Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2008, 06:48   #41
Eichmann
Banneling

Standaard

Wat boeiend allemaal...
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 10:21   #42
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Duitse wetenschappers zijn bijna rond met hun DNA onderzoek over de haarlokken van Hitler, waaruit zou blijken dat A.Hitler's overgrootvader een rasechte Jood was.
De naam Hitler was in feite ook zijn echte naam niet
Zijn grootvader had de naam Heideler laten veranderen in Hitler
Dit onderzoek werd al jaren tegen gehouden door de Joodse gemeenschap.
Het Germaanse ras had rees jaren kritiek op het uiterlijk van Hitler en beweerden toen reeds, dat deze totaal geen Germaande roets had maar sterk aanleunde bij Joodse of Arabische volkeren.
Zo zie je maar
Dat Hitler etnisch totaal geen Germaan was is al lang duidelijk.
Een kerel met zwart haar die blond haar en blauwe ogen propageert. Klinkt best wel idioot.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 10:26   #43
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Een kerel met zwart haar die blond haar en blauwe ogen propageert. Klinkt best wel idioot.
En d�*n? Hij was een acteur, een speelpop van IG-Farben, Thyssen, Krupp, Siemens, Bayer etc.

Met wie zijn overgrootmoeder, grootmoeder of moeder neukte is absoluut irrelevant en zonder enig belang. Gewoon een poging van Crochettie om wat antisemitisme op te wekken.

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 maart 2008 om 10:32.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 10:33   #44
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Zeveren over Joodsheid enz is een (oeverloos belachelijk) ding.
Maar wat me wederom stoort is die heropleving van germaans gezever. Hitler was een Oostenrijker. Veel Oostenrijkers hebben zwart haar. Hou alsjeblief op met het germaans ras te gaan koppelen aan blond haar. Dat het nog anti-nazis en commies zijn die spreken in termen van "niet germaans" enz is het toppunt van intelectueel-wetenschappelijke verloedering. De nazis waren zelf al erg genoeg.

Citaat:
(quote van den bolsjewiek, nota bene)

Belachelijk. De meeste Europeanen zijn minstens germaan. Het is de combinatie die het hem doet.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 26 maart 2008 om 10:34.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 10:39   #45
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Inderdaad.Iedere jongere was op een gegeven leeftijd 'd'office' lid van de Hitlerjugend. Ratzinger ging echter nooit naar de activiteiten van de Hitlerjugend en kon dus last gaan krijgen met de nazi-overheid. Het is dankzij een oud-leraar (zelf overtuigd Nazi, maar die Ratzinger kende en die inzag dat Ratzinger helemaal niet geïnteresseerd was in de HJ) die het zo heeft geregeld dat Ratzinger nooit problemen kreeg wegens zijn afwezigheid op de activiteiten van de HJ.
Hij was zo danig afwezig, dat ze bijna een boek aan materiaal en fotos bij mekaar hebben gebundeld.
Misschien vervalste fotos met fotoshop-1936 ??
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 10:48   #46
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Sommigen kunnen blijkbaar na 70 jaar nog altijd niet slapen vanwege nonkel Adolf...

Afijn, raar dat volgens dergelijke "studies" (nou ja) er plots zoiets bestaat als "rasechte joden".
Schrijf dat eens naar de Joodse gemeenschap.
Het zijn zij ( samen met Patrick Janssens) die hierover steeds herbeginnen.
Wat een Jood mag, mag ik ook of ben ik te min misscgien om hierover iets te schrijven ?
Oud 26 maart 2008, 10:51   #47
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
Wat boeiend allemaal...
Kan het begrijpen, aan je Nicknaam te zien
Oud 26 maart 2008, 10:59   #48
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
Wat boeiend allemaal...
Citaat:
Kan het begrijpen, aan je Nicknaam te zien
Oud 26 maart 2008, 11:13   #49
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En d�*n? Hij was een acteur, een speelpop van IG-Farben, Thyssen, Krupp, Siemens, Bayer etc.

