Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Moeten Georgië en Oekraïne bij de NAVO?
Ja, zo snel mogelijk 2 7,69%
Nee, nooit 13 50,00%
Misschien, ooit, maar zeker nu niet. 11 42,31%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2008, 21:10   #41
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet07 Bekijk bericht
filosoof, je hebt gelijk..
Het Heeft niet lang geduurt..., ondanks dat League of Nations (voorganger van VN) heeft de onafhankelijkheid van Georgie erkend, ook Rusland trouwens heeft het erkend..Maar later stuurde het leger af..
Russische communisten sloten bondgenootschap met Turken af ..Turken vielen Georgie vanuit het zuiden aan
Tenslotte stuurde Georgië Stalin naar Moskou: ook een geschenk!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 22:30   #42
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijnheer de dromer schreef:

Oekraïne, Belarus, Rusland en Georgië hebben eeuwenlang tot hetzelfde land en dezelfde cultuur behoord..

LEUGEN, ACHTER DE LEUGEN!

Russische cultuur en Georgiers???
Weet u wel waar u het over heeft...??
Bent u wel in Georgie geweest?
een annexatie en bezetting noemt u behoren tot een land en cultuur?
Wilt u hierover ook meer feiten? Hoe de Russische generaal Zwenigorodski Georgische kerken aan het plunderen was..? Of wilt u meer feiten over Russische slachtingen in Ukraine?

Dames en heren, als hier Belgen ueberhaupt zijn, ziet u dan aub de feiten van de bezetting van de Kaukasus, gevechten op de straten van Tbilisi, de bestorming van Georgie door het 9e en 11e Russische leger, de bezetting van een soevereine staat:

http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Arm...ion_of_Georgia
Ik ben overal in GeorgiË geweest(Adzarië, toen nog onder Abasidze en veel welvarender dan de rest van Georgië, Yugo-Ossetië, Kasreti, Gori, Kutaisi, Kasbegi, etc.) dank U, matelob, en werkelijk iedereen spreekt perfect Russisch en luistert naar Russische muziek. DE grote held in Georgië is Stalin, die tot in het absurde vereerd wordt, heb zelfs een ikoon van hem gezien in een kerk in Bolnisi. Koppeltjes trouwen bij het Stalin-muzeum en nemen romantische foto's in de Stalin-trein te Gori. Als U echt Georgiër bent zult U dit wel weten. Werkelijk iedereen vertelde me dat de Sovjet-Unie de glorietijd van Georgië was en dat de jaren '90 onder Sjevarnadze en zijn voorganger een hel waren. Het was nog voor de rozenrevolutie maar ik heb regelmatig telefonisch contact en ze verzekeren me dat er weinig veranderd is sindsdien. Politiek is politiek, feit is dat de gemiddelde GeorgiËr apetrots is op de bijdrage van GeorgiË aan de Sovjet-verwezenlijkingen, en dat de dag van de overwinning heel uitbunding gevierd wordt. Met de Russen en Putin hebben de meeste GeorgiËrs een probleem (steun aan de separatisten) maar zogoed als alle GeorgiËrs luisteren naar Russische muziek en spreken perfect Russisch, bijna allemaal hebben ze ook familie in Moskou of Rusland in het algemeen. De meest befaamde artist van het regime in Rusland is trouwens een Georgiër, ook de bekendste zanger van Rusland, Valeriy Meladze, is een Georgiër. Rusland en Georgië zijn 2 handen op een buik. En dit huidige regime zal het niet lang volhouden, kijk maar naar de gebeurtenissen van afgelopen jaar. De georgiËrs zijn dit regime beu.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 22:33   #43
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Tenslotte stuurde Georgië Stalin naar Moskou: ook een geschenk!
Stalin is GOD in Georgië. Ben zelfs eens in de problemen gekomen omdat ik zei dat Stalin toch ook wel verkeerde beslissingen heeft genomen. Nergens ter wereld wordt Stalin zo vereerd als in z'n geboorteland.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 april 2008 om 22:33.
Oud 5 april 2008, 22:37   #44
Piet07
Vreemdeling

