![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Minister
|
Wat ik mij uiteindelijk afvraag bij het lezen van dit steekspel (en vele duizenden andere hier op dit forum) is of jullie, jij en Ostyn in casu, wél geïnteresseerd zijn in:
- de mogelijkheid om het standpunt van de ander te begrijpen (niet goed te keuren); - de mogelijkheid om van elkaar te leren en te erkennen dat de ander ook een stukje van de waarheid heeft; - de mogelijkheid om zo eventueel politiek iets dichter bij elkaar te komen, waardoor een beter en efficiënter beleid mogelijk wordt? Of zijn jullie enkel geïnteresseerd in het zuiver houden van jullie persoonlijke principetjes, en desgevallend het opdringen ervan aan de ander? 't Is maar een vraag, en ik had ze evengoed aan tientallen anderen (linksen en rechtsen) hier op het forum kunnen stellen, dus pak het niet persoonlijk op. Wat niet belet dat ik een antwoord wel waardeer. |
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar hoe dan ook, ik heb het probleem aangekaart. |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ten eerste zal ik nooit wegsteken dat ik "vooringenomen" ben. Ik heb een mening en een overtuiging en die heb ik ook nooit verborgen. Het hebben van een eigen mening is geen beletsel voor een goed debat. Integendeel. En ik ben vraag niet liever dan door argumenten van anderen mijn eigen mening te kunnen bijstellen en dus te kunnen verbeteren. Met heel wat mensen op dit forum valt overigens best te discussiëren. Sommigen hebben echter zo'n oogkleppen op dat ze vrijwel nooit op een redelijk standpunt te betrappen zijn maar zuiver ideologisch redeneren. |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Enerzijds beweer je niet geschreven te hebben “alle atheïsten” maar anderzijds kan je het nu toch weer niet nalaten te stellen dat atheïsten over het algemeen een probleem hebben. Nochtans beschikt je over meer dan voldoende schrijverstalent om je genuanceerd uit te drukken in plaats van je te verlagen tot platte Verwilderde praat. |
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Linda : 17 april 2008 om 10:17. |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Beschik je over concreet cijfer materiaal, wetenschappelijke studies of komt het uit je duim? Als atheïsten over het algemeen een probleem hebben hoeveel zijn er dan zonder probleem, vijf , tien , twintig exemplaren of een enkele procenten. Als eenvoudige Jan met de pet en als lid van het klootjes volk beschikt ik uiteraard niet over jouw superieure kwaliteiten en ben ik me volkomen bewust van mijn beperkingen, help mij dus een beetje op weg. Ik heb altijd gedacht dat atheïsme louter betrekking heeft op de afwezigheid van het geloof in goden en dat daaruit verder geen levensbeschouwelijke conclusies te trekken zijn. |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Staatssecretaris
|
Dat zijn geen feiten maar jou interpretaties.
|
|
|
#50 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Is dat dan ook dezelfde die dit stukje "proza" getikt heeft bij de lezersreacties in De Morgen ?
http://www.demorgen.be/dm/reaction/l...tionItemId=983 Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Banneling
|
Schitterend intellectueel onderbouwde stelling, een litteratuurprijs waard.
Hebt U daar nog iets aan toe te voegen of zijn Uw argumenten opgebruikt met die vier woorden? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 18 april 2008 om 10:43. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Banneling
|
Maar er zijn wél verschillende circes..
Laatst gewijzigd door filosoof : 18 april 2008 om 10:50. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Hah, die Filosoof. Altijd bereidt om het op te nemen voor de armen en onderdrukten.
In dit geval voor iemand die hoogst waarschijnlijk aan één of andere mentale afwijking lijdt. (Positieve zaken door de Taliban???) |
|
|
|