Met wie zijn overgrootmoeder, grootmoeder of moeder neukte is absoluut irrelevant en zonder enig belang. Gewoon een poging van Crochettie om wat antisemitisme op te wekken.
Opwekken van antisemitisme ?? LAP HIER HEBBEN WE HET WEERAL -als je iets over de joods geschiedenis schrijft, ben je antisemitist EN DAT BEN JE ALLEEN IN DIT APENLAND HIER

Hier het bewijs
A) MIJN MAIL AAN JOODS ACTUEEL
Geachte,

Speciaal heb ik uw site opgezocht om een toch belangrijke vraag te stellen.
De vraag gaat over de holocaust en de wetgeving over enige ontkenning hiervan.

Vooreerst wil ik U melden dat ik ook betreur dat deze gruweldaden in onze geschiedenis zijn voorgevallen.

Nu de vraag
Iedereen die de holocaust betwist kan gestraft worden ( Ik sta achter deze wetgeving)
Wat ik reeds enkele jaren NIET begrijp van de Joodse gemeenschap is het volgende :

Er wordt aangenomen dat er 6.000.000 Joodse mensen zijn omgebracht in de vernietigingskampen van Nazi-Duitsland
Ook het minimaliseren van dit aantal is strafbaar.

Doch de schrijver Tom Clancey schrijft in zijn boek " De draak en de Beer " het volgende :
"De Japanezen hebben in hun concentratiekampen meer chinezen omgebracht dan Duitsers, Joden. Het staat vast dat het over 3.000.000 chinese slachtoffers gaat "

Onrechtstreeks ontkent hij het aantal Joodse slachtoffers
Dit boek is wereldwijd verspreid, doch geen enkele Joodse organisatie heeft enig protest hierover geuit.
Dit boek ligt in alle bibs

Gelieve deze mail niet als een provocatie te aanzien, ik wil graag vernemen of een schrijver als Tom Clancey (USA) onder bepaalde voorwaarden dit WEL mag verkondigen (schrijven) ofwel, dat dit boek onze wetgeving overtreedt?

Dank

B) Hun antwoord
Bedankt voor uw email.

De passage die u citeert en het boek zijn me tot vandaag onbekend. Ook wat opzoekingzwerk op Google heeft me geleerd dat niemand dit eerder heeft aangekaart. Indien er inderdaad minimalisatie is van de Holocaust is dit fout.

De joodse gemeenschap kan echter niet elk gevecht aangaan om het met deze woorden te gebruiken. We reageren veeleer als het gaat om lokale bekende politici en BV’s die zich bezondigen aan zulke uitspraken. Ook al omdat de wet hier anders is dan in de VS waar er totale vrije meningsuiting bestaat.

Daar het om een Amerikaans boek gaat is dit waarschijnlijk iets voor de ADL, zie www.adl.org

Bedankt nogmaals voor uw mailtje.

De Redactie

--
JOODS ACTUEEL
Lange Leemstraat 174,
2018 Antwerpen, België
Tel: +32 3 233 70 94
Fax: +32 3 230 80 64

E-mail: [email protected]
Website: joodsactueel.be

Besluit
Enkel politici en BV's moeten hierover zwijgen ??????????
In de USA mag je zeggen wat je wil en welke vooral door de Joden wordt beheert.

IK VRAAG MIJ AF WELKE SNULLEN DEZE BELACHELIJKE WETGEVING HIER HEBBEN INGEBRACHT ??

" We reageren veeleer als het gaat om lokale bekende politici en BV’s die zich bezondigen aan zulke uitspraken. Ook al omdat de wet hier anders is dan in de VS waar er totale vrije meningsuiting bestaat."

Deze uitspraak komt van Joods Actueel of de Joodse gemeenschap zelf - niet van mij- ik citeer enkel
Oud 26 maart 2008, 11:13   #50
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
voor de beelden die ik ervan zie op TV, heb ik nog nooit zo'n manisch depressief ventje zien rondlopen.
Hij zat vol tiks, woede uitbarstingen,

Je ziet als je een depressieveling aan het hoofd zet van een natie, hoe hij iedereen continu kon opjagen tot in het extreme

Waar we de gevolgen van die depressieve excessen kunnen bewonderen is weldegelijk de organisatie die het tot gevolg gaf
- autostrades.
- serieproductie van auto's
- kernonderzoek
- raketten onderzoek
- schaalvergrotingen in de productie

En de competitie tussen naties werkte ook aanstekeling aan de allientie zijn kant
het model waar het gemeenschapsgeld zwaar geinvesteerd wordt in specifieke branches met als doel hun leger enkele strategische voordelen te bezorgen.
In de naoorlogse periode werd dan die productiecapaciteit omgebouwd naar commerciele goederen, en dit gaf de amerikaanse economie een strategisch voordeel ( de europese economie lag plat en de amerikaanse stond recht)

