Moens opgesmukt door een dramatisch archaïsch muziekje. Een paar volksdansen uit Zuid-Afrika of van ergens anders. Dat is het zo wat. Niet te verwonderen dat er maar 4000 man zijn. Het verwondert me zelfs dat die er nog zijn.

Laatst gewijzigd door system : 19 maart 2008 om 14:48.
Oud 19 maart 2008, 14:50   #53
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar uw Vlaams-nationale manifestaties stellen niet veel voor in de praktijk. Noch de ene, noch de andere. Op de IJzerwake zijn er ongeveer jaarlijks 4000 mensen. Om u te plezieren maak ik er 5000 van. Op de IJzerbedevaart zijn er jaarlijks 3500. Gemakshalve maak ik er ook 5000 van. Het totaal van de manifestaties bedraagt een 10.000 aanwezigen op de twee bijeenkomsten.

Besluit:
Het percentage Vlamingen, aanwezig op de beiden Vlaams-Nationale manifestaties, bedraagt:0,1954% van de totale Vlaamse bevolking van het Vlaams gewest. Dat stelt u in de praktijk voor op uw Vlaams-nationale bijeenkomsten. Niet meer en niet minder. Het stelt maar weinig voor. Totaal uit de tijd. Het meest armtierig popfestival heeft meer aanwezigen.
Wauw, wat een redenering. Als je dan toch met cijfertjes en procentjes wil goochelen: Op een bevolking van om en bij de 11 miljoen (ik wil er nog 10 miljoen van maken om je te plezieren) hoeveel Belgen waren er aanwezig op de nationale betoging van de vakbonden voor meer koopkracht? 18000 (pak nog 20 000, andermaal om je plezier te doen) en hoeveel procent is dat? Juist ja: 0,2 % (ruim geschat dan nog hé!) Toch zijn minstens de helft van de Belgen aan het klagen over de dalende koopkracht. Zijn betogingen voor meer koopkracht dan ook uit de tijd of oudbollig?
Nee, het gaat er hem om dat de Vlaming (of zelfs de Belg!) gewoonweg nog te lam is om uit zijn zetel, van voor zijn tv of vanachter de bar te kruipen om op te komen voor wat hij wil. Hij denkt nog altijd dat het zo ook wel geregeld zal worden. De komende jaren zullen voor velen een "rude awakening" zijn vrees ik.
Oud 19 maart 2008, 14:52   #54
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Het bericht dat u in uw eigen post citeert is niet van mij afkomstig. Graag eerlijk blijven in de discussies, alstublieft.
Idd.
Oud 19 maart 2008, 14:53   #55
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wauw, wat een redenering. Als je dan toch met cijfertjes en procentjes wil goochelen: Op een bevolking van om en bij de 11 miljoen (ik wil er nog 10 miljoen van maken om je te plezieren) hoeveel Belgen waren er aanwezig op de nationale betoging van de vakbonden voor meer koopkracht? 18000 (pak nog 20 000, andermaal om je plezier te doen) en hoeveel procent is dat? Juist ja: 0,2 % (ruim geschat dan nog hé!) Toch zijn minstens de helft van de Belgen aan het klagen over de dalende koopkracht. Zijn betogingen voor meer koopkracht dan ook uit de tijd of oudbollig?
Nee, het gaat er hem om dat de Vlaming (of zelfs de Belg!) gewoonweg nog te lam is om uit zijn zetel, van voor zijn tv of vanachter de bar te kruipen om op te komen voor wat hij wil. Hij denkt nog altijd dat het zo ook wel geregeld zal worden. De komende jaren zullen voor velen een "rude awakening" zijn vrees ik.
Het feit dat er vroeger 40.000 mensen waren, alleen al op de IJzerbedevaart, bewijst gewoon dat die manifestaties uit de tijd zijn.

Laatst gewijzigd door system : 19 maart 2008 om 15:00.
Oud 19 maart 2008, 14:58   #56
Eichmann
Banneling

Standaard

Vroeger... voor het geval je het nog niet doorhad: de maatschappij en mentaliteit van de mensen zijn in de loop van de jaren gigantisch geëvolueerd (in slechte zin imo maar goed). Om maar te zwijgen over in welke zin de traditionele Ijzerbedevaart geëvolueerd is...
Oud 19 maart 2008, 15:02   #57
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd.
Foutje van mijnentwege. En dit heeft hier zeker niets te maken met eerlijkheid of niet. Mijn cijfers die ik u hierboven geef, die zijn eerlijk en niet te betwisten.
Oud 19 maart 2008, 15:04   #58
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Vroeger... voor het geval je het nog niet doorhad: de maatschappij en mentaliteit van de mensen zijn in de loop van de jaren gigantisch geëvolueerd (in slechte zin imo maar goed). Om maar te zwijgen over in welke zin de traditionele Ijzerbedevaart geëvolueerd is...
Kijk naar de foto's van de IJzewake hierboven. Of het nu allemaal zo erg veel veranderd is... En de inhoud zal zeker niet veel veranderd zijn. Jullie lopen achter, dat is alles. Voor mij geen enkel probleem. U doet maar.

Laatst gewijzigd door system : 19 maart 2008 om 15:04.
Oud 19 maart 2008, 15:14   #59
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk naar de foto's van de IJzewake hierboven. Of het nu allemaal zo erg veel veranderd is... En de inhoud zal zeker niet veel veranderd zijn. Jullie lopen achter, dat is alles. Voor mij geen enkel probleem. U doet maar.
Dat is traditie kerel en tradities zijn er om gekoesterd te worden. Zijn LSP manifestaties dan zo veel beter? Daar zie je een verzameling rode vuilzakken rondlopen en keer na keer dezelfde pathetische speeches... Leve de vooruitgang!
Oud 19 maart 2008, 15:29   #60
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Zijn LSP manifestaties dan zo veel beter? Daar zie je een verzameling rode vuilzakken rondlopen en keer na keer dezelfde pathetische speeches
Met hun "No Pasaran" denkende dat ze nog steeds in de Spaanse Burgeroorlog zitten (het merendeel zou het daar dan nog geen dag uithouden).

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be