Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2008, 16:41   #41
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Naar mijn mening combineert VB de Vlaamse onafhankelijkheid te veel aan
Islamfobie..
Wat zou het resultaat zijn van opiniepeiling in Vlaanderen:
Bent u voor Vl. onafhankelijkheid?
Voelt u de islam als een bedreiging?
Oud 4 april 2008, 16:53   #42
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik ben voorstander van Vlaamse onafhakelijkheid ,vol de islam niet als bedreiging en in Nederland stem ik progressief liberaal,
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 16:58   #43
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Eenvoudige vragen met eenvoudige antwoorden op het eerste zicht - het zou volgens mij nuttiger zijn preciese maatregelen in vraagvorm te gieten
zoals : moet de islam in vlaanderen verboden worden ?
of : Moet Vlaanderen los van de Navo, de EU en België echt onafhankelijk worden?
Nog een goei zou zijn : Moeten wij stoppen met de import/export van en naar Islamietische landen ?
Moeten we visumplicht invoeren voor alle vreemdelingen die Vlaanderen willen bezoeken ?

Geheel terzijde : sedert de 13de eeuw & onder alle regimes die onze streken kenden hebben we belang gehad voor de economische ontwikkeling van onze streken met een "vrije markt" economie op wereldschaal - Vlaanderen & bij uitbreiding de Nederlanden (dus inclusief wat tegenwoordig de franstalige Nederlanen of Wallonië/Bruxelles heet) heeft zich kunnen ontwikkelen dank zij die politiek onder impuls van de handelscentra/grootsteden & gesteund door de hoogontwikkelde industrie en kunstnijverheid. Deze mentaliteit die een open wereld verlangt en ook onzerzijds een open land voor deze wereld schept omkeren lijkt me een idee waar men nooit een meerderheid voor zal vinden. Talrijke vlamingen hebben hun inkomens te danken aan een aktieve rol in de buitenlandse commerciële en technische aktiviteiten van ons vernuftig volkje, de angst dat wij zullen verachterlijken door het toelaten van
vreemdelingen die we minder intelligent inschatten als onszelf lijkt me al helemaal voorbarig. Angst is op zichzelf het ergste, verandering het leven zelf.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 16:59   #44
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
55% extreem-rechts stemmers?
U droomt...

Mocht het ooit zover komen, dan verhuis ik nog liever naar Australië!
Daar zijn ze nog meer extreem-rechts. Ik zou Cuba nemen, als ik van u was.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 17:05   #45
flamingant
Provinciaal Statenlid

flamingant's schermafbeelding

Standaard

de topicstarter is mijns inziens iets te optimistisch

dit is een realistische voorspelling:

1. kartel breekt
2. LDD en N-VA kompen samen op
3. Forza Flandria komt er NIET

VB haalt 22%
N-VA-LDD haalt 18%

Samen halen ze dus ongeveer 40%

Volgende Vlaamse regering zal bestaan uit

optie 1: Groen!-SPa-CD&V-VLD
optie 2: CD&V-VLD-N-VA-LDD
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 17:15   #46
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
,vol de islam niet als bedreiging en in Nederland stem ik progressief liberaal,
oke wij alez toch de meeste
vlaams nationalisten of ze moeten links zijn zien de islam wel als bedreiging een grote bedreiging ,om dat niet te zien moet je toch al blind zijn he!Gisteren gekeken naar jullie rita verdonk wel ik zie ze graag bezig al zou ik in nederland uiteraard wilders stemmen.
Liberaal progressief zozo wie uw gelukkige partij.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 17:16   #47
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Het staat nu al vast dat BHV NOOIT zal gesplitst worden met het geleuter wat nu aan de macht is.
De CD&V hebben terug de smaak te pakken van het besturen en Leterme zal nimmer of nooit zijn woord houden in juli.

Doch de verkiezingen van 2009 kan WEL een mijlpaal in de VLAAMSE geschiedenis worden als het wat mee zit.