- radar onderzoek en later microgolf ovens
- penicilline productie heeft pfizer geen windeieren gelegd
- vliegtuigbouw goed voor boeing en lokheed
- jeep productie of GM/ chrysler /ford werden de dominante autoproducenten in de jaren 50-60
- de opbouw van het europese continent, was ook wel een copy-paste werk van amerikaanse wetgevingen en richtlijnen. En als dusdanig geef je uw amerikaanse bedrijven ook op subtiele wijze hun strategische voordelen (het wordt nu ook weer gedaan in Irak, de wederopbouw met petrodollars gefinancierd zal indirect de amerikaanse economie financieren
Er staan er precies te springen om dat te herbeginnen...
Helaas heeft het VNV dit ten vlugste ingepalmd:
Oud 26 maart 2008, 11:25   #51
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
sinds wanneer delen de bolsjewieken mensen in in etniën? Sinds wanneer maakt de PVDA geen klassenanalyse meer? Filosoofs antwoord hierboven leunt veel nauwer aan bij het marxisme - en is historisch veel correcter- dan dat van onze zelfverklaarde bolsjewiek.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 11:28   #52
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
sinds wanneer delen de bolsjewieken mensen in in etniën? Sinds wanneer maakt de PVDA geen klassenanalyse meer? Filosoofs antwoord hierboven leunt veel nauwer aan bij het marxisme - en is historisch veel correcter- dan dat van onze zelfverklaarde bolsjewiek.
Ik heb ongeveer dezelfde opmerking geformuleerd.
Het lijkt mij dat die opdeling enkel gebruikt wordt om tegenstrevers te counteren, maar dan weer onbestaande is als dat hetzlefde doel heiligt.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 26 maart 2008 om 11:29.
Oud 26 maart 2008, 11:35   #53
driewerf

Standaard

sorry, ik had erover gezien.
Oud 26 maart 2008, 11:36   #54
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Met wie zijn overgrootmoeder, grootmoeder of moeder neukte is absoluut irrelevant en zonder enig belang.
Je slaat (alweer) nagels met koppen

Laatst gewijzigd door Gun : 26 maart 2008 om 11:37.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 11:44   #55
driewerf

Standaard

Citaat:
Opwekken van antisemitisme ?? LAP HIER HEBBEN WE HET WEERAL -als je iets over de joods geschiedenis schrijft, ben je antisemitist EN DAT BEN JE ALLEEN IN DIT APENLAND HIER

Hier het bewijs
Geachte,

Vooreerst wil ik U melden dat ik ook betreur dat deze gruweldaden in onze geschiedenis zijn voorgevallen.

Nu de vraag
Iedereen die de holocaust betwist kan gestraft worden ( Ik sta achter deze wetgeving)
Wat ik reeds enkele jaren NIET begrijp van de Joodse gemeenschap is het volgende :

Er wordt aangenomen dat er 6.000.000 Joodse mensen zijn omgebracht in de vernietigingskampen van Nazi-Duitsland

Doch de schrijver Tom Clancey schrijft in zijn boek " De draak en de Beer " het volgende :
"De Japanezen hebben in hun concentratiekampen meer chinezen omgebracht dan Duitsers, Joden. Het staat vast dat het over 3.000.000 chinese slachtoffers gaat "

Dit boek is wereldwijd verspreid, doch geen enkele Joodse organisatie heeft enig protest hierover geuit.

Gelieve deze mail niet als een provocatie te aanzien, ik wil graag vernemen of een schrijver als Tom Clancey (USA) onder bepaalde voorwaarden dit WEL mag verkondigen (schrijven) ofwel, dat dit boek onze wetgeving overtreedt?

Dank

B) Hun antwoord
Bedankt voor uw email.

De passage die u citeert en het boek zijn me tot vandaag onbekend. Ook wat opzoekingzwerk op Google heeft me geleerd dat niemand dit eerder heeft aangekaart. Indien er inderdaad minimalisatie is van de Holocaust is dit fout.

De joodse gemeenschap kan echter niet elk gevecht aangaan om het met deze woorden te gebruiken. We reageren veeleer als het gaat om lokale bekende politici en BV’s die zich bezondigen aan zulke uitspraken. Ook al omdat de wet hier anders is dan in de VS waar er totale vrije meningsuiting bestaat.

