Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2008, 18:49   #41
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ach, jij maakt dus alvast een onderscheid. 10% in de wereld? In België? Waar haal je dat percentage? En die 10% willen ons vernietigen?
Dit is en kwestie van statistiek en een optimistische inschatting, 20 �* 25% van de Vlamingen worden als extremisten gerekend... 10% zullen mogelijk wel eens naar geweld grijpen als het de spuigaten uitloopt. Ik verwacht dus dat hetzelfde geldt bij de moslims. De curve van Gauss ... weet je wel?
En daarbij komen nog die ondubbelzinnige opdrachten in de "Heilige" Koran...
Bron: Gazet van Antwerpen - Belang van Limburg
De Staatsveiligheid schat het aantal moslimextremisten in België 'op maximum 2 procent'. Aangezien er 403.000 moslims in ons land wonen, gaat het om maximaal 8.000 mensen. De cijfers staan in het nieuwe rapport van het Comité I.

Citaat:
Citaat:
Bedoel je dat schelden en haatzaaien gegronde kritiek is? Met respect voor de mens?
Doe jij dat misschien?
Ontken je dat de kritiek meestal niet verder gaat dan schelden en haatzaaien. Lees wat berichten op dit forum.

Citaat:
Citaat:
Voor jou is dat een politiek symbool. Je maakt er meer van dan het is.
Het IS een politiek symbool, een 15 tal jaren terug zag je bijna geen hoofddoeken... de salafisten/wahabieten winnen aan invloed en nu zie je ze overal. Het gaat om het tonen van de ware aard van de Islam: veroveren
Hoe zouden ze nu in godsnaam iemand of iets kunnen veroveren, gewoon door een hoofddoek te dragen?

Citaat:
Citaat:
Sedert wanneer is de kerk een deel van ons cultuurhistorisch patrimonium? Cultuur leeft. Onze cultuur is al altijd beïnvloed door zowat alle andere culturen.
De kerken maken integraal deel uit van ons cultuurhistorisch patrimonium!!! En nee ik wil dit niet aangetast zien door incompatibele islamcultuur.
Kun jij je een grote moskee met minaretten voorstellen naast de Sint-Baafskatedraal in Gent? Dat mag niet!
Onze voorouders keren zich om in hun graf! Onze cultuur werd nooit in deze mate gepolueerd als de laatste twee decennia.
De kerken maken natuurlijk deel uit van onze cultuur, sedert Europa bekeerd werd. Weet jij waarom Maria-beelden meestal aan een lindeboom hangen? Weet jij waarom Kerstmis gevierd wordt op 25 december, en niet op 1 januari, de eigenlijke geboortedag van Christus?

Citaat:
Citaat:
Ja, naar de letterlijke betekenis van het woord heb je gelijk. Maar het blijft een verkapte vorm van racisme. Waarom lees ik op dit forum "allochtoon (lees moslim)" of "allahtoon" Zou het Vb eigenlijk weten dat niet alle allochtonen moslim zijn?
Je mag nooit met racisme verwarren: ik ben bvb geen racist, ik hou van alle rassen en heb vrienden van alle werelddelen... MAAR ik bestrijd de fundamentalistische Islam om onze cultuur, waarden, normen, religie, patrimonium, en onze rust te beschermen tegen een sluipende maar zekere INVASIE. Als het zo verder gaat krijgen we hier Libanese toestanden.
Daarmee antwoord je niet op mijn vraag.

Alleen de fundamentalisten? Een citaat uit een andere draad lijkt nogel tegestrijdig.
Citaat:
Ik betwijfel of moslim gematigd kunnen zijn. De meeste moslims zeggen trouwens dat dit een tegenstrijdige uitspraak is... men is moslim of men is het niet en er zijn geen tussenwegen.
Citaat:
Citaat:
Ik ben katholiek opgevoed, maar mijn waarden zijn die van het humanisme. Je moet je dus geen zorgen maken om mij.
Dan moet je maar eens dringend je humanisme gaan beschermen tegen de Islam.
Ik ben niet bedreigd, en voel me niet bedreigd. Ik heb geen fobie, en laat me die niet aanpraten.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 18:58   #42
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet bedreigd, en voel me niet bedreigd. Ik heb geen fobie, en laat me die niet aanpraten.

volgens mij heb je zéker een nazifobie! Dat is verplicht voor iedereen heb ik me laten vertellen. Jij geen nazifobie? Weet je wel wat de consequenties dan zijn?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 18:21   #43
The Iron Maiden

Standaard

Citaat:
De Staatsveiligheid schat het aantal moslimextremisten in België 'op maximum 2 procent'. Aangezien er 403.000 moslims in ons land wonen, gaat het om maximaal 8.000 mensen. De cijfers staan in het nieuwe rapport van het Comité I.

