Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2004, 12:44   #41
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

We moeten maw braafjes toezien en Al Quaeda laten doen? Niks van. Het terrorisme van dat krapuul dateert van voor Bush. 11 September dateert van voor de invasie van Irak.

Zijn wij Westerlingen nu zo gecomplexeerd dat wij in alles onszelf de schuld moeten geven? De schuld en verantwoordelijkheid voor deze aanslagen ligt bij de mensen die die bommen hebben gelegd. En die mensen moeten geannihileerd worden. Punt uit.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 14:50   #42
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Een jaar geleden heb ik voorspeld dat het blindelings mee marcheren met Bush en zijn zogezegde War On Terrorism Europa mee tot doelwit zou maken. De overeenkomsten met 11.O9 zijn evident. Deze revanche aanslagen op de ETA steken is wel zeer doorzichtig, en vermoedelijk ingefluisterd door Washington. Of is het toeval dat dit net gebeurd in het land dat als eerste collaboreerde met Bush en co.?
De VS willen de Moslimterreur manipuleren om Europa te destabiliseren.
Het mechanisme is zo oud als de geschiedenis, de VS zelf zijn nagenoeg onaantastbaar, dus worden de minder beschermde collaborateurs het doelwit. Dit gebeurt nu in Irak waar de autochtone politie wordt geviseerd door de terroristen, zoals het hier gebeurde in 40-45 toen de Witten liever VNV-rs vermoordden dan Duitsers.
De volgende slachtoffers zullen Nederlanders zijn. Een paar dagen geleden konden we nog lezen dat daar volop aanhangers van de Jihad
worden geronseld.
Ik zou toch met wat meer afstand de situatie pogen te analyseren. Ik ben akkoord dat de aanslagen, indien afdoende bewezen dat het om moslimterrorisme gaat (ik vermoed het ook, maar er is nog onvoldoende zekerheid), dit een spijtig, doch te verwachten gevolg is van de VS politiek, in die zin, dat de moslimfundamentalisten wraak nemen voor het Spaanse volgen van de VS politiek. Verder ben ik het niet met je eens:

- Spanje had alle redenen om te geloven dat het om een ETA aanslag ging, net voor de verkiezingen, en na gecodeerde aankondigingen van ETA dat er iets op til was.
- Ik denk niet dat er hier ingefluisterd werd dat het ETA was, en indien er iets ingefluisterd zou moeten worden door de VS dan was het eerder net andersom. Het zou immers de VS goed uitkomen dat het om Al Quaeda gaat om haar war on terror verder te kunnen legitimiseren en steun te krijgen van het publiek, ook volgens je eigen theorie.
- De VS hebben er géén enkel strategisch, ideologisch, politiek en militair belang bij Europa te destabiliseren, integendeel. Te lang om hier te staven, maar voldoende duidelijk.
- Ik ben zeer voorzichtig met conspiracy theorieën, ik sta er open voor, doch in het overgrote deel der mogelijke gevallen is dit makkelijke propaganda tegen de VS en is de inhoud gewoon niet na te gaan. De probabiliteit ervan is klein en een ganse stelling en geloof deduceren uit een niet te toetsten conspiracy veronderstelling doet de hele daarop gebouwde theorie wankelen...