NV-A gaat met DE WEVER hun woord houden en zeker nooit in een regering stappen indien BHV er niet doorkomt.( mijn opinie)
Dus deze gaan onafhankelijk opkomen en zullen waarschijnlijk 7-10 % halen
VB gaat zeker de 30% halen
LDD zal naar de 15% gaan

Indien cd&v hun woord breekt met NVA zal De Wever er zeker geen graten inzien om het cordon te doorbreken.( en terecht)

De Decker kan ook rekenen en zal een unieke kans krijgen om - indien hij ook het cordon doorbreekt- om Vlaams minister te worden indien hij een Forza Flandria maakt met VB en NV-A

De enige die dit kunnen vermijden is de SPA, maar dan moeten ze een max. aantal stemmen afsnoepen van het VB en dat zie ik huidig niet gebeuren.

Indien de Vlaming voor éénmaal zijn verstand gebruikt, is het in de sjakosse - wat men altijd voor onmogelijk heeft genomen.

Eerlijk gezegd,ik hoop dat cd&v zijn woord breekt en dat de 3 bovenstaande partijen aan 1 zeel gaan trekken

Ben benieuwd

Door destijds de Volksunie op te blazen heeft Karel Dillen de voorhanden zijnde "Forza Flandria" opgeblazen. Het is een beetje zoals een emmer water over de vloer uitkappen = je krijgt dat water nooit meer samen in één emmer.
Misschien is/was Bruno Valkeniers een poging tot.. maar helaas...(of gelukkig maar..).

Indien het merendeel van de vlamingen nu in miserie onder een franstalig juk zouden zuchten, zou de kans bestaan dat men het heil in een onafhankelijke vlaamse staat zou zoeken. Het inkomen van Vlaming Modaal is hoger dan dat van Walon Modale & ik geloof niet dat de Nederlandstalige Brusselaar geringere inkomsten beurt als le Bruxelois francophone... so who cares a fuck ?

Als ik in Bruxelles op een idioot val die weigert Nederlands te praten probeer ik het nog eens in het Esperanto of Engels om te eindigen met "comment est-ce possible d'être unilingue dans la capitale d'Europe dans une fonction publique ?" & die sigaar mogen ze dan opsmoren....

Dat werklozen tot werken moeten aangezet worden is volgens mij niet iets
enkel zeer plaatselijks, maar mag best in een zeer breed kader gezien worden.
er zijn oa. intersaante goed betaalde jobs op booreilanden enz.. voor mijn part is het misschien nuttiger een internatioinaal werkagentschap op te zetten
dan een aparte instelling per deelstaat, provincie of gemeente.. op zich niets tegen decentralizatie en subsidiariteit, maar we moeten weg van gewoon symbooldenken e"n pragmatisch blijven.

Wat is er nu in godsnaam de zinj van franse scholen in faciliteitengemeenten te verbieden franstalige leerlingen van buiten de gemeente te aanvaarden ?
Gezien het hoge aantal brusselaars (franstalige) die hun kinderen in nederlandstalige scholen in brussel laten lesvolgen vraag ik me overigens af hoeveel van franstalige leerlingen uit de faciliteitengemeenten les volgen in nederlandstalige brusselse scholen ?

Ik ben voorstander om op de politeke faculteiten in Europa (en elders in de wereld) een cursus Belgian politics for non-belgian humans te geven (mogelijk
zullen die lessen stiekum gevolgd worden door aliens van het sterrenstelsel Alpha Centauri).

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 17:18   #48
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Eenvoudige vragen met eenvoudige antwoorden op het eerste zicht - het zou volgens mij nuttiger zijn preciese maatregelen in vraagvorm te gieten
zoals : moet de islam in vlaanderen verboden worden ?
of : Moet Vlaanderen los van de Navo, de EU en België echt onafhankelijk worden?
Nog een goei zou zijn : Moeten wij stoppen met de import/export van en naar Islamietische landen ?
Moeten we visumplicht invoeren voor alle vreemdelingen die Vlaanderen willen bezoeken ?

