Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2008, 08:42   #41
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Reynders baseerd zich hier duidelijk op Amerikaanse cijfers, waar de middenklasse idd 50.000$ per jaar bruto verdiend.

Maar hoe hij aan die 80% komt is mij verdomme een raadsel.
15% leeft onder de armoede grens, 50% werkt aan of onder het gemiddelde inkomen van 1300€ netto en 10% zit in de superklasse van euromiljonairs.

Enkel de eerste en laatste samen maken al 25% van onze bevolking uit.

Citaat:
1850 € leverde mij 1250 € netto op als mij goed herinner ... 2400 € zal dus ook wel meer netto opleveren dan tussen 1200€ en 1300€ (zeker als je kinderen ten laste hebt).
2400. zonder kinderen levert je netto +/- 2/3 van je bruto op of 1600€ per maand, dit is een snelle berekening die er niet ver naast zit.

Boven de 3200€ is het nog 55%dat je overhoud.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 09:16   #42
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad mensen met 3000 kunnen normaal wel rondkomen.
Tja maar waarom laten ze de mensen parking en kledij niet inbrengen?
Als ik in brussel werkte had ik per maand 150 euro parking en moest ik verplicht in kostuum gaan werken wat ook niet goedkoop is.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 09:40   #43
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Reynders baseerd zich hier duidelijk op Amerikaanse cijfers, waar de middenklasse idd 50.000$ per jaar bruto verdiend.

Maar hoe hij aan die 80% komt is mij verdomme een raadsel.
15% leeft onder de armoede grens, 50% werkt aan of onder het gemiddelde inkomen van 1300€ netto en 10% zit in de superklasse van euromiljonairs.

Enkel de eerste en laatste samen maken al 25% van onze bevolking uit.

2400. zonder kinderen levert je netto +/- 2/3 van je bruto op of 1600€ per maand, dit is een snelle berekening die er niet ver naast zit.

Boven de 3200€ is het nog 55%dat je overhoud.

Waar deed je die lifting uitvoeren jantje ?
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 11:01   #44
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Eerder een visionair
Mark my words.
Die hele consultancy-business is een van de volgende big bubbles, en heel lang gaat dat niet meer duren.
Ik vrees ervoor. Zolang enerzijds de overheid meer en meer gedragsregeltjes en -codes gaat opleggen op zowat elk gebied waar een bedrijf impact op heeft, en zolang anderzijds bedrijven zelf de noodzaak blijven voelen om interne QA programma's op te richten, zolang zullen consultants blijven bestaan.
Ik ben het er wel mee eens dat er bijzonder veel kaf tussen het koren te vinden is. Maar dat is over het algemeen in elke sector zo: face it, het is slechts een minderheid die enthousiast zijn werk doet.
Oud 18 maart 2008, 14:15   #45
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guust Bekijk bericht
Ik dacht altijd dat ik tot de middenklasse hehoorde, ik verdien ongeveer 2400€brutto per maand. Volgens Reynders verdient iemand uit de middenklasse tussen de 3000€ en de 5000€ brutto per maand en behoort 80% van de Belgen tot deze middenklasse.
Had ik het mis en moet ik nu opslag gaan vragen of woont Reynders op een andere planeet?
het zal wel het gezamelijk loon zijn, Mr is van de belastingen hé
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 15:10   #46
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard Reynders middenklasse

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guust Bekijk bericht
Ik dacht altijd dat ik tot de middenklasse hehoorde, ik verdien ongeveer 2400€brutto per maand. Volgens Reynders verdient iemand uit de middenklasse tussen de 3000€ en de 5000€ brutto per maand en behoort 80% van de Belgen tot deze middenklasse.
Had ik het mis en moet ik nu opslag gaan vragen of woont Reynders op een andere planeet?
Reynders is een Franstalige Belg en daar wordt de ongelijkheid zoveel mogelijk gestimuleerd. Reynders kan de bovenlaag binnenhalen en Di Rupo de onderlaag. Misschien ligt de middenklasse tussen beide politici volgens Reynders bij het genoemde bedrag. Armoezaaiers onder dat bedrag kunnen bij liberalen alleen terecht als slaven...