Piet07's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik ben overal in GeorgiË geweest(Adzarië, toen nog onder Abasidze en veel welvarender dan de rest van Georgië, Yugo-Ossetië, Kasreti, Gori, Kutaisi, Kasbegi, etc.) dank U, matelob, en werkelijk iedereen spreekt perfect Russisch en luistert naar Russische muziek. DE grote held in Georgië is Stalin, die tot in het absurde vereerd wordt, heb zelfs een ikoon van hem gezien in een kerk in Bolnisi. Koppeltjes trouwen bij het Stalin-muzeum en nemen romantische foto's in de Stalin-trein te Gori. Als U echt Georgiër bent zult U dit wel weten. Werkelijk iedereen vertelde me dat de Sovjet-Unie de glorietijd van Georgië was en dat de jaren '90 onder Sjevarnadze en zijn voorganger een hel waren. Het was nog voor de rozenrevolutie maar ik heb regelmatig telefonisch contact en ze verzekeren me dat er weinig veranderd is sindsdien. Politiek is politiek, feit is dat de gemiddelde GeorgiËr apetrots is op de bijdrage van GeorgiË aan de Sovjet-verwezenlijkingen, en dat de dag van de overwinning heel uitbunding gevierd wordt. Met de Russen en Putin hebben de meeste GeorgiËrs een probleem (steun aan de separatisten) maar zogoed als alle GeorgiËrs luisteren naar Russische muziek en spreken perfect Russisch, bijna allemaal hebben ze ook familie in Moskou of Rusland in het algemeen. De meest befaamde artist van het regime in Rusland is trouwens een Georgiër, ook de bekendste zanger van Rusland, Valeriy Meladze, is een Georgiër. Rusland en Georgië zijn 2 handen op een buik. En dit huidige regime zal het niet lang volhouden, kijk maar naar de gebeurtenissen van afgelopen jaar. De georgiËrs zijn dit regime beu.

Wat doe je in Belgie dan?..nieuwe opdracht van Kremlin..??

Weer leugens! ..Stalin is voor veel Georgiers een duivel, ik denk dat jij het zelf goed weet..
Jammer dat jij juist die mensen ziet en spreekt die alleen van Russen houden, russisch spreken, russische muziek luisteren, russisch denken, russisch lopen, russisch kijken.. en alles alleen maar russisch doen..
raar hoor..! want er leven niet-russische mensen ook op de planeet aarde..
Als je in Georgie Russisch spreekt dan is het mogelijk dat men in het russisch antwoord geeft..beleefdheid..he
dat is in Moskou niet zo hoor..als je daar, in Moskou Georgisch spreekt word je onmiddellijk gearresteerd ..

Laatst gewijzigd door Piet07 : 5 april 2008 om 22:40.
Piet07 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 22:41   #45
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is de grootste LEUGEN die ik ooit heb gehoord..
En ruzie tussen Belarus en Rusland..?..Daar heeft u natuurlijk nooit niets van gehoord..Russen horen namelijk nooit slechte dingen over zich zelf..

kijk hier mijnheer de dromer:

http://www.insudok.nl/ned/rusland/Ol...0gasoorlog.htm
Er was inderdaad een fikse ruzie tussen Rusland en Belarus, maar die is ondertussen bijgelegd. Probleem is dat het huidige regime in Moskou een regime is dat eigenlijk een maffia-regime is. Ik spreek nu misschien tegen eigen winkel maar zo is het, bepaalde oligarchen bepalen nog steeds de agenda. Dit gezegd zijnde, zijn er genoeg getuigenissen over extreme corruptie in Georgië en Oekraïne die niet moet onderdoen voor die in Rusland. Slechts een kleine elite profiteert van de rozenrevolutie in Georgië. In Oekraïne heeft de oranje revolutie de economische vooruitgang in het oosten vertraagd. Nog steeds zijn Oekraïne (behalve het welvarende oosten) en vooral Georgië VEEL armere landen dan Rusland, Kazachstan of Belarus, kijk maar es naar de statistieken van UNDP. Georgië is bijna Afrika, zelfs de electriciteit werkt niet!

Laatst gewijzigd door tomm : 5 april 2008 om 22:42.
Oud 5 april 2008, 22:42   #46
Piet07
Vreemdeling

Standaard

Kun je trouwens iets goeds over Georgie en Georgiers vertellen?
Of zijn ze allemaal slecht?
En graag over Oekrainers iets leuks vertellen aub..
ben benieuwd..
Oud 5 april 2008, 22:44   #47
Piet07
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Er was inderdaad een fikse ruzie tussen Rusland en Belarus, maar die is ondertussen bijgelegd. Probleem is dat het huidige regime in Moskou een regime is dat eigenlijk een maffia-regime is. Ik spreek nu misschien tegen eigen winkel maar zo is het, bepaalde oligarchen bepalen nog steeds de agenda. Dit gezegd zijnde, zijn er genoeg getuigenissen over extreme corruptie in Georgië en Oekraïne die niet moet onderdoen voor die in Rusland. Slechts een kleine elite profiteert van de rozenrevolutie in Georgië. In Oekraïne heeft de oranje revolutie de economische vooruitgang in het oosten vertraagd. Nog steeds zijn Oekraïne (behalve het welvarende oosten) en vooral Georgië VEEL armere landen dan Rusland, Kazachstan of Belarus, kijk maar es naar de statistieken van UNDP. Georgië is bijna Afrika, zelfs de electriciteit werkt niet!

hahaha, met vodka bijgelegd zeker..
Als je zo over regime in Moskou denkt dan ben je goed bezig..
wat denk je over : http://www.theotherrussia.org
Ik vind namelijk dat Kasparov, Javlinski, Kasjanov..een toekomst hebben, zijn echte democraten..Kaukasus zou anders met Rusland omgaan als een van drie President van Rusland zou worden..
Over armoede vergelijking denk ik dat je 20% russen bedoeld die min of meer wat te eten thuis hebben,..de rest is aan het hongeren..

