Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Tribunaal om falende beleidsmensen te berechten?
Ja, wij moeten onze eigen geschiedenis durven onder ogen zien; een symbolisch tribunaal is welkom 0 0%
Ja, en daar mogen voor mijn part meer dan symbolische straffen uitgesproken worden; die beleidslui hebben echt met mensenlevens gespeeld 12 63,16%
Nee, maar we moeten wel een nationaal maatschappelijk debat voeren over het gefaalde allochtonenbeleid en de verantwoordelijken identificeren 5 26,32%
Nee, maar het is wel te makkelijk om de schuld voor de armoede bij de arme (allochtonen) zelf te leggen 2 10,53%
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2008, 22:18   #41
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Allé, snap het al. Het is allemaal racisme dat ze generaties lang in de werkloosheid terecht komen, en blijven
Nu, zolang een kat geen kat zal worden genoemd, zullen de problemen niet opgelost geraken.
BTW het woord migrant is wel te algemeen. Er is een zeer groot verschil tussen bvb Chinezen en bvb Afrikaners.
Je noemt zomaar ff meer dan de helft van de wereldbevolking terwijl ons Belgisch recht niet één individu kan veroordelen voor de misdaad van een ander.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 09:57   #42
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Je noemt zomaar ff meer dan de helft van de wereldbevolking terwijl ons Belgisch recht niet één individu kan veroordelen voor de misdaad van een ander.
Nu, allochtonen behelsen wel de ganse wereldbevolking (die paar Belgen dan uitgezonderd). Wat is uw punt ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 10:08   #43
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Maar dat mag je vooral niet zeggen want dan krijg je gelijk op je kop dat er onder de Belgen ook uitschot zit.
En gelijk hebben ze, alleen wil dat nog niet zeggen dat we het uitschot van op een ander er dan maar moeten bij nemen natuurlijk.
En waar zijn uw bewijzen dat die mensen uitschot zijn?

Als U beweert dat ze hier niet thuishoren... dat zou ik nog kunnen aannemen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 13:29   #44
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht

Alez dan, er zit veel uitschot tussen .nu goed.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 16:28   #45
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht

Ik zeg niet dat ze uitschot zijn, ik zeg dat het uitschot van buitenuit hier niet moet binnengehaald worden. Wat de Berbers betreft is het ook niet ik die ze uitschot heb genoemd maar een echte Marokkaanse vrouw die vertelde dat dat uitschot was dat ze ginder liever kwijt dan rijk waren.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 16:35   #46
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik zeg niet dat ze uitschot zijn, ik zeg dat het uitschot van buitenuit hier niet moet binnengehaald worden. Wat de Berbers betreft is het ook niet ik die ze uitschot heb genoemd maar een echte Marokkaanse vrouw die vertelde dat dat uitschot was dat ze ginder liever kwijt dan rijk waren.
Maar dat is als Leuvenaars die zeggen dat alle Antwerpenaars zwarten zijn die naar Duitsland gedeporteerd moeten worden, of als Limburgers die zweren dat West-Vlaams geen taal is en dat daarom alle West-Vlamingen in de Noordzee moeten gedumpt worden.

Het is echt redelijk onzinnig om het racisme van derde partijen nu al te gaan gebruiken om uw eigen racisme mee te legitimeren. Echt, we leven dan wel in het land van het surrealisme, maar er zijn toch grenzen aan de humor, nietwaar?
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 17:05   #47
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Maar dat is als Leuvenaars die zeggen dat alle Antwerpenaars zwarten zijn die naar Duitsland gedeporteerd moeten worden, of als Limburgers die zweren dat West-Vlaams geen taal is en dat daarom alle West-Vlamingen in de Noordzee moeten gedumpt worden.

Het is echt redelijk onzinnig om het racisme van derde partijen nu al te gaan gebruiken om uw eigen racisme mee te legitimeren. Echt, we leven dan wel in het land van het surrealisme, maar er zijn toch grenzen aan de humor, nietwaar?
Het gaat hier dan wel over een verstrenging van de toelatingsvoorwaarden (en bij mijn weten is het hoger misdaadgehalte van sommige allochtonengroepen gestaafd door cijfers). Dus geen dumpen in zee... (op beweringen die nergens op gestaafd zijn - tenzij ne dikkop van Leuven zegt dat Antwerpenaars dikke nekken zijn, maar hier, so what ?).
Oud 8 april 2008, 23:30   #48
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nu, allochtonen behelsen wel de ganse wereldbevolking (die paar Belgen dan uitgezonderd). Wat is uw punt ?
Dat die niet "allemaal generaties lang in de werkloosheid terecht komen, en blijven", en dat het racisme is je leugen te blijven herhalen. De uitzonderingen die ontercht een werkloosheidsvergoeding kregen, worden tijdelijk of definitief geschrapt door de RVA. Jouw valse beschuldigingen hebben die daar niet voor nodig.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 08:20   #49
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Dat die niet "allemaal generaties lang in de werkloosheid terecht komen, en blijven", en dat het racisme is je leugen te blijven herhalen. De uitzonderingen die ontercht een werkloosheidsvergoeding kregen, worden tijdelijk of definitief geschrapt door de RVA. Jouw valse beschuldigingen hebben die daar niet voor nodig.
Die paar tienduizend, die via nepfirma's, mits betaling, aan valse papieren geraakten, om zo in de werkloosheidsvergoeding terecht te komen, zullen dan wel tot die uitzonderingen behoren.
Oud 9 april 2008, 09:19   #50
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht

Ik kan maar zeggen wat die dame mij toen zegde. Ik kan moeilijk het anders gaan vertellen omdat jij het liever anders zou horen.
Oud 9 april 2008, 09:23   #51
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hier dan wel over een verstrenging van de toelatingsvoorwaarden (en bij mijn weten is het hoger misdaadgehalte van sommige allochtonengroepen gestaafd door cijfers). Dus geen dumpen in zee... (op beweringen die nergens op gestaafd zijn - tenzij ne dikkop van Leuven zegt dat Antwerpenaars dikke nekken zijn, maar hier, so what ?).
Dat mag hij zeggen, dat Antwerpenaren dikke nekken zijn. Als Antwerpenaar zeg ik dat Leuvenaren boeren kloten zijn die waarschijnlijk niet eens weten van waar het gezegde dikke nekken vandaan komt.

Laatst gewijzigd door Garry : 9 april 2008 om 09:26.
Oud 9 april 2008, 09:24   #52
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat mag hij zeggen, dat Antwerpenaren dikke nekken zijn. Als Antwerpenaar zeg ik dat Leuvenaren boeren kloten zijn die waarschijnlijk niet eens weten van waar het gezegde dikke nekken vandaan komt.
Oud 9 april 2008, 10:39   #53
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor mij zijn dikke nekken geen probleem. Heb meer last met lange tenen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be