Geheel terzijde : sedert de 13de eeuw & onder alle regimes die onze streken kenden hebben we belang gehad voor de economische ontwikkeling van onze streken met een "vrije markt" economie op wereldschaal - Vlaanderen & bij uitbreiding de Nederlanden (dus inclusief wat tegenwoordig de franstalige Nederlanen of Wallonië/Bruxelles heet) heeft zich kunnen ontwikkelen dank zij die politiek onder impuls van de handelscentra/grootsteden & gesteund door de hoogontwikkelde industrie en kunstnijverheid. Deze mentaliteit die een open wereld verlangt en ook onzerzijds een open land voor deze wereld schept omkeren lijkt me een idee waar men nooit een meerderheid voor zal vinden. Talrijke vlamingen hebben hun inkomens te danken aan een aktieve rol in de buitenlandse commerciële en technische aktiviteiten van ons vernuftig volkje, de angst dat wij zullen verachterlijken door het toelaten van
vreemdelingen die we minder intelligent inschatten als onszelf lijkt me al helemaal voorbarig. Angst is op zichzelf het ergste, verandering het leven zelf.
U ziet de toekomst te rooskleurig.Als alles blijft zoals nu, het alles kan en mag principe dan delft de westerse wereld zijn eigen graf en ze zijn al goed bezig!
Oud 4 april 2008, 17:26   #49
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Blijkbaar moet ik wat uitleg geven. Nu, ik ben er niet bij van 't eerste uur, wel sinds 1991 en sinds 1992 actief.

En wat die districtsbesturen betreft: die hebben geen statutaire bevoegdheden en regelen 't overleg tussen de afdelingen. Lijstvorming? Noppes. Maar 't is hier niet de plaats om in detail de redenen te gaan bespreken omdat zuiver organisatorisch zijn. Met nu al resultaten, maar goe.

Los daarvan: ik ga me niet bezig houden met te oordelen waar iedereen vandaan komt maar wel wat ze doen voor de partij op het terrein. En daar eindigt het wat mij betreft.

Maar dat antwoord had je wel verwacht zeker?
ja, van u wel.
maar het antwoord moest komen van Vlaanderen 72.
dat hij u maar bedankt met een pint.
U moet zich niet afvragen waar iedereen vandaan komt. U WEET HET!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 17:30   #50
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Ja u bent duidelijk in uw gat gebeten ,iemand heeft u voorbij gestoken of dergelijke .Ik ben ook aktief in het antwerpse(20jaar) ,maar eerlijk ik zie en hoor veel ,ook van mensen die aan de top of er dichtbij horen.Ik spreek met leden van het eerste uur en degenen die daarna erbij kwamen ik zie niets en hoor niets abnormaals.En neen ik ben niet ziende blind.Ik had problemen met verstrepen ,en morel ligt me zeer zeker niet, en staat het me niet aan dan ben ik de eerste of het hun nu stoort of niet) om vrank en vrij mijn gedacht te zeggen over deze of gene en over het te volgen pad!Ik ben radikaal vlaams nationalist en ja geef mij maar de tijd van het Vlaams blok ,maar dankzij de muilkorfwetten en dergelijke is het een pak moeilijker geworden om je ding te doen.Uiteraard was dat de bedoeling van links maar alles zomaar over ons laten gaan kan uiteraard ook niet en wat er ook gebeurt ik blijf doorgaan!
niet voorbij gestoken, en ook niet in mijn gat gebeten. . en zullen we nu maar stoppen? u mag mij uw rooskleurig brilleke opsturen.
Oud 4 april 2008, 17:30   #51
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
ja, van u wel.
Een mens doet wat hij kan...
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 17:32   #52
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
ja, van u wel.
Ah ik had dacht ik toch geantwoord niet?Ik (zij) betaal graag een pint .En ja ik weet waar iedereen vandaan komt mijn beste maar daarom moet ik het nog niet goedvinden he!
Oud 4 april 2008, 17:33   #53
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
niet voorbij gestoken, en ook niet in mijn gat gebeten. . en zullen we nu maar stoppen? u mag mij uw rooskleurig brilleke opsturen.
Stoppen?Alez alez dus toch...neen ik heb geen rooskleurig brilleke maar ook geen zwartkleurig.
Oud 4 april 2008, 17:35   #54
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ah ik had dacht ik toch geantwoord niet?Ik (zij) betaal graag een pint .En ja ik weet waar iedereen vandaan komt mijn beste maar daarom moet ik het nog niet goedvinden he!
als ik zeg U weet waar iedereen vandaan komt heb ik het tegen de garde.
en sorry niet tegen u.
maar allee we zullen allen een pint drinken, en het niet laten ontsporen, want moest lucien dat lezen?
Oud 4 april 2008, 17:39   #55
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
en sorry niet tegen u.
maar allee we zullen allen een pint drinken, en het niet laten ontsporen, want moest lucien dat lezen?
Niets te sorry ik verontschuldig me ook nooit ,en ontsporen pfff ik lig daar niet van wakker.En lucien de coorne weet mijn gedacht ook al lang over hem en dat is ook niet rooskleurig.
Oud 4 april 2008, 17:39   #56
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
en sorry niet tegen u.
Weet ik.
Oud 4 april 2008, 17:47   #57
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Weet ik.
als ik u zo bezig zie denk ik dat gij in uw gat gebeten bent. want u trekt zich zaken aan die niet tegen u gericht zijn. en sorry zeg ik ook als ik op mijn hond zijn poot trap! ofwel leest ge maar de helft van wat er staat!
en als ik spreek om te stoppen is het om HIER deze discutie niet open te trekken. begrepen? En dat heeft niets te maken met UW inbreng.
Oud 4 april 2008, 17:55   #58
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
als ik u zo bezig zie denk ik dat gij in uw gat gebeten bent. want u trekt zich zaken aan die niet tegen u gericht zijn. en sorry zeg ik ook als ik op mijn hond zijn poot trap! ofwel leest ge maar de helft van wat er staat!
en als ik spreek om te stoppen is het om HIER deze discutie niet open te trekken. begrepen? En dat heeft niets te maken met UW inbreng.
Maar mens u hoeft heel uw betoog niet te houden ,en trek toch open wat u wil,wie kan u tegenhouden begot!Neen ik ben niet in mijn gat gebeten of zaken nu aan mij gericht zijn of niet.Ik mag toch beschermen wat ik nodig acht of niet?In deze mijn partij.
Oud 4 april 2008, 17:58   #59
Cottenjé
Lokaal Raadslid

