![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dat men toch iets van zijn leven kan/moet maken.
aangezien het toch is om te sterven zou je wel eens de indruk kunnen hebben dat je leven zinloos is. maar als je daar te veel bij stilstaat, ben je al dood voor je echt dood bent. Dus moet je doen alsof er geen dood bestaat. Ik heb eens gelezen: je moet leven alsof alles heel belangrijk is; maar toch beseffen dat het in feite niets voorstelt. En daartussen het evenwicht vinden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Argusx43 : 1 april 2008 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Keer op keer stelt men vast dat de bijbel klopt ....... dat we niet alles uit de bijbel kunnen bewijzen is ook waar. De mirakels zal je moeten geloven, maar vele dingen uit de bijbel kunnen wel degelijk in onze tijd bewezen worden voor iedereen die een open geest heeft en die zonder vooroordelen er wil naar kijken. Maar velen zeggen op voorhand "het kan niet" en dan vinden ze altijd wel een reden om niet te moeten geloven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ja Jezus heeft op het water gewandeld, net zoals hij Lazarus heeft laten verrijzen en net zoals hij al die andere mirakels heeft verricht. Wat ik steeds raar vind is dat een boek waarvan 80/90% kan bewezen worden men toch halsstarrig weigert om dat te accepteren als zijnde waar, feitelijk, authentiek en dergelijke. Maar anderzijds heeft men geen probleem om in de eerste 5 punten van de evolutieleer te geloven alhoewel men daar geen bewijzen voor heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Parlementslid
|
![]() Ik vrees dat voor de meeste ongelovigen het volgende van toepassing is uit 2petrus 3;3-7:
"3 Dit eerst wetende, dat in het laatste der dagen spotters komen zullen, die naar hun eigen begeerlijkheden zullen wandelen, 4 En zeggen: Waar is de belofte Zijner toekomst? want van dien [dag], dat de vaders ontslapen zijn, blijven alle dingen alzo [gelijk] van het begin der schepping. 5 Want willens is dit hun onbekend, dat door het woord Gods de hemelen van over lang geweest zijn, en de aarde uit het water en in het water bestaande; 6 Door welke de wereld, die toen was, met het water van den zondvloed bedekt zijnde, vergaan is. 7 Maar de hemelen, die nu zijn, en de aarde, zijn door hetzelfde woord als een schat weggelegd, en worden ten vure bewaard tegen den dag des oordeels, en der verderving der goddeloze mensen. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Even iets heel duidelijk stellen ........ het was NIET de bedoeling dat mensen naar de hel zouden gaan. Dat was enkel gereserveerd voor de demonen/duivels/satan en zijn gevallen engelen. Het was pas door en na de zondeval dat ook mensen naar de hel gingen/gaan/zullen gaan. Maar dit is een vrije keuze natuurlijk. God wil dat iedereen naar de hemel komt, maar hij gaat niemand dwingen en als je niet wil, dan moet je niet. Maar dan moet je wel de gevolgen aanvaarden nl dat je naar de hel gaat. Ook even iets anders rechtzetten waar katholieken vaak in geloven in een soort vagevuur (dit is onbijbels en bestaat niet !! er zijn maar 2 plaatsen ofwel hemel ofwel hel) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
De vrouw van Abraham kreeg op heel hoge leeftijd (99 jaar?) nog een kind en dus moest de geboorte van Jezus nog straffer zijn. Maar dat zijn allemaal beelden. Geen enkele vrouw baart een kind als ze 99 is! Heel gebruikelijk in het midden-oosten om een idee duidelijk te maken met beelden en verhalen. Enkel in onze westerse maatschappij snapt men dat blijkbaar niet (meer). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Jezus is verrezen op de 3de dag na zijn kruisiging en bevindt zich nu in de 3de hemel. Er zal geen twijfel zijn bij de terugkeer van Jezus. Hij zal terugkeren als "Koning der koningen en Heer der heren" en hij zal komen als rechter om iedereen te beoordelen (en velen ook veroordelen vrees ik ). Dat staat allemaal mooi uitgelegd in openbaring. God is een eeuwig wezen dat er altijd was, is en altijd zal zijn en Jezus is God zie daarvoor oa Johannes hoofdstuk 1. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
U gaat nog voor een paar heel erg onaangename verrassingen komen te staan vrees ik. Ik hoop dat u uw mening vroeg of laat zal herzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 1 april 2008 om 21:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Precies zo staat in Romeinen 1:2: " Want hetgeen van hem niet gezien kan worden, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid, wordt sedert de schepping der wereld uit zijn werken met het verstand doorzien, zodat zij immers geen verontschuldiging hebben." Zie je , ,het is gewoon het niet willen zien: "Houd die God toch eens buiten onze zaakjes, dat we lekker kunnen doen wat we willen." Laatst gewijzigd door Argusx43 : 1 april 2008 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||||||||
Parlementslid
|
![]() Je schrijft hier nogal veel "dubieuze" dingen en ik vind het eigenaardig dat niemand erop gereageerd heeft tot nu toe.