Laatst gewijzigd door Piet07 : 5 april 2008 om 22:49.
Oud 5 april 2008, 22:47   #48
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kun je trouwens iets goeds over Georgie en Georgiers vertellen?
Of zijn ze allemaal slecht?
En graag over Oekrainers iets leuks vertellen aub..
ben benieuwd..
2 fantastische landen die cultureel, geografisch, economisch, sociaal, etc. zeer dicht bij Rusland aanleunen. Ik vond het fantastische landen om te bezoeken, alleen zou ik er niet graag wonen wegens de slechte staat van de economie en de corruptie (dat geldt eveneens voor Rusland trouwens). De natuur en ook de cultuur en gastvrijheid van Georgië is subliem; moesten West-Europeanen dit land beter kennen zou het een absolute hype worden. Oekraïne heeft een enorm economisch potentieel en is heel divers. De vrouwen zijn de mooitste ter wereld. Beide landen hebben ook een fantastische keuken die volledig miskend wordt in West-Europa.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 april 2008 om 22:49.
Oud 5 april 2008, 22:51   #49
Piet07
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
2 fantastische landen die cultureel, geografisch, economisch, sociaal, etc. zeer dicht bij Rusland aanleunen. Ik vond het fantastische landen om te bezoeken, alleen zou ik er niet graag wonen wegens de slechte staat van de economie en de corruptie (dat geldt eveneens voor Rusland trouwens). De natuur en ook de cultuur en gastvrijheid van Georgië is subliem; moesten West-Europeanen dit land beter kennen zou het een absolute hype worden. Oekraïne heeft een enorm economisch potentieel en is heel divers. De vrouwen zijn de mooitste ter wereld. Beide landen hebben ook een fantastische keuken die volledig miskend wordt in West-Europa.
Ukrainse vrouwen zijn moooooi,..daar ben ik met je eens..
Wat corruptie in Georgie betreft, situatie is veel anders dan het was, in Ukraine moet men nog veel werk doen..
Oud 5 april 2008, 22:58   #50
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hahaha, met vodka bijgelegd zeker..
Als je zo over regime in Moskou denkt dan ben je goed bezig..
wat denk je over : http://www.theotherrussia.org
Ik vind namelijk dat Kasparov, Javlinski, Kasjanov..een toekomst hebben, zijn echte democraten..Kaukasus zou anders met Rusland omgaan als een van drie President van Rusland zou worden..
Over armoede vergelijking denk ik dat je 20% russen bedoeld die min of meer wat te eten thuis hebben,..de rest is aan het hongeren..
Inderdaad, de situatie in Rusland is niet OK, maar dat geldt ook voor Oekraïne en Georgië, en ALLE niet-Baltische ex-Sovjet-republieken (behalve Belarus en Moldavië misschien). Kasparov Javlinski, etc. hebben 0,01% aanhang in Rusland. Hun patetische poging om sympathie in het Westen op te werken werkt alleen maar averechts in Rusland. De enige partij die een echte oppositie voert tegen Putin is de communistische partij.
Wat betreft de Kaukasus, dat is een van de armste regio's van Rusland, en vooral Tsjetsjenië krijgt veel subsidies. In ene keer blijkt Moskou en vooral de huidige pro-Russische president van Tsjetsjenië Kadirov enorm populair... (pure maffia natuurlijk, maar money buys everything zo blijkt nog maar eens...). De kaukasiërs weten heel goed dat ze zonder Rusland puur derde wereld zouden zijn, sinds de olieboom in 2000 lijkt de kritiek op Rusland dan ook uitgedoofd...
Oud 5 april 2008, 23:16   #51
Piet07
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, de situatie in Rusland is niet OK, maar dat geldt ook voor Oekraïne en Georgië, en ALLE niet-Baltische ex-Sovjet-republieken (behalve Belarus en Moldavië misschien). Kasparov Javlinski, etc. hebben 0,01% aanhang in Rusland. Hun patetische poging om sympathie in het Westen op te werken werkt alleen maar averechts in Rusland. De enige partij die een echte oppositie voert tegen Putin is de communistische partij.
Wat betreft de Kaukasus, dat is een van de armste regio's van Rusland, en vooral Tsjetsjenië krijgt veel subsidies. In ene keer blijkt Moskou en vooral de huidige pro-Russische president van Tsjetsjenië Kadirov enorm populair... (pure maffia natuurlijk, maar money buys everything zo blijkt nog maar eens...). De kaukasiërs weten heel goed dat ze zonder Rusland puur derde wereld zouden zijn, sinds de olieboom in 2000 lijkt de kritiek op Rusland dan ook uitgedoofd...
Kadirov is een bendeleider, hij betekent verder niets.
Rusland is veel geld kwijt aan Tsjetsjenie, Abchazie, Samachablo(Zuid-Ossetie). Als Rusland Abchazie en "Zuid-Ossetie" met rust zou laten en aan Georgie geven, Georgische vluchtelingen terug laten keren, dan zou Georgie niet meer naar NAVO en US kijken.
Rusland wordt in Georgie gezien als een bedreiging voor hun territoriale integriteit. Hoe meer Rusland dreigt, hoe meer Georgie zich verzet, verdedigt en zich voorbereidt op toetreding tot NAVO. En Moskou weet niets anders dan dreigen, provoceren, pesten..In Abchazie en "Zuid-Ossetie" is een enorm wapenarsenaal geconcentreerd, allemaal uit Rusland..
Russische democraten hebben grote kans, de Kaukasus vertrouwt hun ideeen..

Wat vind je van Medvedev? Is hij net zo als Putin?

Laatst gewijzigd door Piet07 : 5 april 2008 om 23:17.
Oud 5 april 2008, 23:17   #52
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat doe je in Belgie dan?..nieuwe opdracht van Kremlin..??

Weer leugens! ..Stalin is voor veel Georgiers een duivel, ik denk dat jij het zelf goed weet..
Jammer dat jij juist die mensen ziet en spreekt die alleen van Russen houden, russisch spreken, russische muziek luisteren, russisch denken, russisch lopen, russisch kijken.. en alles alleen maar russisch doen..
raar hoor..! want er leven niet-russische mensen ook op de planeet aarde..
Als je in Georgie Russisch spreekt dan is het mogelijk dat men in het russisch antwoord geeft..beleefdheid..he
dat is in Moskou niet zo hoor..als je daar, in Moskou Georgisch spreekt word je onmiddellijk gearresteerd ..
Luister, ik ben in Georgië geweest en heb ruzie gemaakt over Stalin... omdat ik het aandurfde (na meer dan voldoende toasten wijn, conyak en vodka, waarvan een paar dozijn op Stalin) enkele kritische kanttekeningen te plaatsen bij deze "Godheid!" Ik denk niet dat je echt Georgiër bent anders zou je dit wel weten. Ik heb geen enkele Georgiër gehoord die Stalin een duivel vond, wel talloze afbeeldingen van hem gezien op bussen, in huiskamers tot zelfs in kerken toe! Het Stalin-muzeum in Gori is een bedevaardsoord voor getrouwde koppeltjes dat vond zelfs ik bizar. Zo ver gaat de Stalin-hysterie nergens anders in de voormalige Sovjet-Unie.

Wat betreft Moskou heb je gelijk, Moskovieten zijn rotzakken en racisten. Er zijn zoveel vreemdelingen en bijna iedereen heeft vreemd bloed toch pretenderen velen echte Russen te zijn en gedragen ze zich echt slecht tegenover de zogezegde buitenlanders EN tegenover de "boeren" die niet in Moskou geboren zijn. Moskou is een mooie stad maar Moskovieten zijn enorme rotzakken, en dan vooral de politie. Zoiets bestaat in elke hoofdstad maar Moskou spant de kroon. Ik denk niet dat er een stad ter wereld is met zoveel rijkdom waar de politie zo corrupt is en de wegen zo slecht.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 april 2008 om 23:22.
Oud 5 april 2008, 23:23   #53
Piet07
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Luister, ik ben in Georgië geweest en heb ruzie gemaakt over Stalin... omdat ik het aandurfde (na meer dan voldoende toasten wijn, conyak en vodka, waarvan een paar dozijn op Stalin) enkele kritische kanttekeningen te plaatsen bij deze "Godheid!" Ik denk niet dat je echt Georgiër bent anders zou je dit wel weten. Ik heb geen enkele Georgiër gehoord die Stalin een duivel vond, wel talloze afbeeldingen van hem gezien op bussen, in huiskamers tot zelfs in kerken toe! Het Stalin-muzeum in Gori is een bedevaardsoord voor getrouwde koppeltjes dat vond zelfs ik bizar. Zo ver gaat de Stalin-hysterie nergens anders in de voormalige Sovjet-Unie.

