![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Voor het overige blijf ik bij mijn standpunt dat er nu manu militari snel en doeltreffend moet worden ingegrepen. Per slot van rekening is die kwestie al een week of vijf aan de gang, dacht ik. Eens moet er een een einde aan komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Dat is niet de enige beroep waar eerst het psychologisch type van de beoefenaar zou moeten worden vastgesteld. Kijk eens naar leraars, introverte leraars kunnen bijvoorbeeld niet eens communiceren met extraverte leerlingen. Weer een schooljaar overzitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Hebben onze vakbonden al een stelling ingenomen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hier vind ik dat het Maaswater een pH van 7,5-8,5 heeft. Aangezien zoutzuur een sterk zuur is en er dus geen buffer werking zal optreden, zal de pH lokaal scherp dalen. Mijn berekening mag er misschien wat naast zitten, zó ver zal het niet zijn. De relatief lage stand van het water (1 m) en de lage stroomsnelheid langs de oevers maken dat dit m.i. toch zo snel niet geneutraliseerd zal worden. Laatst gewijzigd door Paracelsus : 19 maart 2008 om 08:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Waarom van eerste keer geen methyl isocyanaat ? ![]() Laatst gewijzigd door Paracelsus : 19 maart 2008 om 08:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn in ieder geval enorme sterften in het waterleven mee gemoeid plus naar de aard van de losgelaten substanties risico's voor waterwingebieden en vee, stroomafwaarts.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 19 maart 2008 om 11:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dit klopt niet. Als al dat zoutzuur in één klap wordt geloosd, dan hangt de verdunning af van de diffusie en de dispersie (de langzame uitdeining van de zoutzuurbron over grotere volumes). De stromingssnelheid die je daar geeft, betreft enkel advectief transport, en het zoutzuur gaat gewoon aan dezelfde snelheid mee weggetransporteerd worden van de plaats van lozing. Diffusie en dispersie echter vergen heel wat langere tijden.
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je kunt er dus op gokken dat dat zoutzuur carbonaatgesteente gaat oplossen, maar aangezien de concentratie dermate hoog ligt, en de stroomsnelheid ook tamelijk hoog is, zal er van buffering praktisch geen sprake zijn.
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Dat was niet de eindconclusie die ik wilde maken, maar dat heb je allicht al gelezen.
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Een technisch vraagje:
stel dat het zoutzuur zou worden geloosd. Kan er dan een stof in gedaan worden of iets anders gebeuren om het te neutraliseren, liefst voordat er al te veel schade optreedt?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 maart 2008 om 22:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze zin schreeuw gewoon om een flauwe woordspeling
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Richard Fourneaux (MR), burgemeester van Dinant, zou de dreiging opgelost hebben heb ik zonet gehoord.
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen. De enige oplossingen om het zuur te neutraliseren bestaan erin om 1) base toe te voegen; 2) een ionuitwisselaar in de Maas te plaatsen. Beiden resulteren echter in een rivier waarin de zoutconcentraties die van de Dode Zee in grootte orden ettelijke malen overstijgen.
![]() |
#57 |
|
![]() Tja, probleem voor linkse en groene terroristen dat hun beider idealen in de practijk vaak niet verenigbaar zijn.
Ik blijf toch nog even hopen dat er voorbeeldige straffen zullen worden toegekend.
![]() |
#58 |
Staatssecretaris
|
![]() in china zou dit zoutzuur dumpen in de rivier doodnormaal zijn
![]() ![]() Dat deze arbeiders met deze dreiging vind ik heel erg. Wat drijft hun naar deze wanhoopsdaad? laten we daar ook heel goed over nadenken! Maar niemand heeft het recht om een rivier onleefbaar te maken laat mij daar duidelijk over zijn en men goed weten dat hun kopzorgen over een onzekere toekomst in het niets moet zijn vergeleken met de straffen die ik hun zou opleggen als ze effectief dit zoutzuur en andere producten in de maas lozen. dit zou voor mij gelijkstaan aan moord en moord is voor mij de enige juiste straf de doodstraf. tot zover hun toekomst dan en die van hun gezinnen. Er zijn andere manieren om een noodkreet uit te brengen in de wereld. zo simpel is het |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Wat halen noodkreten nog uit als er niemand luisterd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Staatssecretaris
|
![]() Waarom dan natuur vernietigen en eventueel mensen in gevaar brengen als er toch niemand gaat luisteren?
Als die mensen die producten lozen in de maas zijn ze in mijn ogen evenveel waard als een moordernaar of ene verkrachter. Dat ze verdomme een bank overvallen als noodkreet, dan kunnen ze misschien nog een buit verdelen onder hun gezinnen en banken zijn toch verzekerd. armoede is geen reden voor te moorden (dat hoeft niet enkel op mensen bedoeld te zijn) |
![]() |
![]() |