Moest men in Franstalig België werken aan een evenwichtig systeem met stimulerende maatregelen voor de minderbedeelden en meer solidariteit bij de bovenlaag, dan zouden beide Franstalige politieke stromingen en zeker hun leger profiteurs er niets bij winnen. Misschien integendeel, want hun loyale levenswandel zou moeten inboeten voor bezorgdheid en inspanningen (werk) voor de toekomst van hun volk.
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 17:10   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Reynders vertelt enkel de feiten. Dat kan evengoed een ander.

Met 2400 € bruto, zeg maar 1200 �* 1300 € netto zit je net boven de armoedegrens, tenminste als je enige kostwinner bent.

Zo is dat. 'k Snap je probleem niet.
En ik snap jou niet. Tenminste, ik weet niet in welk land je leeft ... tenzij je toch in Vlaanderen leeft, en bereid bent te liegen om je liberale partijpunten zodanig overdreven in de verf te zetten ...

iemand die 2400 bruto heeft, houdt volgens jou maar 1300 netto over.
Wel beste vriend, ik heb bruto 5800, en hou (echtgenote werkt niet, geen kinderlast) netto 3263 over.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 17:52   #48
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
iemand die 2400 bruto heeft, houdt volgens jou maar 1300 netto over.
Wel beste vriend, ik heb bruto 5800, en hou (echtgenote werkt niet, geen kinderlast) netto 3263 over.
Klinkt logisch.

Wat is je probleem eigenlijk ?

Of wil je enkel indruk maken ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 17:53   #49
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Dat jij niet kan rekenen?
Dat je een absurde armoedegrens hanteert?

Nee?
Oud 18 maart 2008, 17:59   #50
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Dat jij niet kan rekenen?
Dat je een absurde armoedegrens hanteert?

Nee?
Niet echt. Van ons brutoloon leveren we minstens de helft in aan de overheid, op z'n minst door bedrijfsvoorheffing. 57% is niet zo uitzonderlijk.

Wat wil je nu bewijzen met de bewering over je armoedegrens. Ik lees de feiten.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 18:35   #51
Guust
Partijlid

Standaard

Ik denk dat het overgrote deel van de geschoolde arbeiders die niet in ploegen werken en de gewone bedienden zo rond de 2400€ bruto per maand verdienen, ook afhankelijk van de sector waarin je werkt. Als dit rond de armoedergrens is dan is er wel iets zeer fout met ons systeem van wij moeten hard werken voor onze kost. Bij ons op de firma zijn er ook ongeschoolde werknemers en die verdienen maar 1000€ netto met een 38 urige werkweek, da's dus onder de armoedegrens? Ik heb overigen vorig jaar nog bij de NMBS gesoliciteerd voor treinbestuurder maar daar verdien je nog minder en moet je in drie ploegen en in het weekeinde werken.

ik heb hier al wat gelezen over IT'ers en kaderleden maar dat is toch maar een minderheid van de werknemers, het overgrote deel moet het met heel wat minder doen.
Dat Reyners geen flauw benul heeft wat de gewone werkmens verdient snap ik nog wel, het volledige parlement en de senaat wordt bemand door advocaten en vrije beroepen. Die hebben totaal geen benul wat er onder de gewone mensen leeft.

Laatst gewijzigd door Guust : 18 maart 2008 om 18:57.
Guust is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 18:51   #52
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Niet echt. Van ons brutoloon leveren we minstens de helft in aan de overheid, op z'n minst door bedrijfsvoorheffing. 57% is niet zo uitzonderlijk.

Wat wil je nu bewijzen met de bewering over je armoedegrens. Ik lees de feiten.
Van een brutoloon hou je netto wel iets meer over dan de helft hoor. Kan best zijn dat je in totaal 57% afgeeft, maar daar gaat het niet om. Met een brutoloon van 2400 hou je netto een pak meer over dan 1300, wat ook al bewezen wordt door de persoon waarop jij antwoordde: zelfs in zijn loonschaal is het niet de helft.

Met 1200 zit je net boven de armoedegrens als alleenstaande volgens jou. Welke armoedegrens dan? In ieder geval een absurd hoge .
Oud 18 maart 2008, 18:57   #53
Guust
Partijlid

Standaard

Rond de 1600€ netto met één kind ten laste.
Oud 27 maart 2008, 13:34   #54
Guust
Partijlid

Standaard

Vandaag nog op het nieuws: volgens een studie verdient de gemiddelde Vlaming 1400€ netto per maand, een Bruuselaar en een Waal nog minder.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be