Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2008, 16:48   #41
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Alija Izetbegović (8 augustus 1925 – 19 oktober 2003) was een Bosnische Moslim-activist en politicus alsmede president van Bosnië en Herzegovina.

Alija werd geboren in het stadje Bosanski �*amac, Bosnië en Herzegovina. Hij bezocht de universiteit van Sarajevo waar hij in 1956 afstudeerde in rechten.

Een groot deel van zijn leven bracht hij door als advocaat. Twee keer werd hij door het communistische bewind van Joegoslavië gevangengezet op beschuldiging van 'pan-islamitische activiteiten' waaronder het schrijven van zijn hoogst controversiële boek The Islamic Declaration.

Tijdens een rechtszaak die begon op 10 april 1983 werden Izetbegović en twaalf anderen (waaronder Melika Salihbegović en Hasan Čengić) beschuldigd van:

het beschrijven van het communisme als bedreiging voor de islam;
het leveren van kritiek op de politiek van Joegoslavische nationaliteiten (waardoor een onafhankelijke moslim-nationaliteit werd geformeerd) met als doel het ver-Servisen van moslims;
samenzweren tot het elimineren van Servische en Kroatische bevolkingsgroepen in Bosnië en Herzegovina;
het manipuleren van religieuze gevoelens van anderen in een poging steun te mobiliseren voor een militante islam-beweging.

Dat is pas 'kwaliteit' averroes?
Jou leraar is een regelrechte fanaticus die staat voor een militaire Islamitische staat?
Is dat jou' kwaliteit'?

Leg eens uit waarom je van die man houdt en dat als je leraar beschouwt?
vergeet de bron niet
http://nl.wikipedia.org/wiki/Alija_Izetbegovic

beter in het engels ook:
http://en.wikipedia.org/wiki/Alija_Izetbegovi%C4%87

antwoord op je vraag is:
read his books.
Citaat:
* Islam Between East and West, Alija Ali Izetbegović, American Trust Publications, 1985 (also ABC Publications, 1993)
* Inescapable Questions: Autobiographical Notes, Alija Izetbegović, The Islamic Foundation, 2003
* Izetbegović of Bosnia and Herzegovina: Notes from Prison, 1983-1988, Alija Izetbegović, Greenwood Press, 2001
* Notes From Prison - 1983-1988, Alija Ali Izetbegović, published in PDF-format courtesy Bakir Izetbegović, 2006 Notes From Prison - 1983-1988
* The Islamic Declaration, Alija Izetbegović, s.n., 1991
beschikbaar in het Engels!

Laatst gewijzigd door Averroes : 12 april 2008 om 16:49.
Averroes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2008, 16:50   #42
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sam_vde Bekijk bericht
Open vraag dan.

Als je dit verhaal leest http://forum.politics.be/showthread.php?t=104194 (geval onschendbaarheid Frank Vanhecke na publicatie dat allochtone jongeren grafschennis zouden hebben gepleegd in Sint Niklaas).

Ik ga hier niet discussieren over de rol van VB en ook niet of volgens de Grondwet Vanhecke kan gedagvaard worden als de auteur gekend is. Daarvoor is de andere thread.

Wel deze korte vraag: we weten dat er een rechtzetting is gepubliceerd in de volgende uitgave van het betreffende krantje. De bron van VB was fout. Kan heel die zaak dan ook vergeten worden van jou? Want ook gebaseerd op een misverstand?

Graag duidelijk antwoord: ja of nee.
en wa heeft dit met dat te maken ????
Oud 12 april 2008, 17:20   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Averroes Bekijk bericht

een feit melden dat schijnbaar achteraf niet correct was....

(schijnbaar: de namen van de vandalen van de grafzerken werden nog steeds niet vrijgegeven, enkel dat ze "in sintniklaas geboren waren").

zo te zien kunnen er geen allochtoontjes geboren worden in Maria Middelares.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 april 2008 om 17:20.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 16:16   #44
sam_vde
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Zoals ik al meld in mijn post:

Citaat:
Wel deze korte vraag: we weten dat er een rechtzetting is gepubliceerd in de volgende uitgave van het betreffende krantje. De bron van VB was fout. Kan heel die zaak dan ook vergeten worden van jou? Want ook gebaseerd op een misverstand?
Dat lijkt me duidelijk genoeg?

