![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() op zich kan het mij niet schelen met wat een ander rijd, zolang hij zich sociaal gedraagt in het verkeer is er wat mij betreft geen probleem.
SUV-rijders zijn niet asocialer dan andere, al die perceptie is maar door 1 ding ingegeven : jaloezie. net zoals al die zever over dure auto's etc. ik heb geen dure auto en al zeker geen SUV, en ik moet er ook geen hebben. ben perfect gelukkig met mijn skoda'ke.
![]() |
#44 |
Parlementslid
|
![]() Volledig akkoord met the outlaw torn.
Ik zou mij meer zorgen gaan maken over tuig dat het openbaar vervoer aanvalt met molotov-cocktails en vuurwapens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Of hoe jezelf tegen te spreken in één en dezelfde post. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Heeft iemand van die SUV haters al ooit in een SUV gezeten?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je een SUV uit steden wil houden omwille van 'onaangepast' wat dan met wagens die sneller kunnen rijden dan de toegelaten maximumsnelheid? zijn die dan ook niet 'onaangepast'?
Als je nu een SUV maar 5 % op onverharde wegen gebruikt, moet je dan een tweede wagen kopen voor de stad? Ik kan in verschillende argumenten hier aangehaald tegen de SUV in steden inkomen. Het argument dat een SUV niet veiliger zou zijn dan een kleinere wagen is echter gewoon onzinnig mijns inziens. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 maart 2008 om 16:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar bij mij draait het eerder om het feit dat 1) het een onveilige auto is tov zwakke weggebruikers. Kans op fataliteit is hoger door de plek van impact op het lichaam. 2) Ik vind het als Ingenieur noch steeds pure lompigheid dat men 2 ton metaal nodig heeft om 1 kerelke van 85 kg en zijn aktetas te moeten vervoeren. Dit moet (kan) beter...helaas is er nog steeds het argument veiligheid. Ja dat argument gaat op als je veel lichte wagens hebt en jezelf in de zware wagen rijdt. Misschien eens aan denken waarom ik pleit voor een tax/kg in te voeren.....ook de afslijting van de wegen is direct gelinkt aan gewicht. Ikzelf zie liever een toekomst waarin we in CFRP of GFRP wagens met aluminium ophanging rondrijden met een 0.6 of 1.0 l benzine motor die nauwelijks verbruikt. Totaal gewicht 200-300 kg. En toch een goede wegligging omwille van het gebruik van de juiste aerodynamica en banden. Hmm, als mijn volgende job niks wordt, sla ik aan het ontwerpen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ik mocht, ik zou er alle kleine boodschappen etc. mee doen:
![]() 700cc, laadbak en 42 mph, alles wat ge nodig hebt. Tijd om de ooorlog aan alles wat groter is te verklaren volgens de philosophie van de anti-SUV liga. In the meanwhile zal ik wel met mijn one ton truck rondbollen en kunt ge allemaal mijn gat kussen als ge hem te groot vindt.
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het gewicht en de veiligheid van wagens als slecht bestempelen, omdat andere slechtere wagens minder veilig zijn, is onzinnig. Logischer zou zijn om te pleiten die andere wagens ook veiliger te maken. Het ene accident dat ik ooit gehad heb (tegenligger die zonder kijken de baan kruist om af te slaan), was voor mijn wagen (BMW) beperkt qua schade, maar voor zijn wagen (Seat Cordoba) een pak minder gunstig. Het feit dat mijn wagen steviger en zwaarder was, speelde daar zeker in mee, maar dat is geen reden om die wagen concreet als slecht te gaan bestempelen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Het is vooral zo dat men zich veiliger voelt. Zelfs zo veilig dat men het minder nodig acht een gordel te dragen of enige vorm van defensief rijgedrag te vertonen. Die laatste tip van u neemt hopelijk niemand serieus. Het is geen geheim dat het zwaartepunt van de 4x4 lange tijd op de verkeerde plaats lag waardoor de wagens contact met de rijbaan verloren indien ze een scherpe bocht maakten en makkelijker over kop gingen. In Amerika is er zo een heel groot proces geweest tegen Ford. Een vrouw liep daar zware verwondingen op bij een Ford explorer.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Daarin zitten nogal wat belangrijke organen ... Laten we er niet over spreken wat er gebeurt als een SUV een kind aanrijdt, dat kleiner is en dus met zijn hoofd door die motorkap geraakt wordt... Kan men die wagens nog steeds inschrijven als licht vrachtvervoer?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 maart 2008 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Een BMW 7 dat zal waarschijnlijk ook moeten verboden worden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Gemakkelijker is misschien opgeven wat niet moet verboden worden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ons wagenparkt vernieuwt zich iedere 10 jaar. Als we dan eens overstappen op een nieuw soort wagens, zou ik erg blij zijn. In de duurdere sportwagens is meer als genoeg ervaring opgedaan met aerodynamica, wegligging, lichtgewicht construeren ed om zo een auto te bouwen. En het hoeft geen tatu te zijn.... Een SUV is een lompe auto, zeker kwa wegligging. Het cg ligt hoog. Het gaat allemaal om perceptie bij die auto. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je weet even goed als ik dan een grote hoop van dat zwaar verkeer dat niet aan een SUV-gerelateerd is, even overbodig is. Als we selectief gaan indelen, dan gaat het niet meer over veiligheid. Citaat:
Citaat:
Wat je hier voorstelt is gewoon alles afschaffen, om aan het tempo van de traagste vooruit te gaan... Zelfs technieken die daarop gebaseerd zijn, zijn zo inefficiënt niet om al het goede buiten te smijten... Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is wel relevant. Vrije keuze is in dit geval niet gewenst (ja dit is een ideologisch verschil tussen u en mij. Aangezien die dingen veel roet en CO2 naar buiten pompen moet dat gecontroleerd worden.) en daarom probeer ik de redenen waarom mensen voor een SUV (of een zwaardere auto tout court) zouden kiezen te ontkrachten. Overigens een lichte auto is meestal een vinnige, snelle auto. Dus geen traagrijdende 40 per uur ligierkes..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat je daarmee vooral de minder kapitaalkrachtigen die met tweedehandsauto's rondrijden aanpakt, is irrelevant. Dat verandert immers niets aan het feit dat ze vervuilen... Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |