![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Oela, dat klinkt als een aanzet tot een boeiende discussie. Helaas weet ik te weinig over het topic om mij erin te mengen, maar vertel gerust wat er op je lever ligt hoor.
Of wacht, "-" noemt men weleens 'een gedachtestreepje'. Is "---" dan in feite een aanduiding 'dat men wel héél véél heeft nagedacht'? Ik wacht in spanning op je antwoord.
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou iemand zeggen absoluut te willen discussieren met 'atheisten', ze bij zich roepen zoals je met een hond doet ('Hé, Atheist, Kom hier'), en dan zo goed als niets anders doen als die mensen uitlachen?
En dan nog niet eens willen toegeven zich superieur te achten. Ik vind het zo triest dat het bijna grappig wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Je kan mijn intentie niet weten, dus als je denkt dat ('Hé, Atheist, Kom hier') niet normaal is, dan is het voor jou en niet voor mij, maar voor mij een gewone manier en zomaar een titel kiezen voor de topic en niets meer dan dat. Het is trouwens niet ('Hé, Atheist, Kom hier') maar hè, atheist? kom hier. hè, atheist? kom hier = Hallo, ben jij atheist? open deze topic dan (kom hier). Zo bedoel ik het. Ik lach niemand uit ![]() ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Averroes : 8 april 2008 om 00:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik ben agnost, mag ik ook meespelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() aaaach ja, jij bent agnost ![]() ![]() Dus jij ook "iemand die (het) niet weet". Ah wel, jij niet over mij oordelen want je bent "iemand die (het) niet weet" hhhhhhh .. dus je weet niet of ik echt besta, jij moet twijfelen over mijn bestaan en geloven dat je niet kan weten dat ik besta. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#49 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mag ik je er ook op wijzen dat je jezelf inderdaad zeer superieur gedraagt in deze discutie, zoals Johan eerder al zij. Het is alsof je iedereen met een andere mening als de jouwe als minderwaardig beschouwt. Als forumganger moet je accepteren dat er mensen zijn met andere meningen als de jouwe, het zou anders een redelijk saai gebeuren zijn. Soms kan je zelfs leren uit de andere kijk die mensen op het leven hebben, dat is net de bedoeling van het forum en dit geldt zowel voor mij als voor jou. Geen gegrinnink, gelach of minachtend gedoe is nodig, gewoon je standpunt argumenteren is voldoende. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Averroes, de troon van Allah bevindt zich volgens uw koran ergens "boven de wateren", jij gaat me vast kunnen vertellen w�*�*r dat ergens is.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kijk eens aan. Het forum is een Olympisch Denker rijker...
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() Zeer grappig dat de topicstarter als nickname kiest voor de naam van een filosoof die volgens sommigen een voorloper van het moderne secularisme is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Hun denken is misvormd door hun Koran die vol discriminerende en gewelddadige pasages staat. Hun leer die hen wijsmaakt dat zij de goeden zijn en de anderen (ongelovigen) de slechten. "Ik ben OK, Jij bent OK" is een gezonde houding. "Ik ben niet Ok, jij bent OK" is een ziekelijke houding en "IK ben OK en jij ben niet OK" is een misdadige houding. Hoe anders de Christelijke nederigheid. Dit is een belangrijke deugd, al eens nagedacht hoeveel nederige mensen, ook al geloven ze zien, het ver schoppen in hun leven en autoriteit uitstralen? Mijn vorig betoog past niet in zijn kraam en daarom wil hij mij hier weg. Hij gedraagt zich tegenover mij als iemand van een religieuze sekte. Gelovigen: blijf niettemin bidden voor ze. . . .
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Godsdienst veroorzaakt niets dan ellende. Tweeduizend jaar christendom in Europa heeft dat bewezen. We zaten vast in primitiviteit, gevoed door religie. Kennsivergaring werd bestraft. Hetzelfde gebeurt nu in het midden-Oosten. Religie leidt tot morele superioriteitsgevoelens en achterlijkheid. Ik hoop dat de mensheid op een dag inziet dat religie geen zegen is maar een plaag.
P.s.: de dag dat er een atheïst zichzelf en anderen opblaast in naam van het ongeloof slik ik mijn woorden in maar dat zie ik niet gebeuren...
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 8 april 2008 om 10:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Er zijn dingen gebeurd die niet door de beugel kunnen, maar uw unfaire veralgemening gaat er toch wel over, vind ik. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 8 april 2008 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Stephen Hawking: "He [the pope] told us that it was all right to study the evolution of the universe after the big bang, but we should not inquire into the big bang itself because that was the moment of Creation and therefore the work of God. I was glad then that he did not know the subject of the talk I had just given at the conference - the possibility that space-time was finite but had no boundary, which means that it had no beginning, no moment of Creation. I had no desire to share the fate of Galileo, with whom I feel a strong sense of identity, partly because of the coincidence of having been born exactly 300 years after his death!"
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 8 april 2008 om 11:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||