Anders zal ik het nog even voor je verduidelijken: het VB distantieert zich (al dan niet oprecht maar dat weten we van die imam ook niet) van een stellingname ("daders waren allochtonen" tov "ongelovigen zijn honden") dat volgens hen door een misverstand ("verkeerde bron" tov "verkeerd begrepen") de wereld werd ingestuurd.

Uw antwoord? Ja of nee?
sam_vde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 16:37   #45
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

De man ontkent dat of is dat niet duidelijk ??

of wil je gewoon geloven wa je wilt en laten wat je wilt ..

beide beweringen komen uit HLN !!!
Oud 14 april 2008, 18:07   #46
sam_vde
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De man ontkent dat of is dat niet duidelijk ??

of wil je gewoon geloven wa je wilt en laten wat je wilt ..

beide beweringen komen uit HLN !!!
Dat is alweer geen antwoord op mijn vraag. Hij ontkent de woorden niet; hij ontkent ze zo bedoeld te hebben.
Oud 14 april 2008, 20:21   #47
Winterhamer
Banneling

Standaard

haha! nu het in de media komt rent hij gelijk weg en zegt dat hij het niet gezegd heb!

wat zijn moslims toch laf! bah! tegen kinderen durft die inteelt aap het wel te zeggen maar tegen de media niet!

laf laf laf
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 20:21   #48
Winterhamer
Banneling

Standaard

haha! nu het in de media komt rent hij gelijk weg en zegt dat hij het niet gezegd heb!

wat zijn moslims toch laf! bah! tegen kinderen durft die inteelt aap het wel te zeggen maar tegen de media niet!

laf laf laf
Oud 14 april 2008, 20:21   #49
Winterhamer
Banneling

Standaard

laf laf laf
Oud 14 april 2008, 20:27   #50
Winterhamer
Banneling

Standaard

*dubbel door forum error*

Laatst gewijzigd door Winterhamer : 14 april 2008 om 20:31.
Oud 14 april 2008, 23:14   #51
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dat is alweer geen antwoord op mijn vraag. Hij ontkent de woorden niet; hij ontkent ze zo bedoeld te hebben.
Ja .. dat is ook wat ik bedoel.

De ongelovigen in mijn straat hebben honden.

Ah wel ik heb "ongelovigen" en "honden" getypt .. dus als je mij verkeerd bevat dan is het u probleem en niet de mijne .. je mag ook natuurlijk de vraag stellen: "bedoel jij meneer dat ongelovige een hond is?" ..

Ik ga dat ontkennen maar de woorden "ongelovigen" en "honden" heb ik wel getypt.

Waarom wil jij zo iets niet snappen .............. ???!!
Oud 14 april 2008, 23:42   #52
sam_vde
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ja .. dat is ook wat ik bedoel.

De ongelovigen in mijn straat hebben honden.

Ah wel ik heb "ongelovigen" en "honden" getypt .. dus als je mij verkeerd bevat dan is het u probleem en niet de mijne .. je mag ook natuurlijk de vraag stellen: "bedoel jij meneer dat ongelovige een hond is?" ..

Ik ga dat ontkennen maar de woorden "ongelovigen" en "honden" heb ik wel getypt.

Waarom wil jij zo iets niet snappen .............. ???!!
Ik iets niet snappen?

Kijk, ik weet dat je die 2 woordjes in 1 betekenisloze zin kan zetten, dat truukje heb je in eerdere posts ook al gedaan en ik kan lezen hoor.

Maar dat heeft die imam natuurlijk NIET gedaan zoals hij zelf aangeeft: http://www.ad.nl/binnenland/2208362/...sverstand.html.

Citaat:
De moskeevoorzitter wilde alleen uitleggen, zei hij in een gesprek met de geschrokken wethouder Asscher, dat er extremisten zijn die mensen die niet vijf keer per dag bidden honden vinden.
Dus de context "ongelovigen zijn honden" is gelegd door de imam dat geeft die moskee ZELF aan. Dus laat ons nu alvast stoppen met daarover onnozel te doen.

