Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2008, 21:25   #41
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard Ook de progressieve intellectueel krijgt er genoeg van

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...ntwerpen.dhtml

Citaat:
46 reacties

Enzo Voort, Smeerebbe-Vloerzegem

In dit geval heeft de agent volgens mij gedaan wat hij kon. En het is hem ook gelukt om de mensen die aangevallen werd, te ontzetten. Kordater dan dat kòn hij volgens mij niet zijn in die situatie, en de chauffeur evenmin. Het alternatief was de remmen en deuren dichtgooien, de pinkers aanzetten, de claxon laten loeien tot er politie kwam, en ondertussen in de bus een potje worstelen vrije stijl houden. Ik denk dat de tol dan nog groter was geweest.

03/04/08 21u26

Bart Smets, Antwerpen

Enzo Voort,wanneer de flikken genadeloos inhakken op relschoppende voetbalhooligans heb ik daar als toeschouwer niet het minste probleem mee,integendeel.Ik zou ze echter graag even 'kordaat' zien optreden tov ander agressief tuig ipv hen de rechterwang aan te bieden,zoals dat wel meer gebeurt wanneer ze te maken krijgen met 'de uitdagingen vd multiculturele samenleving'.En da's nog héél iets anders dan Bart Penalty spelen,toch wel.

03/04/08 21u14

Dat fanatisme iemand ertoe kan drijven om politiemensen te verwonden, klopt als een bus. En dat zoiets ingaat tegen onze gemeenschappelijke 'mores', ook. Dat geldt zeker voor de (illegaal) betogende extreemrechtsen die politiemensen aanvielen en verwondden, want ideologsich fanatisme was hun motief. Naar het motief en de religie van de daders van déze aanval op burgers en politie hebben we echter voorlopig het raden, tenzij één of ander genie hier meer weet dan politie en pers samen.

03/04/08 21u13

Luc Van Steenkiste, Oudenaarde

Het genie van smeerebbe-Vloerzegem blijft maar schaamteloos de feiten naar zijn hand zetten:terwijl zowat elk weldenkend mens het erover eens is dat dit 2de geval demoor met wat geluk een iets betere afloop kende dan het 1ste, vergelijkt hij deze zaak liever met weerspanningheid van een aantal VB-ers tov politie tijdens een betoging. Weerspannigheid en iemand (half)dood slaan worden onder dezelfde noemer'geweld'geplaatst. Of hoe ideologisch en religieus fanatisme steevast tot immoraliteit leiden

03/04/08 18u18

hier had je niet veel kunnen doen, maar dat ligt niet enkel aan de wet. Als je niét tussenkomt, zou die je schuldig vinden aan het niet verlenen van hulp aan mensen in nood. Al kan je hier lijfsbehoud inroepen. Toen de agent en de chauffeur tussenkwamen, was het al te laat voor 'civiele interventie' omdat het conflict al geëscaleerd was. Dan is fysieke geweldsbeheersing de optie en daar moet je genoeg mensen voor hebben die dat kunnen - en mogen. Vandaar de oproep aan dispatching.

03/04/08 14u34

José Creupelandt, Wevelgem

Ik ben blij dat zelfs YDS begint in te zien dat de pamperpolitiek het verkeerde effect heeft veroorzaakt. Je kan éénmaal door de vingers zien, maar het moet ophouden! Terug streng onderwijs zoals in de jaren 50 en het lost zichzelf op

03/04/08 11u06

Dat mensen die betrapt worden op criminele feiten zich agressief gedragen tegen de politie, is, zoals elke voetbalfan weet, helaas geen uitzondering. Maar meer dan aan de zaak-De Moor of supportersrellen doet dit drama denken aan de zaak-Kitty Van Nieuwenhuize, de zaak-Rob Verreycken (geweld tegen 'stille' politieagent op betoging), de NSV-betoging van 2005 (geweld tegen politieagent op betoging) en de zaak-Vanhecke (geweld tegen politie op verboden betoging) en de zaak-Dewinter (idem).

03/04/08 03u16

cookie el perro,

Het gaat hier niet om het feit dat het al dan niet allochtonen waren,maar om het feit dat men als gewone burger dergelijk krapuul in elkaar slaat men nog met een hele hoop miserie opgeschept zit. Ik ben zelf allochtoon, die in een echte oorlogssituatie gevochten en overleeft heeft, maar moest ik in dergelijke situatie tussenbeide komen, kom ik er het slechts vanal uit, maw het hele rechtssysteem is fout.