Citaat:
Dit was idd een deel van Jezus, maar dit is zeker niet het volledige beeld en dit is het beeld dat vele "gelovigen" (ook sommige echte christenen) hebben van Jezus, maar het is niet helemaal correct. Jezus heeft ook in zijn tijd een heleboel uitspraken gedaan die alhoewel ze allemaal waar zijn, tegelijk ook aanstootgevend waren. Daarnaast wil ik toch ook even benadrukken dat iedereen tot God kan komen zolang je leeft. En diegene die openbaring gelezen hebben en snappen wat daar staat weten dat Jezus ook een heel andere kant heeft zoals ik al aangaf in 1 van de berichten hierboven. Citaat:
Ivm oorlogen moet je een onderscheid maken tussen die uit het OT en oorlogen van nu. Die uit het OT waren oorlogen waar God vaak afrekende met een groep ongelovigen en waar hij zelf "bij" was en toe opriep. Het waren ook oorlogen van zijn volk (de Israelieten). Tegenwoordig misbruikt men religies voor oorlog terwijl de echte reden vaak iets anders is. Ik wil Constantijn nog wel het voordeel van de twijfel geven, maar voor de rest denk ik niet dat er oorlogen zijn geweest in de naam van God de laatste 2000 jaar. We moeten wel opletten met de oorlogen die Israel de laatste 60 jaar heeft gevoerd alhoewel ze daar op dit moment heel erg verkeerd bezig zijn, denk ik dat God hen(ze zijn nl nog steeds zijn volk en hij is nog niet klaar met hen) tot nu toe wel de hand boven het hoofd heeft gehouden en het is daarbij toch wel bijzonder om op te merken dat ze al heel lang een alliantie hebben met de supermacht van onze tijd nl de VS. Zonder de steun van de VS hadden ze nooit 60 jaar lang kunnen bestaan want het is enkel dankzij het vetorecht van de VS dat het in de VN nooit tot stemmingen is gekomen ten nadele van Israel. En wat er eigenlijk ook nog wel bijzonder aan is, is dat het net de VS is waar er voor zover ik weet de grootste groep christenen leven alhoewel daar nu verandering in aan het komen is of zou kunnen komen. (de VS is trouwens ook op het slechte pad geraakt en ik vrees dat ze daar ook nog iets te goed hebben en dan bedoel ik dat zeker niet in positieve zin) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die mensen waren niet sterk, maar wel blind en dom. Citaat:
Citaat:
Die apocriefe geschriften horen niet bij de bijbel en alhoewel ze waardevol zijn en interessant zijn ze niet geinspireerd door God en zijn ze dus in feite niet beter of slechter dan de seculiere geschriften. Voorzichtigheid is dan ook geboden bij het lezen van de apocriefe werken. Citaat:
Johannes was geen concurrent ........ hij kwam in naam van God om de weg vrij te maken voor Jezus. Johannes de Doper was zelf een christen en is gestorven voor zijn geloof in Jezus. (voor mensen die niet bekend zijn met deze Johannes, het is niet dezelfde als de apostel Johannes die het evangelie en openbaring in de bijbel heeft geschreven) Ik vind wel dat u een heel goed punt heeft als u de vraag stelt waarom Jezus in tegenstelling tot vele anderen uit zijn tijd en ook van daarvoor of daarna nog steeds zo een belangrijke rol inneemt en over zowat de hele wereld gekend is en dat er zovelen zijn gestorven en nog steeds sterven omdat ze geloven dat hij de Messias is. Laatst gewijzigd door dirk001 : 1 april 2008 om 21:37. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
