Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2008, 22:22   #41
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

nieuws over abx je weet wel nog...
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...094835-431.art
Put ABX bij NMBS bedraagt 1,6 miljoen euro
De put van pakjesbedrijf ABX bij de NMBS bedraagt momenteel 1,6 miljard euro. Dat verklaarde minister van Overheidsbedrijven Inge Vervotte donderdag in de Kamer. Ze wees erop dat de overheid en de NMBS een oplossing zullen moeten uitwerken voor de historische schuld van de spoormaatschappij, maar dat die geen impact mag hebben op de openbare dienstverlening.
...

En als ik mij niet vergis zitten de schulden van de nmbs ook IN de staatsschuld. Leuk hé zo een overheids"bedrijven"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 22:31   #42
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
En als ik mij niet vergis zitten de schulden van de nmbs ook IN de staatsschuld. Leuk hé zo een overheids"bedrijven"
Heeft niks te maken met het feit dat het om overheidbedrijven ging, wel dat sommige mensen echt niet deugen, en er veel meer controle moet gebeuren.

We kunnen dan ook zeggen van: "leuk hé, private bedrijven" en we denken dan aan de situatie van het privéverzorgingstehuis in Anderlecht. En daar was de zaak veel erger omdat het -ook rekeninghuoden met het kleinschalige tegenover ABX- effectief om het benadelen van personen ging.

Of laten we het hebben over de geprivatiseerde spoorwegen van Engeland, die er uiterst gevaarlijk en verwaarloosd bij liggen.
Oud 24 oktober 2008, 08:02   #43
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Zou Noël Slangen Herman De Croo niet kunnen bijstaan?
Ik denk dat schouppe meer nut kan hebben in dit euvel
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 08:16   #44
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

En omdat hij zijn competentie al uitvoerig heeft bewezen met ABX wordt de Etienne Schouppe beloond met de functie Staatssecretaris voor Mobiliteit. Hopelijk laten ze de budgetbehering over aan iemand anders.

Laatst gewijzigd door Tommm : 24 oktober 2008 om 08:17.
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 10:45   #45
Doedelzak
Banneling

Doedelzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Open VLD eist onderzoek naar ABX
Het Open VLD-Kamerlid Herman De Croo wil dat het parlement een commissie opricht die de verkoop en de werking van ABX, de voormalige pakjesdienst van de NMBS, onderzoekt. De Croo neemt het initiatief naar aanleiding van de berichten dat ABX Logistics - nu in handen van de Britse investeringsgroep 3i - 600 miljoen waard zou zijn. 3i betaalde midden 2006 80 miljoen euro voor de pakjesdienst.
...
http://www.tijd.be/artikel/Open_VLD_...ar_ABX.6684063

man man man wat een rotzakken aan de top!
Dat heet GOED BESTUUR, man ! Kijk maar eens naar Leterme en hoe hij Fortis verkocht voor een appel en een ei aan BNP Paribas. Aangezien ze niets kennen van staatshuishoudkunde, gaan ze dan maar de communautaire toer op. Daar valt misschien nog wat "glorie" te halen. Ondertussen betalen de Belgen braaf hun belastingen. Die hele particratie is een mesthoop en Dedecker is de kakkerlak.
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be