Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2008, 16:56   #41
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Kort verslagje over de vernietigingskampen van Brezinka en Oswiecim, tav. de negationisten op dit forum.

Pas terug van een rondreis door het voormalig Oostblok. Op mijn reis door Polen van Wroclaw naar Kraków eventjes een halve dag doorgebracht in Auschwitz en Birkenau. Nu pas dringt mij door welke leugens en verdraaiïngen door de voorvechters in het VB werden/worden gespoten over de gruwels van de nazi's. De onkenning of minimaliseren van die gruwels heeft inderdaad niets met vrije meningsuiting of 'historisch onderzoek' te maken, en moet zwaar worden bestraft. Gelukkig worden de beide kampen nu geklasseerd en beschermd door de internationale gemeenschap. Polen zelf doet er niets aan en verheerlijkt in het museum eerder de rol van het verzet en de eigen verzetsdaden. De nadruk wordt gelegd op de slachtoffers (door het naziregime) van het eigen volk, dan de Russen, communisten, Roma's, homo's,... Uiteraard ook over de Joden, maar niet zo uitgesproken als men ons altijd heeft wijsgemaakt.
Het is een platte leugen dat men de gaskamers en ovens heeft
gereconstrueerd om de holocaust uit te vergroten. In werkelijkheid heeft men na de oorlog alle ovens met dynamiet opgeblazen en die liggen er nog altijd zo bij. Van 90 % van de honderden barakken is enkel de schouw overgebleven.
Heb ook gezien dat bij het overgrote deel van de bezoekers de empathie afwezig is, en precies die onverschilligheid heeft op mij de meeste indruk gemaakt.
Het museum (Auschwitz) toont beklijvende beelden, getuigenissen van onmenselijke wreedheid. En van een immense verzameling kinderkledij, tienduizenden brillen, schoenen, bergen afgeschoren haar, stapels tandenborstels, valiezen en andere gebruiksvoorwerpen.
Verbeke en al wie garen wil spinnen bij die misdaden tegen de mensheid moeten ze inderdaad de bak in draaien. Liefst in zo'n barak.

Ik vind dat liberalen thuishoren in heropvoedingsinstellingen en werkkampen. Dat omvat ook LDD'ers.

Maar we hebben het begrepen hoor, nu de Grote Lucien Decoorne uit Brugge naar Oswiecim is afgezakt om met zijn eigen ogen vast te stellen wat meer dan 60 jaar geleden daar zou zijn gebeurd, kan en mag daar door niemand, en ik herhaal: door NIEMAND nog aan getwijfeld worden! Heil Decoorne en zijn geschiedkundige kundigheid!
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 16:57   #42
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Interessant dat het juist het gebrek aan empathie bij de meeste bezoekers is dat je het meest heeft aangegrepen. Ik ben er zelf nog niet geweest. In Breendonk wel, daar zijn de laatste tijd heel wat restauraties gebeurd en er wordt nu meer met allerlei media gewerkt.

Binnenkort gaan ook de laatste getuigen van de tweede oorlog steeds sneller verdwijnen, tot alleen deze concrete herinneringen nog zullen overblijven. Laat ons hopen dat het nooit helemaal vergeten zal worden.

Hmmm Breendonk, daar is de Duvel-brouwerij van Moortgat.
Oud 11 april 2008, 17:04   #43
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het spijt mij, maar sommige zaken werden wel degelijk wel gereconstrueerd. Overigens is dat bij mijn weten steeds duidelijk aangegeven. Van bedrog is geen sprake.

In Birkenau kan niets gerecontrueerd zijn, tenzij een nieuwe prikkeldraad en het monument ter nagedachtenis van alle slachtoffers. Wie daar geweest is moet dit toegeven. In Auschwitz daarentegen werden in de huizenblokken musea ingericht, die waren er natuurlijk niet. Een volledige Blok is trouwens gewijd aan de Roma-zigeuners, verschillende Blokken werden ingericht ter verheerlijking van het Poolse verzet,...
We kunnen daar uiteraard over redetwisten, belangrijk is het niet.

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 11 april 2008 om 17:05.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 17:27   #44
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
In Birkenau kan niets gerecontrueerd zijn, tenzij een nieuwe prikkeldraad en het monument ter nagedachtenis van alle slachtoffers. Wie daar geweest is moet dit toegeven. In Auschwitz daarentegen werden in de huizenblokken musea ingericht, die waren er natuurlijk niet. Een volledige Blok is trouwens gewijd aan de Roma-zigeuners, verschillende Blokken werden ingericht ter verheerlijking van het Poolse verzet,...
We kunnen daar uiteraard over redetwisten, belangrijk is het niet.

