Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2008, 12:53   #41
nun
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Nee hoor ik ben blij met mijn rijhuisje meer moet dat niet zijn,zolang ik maar in mijn geliefde Vlaanderen kan blijven ben ik een gelukkig mens .Dus sorry het reisje gaat niet door,maar laat dat je niet tegenhouden hoor om te emigreren.
Dan snap ik niet goed wat je wil zeggen. Je zegt dat je in sommige landen kan leven met 1euro per dag. Maar dat is niet erg relevant omdat je je blijkbaar ook bewust bent van de grote nadelen van andere landen.

Waarom zeg je dan: "in sommige landen kan leven met 1euro per dag" dat heeft voor mij de connotatie: als het u ni aanstaat verhuis dan, maar verhuizen is nog veel minder aantrekkelijk dus zit je in belgie vast.
nun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 12:53   #42
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor ik ben blij met mijn rijhuisje meer moet dat niet zijn,zolang ik maar in mijn geliefde Vlaanderen kan blijven ben ik een gelukkig mens .Dus sorry het reisje gaat niet door,maar laat dat je niet tegenhouden hoor om te emigreren.
*damn*

ah leuk...je blijft

ps: ga je mij nu vertellen dat jullie niet aan het verder sparen zijn voor een groter huis?

Ik ben nog jong maar zo denk ik wel dat ik het later zal doen. Klein beginnen en telkens opbouwen maar altijd KOPEN en niet huren (behalve als de interesten te hoog gaan oplopen maar dat zie ik niet direct gebeuren).
Je begint met een studio van 20 000€ je spaart wat bij maakt er terwijl iets moois van. verkoopt hem rond 25 000€ en koopt een klein appartement van 40 000€ enzoverder en zo voort... Utopie? Ben ik aan het dromen? Is dat zo onmogelijk?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 12:56   #43
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nun Bekijk bericht
Dan snap ik niet goed wat je wil zeggen. Je zegt dat je in sommige landen kan leven met 1euro per dag. Maar dat is niet erg relevant omdat je je blijkbaar ook bewust bent van de grote nadelen van andere landen.

Waarom zeg je dan: "in sommige landen kan leven met 1euro per dag" dat heeft voor mij de connotatie: als het u ni aanstaat verhuis dan, maar verhuizen is nog veel minder aantrekkelijk dus zit je in belgie vast.
nog zo nen rappen: http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=22
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 5 april 2008, 13:00   #44
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
*damn*

ah leuk...je blijft

ps: ga je mij nu vertellen dat jullie niet aan het verder sparen zijn voor een groter huis?

Ik ben nog jong maar zo denk ik wel dat ik het later zal doen. Klein beginnen en telkens opbouwen maar altijd KOPEN en niet huren (behalve als de interesten te hoog gaan oplopen maar dat zie ik niet direct gebeuren).
Je begint met een studio van 20 000€ je spaart wat bij maakt er terwijl iets moois van. verkoopt hem rond 25 000€ en koopt een klein appartement van 40 000€ enzoverder en zo voort... Utopie? Ben ik aan het dromen? Is dat zo onmogelijk?
Uw beschrijf niet vergeten! Dat komt er steeds bij...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 13:10   #45
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
euhm...WAT? 'k snap echt niet wat je hier schreef ...
Citaat:
Oud 5 april 2008, 13:40   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat beschrijf is gelukkig al heel wat beter geregeld in Vlaanderen, sedert dat Vlaanderen ervoor bevoegd is !!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 13:45   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

je koopt een huis aan 1mio en het volgend jaar is het 2 mio waard dan heb jij een winst van 100%. Want in jaar 1 had je één miljoen en in jaar twee heb je er 2. Een belegging zoals een ander...

Wat het huurgeld hier komt doen is mij een raadsel... Huurgeld is gewoon de opportuniteitskost van je geld. Kijk ik steek één miljoen € in een villa op die 1miljoen euro had ik normaal 4% gekregen op jaarbasis dus 40 000€/jaar (die ik dus niet heb want ze zitten vast in mijn vastgoed). Ma ge moet zo niet beginnen rekenen denk ik maak het niet te moeilijk. Anders moet ge aan vlaanderen ook es vragen hoeveel interest ze op haar huur heeft moeten betalen enzovoort...pfff 8% per jaar= mooie investering voor een huisje hé
Je hebt (mogelijks, niet zeker) gelijk in jouw geval.
Maar niet in het geval waarvan beweerd werd dat de opbrengst 8 persent was (wat op zich ook al zeeer goed is).
Want hadden die mensen geen eerste huis zelf gekocht, dan hadden ze veel geld verspeeld aan huur. Punt.

Als ge me toch wilt pakken, dan moet ge me vb. op het volgende pakken: ze hebben hun huisje vb. voor 50.000 € destijds gekocht, en dat is nu 200.000 € waard .... maar ze hebben via de hipoteek wel meer dat 50.000 € betaald ...

Hoe dan ook, in grote lijnen: je eerste belegging die je moet betrachten is je eigen onroerend goed.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 13:52   #48
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je hebt (mogelijks, niet zeker) gelijk in jouw geval.
Maar niet in het geval waarvan beweerd werd dat de opbrengst 8 persent was (wat op zich ook al zeeer goed is).
Want hadden die mensen geen eerste huis zelf gekocht, dan hadden ze veel geld verspeeld aan huur. Punt.