03/04/08 03u05

bart kiggen, antwerpen

Het VB heeft niet gelijk. Ik zal nooit stemmen voor een partij die wilt dat mijn . vriendin (een allochtoon) opkrast. Die trouwens te vaak scheef bekeken wordt. door 'den antwerpenaar'. Maar dit allemaal staat los van deze erge daad. Deze daders moeten gestraft worden, of ze bruin, blank, zwart of geel zijn... en ik wil deze daad helemaal niet goedpraten, zoiets valt gewoon niet goed te praten maar reacties zoals hieronder halen geen sikkepit uit.

03/04/08 00u49

Mon Steyaert, Heusden

Kan heel kort de vraag nog gesteld worden of dit soort " lezersinbreng " nog wel zin heeft. Dit draagt op een bedenkelijke manier bij tot het ontstaan van een fascistoïde klimaat - hoe erg op zichzelf de feiten ook zijn -. Dit draagt op geen enkele wijze bij tot ware werkzame oplossingen. Stop ermee u zo af te reageren.

03/04/08 00u26

De Snareman,

Burgermeesters zijn niet bang hoor,overal is het veilig, maar ja zij hoeven ook geen openbaar vervoer te nemen! Zelf hebben ze wel zoals mijneerke Bange Blanke Man van Brussel dag en nacht een politie-body gard op kosten van, juist de werkende & belasting betalende autochtoon welke het openbaar wel moet nemen! Een véél meer verziekte & verzeikte maatschappij kunnen ze er niet meer van maken

03/04/08 00u10

emiel vansteenkiste, Oostende

Wedden dat de politieman over een paar dagen de schuld zal krijgen ? Tussen haakjes : waar blijven de protesten van de zogeheten "brave" moslims tegen dit optreden van hun geloofsgenoten ? 'k Zal wel weer onverdraagzaam zijn denk ik.

03/04/08 00u04

jan callens, Brugge

Deze feiten bewijzen één ding:het uitgespuwde,gediaboliseerde,geboycotte en tenslotte ook veroordeelde VB had gelijk.Tot spijt van wie het benijdt!!!

02/04/08 23u53

Bart Smets, Antwerpen

Misschien een aanrader voor een online wedkantoor,commercieel succes gegarandeerd:hoelang blijven onze 'boefjes' opgesloten?

02/04/08 23u09

Rudy DW, Mechelen

Het probleem is dat links afgedaan heeft in Vlaanderen, daarom hengelen ze naar de stem van de criminelen en zij die al dan niet terecht leven van uikeringen. Niets is zo makkelijk als zo gratuite stemmen halen. Het gevolg is natuurlijk acties als deze gisteren, een gevolg van de verregaande straffeloosheid. De minderjarige daders waren gekend voor diverse geweldsdelicten. Hadden ze opgesloten gezeten had dit niet gebeurd en het links gepamper heeft blijkbaar weeral eens gefaald enzo voort

02/04/08 22u48

Meeuws Kris, Antwerpen

Weer een agressie op een bus. Naar waar gaan we naar toe? De mensen zijn het beu, en moet zware maatregelen komen. Trouwens werd er over racisme gesprokken. Oh nee was vergeten het is maar een Belg. Was het andersom dan had burgemeester Patrick Janssens al lang zijn excuces aangeboden aan de allochtoonse gemeenschap. Zinloos geweld, racisme, verdraagzaamheid en respect moet ook van allochtonen komen.

02/04/08 22u43

camiel huughe, blankenberge

al deze criminele daden zijn uiteindelijk de schuld van de regeringen (de pertijen) waarvoor de gehersenspoelden kiezen. de partijen maken ministers en ministers maken wetten (of maken ze niet) om zulke daden hard aan te pakken. en eerste oplossing zou zijn dat ouders van minderjarige boeven niet alleen burgerlijk doch ook strafrechterlijk verantwoordelijk gesteld worden. zij hebben "hoedeplicht" en vader/moeder kan in de gevangenis best nadenken tot wat hun gebrek aan opvoeding geleid heeft.