Daar het om een Amerikaans boek gaat is dit waarschijnlijk iets voor de ADL, zie www.adl.org

De Redactie

--
JOODS ACTUEEL
Lange Leemstraat 174,
2018 Antwerpen, België

Besluit

IK VRAAG MIJ AF WELKE SNULLEN DEZE BELACHELIJKE WETGEVING HIER HEBBEN INGEBRACHT ??

" We reageren veeleer als het gaat om lokale bekende politici en BV’s die zich bezondigen aan zulke uitspraken. Ook al omdat de wet hier anders is dan in de VS waar er totale vrije meningsuiting bestaat."

Deze uitspraak komt van Joods Actueel of de Joodse gemeenschap zelf - niet van mij- ik citeer enkel
Verbazingwekkende mail, en wel om drie redenen
1) gebruikt Tom Clancy echt het woord "Japanezen", en niet "Japanners"?

2) gebruikt de redactie van JA echt "in de VS waar er totale vrije meningsuiting bestaat"? En geen formulering in de trend van "waar dergelijk ontkenning niet wordt bestraft"? of nog "legaal kan"? Zouden ze echt zo dom zijn om naar de "totale vrijemeningsuiting" te verwijzen?

3) nog verbazinwekkender is dat de Yewish defence League, en de Antidiffamation league, die in de VS veel sterker staan dan hier dit zomaar laten passeren.
Oud 26 maart 2008, 11:50   #56
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Hier het bewijs
Geachte,

Nu de vraag

Dank

B) Hun antwoord
Bedankt voor uw email.

De Redactie

--
JOODS ACTUEEL
Lange Leemstraat 174,
2018 Antwerpen, België

Besluit

Citaat:
Zij reageren dus lokaal, vragen respect voor onze wetgeving daarover, binnen hun mogelijkheden. Natuurlijk kan dat niet in de USA: is dat nu zo onbegrijpelijk voor jou? Zou jij kunnen aangeklaagd worden door een Rus omdat je in België een Russische wetgeving aan je laarzen lapt?
door een Afgaan omdat je in België een Afgaanse wet aan je laarzen lapt?

PS, met wie de overgrootmoeder van neukte heeft de ballen met "joodse geschiedenis" te maken.

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 maart 2008 om 12:10.
Oud 26 maart 2008, 11:56   #57
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Volgens het boek "De Borman Broederschap" was Hitler inderdaad voor een kwart jood, miste hij een testikel, dwong hij een nicht tot vieze sexspelletjes en liet hij diezelfde nicht ook nog eens het hoekje ombrengen om zijn reputatie te beschermen. Hypocriet...
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 12:24   #58
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Volgens het boek "De Borman Broederschap" was Hitler inderdaad voor een kwart jood, miste hij een testikel, dwong hij een nicht tot vieze sexspelletjes en liet hij diezelfde nicht ook nog eens het hoekje ombrengen om zijn reputatie te beschermen. Hypocriet...

The great mass of people will more easily fall victim to a big lie than to a small one

Make the lie big, make it simple, keep saying it, and eventually they will believe it.

A Hitler

Dus tja... niet verbazingwekkend
leve de manmanman club
Oud 26 maart 2008, 20:26   #59
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
En zo vonden ze elkaar: daar bloeit wat moois: ontroering aan beide kanten.
Ik had het eerder op de socio-politiek totale irrelevantie van dergelijke post (of onderzoek). Al was Hitler een halve Chinees of een verduitste Waal, wat doet het er eigenlijk allemaal nog toe?? Effe reality-check: WO2 is al meer dan 60 jaar gedaan, welk origine Hitler had, als hij zijn hond besprong of niet, als hij 1, 2 of zelfs 3 testikels had etc zijn vandaag de dag volledig niet meer van belang. Gebeurd is gebeurd, er zijn denk ik wel andere problemen waar men beter eens een onderzoek zou naar doen (die ons meer aanbelangen)
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 20:28   #60
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Klinkklare onzin.
Het Judaisme is een maternalistische godsdienst. Had de heer Hitlers omoe een jodin gewezen, dan had U een punt. Wat was overigens uw punt ook weer?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 28 maart 2008 om 20:31.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be