Wat betreft Moskou heb je gelijk, Moskovieten zijn rotzakken en racisten. Er zijn zoveel vreemdelingen en bijna iedereen heeft vreemd bloed toch pretenderen velen echte Russen te zijn en gedragen ze zich echt slecht tegenover de zogezegde buitenlanders EN tegenover de "boeren" die niet in Moskou geboren zijn. Moskou is een mooie stad maar Moskovieten zijn enorme rotzakken, en dan vooral de politie. Zoiets bestaat in elke hoofdstad maar Moskou spant de kroon. Ik denk niet dat er een stad ter wereld is met zoveel rijkdom waar de politie zo corrupt is.
Ja, je hebt gelijk, in Georgie zijn veel Stalin aanhangers, vooral in zijn geboortestad Gori. Stalin partij bestaat daar nog steeds. Maar veel Georgiers vinden hem een rotzak. Stalin heeft delen van Georgie aan Rusland, Armenie en Azerbijan verschonken, en niets gedaan daarvoor om Tao-Klardzheti(huidig Turkae) terug te keren aan Georgie. Bovendien heeft stalin rond 700.000 Georgiers naar de oorlog gestuurd, toen Georgie ong. 2.000.000 invoners telde. rond 60.000 Georgiers moesten naar Siberie.
Vertel nou, wat heeft Stalin goed gedaan voor zijn geboorteland.
Georgiers die hem verdedigen en als "godheid" vereren zijn ezels!

Wanneer ben je daar geweest?

Laatst gewijzigd door Piet07 : 5 april 2008 om 23:27.
Oud 5 april 2008, 23:33   #54
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Piet07

Citaat:
Kadirov is een bendeleider, hij betekent verder niets.
Rusland is veel geld kwijt aan Tsjetsjenie, Abchazie, Samachablo(Zuid-Ossetie). Als Rusland Abchazie en "Zuid-Ossetie" met rust zou laten en aan Georgie geven, Georgische vluchtelingen terug laten keren, dan zou Georgie niet meer naar NAVO en US kijken.
onzin natuurlijk, Rusland heeft Polen met rust gelaten en binnen de kortste keren was het lid van de NAVO. Geen probleem, want van Polen liggen ze in Moskou niet (meer) wakker. Rusland kan Abchazië en Zuid-Ossetië niet met rust laten ,want die volkeren vertrouwen op Rusland om geen nieuwe Georgische genocide te moeten ondergaan.

Citaat:
Rusland wordt in Georgie gezien als een bedreiging voor hun territoriale integriteit. Hoe meer Rusland dreigt, hoe meer Georgie zich verzet, verdedigt en zich voorbereidt op toetreding tot NAVO.
Anderzijds geldt ook dat hoe meer Georgië Rusland provoceert en uitdaagt, hoe minder waarschijnlijk het wordt dat Zuid-OssetiË en Abchazie ooit nog deel zullen uitmaken van Georgië, in welke vorm dan ook.

Citaat:
En Moskou weet niets anders dan dreigen, provoceren, pesten..In Abchazie en "Zuid-Ossetie" is een enorm wapenarsenaal geconcentreerd, allemaal uit Rusland..
Een reactie op de Georgische houding, die er vooral lijkt in te bestaan Rusland zoveel mogelijk tegen de schenen te schoppen. Ze doen maar, maar uiteindelijk zullen de problemen van Georgië, zowel wat betreft de conflicten als de staat van de economie, NOOIT opgelost raken zonder Russische hulp. Dat beseft de Georgische oppositie, en ook meer en meer Georgiërs.

Citaat:
Russische democraten hebben grote kans, de Kaukasus vertrouwt hun ideeen..
de Russische democraten hebben ongeveer 0,3% van de stemmen gehad als ik me niet vergis bij de laatste verkiezingen... nough said...

Citaat:
Wat vind je van Medvedev? Is hij net zo als Putin?
Ik zou het echt niet weten, het regime in Moskou is niet echt voorspelbaar. Afwachten, maar ik denk dat er niet veel zal veranderen, dezelfde mensen houden de touwtjes in handen.
Oud 5 april 2008, 23:44   #55
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, je hebt gelijk, in Georgie zijn veel Stalin aanhangers, vooral in zijn geboortestad Gori. Stalin partij bestaat daar nog steeds. Maar veel Georgiers vinden hem een rotzak. Stalin heeft delen van Georgie aan Rusland, Armenie en Azerbijan verschonken, en niets gedaan daarvoor om Tao-Klardzheti(huidig Turkae) terug te keren aan Georgie. Bovendien heeft stalin rond 700.000 Georgiers naar de oorlog gestuurd, toen Georgie ong. 2.000.000 invoners telde. rond 60.000 Georgiers moesten naar Siberie.
Vertel nou, wat heeft Stalin goed gedaan voor zijn geboorteland.
Georgiers die hem verdedigen en als "godheid" vereren zijn ezels!