Voorts nog een inhoudelijke bedenking:
- De enige schuldigen zijn de onmiddellijke daders van deze terreurdaad: ofwel ETA ofwel de moslimfundamentalisten. We moeten niet verder afdwalen om ergens onze diepgewortelde opvattingen bewezen te zien door de daden hier in onze opvattingscontext te plaatsen. Zoniet belanden we toch in een kip en ei discussie waarin elk zijn waarheid wel ergens kan vinden. Immers, is de VS- politiek op zichzelf geen wraak/zelfverdediging op de 9-11 daden, welke op zichzelf weer eens een wraak/zelfverdediging was op andere VS daden? Laat ons bij de onmiddellijke feiten blijven: is het moslimterrorismel, dan is moslimterrorisme en moeten we dit sterk veroordelen, zonder uitvluchten of afwijkingen, en er onze conclusies uit trekken. En deze conclusie is dat we ons niet moeten laten intimideren en terrorisme gericht op volledig weerloze burgers/onschuldigen zonder pardon moeten afkeuren.
- Al de rest leidt ons veel te ver: waarom doet wie wat, welke definitie hanteren beide kampen omtrent terreur, wat zijn onschuldige slachtoffers, heeft Aznar verkeerd gehandeld door mee te heulen met de VS, met de kennis die hij had van feiten en inlichtingendiensten etc.... Voor mij persoonlijk is het duidelijk dat dit een zoveelste laffe daad is waar geen enkel excuus voor kan gevonden worden en waar we enkel unaniem en éénduidig moeten op reageren.
- Europa zou sowieso doelwit worden van het moslimterrorisme, of het nu wel of niet met Bush meeheult. Maak je geen illusies. De redenen en oorzaken van het moslimterrorisme zijn veel uitgebreider dan enkel VS-haat. Maar ook dit is een apart hoofdstuk.
straddle,
1)Ik weet niet wie het deed en mi weten enkel de daders dat (misschien één of andere analyst op een inlichtingendienst die het weet??)
2)Aznar zou het goed uitkomen dat de ETA was
3) 13 bommen veronderstelt een cel of actiegroep van 20 actieve mensen, en dat zie ik misschien eerder bij de ETA
4) Al Qaeida (of mensen die zich daarop beroepen hebben al meer "wapenfeiten" opgeëist die door anderen gepleegd waren, maar technisch gezien vroeg deze aanslag geen grote capaciteiten: een middelbareschoollleerling kan dat in elkaar knutselen
5) dat de US door het fundamentalisme te grbruiken tegen de USSR iets ontktend hebben dat niemand noch kan controleren weten we nu al wel

dus staan we nergens, maar stellen dat
Citaat:
- Europa zou sowieso doelwit worden van het moslimterrorisme, of het nu wel of niet met Bush meeheult. Maak je geen illusies. De redenen en oorzaken van het moslimterrorisme zijn veel uitgebreider dan enkel VS-haat. Maar ook dit is een apart hoofdstuk
is nogal gratuit....

Er is een groot verschil tussen dit en 11 september: de twin towers hadden symboolwaarde, het Estacion de Atocha heeft dat niet (wie kende het?) Ik kende het ja....
Dit is een laffe daad, maar welke CABRONES DE MIERDA dit deden weet ik niet
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 16:16   #43
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Wanneer de VS de moslims niet enigermate onder de knoet zou houden zou de terreur nog 1000 keer erger zijn.

Persoonlijk denk ik dat de VS het belangrijkste en waarschijnlijk enigste wapen en antwoord op het steeds erger wordende terrorisme is.
de yankees zijn idd indrukwekkend als ze met hun dure en gesofisticeerde wapentuig spelen, maar in een oorlog tegen terroristen heb je geen tanks of divisies soldaten nodig.
Reken maar dat er al een aantal aanslagen vermeden werd door degelijk onderzoek, samenwerken tussen (vooral Europese) inlichtingendiensten en tijdig (hardhandig?) ingrijpen.
Het laatste punt uitgezonderd zijn dat niet echt stokpaardjes van de big boys aan de overkant van de oceaan.

maw om kleine nageltjes met heel grote hamers (Irak is schoolvoorbeeld) te slaan, niemand beter dan de VS. Idem dito voor monitoring met fancy high-tech gadgets en satellieten, helaas heb je daar maar weinig aan als de tegenstander op low-tech methodes en middelen vertrouwt.

Voor degelijk speurwerk met aandacht voor culturele en andere gevoeligheden en op basis van ervaring en oude contacten, lijken oud-koloniale mogendheden zoals Frankrijk en de UK me beter voorzien. Infiltreren van groepen en cellen doe je niet met een satelliet van vele miljoenen...
Oud 12 maart 2004, 16:23   #44
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Wanneer de VS de moslims niet enigermate onder de knoet zou houden zou de terreur nog 1000 keer erger zijn.