02/04/08 21u48

De Snareman,

Als alles zo word uitgelegd is er niets wat nog strafbaar is voor allochtonen.Begrijpen?wie moet er hier iets begrijpen daders of slachtoffers?De enige welke iets moeten begrijpen zijn A.de rotte appels die een ganse samenleving tegen elkaar opzetten,wat niemand blijft pikken,en B politiekers,dat het echt hoogtijd is om véél véél strenger op te treden!Laten begaan is de druk op de ketel verhogen.Niet klagen dat de autochtone bevolking binnenkort hier en daar wat mispeuterd!Wie zaait kan oogsten!

02/04/08 21u47

mia vanantwerpen, opont

Bart, . . Akkoord dat niet alle allochtonen hetzelfde gedrag vertonen, maar heb je al een keer gehoord of gelezen dat dergelijk wangedrag afgekeurd werd door de andere allochtonen?? . . Als die zgz "uitzonderingen" of zoals Mieke Vogels zegt , die 20-tal criminelen publiekelijk zouden worden afgekeurd door bv hun imams en hun "ouderen" dan zou er misschien verandering komen.

02/04/08 21u32

bart kiggen, antwerpen

Deze daad is laf en schandalig, de daders moeten hard gestraft wor maar we kunnen niet een heleve bevolkingsgroep afrekenen. Als ik morgen met mijn limburgse maten ( ik ben een ingeweken antwerpenaar) iemand aftroef, zijn dan al de limburgers krapuul? nee toch. Wat we hier zien is het uiterst visible deel van de allochtonen, de rest die integreerd en werkt en zich gedrag die willen jullie nog niet eens zien. luisteren naar een partij zoals het vb, die nu blijk ook tegen europa is, neen dank je.

02/04/08 19u47
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 21:38   #42
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
gebeurde vroeger ook en niet minder "extreem"

gebeurde vroeger ook
gebeurde vroeger ook, maar toen stond het op pag 12 in de krant, nu op pag 1
niets nieuws dus
Tja, als ge uw eigen leugens begint te geloven...
laat maar zitten.
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 21:52   #43
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Demoor heeft ook klop gekregen omdat hij iemand bij de keel greep.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 22:02   #44
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik denk dat een aanpak van de oorzaak van het geweld sowieso beter is. Maar zolang dat niet gebeurt kan men de burgers leren hun verantwoordelijkheid te nemen ipv te doen alsof hun neus bloedt in zulke situaties. Maar daarvoor moet iedereen meedoen en in blok optreden tegen de geweldpleger.
Anders mag de wet op schuldig verzuim wat meer worden toegepast.
Akkoord wat het aanpakken van de oorzaak van geweld betreft. Op zichzelf beschouwd is dit al een discussie waard.

"verantwoordelijkheid opnemen". Akkoord. Vertel er dan aub bij hoe dit moet gebeuren. Mij valt het op dat bij een incident op een publieke plaats de omstaanders inderdaad doen alsof hun neus bloed. Meer en meer zelfs. De schrik zit erin om ongewenst betrokken te worden bij een incident, verweten te worden verkeerd te hebben gereageerd, eventueel zelf slachtoffer te worden, en voor je het beseft word je misschien een van de schuldigen en staat je naam in de gazet of wordt je onderwerp van een of andere discussie.

Ik overdrijf, maar probeer maar eens een minderjarige agressor een lap tegen z'n oren te verkopen. Voor je het beseft wordt het ventje slachtoffer en ben jij de agressor.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 22:07   #45
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
"verantwoordelijkheid opnemen". Akkoord. Vertel er dan aub bij hoe dit moet gebeuren. Mij valt het op dat bij een incident op een publieke plaats de omstaanders inderdaad doen alsof hun neus bloed. Meer en meer zelfs. De schrik zit erin om ongewenst betrokken te worden bij een incident, verweten te worden verkeerd te hebben gereageerd, eventueel zelf slachtoffer te worden, en voor je het beseft word je misschien een van de schuldigen en staat je naam in de gazet of wordt je onderwerp van een of andere discussie.