Nu probeer ik nog 1 keer. Volgens de imam was dit alles een misverstand, een taalprobleem. Verkeerd begrepen. Ok, goed mogelijk, en dat wil ik best geloven aangezien die man een goede reputatie heeft. Maar in rechtstermen zullen wij dat nooit 100% zeker weten, en wij kunnen zijn gedachten nu eenmaal niet lezen.

Bon. Volgens Vanhecke was zijn bron fout en berust de foutieve vermelding in dat krantje bijgevolg ook op een misverstand. Ook dat kunnen wij niet vaststellen aangezien wij ook zijn gedachten niet kunnen lezen.

Beide gevallen zijn achteraf weer rechtgezet.

Dus probeer ik nog 1 laatste keer een antwoord te krijgen op mijn vraag: de imam wordt niet vervolgd voor racisme enkel gebaseerd op zijn eigen verklaring (nogmaals; die ik best wil geloven). Mag de klacht tegen Vanhecke nu gedeklasseerd worden of niet? Ja, of nee?
Oud 14 april 2008, 23:46   #53
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
In Liedekerke werd die excuustruus niet geldig verklaard.
OOPS, de gemeente van Schouppe, het centrum van het westers filosofisch denken dus
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 00:39   #54
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

sam_vde
als je HLN geloven in wat je wilt en laten wat je wilt dan mag je die man bellen hoor
je mag naar daar gaan en zelf vragen stellen

hou op met onzin man .. jij bent naar school gegaan ..

moslims worden door niet moslims gedood om olie en grondstoffen ... en je zegt geen woord ..

eigenlijk gebeurt het ook dagelijks in verschillende moslimlanden zoals irak en afghanistan en palastine enzo .. en je zegt geen woord ..

en indirect in afrika en hier en daar worden de moslims verhongerd en onderdrukt .. en je zegt geen woord ..

en jouw broeders maken topics over herverovering van congo (klik op mijn handtekening) en je zegt geen woord ..

waarom dan blijven plakken in iets dat niet eens duidelijk is ????!!!!

waarom ?? leg 's uit .. laat ons zeggen dat die man (een onbekende in een moskee) zegt dat ongelovigen honden zijn .. zeggen de niet-moslims dan niets over moslims ?? ze beledigen hun profeten (mohammed, jezus, ..) en heel hun godsdienst en jij zegt geen woord .. je hoort ***marokkaan en je zegt geen woord .. je hoort over bosniërs dit en dat maar je zegt geen woord .. jij hoort mensen zeggen moslims zijn terroristen maar je zegt geen woord .. je hoort ze zeggen arabische kamelen *** en je zegt geen woord ..

ik bedoel ... ben jij een aanhanger van sociaaldarwinisme ofzo ?? denk je dat je beter bent ofzo ?? denk je dat je meer ontwikkeld bent dan anderen ofzo ??

....
...

I mean what's the matter with ya ??
Oud 15 april 2008, 01:19   #55
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard Mohammedanen

Wat mij nog het meeste opvalt in de oeverloze discussies die hier gevoerd worden, is dat men het nog steeds vertikt van het te hebben over mohammedanen als men het heeft over de volgelingen van Mohammed, en van zijn ideologische stellingen.

Overigens is het welbekend dat Averroes geen goed mohammedaan was.
Oud 15 april 2008, 09:16   #56
sam_vde
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
sam_vde
als je HLN geloven in wat je wilt en laten wat je wilt dan mag je die man bellen hoor
je mag naar daar gaan en zelf vragen stellen

hou op met onzin man .. jij bent naar school gegaan ..

moslims worden door niet moslims gedood om olie en grondstoffen ... en je zegt geen woord ..

eigenlijk gebeurt het ook dagelijks in verschillende moslimlanden zoals irak en afghanistan en palastine enzo .. en je zegt geen woord ..

en indirect in afrika en hier en daar worden de moslims verhongerd en onderdrukt .. en je zegt geen woord ..

en jouw broeders maken topics over herverovering van congo (klik op mijn handtekening) en je zegt geen woord ..

waarom dan blijven plakken in iets dat niet eens duidelijk is ????!!!!

waarom ?? leg 's uit .. laat ons zeggen dat die man (een onbekende in een moskee) zegt dat ongelovigen honden zijn .. zeggen de niet-moslims dan niets over moslims ?? ze beledigen hun profeten (mohammed, jezus, ..) en heel hun godsdienst en jij zegt geen woord .. je hoort ***marokkaan en je zegt geen woord .. je hoort over bosniërs dit en dat maar je zegt geen woord .. jij hoort mensen zeggen moslims zijn terroristen maar je zegt geen woord .. je hoort ze zeggen arabische kamelen *** en je zegt geen woord ..

ik bedoel ... ben jij een aanhanger van sociaaldarwinisme ofzo ?? denk je dat je beter bent ofzo ?? denk je dat je meer ontwikkeld bent dan anderen ofzo ??