Wanneer de VS de moslims wél enigermate onder de knoet zou kunnen houden d�*n zou de terreur nog 1000 keer erger zijn.....
Oud 12 maart 2004, 16:49   #45
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Is er al een terroristisch geweld gestopt ? IRA, N.Ierse protestanten, KKK,
US neonazi (Oklahoma), Maoisten in Nepal, Kashmir, PLO & ElAksa &&,
Israëlisch leger...Japanse religieuze sekten...Al Quada klonen..

Ik denk dat de lijst altijd maar langer wordt (Tsjetsenen..) & wat bereikt
men met terroristisch geweld ? NIETS

Ik geloof dat het een bepaald soort waanzin is er zijn mensen die eenmaal
tuk zijn op dit soort geweld - hun geloof of sociale achtergrond heeft er
als dusdanig niet mee te maken. Voor de twijfelaars een quote uit de Koran :
verwond geen niet-strijdenden in hun huizen bij het wreken van schade die ons is aangedaan, spaar de zwakke vrouwen, doe kinderen aan de borst geen kwaad, noch de zieken.
Verwoest niet de huizen van hen die geen tegenstand bieden, en verwoest niet hun middelen van bestaan, noch hun boomgaarden, noch hun dadelpalmen.

De Islam heeft geen monopolie op terrorisme & ook niet op het veroordelen ervan. Bovendien zijn er ook genoeg terroristen met andere
dan religieuze inspiratiebronnen ( zoals gezegd komt de inspiratie pas op de 2de plaats : waar het om te doen is is het geweld op zich).

Dat het geweld moet stoppen is inmiddels duidelijk : vroeger was het een beperkte zaak (1 bommetje hier, 1 bommetje daar - terroristje gepakt
en we zijn weer gerust). Tegenwoordig beschikken de terroristen over grote middelen & bovendien heb ik de indruk dat ze samenwerken..
Neem nu de stations in Madrid - het schijnt een doelwit van de ETA te zijn
dat met de know how en organisatie van Al Quada klonen uitgevoerd is.
Dit past volkomen in de logica van op zich staand geweld : het speelt geen
rol wie en met welke "idealen" je medestander bezielt is als hij/zij maar
meewerkt aan het plegen van geweld.

We staan voor een "heerlijke nieuwe wereld van de 3de soort" nl. die
waarin elk van de 6 �* 7 miljard mensen die er zijn in staat is om
de wereld te vernietigen.
Oud 12 maart 2004, 16:53   #46
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Laatste nieuws omtrent de aanslagen:

Het waren meer dan waarschijnlijk dan toch moslimterroristen :

Citaat:
De Spaanse politie heeft op de plaats van de aanslagen van donderdag in Madrid een rugzak gevonden vol explosief materiaal, bestemd om te ontploffen.
Dit maakte de minister van Binnenlandse Zaken vrijdag bekend.
Volgens de privé-radio Cadena Ser, bevatte de rugzak tien kilogram explosieven, 1 kilogram schroot en een gsm, die de lading tot ontploffing moest brengen als er een oproep binnenkwam.
Volgens de Spaanse minister van Binnenlandse Zaken Angel Acebes, werden de aanslagen van donderdag veroorzaakt door tien dergelijke geladen rugzakken. De ontmijningsdiensten hadden donderdag ook al twee dergelijke rugzakken onschadelijk gemaakt, die niet gelijk met de andere rugzakken tot ontploffing waren gebracht.
Donderdag vonden politieagenten, belast met het verzamelen van persoonlijke spullen, die bij de explosies verspreid lagen, een dertiende rugzak. Zij dachten dat hij toehoorde aan één van de slachtoffers, zo meldde een bron dichtbij het onderzoek aan het agentschap Vasco Press.
De agenten brachten de zak naar het commissariaat van Puente de Vallecas (zuid-westen) en vonden de explosieven pas enkele uren later. De ontmijningsdiensten hebben de lading onschadelijk gemaakt, waardoor de onderzoekers de zak nu kunnen toevoegen aan het onderzoek.