Wanneer ben je daar geweest?
De Sovjet-Unie was groter dan Georgië alleen, dat moet je toch beseffen! Stalin heeft van GeorgiË wel een van de welvarendste Sovjet-republieken gemaakt en Georgiërs waren ruimschoots vertegenwoordigd in de bestuursorganen van deze supermacht. Het leven in Georgië in de jaren '50, '60 en '70 was goed, zelfs beter dan in sommige West-Europese landen toen. Ik heb geen enkele Georgiër ontmoet die hem een rotzak vond, maar er zullen er wel zijn. (vooral dan aanhangers van de verdreven president Ghamsakoerdia, die de bijna-genocide tegen Osseten heeft georganiseerd). Welke delen van GeorgiË werden aan Armenië, Turkije en Azerbaidjan geschonken? Voor zover ik weet werden delen die voornamelijk door Armeniërs bevolkt werden door Stalin aan Georgië geschonken. Je kan natuurlijk nooit goed doen voor iedereen.
Wat betreft Georgiërs in WOII ken ik een heel interessante anekdote. Bepaalde Georgische regimenten die gevanggnen waren genomen door de nazi's besloten over te lopen om hun vel te redden. Ze werden op het Hollandse eiland Texel ondergebracht, alwaar ze in 1945 een heroïsche opstand begonnen tegen de Duitsers en Texel op eigen houdje bevrijdden. De meeste werden vermoord door de nazi's, maar ze hebben wel extra Duitse troepen opgeëist waardoor de bevrijding van Nederland vlugger verliep. Dit is een helden epistel dat al te vaak vergeten wordt in deze contrijen.

Ik was daar in 2003, net voor de rozenrevolutie. Toen was het al duidelijk dat het corrupte incompetente regime van Sjevarnadze niet lang meer zou meegaan. (voor alle duidelijkheid, dit regime was ook pro-westers en ontving miljarden Amerikaanse steun, net iets minder dan Israel, pas op het laatste moment veranderden de VS van paard, toen ze zagen dat de laatste dagen van Sjevarnadze geteld waren, en steunden ze Saakashvili)

Laatst gewijzigd door tomm : 5 april 2008 om 23:59.
Oud 6 april 2008, 10:47   #56
Piet07
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Piet07

Rusland kan Abchazië en Zuid-Ossetië niet met rust laten ,want die volkeren vertrouwen op Rusland om geen nieuwe Georgische genocide te moeten ondergaan.
Dan valt Rusland binnenkort uitelkaar, Abchazie en "Zuid_Osetie" zijn einde van Rusland!

Citaat:
Anderzijds geldt ook dat hoe meer Georgië Rusland provoceert en uitdaagt, hoe minder waarschijnlijk het wordt dat Zuid-OssetiË en Abchazie ooit nog deel zullen uitmaken van Georgië, in welke vorm dan ook.
Onzin! Rusland gaat daar weg, volkeren wantrouwen Regime en bende politiek van Kremlin. 300.000 Georgiers moeten terug in hun huizen. Degenen die vandaag als Regiering van Abchazie werden genoemt moeten naar Den Haag! Tribunaal!!

Citaat:
Een reactie op de Georgische houding, die er vooral lijkt in te bestaan Rusland zoveel mogelijk tegen de schenen te schoppen. Ze doen maar, maar uiteindelijk zullen de problemen van Georgië, zowel wat betreft de conflicten als de staat van de economie, NOOIT opgelost raken zonder Russische hulp. Dat beseft de Georgische oppositie, en ook meer en meer Georgiërs.
Rusland is een arme land waar oliegargen regieren , en bende-politiek word uitgeoefend! Democratie en mensenrechten tellen niet in Rusland. Het land valt binnenkort uitelkaar. 22 Republieken willen vrijheid van Rusland.