Ik overdrijf, maar probeer maar eens een minderjarige agressor een lap tegen z'n oren te verkopen. Voor je het beseft wordt het ventje slachtoffer en ben jij de agressor.
Laten we eens nagaan wie ons zover gebracht heeft (en nog altijd met veel aandrang daar wil houden).
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 22:16   #46
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het enigste echt geweld dat vroeger voorkwam was een vechtpartij in een café tussen een paar zatten.
Maar je kon wel op een bus of tram stappen zonder dat je je moest afvragen ...kom ik wel heelhuids van die bus/tram?
Ik gebruik al jaren alleen de auto om naar buitenwijken of verder te rijden. Anders altijd openbaar vervoer. Drie familieleden idem en nooit iets meegemaakt. Dus...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 22:32   #47
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik gebruik al jaren alleen de auto om naar buitenwijken of verder te rijden. Anders altijd openbaar vervoer. Drie familieleden idem en nooit iets meegemaakt. Dus...

De chauffeur van een lijnbus die deze avond werd aangevallen zal dat misschien ook nog nooit meegemaakt hebben...tot deze avond.
Blijf jij dat crapuul maar goed praten.

Citaat:
do 03/04/08 - In Denderleeuw is een chauffeur van De Lijn vanavond het slachtoffer geworden van agressie.
IHet voorval vond plaats op de lijn Aalst - Ninove. Twee reizigers van allochtone afkomst werden door de chauffeur aangemaand om af te stappen nadat ze zich verbaal tegen hem hadden gekeerd.

Eerder had de chauffeur hen erop gewezen dat ze moesten afstappen omdat ze niet in regel waren met hun vervoersbewijs. Na een stevige woordenwisseling betaalden ze toch hun ticket.

Kort daarna gingen ze opnieuw naar de buschauffeur en gaven hem enkele rake klappen. De chauffeur raakte gewond.

Op de bus zaten zo'n 25 passagiers, enkelen waren getuige van de agressie. De twee mannen werden gearresteerd. Het parket van Dendermonde beslist morgen wat er met hen gebeurt.

Laatst gewijzigd door daiwa : 3 april 2008 om 22:33.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 23:00   #48
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Demoor heeft ook klop gekregen omdat hij iemand bij de keel greep.
Demoor is vermoord omdat hij op een verantwoorde manier optrad tegen krapuul in zijn bus en het is door jouw ******* soort dat de daders hiermee zo goed als ongestraft weggeraken!
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 23:04   #49
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik noteer: Groentje wilt nooit meer iemand vervolgen.
Ik hoef niets te noteren, want ik wist al langer dat je grote moeilijkheden had met het trekken van conclusies die logisch uit premissen volgen.
Oud 3 april 2008, 23:05   #50
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Daar ben ik mee akkoord. Ik ben ook tegen geweld, maar ik heb geen zin zelf afgeslacht te worden of één van mijn naasten dat lot te laten ondergaan, in naam van de verdraagzaamheid.
Daar kan ik me ook in vinden.
In die gevallen lijkt me dat dan ook wettelijke zelfverdediging of bescherming van een burger in nood.
Oud 3 april 2008, 23:08   #51
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Slimme, heb je er al over nagedacht wat voor verregaande gevolgen dit kunnen hebben? Er zullen praktisch geen grenzen zijn, en de maatschappij zal uiteindelijk ontaarden in een chaos.

We leven hier in een beschaafd land, niet in de wilde westen.
Geweld lokt alleen maar geweld. Dus alle initiatieven van geweld moeten in de kiem gesmoord worden, wat nu zal gebeuren.

Dus gij zijt voorstander van 'we stonden erbij en keken ernaar"? Als een oudere mens wordt aangerand door jongeren dan vind ik het de plicht van de burgers om desnoods dit geweld met geweld te stoppen. Maar gezien bepaald gespuis in bende werkt, zit de schrik er bij de mensen in. Laten we beginnen met pepperspray en stungun te legaliseren. Installeer een kogelvrij kot voor buschauffeurs. Straffen moeten ook effektief worden en alle steun zoals kindergeld, OCMW, dop van de dader of ouders moet tijdelijk gestopt worden.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 23:11   #52
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Akkoord wat het aanpakken van de oorzaak van geweld betreft. Op zichzelf beschouwd is dit al een discussie waard.
Dat vind ik ook. Al zal dat een moeilijke bevalling worden.
Ik denk dat oorzaken bestrijden moeilijk is, en het gevaar om niet te vervallen in dogma's, stereotyperingen en extreme maatregelen groot.