De explosieven in de rugzak zouden gemaakt zijn uit plastic "Special C", gemaakt in Spanje door het voormalige bedrijf "Rio Tinto". De ontstekers die verbonden waren aan de gsm zouden eveneens van Spaanse makelij zijn, zo meldden radioberichten.
Volgens radiozender Cadena Ser bevestigde een anti-terroristische bron dat de explosieven "niet de gebruikelijke explosieve lading van de ETA" waren, maar van "een andere terroristische groepering, met Islamitische banden".
De strijd opdrijven tegen die smeerlappen opdrijven. Dat is wat we moeten doen. Ook in Europa!
Oud 12 maart 2004, 19:20   #47
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Ja, het lijkt meer en meer op Al quaida, ETA heeft zonet de verantwoordelijkheid formeel afgewezen.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 19:32   #48
Woutertje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Een jaar geleden heb ik voorspeld dat het blindelings mee marcheren met Bush en zijn zogezegde War On Terrorism Europa mee tot doelwit zou maken.

Een reden te meer om samen met de V.S front te vormen. Voor Al-Quaida maakt het echt niet uit of men al dan niet meedeed met de oorlog in Irak. Voor Al-Quaida is elke Westerse man een doelwit omdat ze gewoon onze manier van leven haten. Voor hen zijn we lager dan stront of we nu voor of tegen de oorlog waren.
Woutertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 20:01   #49
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
Ja, het lijkt meer en meer op Al quaida, ETA heeft zonet de verantwoordelijkheid formeel afgewezen.
ik heb 't gehoord, maar heb je er ook een link voor ?
Oud 12 maart 2004, 20:03   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woutertje
Een reden te meer om samen met de V.S front te vormen. Voor Al-Quaida maakt het echt niet uit of men al dan niet meedeed met de oorlog in Irak. Voor Al-Quaida is elke Westerse man een doelwit omdat ze gewoon onze manier van leven haten. Voor hen zijn we lager dan stront of we nu voor of tegen de oorlog waren.
U vergist zich. Spanje stond aan de zijde van de VS - in de EU-wandelgangen was Spanje een van de heftigste voorstanders van de Amerikaanse interventiepolitiek (naast Polen) - en heeft troepen geleverd die nu in Irak worden ingezet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 20:13   #51
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar hoe weet jij dat toch zo goed ??
Ik ben wellicht de enige op dit forum die ooit heeft gepraat met al-quaeda supporters (in Jemen 2002) , ik kan je vertellen dat de waarheid veel genuanceerder is : al quaeda supporters maken wel degelijk een verschil bvb tss Clinton en Bush
In Clinton zagen ze goodwill, in Bush zien ze imperialisme.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 21:07   #52
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
- Ik denk niet dat er hier ingefluisterd werd dat het ETA was, en indien er iets ingefluisterd zou moeten worden door de VS dan was het eerder net andersom. Het zou immers de VS goed uitkomen dat het om Al Quaeda gaat om haar war on terror verder te kunnen legitimiseren en steun te krijgen van het publiek, ook volgens je eigen theorie.
Zeer juist, Straddle. Ik heb gehoord dat Bush beloofd heeft dat, indien hij in November herkozen wordt, hij meer zal uitgeven voor defentie. En dat ligt niet voor de hand gezien de grote staatsschuld van Amerika.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 21:11   #53
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vergeet de aanslag op de Franse ingenieurs in Karachi niet. Of die op het Franse schip in Yemen. Frankrijk weet heel goed dat haar principiële houding over Irak geen waarborg is tegen terreuraanslagen. Daarom dat de Franse politie en recherche 100% meewerkt met de Amerikanen.
Hadden die moslimfundi's niet met aanslagen tegen Frankrijk of in Frankrijk gedreigd wegens dat verbod op hoofddoeken in openbare scholen?
Oud 12 maart 2004, 21:14   #54
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Quote:
- Europa zou sowieso doelwit worden van het moslimterrorisme, of het nu wel of niet met Bush meeheult. Maak je geen illusies. De redenen en oorzaken van het moslimterrorisme zijn veel uitgebreider dan enkel VS-haat. Maar ook dit is een apart hoofdstuk
is nogal gratuit....

