![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Jan zit er ook grotendeels naast, slechts een beperkt aantal grondwetsartikelen (het zijn er echt maar drie of zo, ik weet niet meer dewelke) mogen ter toetsing gebruikt worden. Dit komt omdat men bij de stichting van België nogal erg veel vertrouwen had in de wetgever en wantrouwen tov de regering. Pas de laatste vijftig jaar is men ook de wetgever aan regels gaan onderwerpen |
||
|
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Gouverneur
|
inderdaad ; ik wil wel eens zien wat die letter van de wet nog te zeggen heeft als ik mijn potje tipp-ex bovenhaal
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Iedere wet kan immers gewijzigd of afgeschaft worden. |
|
|
|
|
|
#46 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
trouwens, van de bubsite: 1) VAN DE CAUTER Hans, °11.01.1973, advocaat - avocat die wil ik toch nooit als advocaat hebben !! [edit]oud nieuws[/edit] |
||
|
|
|
|
#47 |
|
Banneling
|
Over de kwaliteiten als advocaat van HVDC ga ik me niet uitspreken, maar één ding is zeker: als "leider" deugt hij niet. De narcist
|
|
|
|
|
#48 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Wat zitten jullie nu eigenlijk te zwammen over nationale wetten en grondwetten?! Het uiteenvallen van een staat is een maatschappelijk politiek feit dat enkel onderworden is aan de regels van de diplomatie* (om de erkenning van de nieuwe staat door de internationale gemeenschap te bekomen).
|
|
#49 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#50 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Zou een grappige stunt zijn.
Ik zie de commentaar en haatbrieven in de Gazet van Antwerpen al voor me.
|
|
#51 |
|
Gouverneur
|
Het decreet nr.5 van 24.11.1830 houdt in dat de leden van het stamhuis Oranje-Nassau voor altijd uit alle macht of gezag in België uitgesloten zijn.
De Raad van State, afdeling wetgeving heeft in haar advies van 15.7.1993 over een wetsvoorstel tot afschaffing zijn twijfels geuit over de haalbaarheid van dit artikel en er ook duidelijk bijgezegd dat het zeker kan gewijzigd worden met een tweederde meerderheid. Het kan in elk geval niet dat het onwijzigbaar zou zijn. Het artikel is overigens in strijd met de recente antidiscriminatiewet (het gaat hier immers niet enkel om de troon maar ook om het uitsluiten van alle macht en gezag in welke hoedanigheid dan ook) en in strijd met art. van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. Een gelijkaardige uitsluiting in de Italiaanse Grondwet (art.13) dat de mannelijke afstammelingen van de laatste Koning verbiedt in Italië te wonen werd trouwens afgeschaft na een klacht bij het Europees Hof.
|
|
#52 |
|
Banneling
|
laurent op een BuB lijst?
En dan maar klagen dat we zitten te lachen met de grote lichten in de BuB |
|
|
|
|
#53 |
|
Vreemdeling
|
Geachte,
De Prins kan niet fatsoenlijk Nederlands........ik als Duitser kan beter.........het Koningshuis is zelf Duits......kun je nagaan......pppfff een giller..... De Prins is een ordinaire WAAL die alleen FRANS kan keutellen samen met zijn schizofrene nonnen en paters familie..........een totale wereldvreemde gek dus........... Het Koningshuis moet worden opgedoekt en de Republiek moet worden geinstalleerd......met Franck van Hecke als President van Vlaanderen. Die parasieten kosten ons MILJOENEN per jaar......en wat krijg je terug.........die smerige walen......en hun smerige Oostblok rotzooi.......... OPDOEKEN is de boodschap................. Belgie BARST
DDR-Staats- und Parteichef, Generalsekretär das Zentralkomitee der SED, Mitglied des Politbüros, Erich Honecker "Vorwärts immer, rückwärts nimmer!" "Die Partei hat immer recht". "Die Mauer wird in 50 und auch in 100 Jahren noch bestehen..." http://www.funet.fi/pub/culture/russ...al/sovnat1.wav |
|
|
|
|
#54 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#55 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
#56 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
#57 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
#58 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Met de N-Va wordt altijd gelachen...
Niet in het minst met voorzitter "houten klaas" Geert Bourgeois. 8)
|
|
#59 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
#60 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Luddo, je moet dat bekijken vanuit Bruno zijn standpunt.
Bruno kan het niet hebben als je hem op zijn fouten wijst... dan ben je in zijn ogen een dictator, een flutadvocaat en een narcist.