Citaat:

Ik vrees zelfs dat je niet overdrijft. Het is een bekend fenomeen. In de psychologie wordt het 'bystander effect' genoemd en het ontstaat door de 'gedeelde verantwoordelijkheid' die er is wanneer een groep mensen bij mekaar is zonder leider.
Oud 3 april 2008, 23:21   #53
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Demoor is vermoord omdat hij op een verantwoorde manier optrad tegen krapuul in zijn bus en het is door jouw ******* soort dat de daders hiermee zo goed als ongestraft weggeraken!
-Niet "vermoord",
-niet zijn bus en
-buiten lawaai maken was er niets gebeurd voor hij er een naar de keel vloog.

Iemand naar de keel vliegen omdat hij lawaai maakt= "op een verantwoorde manier optreden tegen krapuul" of problemen zoeken?

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 april 2008 om 23:40.
Oud 3 april 2008, 23:23   #54
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik vrees zelfs dat je niet overdrijft. Het is een bekend fenomeen. In de psychologie wordt het 'bystander effect' genoemd en het ontstaat door de 'gedeelde verantwoordelijkheid' die er is wanneer een groep mensen bij mekaar is zonder leider.
U vergeet een aggriverende factor.
De media bericht ons dagelijks wat er gebeurt indien er een conflict "migrant-autochtoon" was. De autochtoon word altijd gestraft, omdat ie racist is.
Oud 3 april 2008, 23:27   #55
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet zijn bus dus en buiten lawaai maken was er niets gebeurd voor hij er een naar de keel vloog.
En vroeger was het ook zo, Filou? Neen, toen hadden we nog respekt voor ouderen. Wellicht was er eerst gevraagd om stiller te zijn maar in tegenstelling tot vroeger werd er aggressief gereageerd door de jonge gasten
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 23:40   #56
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet zijn bus dus en buiten lawaai maken was er niets gebeurd voor hij er een naar de keel vloog. Iemand naar de keel vliegen omdat hij lawaai maakt= "op een verantwoorde manier optreden tegen krapuul" of problemen zoeken?
En dat was natuurlijk een reden om Demoor te vermoorden?

Zelfs vragen om te betalen straffen ze af met een kloppartij zoals deze avond bleek.

Citaat:
do 03/04/08 - In Denderleeuw is een chauffeur van De Lijn vanavond het slachtoffer geworden van agressie.
IHet voorval vond plaats op de lijn Aalst - Ninove. Twee reizigers van allochtone afkomst werden door de chauffeur aangemaand om af te stappen nadat ze zich verbaal tegen hem hadden gekeerd.

Eerder had de chauffeur hen erop gewezen dat ze moesten afstappen omdat ze niet in regel waren met hun vervoersbewijs. Na een stevige woordenwisseling betaalden ze toch hun ticket.

Kort daarna gingen ze opnieuw naar de buschauffeur en gaven hem enkele rake klappen. De chauffeur raakte gewond.

Op de bus zaten zo'n 25 passagiers, enkelen waren getuige van de agressie. De twee mannen werden gearresteerd. Het parket van Dendermonde beslist morgen wat er met hen gebeurt.
Oud 3 april 2008, 23:41   #57
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verboden wapendracht: niet alleen het voorwerp telt, ook de intentie en doel waarvoor men het bij zich heeft: ook een schroevendraaier, een hamer of een stuk hout kan je moeten verantwoorden.
Een portemonnee klein geld dan.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 23:44   #58
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
En vroeger was het ook zo, Filo? Neen, toen hadden we nog respekt voor ouderen. Wellicht was er eerst gevraagd om stiller te zijn maar in tegenstelling tot vroeger werd er aggressief gereageerd door de jonge gasten
Respect "vroeger"? Of "vroeger" werd "die ouwe zak" uitgelachen... maar vloog "die ouwe zak" niemand naar de keel in het idee van zijn raciale superioriteit.

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 april 2008 om 23:48.
Oud 3 april 2008, 23:45   #59
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Een portemonnee klein geld dan.
Genoeg mogelijkheden binnen de wet.
Oud 3 april 2008, 23:47   #60
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of "vroeger" werd "die ouwe zak uitgelachen"... maar vloog die niemand naar de keel in het idee van zijn raciale superioriteit.

Jij weet duidelijk niet of wil niet het weten hoe het er vroeger aan toe ging.
Het zou zelfs nooit bij de jeugd zijn opgekomen ouderen uit te lachen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be