Er is een groot verschil tussen dit en 11 september: de twin towers hadden symboolwaarde, het Estacion de Atocha heeft dat niet (wie kende het?) Ik kende het ja....
Dit is een laffe daad, maar welke CABRONES DE MIERDA dit deden weet ik niet

Is Frankrijk niet bedreigd geweest met aanslagen wegens dat verbod op hoofddoeken op openbare scholen? En de aanslagen van 11 september hebben ze voorbereid in HAMBURG, DUITSLAND.
Oud 12 maart 2004, 22:30   #55
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp
Ik ben wellicht de enige op dit forum die ooit heeft gepraat met al-quaeda supporters
Nog niet te lang op het forum zeker? We praten hier alle dagen met Al-quaeda supporters.
Oud 13 maart 2004, 00:06   #56
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ha nee hé dat is een drogredenering. Vergelijk het met de situatie van, pakweg, 1914. Frankrijk had een vete uit te vechten met Pruisen omwille van de Duitse bezetting van Elzas-Lotharingen na de oorlog van 1870. Een beperkt en regionaal conflict dus, maar omdat beide kampen zich extra wilden indekken raakte bijna heel de wereld daarbij betrokken, met de gekende gevolgen.
Hoe komt het dat gij zo goed weet wat ze bij AL-Qaeda denken? Ik weet dat niet hoor.
De VS willen het Moslim terrorisme naar Europa afleiden, wat dus aardig schijnt te lukken.
De volgende aanslagen zullen gebeuren in Polen en Nederland.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 00:21   #57
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Op voorhand een verontschuldiging voor een nieuw lang antwoord, maar ik poog op vele commentaren gelijk te reageren, uit meerdere rubrieken.

Het wordt hoog tijd dat we in de gehele westerse wereld even onze interne en partijpolitieke geschillen vergeten en bewust worden van het specifieke dat hier aan de gang is: het gaat hier niet om geisoleerd lokaal terrorisme, maar om zeer goed georganiseerde en globale anti westerse daden.

Zelfs diegenen onder u die ergens een vaag geloof hebben dat het met deze aanslagen om een “legitieme” oorlog gaat, gaan voorbij aan een aantal essentiële vragen en vaststellingen.

Deze terreur is enkel gericht op het toebrengen van zware schade aan onze westerse cultuur. Een westerse cultuur met, toegegeven, voor en nadelen, maar laten we dit hier even uit de discussie laten. Links of rechtsdenkenden, agnosten en gelovigen (zelfs moslims), anarchisten en machtswellustigen, elk met onze eigen diepgewortelde en subjectieve voorkeuren en degouts, we worden en zijn allemaal potentieel doelwit en slachtoffer van deze moslimterreur.

De boodschap en inhoud van deze terreur is blinde haat, vernietigende nijd, intolerantie, collectief fanatisme, discriminatie, indoctrinatie, collectieve waanzin, sociopathie, onverzettelijkheid, misbruik van één enkel religieus boek en een ongebreidelde lafheid van de daders. Het probleem en gevaar is dat de daders niet beter weten en vanuit hun religieus geloof en door hun leiders zelfs aangemoedigd en beloond (de zeven maagden in het hiernamaals) worden om zulke “nobele” daden te stellen voor hun geloof.

