![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reynders baseerd zich hier duidelijk op Amerikaanse cijfers, waar de middenklasse idd 50.000$ per jaar bruto verdiend.
Maar hoe hij aan die 80% komt is mij verdomme een raadsel. 15% leeft onder de armoede grens, 50% werkt aan of onder het gemiddelde inkomen van 1300€ netto en 10% zit in de superklasse van euromiljonairs. Enkel de eerste en laatste samen maken al 25% van onze bevolking uit. Citaat:
Boven de 3200€ is het nog 55%dat je overhoud. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister
|
![]() Inderdaad mensen met 3000 kunnen normaal wel rondkomen.
Tja maar waarom laten ze de mensen parking en kledij niet inbrengen? Als ik in brussel werkte had ik per maand 150 euro parking en moest ik verplicht in kostuum gaan werken wat ook niet goedkoop is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar deed je die lifting uitvoeren jantje ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben het er wel mee eens dat er bijzonder veel kaf tussen het koren te vinden is. Maar dat is over het algemeen in elke sector zo: face it, het is slechts een minderheid die enthousiast zijn werk doet.
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Moest men in Franstalig België werken aan een evenwichtig systeem met stimulerende maatregelen voor de minderbedeelden en meer solidariteit bij de bovenlaag, dan zouden beide Franstalige politieke stromingen en zeker hun leger profiteurs er niets bij winnen. Misschien integendeel, want hun loyale levenswandel zou moeten inboeten voor bezorgdheid en inspanningen (werk) voor de toekomst van hun volk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
iemand die 2400 bruto heeft, houdt volgens jou maar 1300 netto over. Wel beste vriend, ik heb bruto 5800, en hou (echtgenote werkt niet, geen kinderlast) netto 3263 over.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Dat jij niet kan rekenen?
Dat je een absurde armoedegrens hanteert? Nee?
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wil je nu bewijzen met de bewering over je armoedegrens. Ik lees de feiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Partijlid
|
![]() Ik denk dat het overgrote deel van de geschoolde arbeiders die niet in ploegen werken en de gewone bedienden zo rond de 2400€ bruto per maand verdienen, ook afhankelijk van de sector waarin je werkt. Als dit rond de armoedergrens is dan is er wel iets zeer fout met ons systeem van wij moeten hard werken voor onze kost. Bij ons op de firma zijn er ook ongeschoolde werknemers en die verdienen maar 1000€ netto met een 38 urige werkweek, da's dus onder de armoedegrens? Ik heb overigen vorig jaar nog bij de NMBS gesoliciteerd voor treinbestuurder maar daar verdien je nog minder en moet je in drie ploegen en in het weekeinde werken.
ik heb hier al wat gelezen over IT'ers en kaderleden maar dat is toch maar een minderheid van de werknemers, het overgrote deel moet het met heel wat minder doen. Dat Reyners geen flauw benul heeft wat de gewone werkmens verdient snap ik nog wel, het volledige parlement en de senaat wordt bemand door advocaten en vrije beroepen. Die hebben totaal geen benul wat er onder de gewone mensen leeft. Laatst gewijzigd door Guust : 18 maart 2008 om 18:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met 1200 zit je net boven de armoedegrens als alleenstaande volgens jou. Welke armoedegrens dan? In ieder geval een absurd hoge ![]()
![]() |
![]() |
#53 |
Partijlid
|
![]() Rond de 1600€ netto met één kind ten laste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Partijlid
|
![]() Vandaag nog op het nieuws: volgens een studie verdient de gemiddelde Vlaming 1400€ netto per maand, een Bruuselaar en een Waal nog minder.
|
![]() |
![]() |