Citaat:
de Russische democraten hebben ongeveer 0,3% van de stemmen gehad als ik me niet vergis bij de laatste verkiezingen... nough said...
Dat komt door dat ze niet in media werden toegelaten! dat weet je zelf ook toch..! Ze werden gearresteerd op straat, geintimideert, onderdrukt door Kremlin-bende!

Citaat:
Ik zou het echt niet weten, het regime in Moskou is niet echt voorspelbaar. Afwachten, maar ik denk dat er niet veel zal veranderen, dezelfde mensen houden de touwtjes in handen.
Juist door dat ze niet meer voorspelbaar is,..einde van Russische heerschappij is nabij!

Niet de Stalin heeft van GeorgiË wel een van de welvarendste Sovjet-republieken gemaakt maar Georgiers zelf! Georgie werdt alleen maar beroofd, Metros in Moskou en St. Petersburg zijn van Georgische marmer opgemaakt. Zwarte Zee flot is gedeelt tussen Rusland en Ukraine zo dat Georgie geen schip van heft gekregen, Soviet Ambassades die eigelijk eigendom van 15 republieken waren heeft Russland "geerfd" ..Diefstal en niets anders!
Stalin heeft alleen maar daarvoor gezporgd dat Russische taal over gesproken werd, hij was voor rusland goed maar niet voor Georgiers!

en vergeet niet, ik heb je een vraag gesteld!
Is het volgens jou ook niet juist wat hier staat?

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...lled_in_Russia

http://www.chechenpress.info/g/thumbnails.php?album=9

Laatst gewijzigd door Piet07 : 6 april 2008 om 10:53.
Oud 6 april 2008, 10:51   #57
Pavolini
Banneling

Standaard

De NAVO moet ontmanteld worden. Het is een instrument van de Amerikaanse imperialistische geopolitiek. De NAVO bezet Europa en bombardeert Europese volkeren die zich nationalistisch en anti-multicultureel opstellen.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 10:55   #58
Piet07
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
De NAVO moet ontmanteld worden. Het is een instrument van de Amerikaanse imperialistische geopolitiek. De NAVO bezet Europa en bombardeert Europese volkeren die zich nationalistisch en anti-multicultureel opstellen.
Dat doet niet alleen NAVO. Als niet NAVO dan ou het al lang afgelopen zijn hier in EU.

Laatst gewijzigd door Piet07 : 6 april 2008 om 11:05.
Oud 6 april 2008, 11:07   #59
Piet07
Vreemdeling

Standaard

Onafhankelijkheid en vrijheid van onderstaande staaten is onvermijdeleijk!
Daar is Kremlin bang voor, maar toch zet imperialistische bezettings politiek voort. Onderdrukking van volkeren, schending van mensenrechte gaat gewoon door. Onderstaande Staaten willen Rusland niet meer! Ze willen vijheid en onafhankelijkheidvan Rusland.

Republic of Chechnia
Republic of Karelia
Republic of Tatarstan
Republic of Bashkirstan
Republic of Dagestan
Republic of Kabardino-Balkaria
Republic of Adygea
Republic of Karachai-Cherkessia
Republic of Alania
Republic of Yakutia
Republic of Buriatia
Republic of Udmurtia
Republic of Mari
Republic of Kalmykia
Republic of Ingushetia
Republic of Chuvashia
Republic of Mordovia
Republic of Tuva
Republic of Khakassia
Republic of Komi
Oud 6 april 2008, 12:58   #60
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oekraïens lidmaatschap zou het ijzeren gordijn doen opschuiven naar de onderbuik van Rusland, en wie weet staan er binnenkort raketten op Moskou gericht vanuit Donetsk of Kirkov, vergezeld van bijbehorende prikkeldraad.
we schrijven 2008, niet 1980...
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be