Ik ben akkoord dat de “individuele moslim” niet kan geviseerd worden, dit is geen nuchtere oplossing en zou inderdaad alleen tot meer geweld leiden. Maar laten we dan toch consequent en duidelijk zijn: Indien men van ons verwacht dat we de moslimgemeenschap niet viseren, dan dient elke gematigde moslim en zeker de religieuze moslimleiders (want enkel dezen kunnen blijkbaar spreken voor de groep) rechtop te staan en luidop, openlijk en in de pers de terreurdaden te veroordelen. Dit gebeurt niet of onvoldoende of te vaag en schoorvoetend. Dit is waar het werkelijke probleem ligt. Van de moslims die in het westen wonen is dit het minste wat we kunnen verwachten: openlijke en onvoorwaardelijke veroordeling van de terreur, zowel binnen hun gemeenschap als erbuiten. Enkel dan is er hier wederzijds respect en zullen we echt kunnen samenleven.

En de redenen voor dit stilzwijgen van moslimleiders is ook zéér begrijpelijk. Je mag dan een verschrikkelijke Bush hater zijn, je beseft wellicht niet dat de ware macht in de moslimwereld bij de religieuze leiders zit. De ayatollahs, mullahs zijn niets anders dan zeer gevaarlijke dictators die hun grote macht en controle over hun massa niet willen verliezen. Zij trekken aan de touwtjes en zijn minstens even verderfelijk als bepaalde westerse leiders die sommigen onder u zo laken. Indien u zich wat meer verdiept in de islam en de islamwereld, haar geschiedenis, haar huidige interne zware crisis, hun onvermogen en onwil om met moderniteit te leren omgaan, zal je heel wat meer duidelijk worden. De ware islam is een godsdienst en levenswijze die, als men het boek volgt, wel degelijk aanzet tot geweld, discriminatie en haat. Ik verwijs naar de Jihad en de basisongelijkheid tussen gelovigen/ongelovigen, vrouwen/mannen en slaven/vrijen. Ik wil niet in details en casuistiek vallen hier, maar er zijn talrijke verzen in de Koran die WEL direct aanzetten tot strijd tov de ongelovigen. En daar waar er “interpretatie” mogelijk is, dan is het heel makkelijk voor een religieus leider om daar een draai aan te geven. Een echt gehoorzame moslim doet alles wat zijn leider en het boek zegt. En vijf maal per dag moet een moslim steeds dezelfde verzen afdrammen. Dit is niets minder dan pure indoctrinatie, brainwashing en een zeer gemakkelijke bodem om iemand, zelfs intellectuelen, tot wereldvreemde psycho- en sociopaten om te kneden. Want inderdaad, zoals iemand anders op dit forum reeds aangaf, iemand die tot zulke massaterreur in staat is moet wel een psychopaat of sociopaat zijn.

Hoe makkelijk is het niet om via die indoctrinatie door de mullahs onder de goedmenende moslimjongeren (zelfmoord)daders te vinden. Deze jongeren die op zoek zijn naar identiteit, eer, zingeving en vlucht uit hun dikwijls minder fortuinlijke situatie wordt een zalig leven in het hiernamaals beloofd en een verering als martelaar etc.

Velen onder u vergeten dat indien moslimfundamentalisten slechts 10 percent uitmaken van de ganse moslimpopulatie, u nog steeds met 150 miljoen potentiele extremisten zit. In Europa hebben we op onverantwoorde wijze inmiddels het paard van Troje binnengehaald door een ondoordachte immigratiepolitiek.

Onze tolerantie en wil tot opname in onze maatschappij wordt misbruikt door de moslimgemeenschap. Zoals iemand anders in deze rubriek schreef is er slechts één oplossing voor het probleem: we moeten met elkaar leren omgaan en samenleven. Maar hoe kan dat indien de moslimgemeenschap niet aangespoord wordt door haar leiders om onze uitgestoken hand te aanvaarden? Enkel via hulp vanuit hun gemeenschap kunnen we de terreuretter bestrijden en samen met elkaar leven. Maar op medewerking vanuit hun eigen omgeving moeten we voorlopig niet rekenen.