Cottenjé's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Het staat nu al vast dat BHV NOOIT zal gesplitst worden met het geleuter wat nu aan de macht is.
De CD&V hebben terug de smaak te pakken van het besturen en Leterme zal nimmer of nooit zijn woord houden in juli.

Doch de verkiezingen van 2009 kan WEL een mijlpaal in de VLAAMSE geschiedenis worden als het wat mee zit.

NV-A gaat met DE WEVER hun woord houden en zeker nooit in een regering stappen indien BHV er niet doorkomt.( mijn opinie)
Dus deze gaan onafhankelijk opkomen en zullen waarschijnlijk 7-10 % halen
VB gaat zeker de 30% halen
LDD zal naar de 15% gaan

Indien cd&v hun woord breekt met NVA zal De Wever er zeker geen graten inzien om het cordon te doorbreken.( en terecht)

De Decker kan ook rekenen en zal een unieke kans krijgen om - indien hij ook het cordon doorbreekt- om Vlaams minister te worden indien hij een Forza Flandria maakt met VB en NV-A

De enige die dit kunnen vermijden is de SPA, maar dan moeten ze een max. aantal stemmen afsnoepen van het VB en dat zie ik huidig niet gebeuren.

Indien de Vlaming voor éénmaal zijn verstand gebruikt, is het in de sjakosse - wat men altijd voor onmogelijk heeft genomen.

Eerlijk gezegd,ik hoop dat cd&v zijn woord breekt en dat de 3 bovenstaande partijen aan 1 zeel gaan trekken

Ben benieuwd
Waarom moet BHV eigenlijk gesplitst worden ? Ze zouden zich beter bezig houden met de koopkracht.
Cottenjé is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 17:58   #60
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar mens u hoeft heel uw betoog niet te houden ,en trek toch open wat u wil,wie kan u tegenhouden begot!Neen ik ben niet in mijn gat gebeten of zaken nu aan mij gericht zijn of niet.Ik mag toch beschermen wat ik nodig acht of niet?In deze mijn partij.
zeker, maar nie liegen he!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be