1) 2 van de 4 evangelies zijn geschreven door apostels (mattheus en johannes) 2) we weten wel degelijk wanneer ze zijn geschreven. (en de datums die u aangeeft kloppen niet ) 3) de 4 evangelies waren oorspronkelijk elk voor een verschillende doelgroep geschreven maar tegelijk vullen ze elkaar ook aan en vormen ze 1 geheel en dit zonder elkaar ook maar 1x tegen te spreken. (over dit tegenspreken ..... dit kan men trouwens over de gehele bijbel zeggen en dat is pas een mirakel want de bijbel is geschreven door een 40 tal auteurs over meer dan 1500 jaar en dit kan enkel maar als de bijbel het onfeilbaar geinspireerd woord van God is) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
anders zou je geen 4 evangeliën toestaan. Ik denk dat er maar 1 verhaal is dat in de 4 evangeliën voorkomt. Wie de enige echte historische waarheid wil verspreiden zal voor 1 boek zorgen; zoals de Islam; daar zijn geen 4 boeken met dé waarheid. Het christendom heeft 4 boeken die laten zien dat het symbolische verhalen zijn die je op je eigen manier kunt interpreteren. Gelukkig maar; want als je het met een rationele westerse geest letterlijk gaat lezen en geloven; dan zeg je algauw; zoals de "slimme" prof Vermeersch: het is zever. als je dat echter symbolisch gaat lezen en begrijpen, dan verwerp je de boodschap niet en zie je hoe rijk de inhoud is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
zie Jesaja 7;14 : "14 Daarom zal de Heere Zelf ulieden een teken geven; ziet, een maagd zal zwanger worden, en zij zal een Zoon baren, en Zijn naam IMMANUEL heten." en zelfs al in genesis 3;15 : "15 En Ik zal vijandschap zetten tussen u en tussen deze vrouw, en tussen uw zaad en tussen haar zaad; datzelve zal u den kop vermorzelen, en gij zult het de verzenen vermorzelen." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Of Jozef had dat ook in het OT gelezen en zei tegen Maria: leg dat maar zo uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je vraag over de betrouwbaarheid van de bijbel is terecht en christenen hebben die vraag al beantwoord, maar ik zal hier 1 van de volgende dagen eens een lijst van bewijzen in dit topic zetten waaruit moet blijken dat de bijbel betrouwbaar is. Maar laat me u dan ook eens een vraag stellen nl wat voor soort bewijzen zou je willen zien vooraleer je de bijbel als waar wil aannemen ? Stel dat er externe bronnen zijn die de bijbel bevestigen is dat dan voldoende ? Wat vindt u er trouwens van dat in het OT allerlei voorspellingen zijn gedaan over de komst van Jezus en dat deze allemaal correct zijn gebleken ? (het OT is nl 100en jaren voor de komst van Jezus geschreven) Wat vindt u van de voorspellingen van Daniel ivm de verschillende koninkrijken die na elkaar zouden komen en waarvan Alexander de Grote in zijn tijd trouwens bevestige heeft (hij heeft dat boek van Daniel nl gelezen) dat in elk geval het deel dat over hem ging correct was !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Overigens, uw verhaal gaat niet op. De synoptische evangelies vullen mekaar helemaal niet aan. Ze zeggen meestal juist ongeveer hetzelfde. Vermoedelijk omdat ze putten uit dezelfde bron. Het is alleen het evangelie van Johannes dat anders is. En zeer, zeer laat geschreven. En hoe later de vertelsels, hoe groter de fabels. Laatst gewijzigd door system : 1 april 2008 om 22:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Mattheus 1;19 : "19 Jozef nu, haar man, alzo hij rechtvaardig was, en haar niet wilde openbaarlijk te schande maken, was van wil haar heimelijk te verlaten." |
|
![]() |
![]() |