Het is geen geheim dat de meesten uit de moslimgemeenschap de terreurdaden zelfs goedkeuren en bejubelen. Zelfkritiek, introspectie en individualisme zijn ongekend en niet getolereerd in de moslimcultuur en kan je dus zeer moeilijk een basis vinden in het moslimkamp om mee te praten. De moslimfundamentalisten geloven niet in dialoog, compromis en internationaal recht, maar enkel in de absolute waarheid van 1 boek dat niet in vraag kan en mag gesteld worden. Waar hebben we dit in de geschiedenis nog gekend, in mildere vorm dan nog wel te verstaan?

Zelfs de grote meerderheid van goedbedoelende individuele en gematigde moslims zal ons niet ter hulp komen, omdat hun gemeenschap hen intimideert of met een groot schuldgevoel opzadelt via beschuldigingen van verraad aan de Koran indien ze met ons integreren...

Het gaat hier niet enkel om wraakacties maar om een manifestatie van de zwakheden en stuiptrekkingen van een onderliggende cultuur die een grote crisis doormaakt. Een cultuur die zichzelf hopeloos in stand kan houden door zoals altijd de schuld voor al hun interne problemen bij anderen (het Westen) te leggen. (Waar in de geschiedenis hebben we dit nog meegemaakt?). U kan dan nog zeggen dat wij westerlingen via onze oorlogen veel meer doden hebben veroorzaakt. Juist, maar we hebben wel uit onze fouten noodgedwongen geleerd dat we enkel via dialoog, communicatie en wederzijds respect met elkaar kunnen leven.

Wat wij, onze politici en wereldleiders moeten eisen is dat de moslimgemeenschap en hun invloedrijke religieuze leiders, nationaal en internationaal, luid, duidelijk en ondubbelzinnig elke vorm van terrorisme afzweren, in de media, zelfs in hun moskeeën. De ganse moslimgemeenschap, dus ook de gematigden, moeten bijdragen in de oplossing van dit probleem, en zich niet verschuilen achter het feit dat de daders "geen echte moslims" zijn. Dit is al te makkelijk, vermits de daders zich voortdurend juist met klem op de islam beroepen.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 03:04   #58
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben jij een nieuweling? of de reeds bestaande Micr.oscoop, die zijn pseudo veranderde?
Ik kan grotendeels met jou akkoord gaan hier...
Proficiat Filo
Je bent net neo nazi geworden!
Toch vreemd hoe de anti Westers krachten zich ontmoeten heh...
Communisten,moslims,Nazis.......Verliezers aller landen verenigt U?????
Oud 13 maart 2004, 03:10   #59
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Citaat:
Ben jij een nieuweling? of de reeds bestaande Micr.oscoop, die zijn pseudo veranderde?
Ik kan grotendeels met jou akkoord gaan hier...
Proficiat Filo
Je bent net neo nazi geworden!
Toch vreemd hoe de anti Westers krachten zich ontmoeten heh...
Communisten,moslims,Nazis.......Verliezers aller landen verenigt U?????
Is het omdat ik grotendeels met een analyse kan akkoord gaan dat ik met de ideëen van de man kan akkoord gaan: er staat wel degelijk het woordje "hier" bij...
Jouw "moslimknuffelaars" heeft meer een reukje in die richting (misschien niet neo?)
De neonazis Guderian en Eichmann spreken andere taal dan die ene tekst waar ik op reageerde
Oud 13 maart 2004, 05:39   #60
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe komt het dat gij zo goed weet wat ze bij AL-Qaeda denken? Ik weet dat niet hoor.
De VS willen het Moslim terrorisme naar Europa afleiden, wat dus aardig schijnt te lukken.
De volgende aanslagen zullen gebeuren in Polen en Nederland.
Blijkbaar weet je er wel meer van......

En nee - geen amnestie voor collaborateurs.......
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be