Uw fixatie op het Vlaams Blok heeft er blijkbaar toe geleid dat hij het woordje "blok" niet meer zonder hoofdletter kan schrijven?
Oud 11 april 2008, 19:20   #45
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Achja, binnen enkele jaren zal er niemand meer leven die erbij was en dan kan dat oeverloos gezever over Auswitch eindelijk naar daar waar het thuis hoort, de geschiedenis.

Al die belachelijke wetten die een beetje gaan reguleren wat je nog mag zeggen en zelfs denken, stop is met die zever.

En als er iemand is die wil beweren dat het geen zes miljoen joden waren maar drieentwintig stuks of vijftig miljoen, wat maakt mij al die zever nu uit? Niks niemendalle.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 11 april 2008 om 19:39.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 21:46   #46
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Ik vind dat liberalen thuishoren in heropvoedingsinstellingen en werkkampen. Dat omvat ook LDD'ers.

Maar we hebben het begrepen hoor, nu de Grote Lucien Decoorne uit Brugge naar Oswiecim is afgezakt om met zijn eigen ogen vast te stellen wat meer dan 60 jaar geleden daar zou zijn gebeurd, kan en mag daar door niemand, en ik herhaal: door NIEMAND nog aan getwijfeld worden! Heil Decoorne en zijn geschiedkundige kundigheid!
Ik versta dat Lucien Decoorne "Brugge Veilig en leefbaar" is. Ik vind het beneden alle peil om op deze manier de openingspost af te kraken: BVL is duidelijk zwaar aangeslagen door zijn bezoek, het is een heel emotionele gebeurtenis geweest.
Ik ben ook niet akkoord met de manier waarop hij het VB verbindt met dit bezoek, maar ik wil wel respect hebben voor 's mans gevoelens.
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 21:57   #47
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Wa komedie.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 22:41   #48
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Ik versta dat Lucien Decoorne "Brugge Veilig en leefbaar" is. Ik vind het beneden alle peil om op deze manier de openingspost af te kraken: BVL is duidelijk zwaar aangeslagen door zijn bezoek, het is een heel emotionele gebeurtenis geweest.
Ik ben ook niet akkoord met de manier waarop hij het VB verbindt met dit bezoek, maar ik wil wel respect hebben voor 's mans gevoelens.
Ik verbind het VB niet met die gebeurtenissen. Het is wel zo dat precies, en enkel in die partij, zich de grote ontkenners van de volkerenmoord (let op volkeren) thuis voelen. Waarom wordt van in het begin van de topic op de persoon gespeeld, waarom veroordelen de VB-ers op dit forum niet categoriek de gruwels van de nazi-politiek ?
Terloops nog dit: in Auschwitz hangt ook een landkaart waarop met kleine en
grote sterren, naargelang de grootte en belangrijkheid, de honderden kampen staan aangeduid. Dit beeld vergeet ik nooit, het gaat het menselijk verstand te boven op welke schaal dit drama gebeurde.