....
...

I mean what's the matter with ya ??
Zucht. Nu verwijt je mij blijkbaar al dat ik reageer op je eigen post. Het is ver gekomen.

Bovendien beledig je mij heel erg:
- je zegt dat ik mij het leed van moslims niet aantrek want "ik zeg geen woord", waardoor je insinueert dat die gemeenschap voor mij minderwaardig is
- je associeert mij met herkolonisatie van Congo want dat zijn "mijn broeders" en "ik zeg geen woord"
- jij stigmatiseer alle niet-mosmlims in 1 paragraaf compleet en suggereert daarna ik dat allemaal ok vind want "ik zeg geen woord"
Wie veralgemeent hier nu eigenlijk? Waar HAAL je die onzin?? Jij weet helemaal niets van mijn meningen daarover, je hebt vooroordelen!

Als ik hetzelfde zou doen met een anderskleurige heb ik het CGKR aan mijn been. In feite zou ik nu klacht tegen je moeten indienen. Maar ik ben nu eenmaal voorstander van vrije meningsuiting en dus mag jij dat van mij zeggen.

Ik heb geprobeerd een eerlijke discussie aan te gaan met je. Ik heb niet gescholden noch gegeneraliseerd. Ik heb niks verweten. Gewoon een eerlijke vraag als een reactie op je eigen topic.

Bon zo weet ik ook dat ik hieraan geen woorden meer moet vuilmaken. Je wil niet praten, enkel gelijk krijgen en indien niet scheld je er dan maar op los.

Case closed voor mij, ik kom hier niet om mij wat te laten beledigen door iemand die niet eens wil antwoorden op een vraag ten gronde.
Oud 15 april 2008, 09:25   #57
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Wat mij nog het meeste opvalt in de oeverloze discussies die hier gevoerd worden, is dat men het nog steeds vertikt van het te hebben over mohammedanen als men het heeft over de volgelingen van Mohammed, en van zijn ideologische stellingen.

Overigens is het welbekend dat Averroes geen goed mohammedaan was.
Tja er zijn nu eenmaal weinig mensen die dat verwrongen wereldje van jou delen Basy, zelfs de anti-islam mob hier weet begot niet waar je het over hebt.
Oud 15 april 2008, 09:29   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Tja er zijn nu eenmaal weinig mensen die dat verwrongen wereldje van jou delen Basy, zelfs de anti-islam mob hier weet begot niet waar je het over hebt.
ik vrees dat je je deerlijk vergist jongen.

de volgelingen van mohammed ZIJN nu eenmaal mohammedanen.
en Averroes WERD nu eenmaal simpelweg vervolgd en in ballingschap gezet.

Wat begrijp je niet aan deze informatie van Basy Lys?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 april 2008 om 09:29.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 19:23   #59
floppy
Banneling

Standaard

Wel ONTZETTEND grappig en grollig hoe Averroes het vertikt "ja" of "nee" te antwoorden op een eenvoudige vraag. Sam_vde, je moet Averroes zo niet het vuur aan de schenen leggen, stoute jongen, want hij gaat af als een gieter
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 20:32   #60
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Zucht. Nu verwijt je mij blijkbaar al dat ik reageer op je eigen post. Het is ver gekomen.

.....
Je beschuldigt mij met vooroordelen maar je doet het zelf in deze reactie ook.

O.K .;ok .. de man ontkent ongelovigen hond te noemen .. KLAAR!
Het is dus niet nodig om "haat" te zaaien .. de man ontkent dat = klaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
niet alles lezen hoor .. waardenloze berichten krijgen geen aandacht.
Je mag dat doen als je wilt maar volgens mij is het gewoon tijdverspilling.

Laatst gewijzigd door Averroes : 15 april 2008 om 20:34.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be