![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begin 20ste eeuw waren de Ottomanen heer en meester over de gebieden waar we over bezig zijn, en die hielden niet van vele dingen, en joden waren er 1 ding van.
![]() |
![]() |
#42 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik noteer alvast dat niet één van de argumenten uit mijn vorige bericht weerlegd is... Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En er is een nuance. Ik schrijf dat uw geschiedenisboeken door Stalin gedicteerd zijn, niet dat U Stalinist bent. Maar U hebt gelijk, ik beledig Stalin met mijn uitspraak, U doet gewoon aan geschiedenis A la Carte. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Uw voorgaande commentaar was dan ook van een zodanig laag niveau dat elke discussie overbodig was.
Mensen die om de haverklap menen te moeten zwaaien met 'argumenten' als "POCO" of "linkse rakkers" en niet ter zake doende vergelijkingen met Hitler en Stalin kan ik bezwaarlijk serieus nemen. Citaat:
2. Ik aanvaard wel degelijk een andere waarheid, op voorwaarde dat ze kan gestaafd worden met argumenten en bewijzen. Dat kunt u duidelijk niet. Uw frustratie daarover schijnt u dan blijkbaar te willen compenseren met goedkope verdachtmakingen. 3. + 4. Met dat soort opmerkingen bewijst u nog maar eens dat u nauwelijks weet over wat u praat. De sultan van het Ottomaanse Rijk liep inderdaad verre van warm voor de kolonisatie van Palestina maar het plan voor de zionistische kolonisatie, en een beperkte zionistische immigratie, was er wel degelijk. Dat de zionistische immigratie pas massaal werd ná de val van het Ottomaanse Rijk doet daar niks van af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rechtstreekse quotes uit aanvaarde geschiedenisboeken worden door u als gelul of niet ter zake afgedaan. Citaat:
Dus uw uitleg is dat tussen 1921 en 1937 de Joden hun basis uitbouwden voor de verovering van Palestina, en dat zowel Frankrijk als Engeland daar actief aan meewerkten. Eneuh, was Arafats grootoom in die periode niet al hard aan het zeiken over en op de joden? Tuurlijk niet. Ik ken mijn geschiedenis helemaal niet, ik ben maar een achterlijke extreem rechtse rakker die met moeite voorbij zijn bak bier en zijn TV geraakt.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 6 april 2008 om 22:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor of na de val van een regering.
![]() |
![]() |
#47 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
2. Je moest in die periode niet naar Palestina gaan om dat soort mensen te vinden. Dat soort mensen had je ook in Europa meer dan genoeg. Citaat:
En dat van die bak bier en die TV: Dat zijn uitspraken voor uw eigen rekening. Laatst gewijzigd door groene flamingant : 8 april 2008 om 14:56. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Het gaat hier niet over gewone immigratie maar kolonisatie!
Laatst gewijzigd door groene flamingant : 8 april 2008 om 15:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is het verschil?
![]() |
#51 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Misschien iets voor maddox,groene flamingant,Dr. Strangelove,Sodomis ....
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergo, moet Israël Syrië nu zien als een aanvallend land? Of visa versa? En wie had Libanon in "het bezit" tijdens de lange jaren na de Ottomaanse vernietiging? En waarom kruipt Hezbollah dan ook daar binnen, achter de menselijke schilden der onschuldigen?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 8 april 2008 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar als u het graag wil horen: De historische banden van Libanon met Syrië zijn inderdaad een belangrijke motivatie waarom Syrië Libanon nog altijd als een deel van zijn invloedsfeer beschouwt. Wat dat laatste betreft is het nog steeds Israël die een deel van het Syrische grondgebied bezet (en koloniseert!). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik beweer dat Frankrijk Libanon als mandaatgebied had na het uiteen scheuren van het Ottomaanse rijk. En dat uiteindelijk,"nabij" historisch gezien, Syrië noch Libanon bestonden als 1 onafhankelijk land.
En waarom sparteld de overschot van Libanon, uitgezonderd enkele islamistische organisaties , zo hard tegen de potentieële annexie door zowel Syrië alswel door Israël?
![]() |
#56 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door groene flamingant : 10 april 2008 om 23:16. |
||
![]() |
![]() |