Dat zijn er dan 8000 teveel. Hoeveel christenextremisten ken je?

Hoe zouden ze nu in godsnaam iemand of iets kunnen veroveren, gewoon door een hoofddoek te dragen?

Die hoofddoek droegen ze vroeger wel niet en moeten ze dat plots wel kunnen dragen? En dan nog als ze werken. In school is bijvoorbeeld ieder hoofddeksel verboden. Dat wil dus zeggen ook de hoofddoeken, geen uitzonderingen. In Turkije mag men zelfs geen hoofddoek dragen als men werkt.

De kerken maken natuurlijk deel uit van onze cultuur, sedert Europa bekeerd werd. Weet jij waarom Maria-beelden meestal aan een lindeboom hangen? Weet jij waarom Kerstmis gevierd wordt op 25 december, en niet op 1 januari, de eigenlijke geboortedag van Christus?

25 december was een heidens feest en de mensen mochten hun feest houden maar het moest een andere naam hebben en "heilig" zijn. Trouwens, is de geboortedag van Jezus niet ergens in september of oktober?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 18:35   #44
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

8000? Komaan zeg, VBers zijn met meer. Wat is het probleem nu?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 18:54   #45
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Opgepast voor VB ers als u een vliegtuig neemt of de metro; met een flyer van het Vlaams Belang in de hand vinden zij inspiratie om u volkomen gerechtvaardigd op te blazen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 19:10   #46
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Behead those who call islam violent!
Ik denk dat ze hier dan massavernietigingsguillotines moeten uitvinden, want de kritiek wordt hoe langer hoe groter en er zijn hoe langer hoe meer mensen die deze "religie" op de korrel nemen.
Oud 4 april 2008, 19:15   #47
artisjok
Banneling

Standaard

The Iron Maiden, wil je me a.u.b. een beetje correct citeren a.u.b.?
Je voegt je eigen antwoord toe alsof het mijn woorden zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Iron Maiden Bekijk bericht
Citaat:
De Staatsveiligheid schat het aantal moslimextremisten in België 'op maximum 2 procent'. Aangezien er 403.000 moslims in ons land wonen, gaat het om maximaal 8.000 mensen. De cijfers staan in het nieuwe rapportvan het Comité I.
Dat zijn er dan 8000 teveel. Hoeveel christenextremisten ken je?
Dat zijn er dus geen 10% zoals webcrusader beweerde.
Ik ken christenextrimisten. Ik zal eens zoeken of er daarover cijfers bestaan.

Citaat:
Citaat:
Die hoofddoek droegen ze vroeger wel niet en moeten ze dat plots wel kunnen dragen? En dan nog als ze werken. In school is bijvoorbeeld ieder hoofddeksel verboden. Dat wil dus zeggen ook de hoofddoeken, geen uitzonderingen. In Turkije mag men zelfs geen hoofddoek dragen als men werkt.
Een hoofddoek droegen ze vroeger ook. Maar toen werd er niet zo'n spel van gemaakt. Ik dacht dat je in Turkije geen hoofddoek mag dragen op de hoge school en universiteit.
En daarmee begrijp ik nog altijd niet hoe je iemand of iets kan veroveren, gewoon door een hoofddoek te dragen?

Citaat:
Citaat:
25 december was een heidens feest en de mensen mochten hun feest houden maar het moest een andere naam hebben en "heilig" zijn. Trouwens, is de geboortedag van Jezus niet ergens in september of oktober?
Op 21 december vierde men dat de langste nacht voorbij was, dat het langer licht werd. Toen de Belgen bekeerd werden vierde men van 21 december tot 1 januari. En dat vond de kerk een beetje te lang, toen hebben ze halverwege de feestdag vastgelegd. Jezus is geboren op 1 januari van het jaar 1, het begin van onze tijdsrekening.
Maar ik wilde alleen stellen dat cultuur evolueert, en onderhevig aan invloeden. En dat doet geen zeer.

Citaat:
Ontken je dat de kritiek meestal niet verder gaat dan schelden en haatzaaien. Lees wat berichten op dit forum.

artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be