Als ge me toch wilt pakken, dan moet ge me vb. op het volgende pakken: ze hebben hun huisje vb. voor 50.000 € destijds gekocht, en dat is nu 200.000 € waard .... maar ze hebben via de hipoteek wel meer dat 50.000 € betaald ...
ik probeer je nergens "op te pakken" ik denk alleen dat je redenering niet juist was...
Citaat:
Hoe dan ook, in grote lijnen: je eerste belegging die je moet betrachten is je eigen onroerend goed.
Zo denk ik er ook over hoor... Maar tegelijk moet je de bedenking maken ik koop nu een huis dat kan betekenen dat ik geen tweede auto zal kunnen kopen, geen 2x per jaar op vakantie kan gaan,... ale ja.
Citaat:
Oud 5 april 2008, 14:00   #49
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan daalt de prijs van huizen mss wel, maar tegelijk stijgt de kost van het lenen. Vermits mensen die geld moeten lenen om een huis te kopen arm zijn en degenen die rijk zijn niet moeten lenen, daalt de huizenprijs voor de rijken maar stijgt deze voor armeren.

Liever dure huizen met goedkope leningen dan goedkope huizen met dure leningen.
Ook juist. Echter, als er een beperking wordt opgelegd van de afbetalingstermijn EN de aankoopprijs stijgt, zullen er minder mensen kunnen kopen, wat volgens mij de aankoopprijs zal doen zakken, en onrechtstreeks ook de huurprijs.
Voor wie z'n huis niet kwijtgeraakt is verhuren niet noodzakelijk een alternatief. Bij erfenis bijvoorbeeld. Ik blijf erbij dat een beperking op de afbetaling een effect heeft op de volledige woningmarkt.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 14:47   #50
nun
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ook juist. Echter, als er een beperking wordt opgelegd van de afbetalingstermijn EN de aankoopprijs stijgt, zullen er minder mensen kunnen kopen,
Maar als er minder mensen kopen daalt de prijs terug en dan ben je terug waar je begon.
Oud 5 april 2008, 16:38   #51
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Je zegt dat je in sommige landen kan leven met 1euro per dag. .
Dat zei ik niet.Zie hierboven voor je aanvalt.

Laatst gewijzigd door vlaanderen72 : 5 april 2008 om 16:39.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 16:42   #52
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
*damn*
ah leuk...je blijft
Ja ik zou je dan ook niet kunnen missen he nee ik verkoop niet en ga ook niet groter wonen ,het is helemaal verbouwd en 't is groot genoeg als ik hier rond ben om te kuisen kan ik terug beginnen dus nope.Trouwens nu kan ik mijn geld gebruiken om een schoon reis te maken.
Oud 5 april 2008, 16:49   #53
largo_w

Standaard

Citaat:
Ja ik zou je dan ook niet kunnen missen he
da dacht ik ook...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
nee ik verkoop niet en ga ook niet groter wonen ,het is helemaal verbouwd en 't is groot genoeg als ik hier rond ben om te kuisen kan ik terug beginnen dus nope.Trouwens nu kan ik mijn geld gebruiken om een schoon reis te maken.
Jep keuzes moeten gemaakt worden... Nu kan je dat geld ook nog eens gebruiken om een allochtone kuisvrouw in te schakelen
Citaat:
Oud 5 april 2008, 16:53   #54
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
da dacht ik ook...

Jep keuzes moeten gemaakt worden... Nu kan je dat geld ook nog eens gebruiken om een allochtone kuisvrouw in te schakelen
Nee die kuisen nie goed en da stelen he!Oh da mag ik niet zeggen.
Oud 5 april 2008, 16:57   #55
largo_w

Standaard

Citaat:
Nee die kuisen nie goed en da stelen he!Oh da mag ik niet zeggen.
ja stel je voor een "bruintje" in JOUW huis...

Mijn grootmoeder had ook constant boel met haar "st antoine" na dat haar kuisvrouw was geweest... (vaak gewoon verkeerd weggelegd)
Citaat:
Oud 5 april 2008, 16:59   #56
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
ja stel je voor een "bruintje" in JOUW huis...

Mijn grootmoeder had ook constant boel met haar "st antoine" na dat haar kuisvrouw was geweest... (vaak gewoon verkeerd weggelegd)
Waarom zou ik iemand nemen als ik het zelf nog kan.Weggegooid geld.
Oud 5 april 2008, 17:03   #57
nun
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als je bvb €20 per uur verdient op u werk en u ge moet u kuisvrouw €10 per uur betalen. Als ge zelf kuist 'verdient' ge €10 per uur. Beter een uur 'extra' werken u kuisvrouw laten kuisen en €10 over hebben. Of een half uurtje werken. Tis maar een idee.
Oud 5 april 2008, 17:06   #58
largo_w

Standaard

Citaat:
't is maar om te sollen hé...
Citaat:
Oud 5 april 2008, 17:07   #59
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je bvb €20 per uur verdient op u werk en u ge moet u kuisvrouw €10 per uur betalen. Als ge zelf kuist 'verdient' ge €10 per uur. Beter een uur 'extra' werken u kuisvrouw laten kuisen en €10 over hebben. Of een half uurtje werken. Tis maar een idee.
Als ik oud ben dan zal ik wel iemand laten kuisen maar nu ist nog echt niet nodig.Seg als ik nu zelf al gaan dweilke nie meer kan uitwringen zou het maar erg zijn zenne.
Oud 5 april 2008, 17:08   #60
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
't is maar om te sollen hé...
JAJA.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be