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 11 april 2008 om 22:42.
Oud 11 april 2008, 23:00   #49
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
In Auschwitz I stond ik in de brandoverkamer daar
Hebt u ook de verbinding bekeken tussen de crematieovens en de schoorsteen?
Oud 11 april 2008, 23:35   #50
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik ben VB-sympathisant en was 20 jaar geleden in Auschwitz en zwaar onder den indruk van zoveel wreedheid dat daar plaatsvond. Zie niet in BVL, hoe jij weer een verband kunt leggen tussen het VB en Auschwitz. Laag.
BVL is bij de VB buitengesjot, en sindsdien kan hij die niet meer rieken of zien. Niets is hem te laag om zijn voormalige kornuiten af te breken...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 23:44   #51
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Het gekende aantal negationisten dat nog steeds bij het VB werkt (zoals Roeland Raes bijvoorbeeld) zou toch voor een duidelijke link moeten zorgen...
Op wie moeten de mensen dan stemmen ? Die Vb is de énige partij die er voor wilt zorgen dat er minder immigranten in het land zijn ! Voor vuil werk op te knappen gaan we niet moeilijk doen: zelfs negationisten mogen meedoen.
Kijk bvb naar Rusland, daar is het ook zo gegaan: voor de revolutie in gang te steken, waren de anarchisten welkom, maar eens de revolutie gelukt, maakten de communisten korte metten met die gasten...Ze hadden geen anarchisten meer nodig, meer nog, die gasten stoorden hen, liepen in de weg.
Dus, Jam�*s enz., stem maar rustig verder VB. Als het éénmaal beter gaat in België verdwijnt die partij vanzelf.
Oud 11 april 2008, 23:46   #52
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Niet alle communisten zijn spa-ers...
Sommige communisten zijn stalinisten, maar niet allemaal. Sommige communisten zijn moordenaars, dieven en verkrachters, maar niet allemaal, sommige...enz enz
Oud 11 april 2008, 23:47   #53
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je stelt beter het heden in vraag: aan de geschiedenis kun je toch niets meer veranderen.
De geschiedenis word altijd geschreven door de overwinnaars...
Oud 12 april 2008, 00:00   #54
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik verbind het VB niet met die gebeurtenissen. Het is wel zo dat precies, en enkel in die partij, zich de grote ontkenners van de volkerenmoord (let op volkeren) thuis voelen. Waarom wordt van in het begin van de topic op de persoon gespeeld, waarom veroordelen de VB-ers op dit forum niet categoriek de gruwels van de nazi-politiek ?
Terloops nog dit: in Auschwitz hangt ook een landkaart waarop met kleine en
grote sterren, naargelang de grootte en belangrijkheid, de honderden kampen staan aangeduid. Dit beeld vergeet ik nooit, het gaat het menselijk verstand te boven op welke schaal dit drama gebeurde.
IK veroordeel de volkerenmoord. Ik ben nog geen 50 en weet niks van wat de nazi's allemaal uitspookten 60-70- jaar terug , uitgezonderd hetgeen er van in de boeken staat...
Wat ik wel weet, is dat de VB goed werk zou willen doen, daar waar het niet-Europese vreemdelingen betreft , die vandaag hier in Europa zitten, namelijk hen wegsturen, en/of beletten binnen te komen. Niks te maken met genocide dus , wél met het beletten van genocide, de genocide van de autochtone Europese bevolking, door steeds talrijker toestromende niet-Europese kolonisten.
Oud 12 april 2008, 09:05   #55
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
IK veroordeel de volkerenmoord. Ik ben nog geen 50 en weet niks van wat de nazi's allemaal uitspookten 60-70- jaar terug , uitgezonderd hetgeen er van in de boeken staat...
Wat ik wel weet, is dat de VB goed werk zou willen doen, daar waar het niet-Europese vreemdelingen betreft , die vandaag hier in Europa zitten, namelijk hen wegsturen, en/of beletten binnen te komen. Niks te maken met genocide dus , wél met het beletten van genocide, de genocide van de autochtone Europese bevolking, door steeds talrijker toestromende niet-Europese kolonisten.
Den Dolf en zijn akolieten wensten intitieel ook niets meer: het ras zuiver houden en lebensraum scheppen voor het 'eigen volk'. Om er maar een te noemen het germaniseren van Sudetenland. Daarvoor werden vele tienduizenden Polen in kampen opgesloten, waarvan een deel verplicht werd tewerkgesteld, anderen verhongerd en vermoord. De volkerenmoord was een geleidelijke evolutie, het begon allemaal vrij onschuldig. Eerst was het 'Juden raus', later werd belet dat ze vluchtten, nog later naar getto's, gevolgd door de transporten naar werkkampen, om tenslotte,... Niet waar zekers ?
Oud 12 april 2008, 09:34   #56
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Hebt u ook de verbinding bekeken tussen de crematieovens en de schoorsteen?
Daar kan ik me niets meer van herinneren, nee.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2008, 15:11   #57
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Den Dolf en zijn akolieten wensten intitieel ook niets meer: het ras zuiver houden en lebensraum scheppen voor het 'eigen volk'. Om er maar een te noemen het germaniseren van Sudetenland. Daarvoor werden vele tienduizenden Polen in kampen opgesloten, waarvan een deel verplicht werd tewerkgesteld, anderen verhongerd en vermoord. De volkerenmoord was een geleidelijke evolutie, het begon allemaal vrij onschuldig. Eerst was het 'Juden raus', later werd belet dat ze vluchtten, nog later naar getto's, gevolgd door de transporten naar werkkampen, om tenslotte,... Niet waar zekers ?
Ja, dat is wel waar...Maar niemand wil dat allemaal opnieuw doen. Ook de VB-ers niet. Er spreekt toch niemand over miljarden arabieren & zwarten uitroeien ? Enkel over een (flink) aantal hier de deur uitzetten. Groot verschil.
Oud 12 april 2008, 16:50   #58
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die redenering ken ik ook en ze slaat gewoon nergens op. De tijd van de eugenetica en frenologie is ondertussen al lang voorbij.

Los daarvan: antisemitisme was een cultureel verschijnsel en niet gebonden aan één bepaalde politieke stroming.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2008, 17:19   #59
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Los daarvan: antisemitisme was een cultureel verschijnsel en niet gebonden aan één bepaalde politieke stroming.
Klopt, zelfs Stalin heeft bij een van zijn laatste zuiveringen veel joden omgebracht
(ookal steunde hij Israel)

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2008, 18:22   #60
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Klopt, zelfs Stalin heeft bij een van zijn laatste zuiveringen veel joden omgebracht
(ookal steunde hij Israel)
Stalin-Hitler één pot nat ! Beiden begonnen als volksverlakkers, later via eliminatie van de concurentie, despoten en machtswellustelingen met
grootheidswaanzin...

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 12 april 2008 om 18:22.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be