Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2004, 07:46   #41
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Ik kan uw betoog met 1 zinnetje ontkrachten en/of nutteloos maken:

Als alle mensen zich nu maar eens aan de verkeersregels zouden houden...
Ik stel voor dat u vanaf nu 300 euro neertelt telkens wanneer u, ook buiten het verkeer, ergens een wet of regel met de voeten treedt. Zelfs indien dit niet opzettelijk was of als het slechts om een prul gaat.
ik stel voor dat je telkens 300 euro neertelt als je een overtreding begaat wanneer je werkt met een levensgevaarlijk voorwerp en anderen en je eigen leven in gevaar brengt. Als je het zo stelt lijkt het me nog erg redelijk.
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 07:51   #42
mad_drone
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rola
Ik heb even gewacht met jou te antwoorden. Jij zegt dat je jezelf afvraagt waarom jij die verkeersborden ziet en anderen niet? Waarom? ... waarom? ... Ik kan nog even doorgaan. Ik moet bekennen dat je toch wel een fantastisch iemand bent. Iemand die alle borden ziet! Iemand die nooit iets fout doet! Iemand die, enfin .... laat ons maar stoppen. Blij dat er toch nog één mens in België is die zo geweldig is. Ik denk niet echt dat je zo fantisch als je jezelf uitgeeft. Alleen weet je het zelf niet. Ben je wel zo zeker dat je alle borden ziet? Ben je wel zo zeker dat je een voorbeeldig bestuurder bent? Elders in een ander forum heb ik erop gewezen dat er 2000 jaar geleden iemand leefde die aan het kruis moest sterven. Zelfs hij vroeg vergeving voor zijn zonden. Blijkbaar ben jij nog veel knapper hem. Jouw eerste zonde? : pretentie.
Heb je het er zo moeilijk mee dat sommige mensen wèl goed opletten wanneer ze rijden ? Goh, wat een verbitterde chauffeur ben je dan, waarschijnlijk weer zo eentje die met zijn tanden in het stuur rijdt dus, zo'n "klank- en lichtspel"-type waarschijnlijk ook.
Is het nou zo moeilijk om de weg te "lezen" ? Neen, het is veel gemakkelijker om op "automatische piloot" te rijden, genietend van een lekker stukje muziek, gewoon dat gaspedaal indrukken en niet letten op die typische kenmerkjes van een overbevolkt land: voetgangers, fietsers, motards en brommards, net in panne gevallen voertuigen, plotselinge bebouwde kom, landbouwvoertuigen, venijnige bochtjes, wegenwerken, politieagenten die zich afvragen wat voor een idioot er nu weer langskomt en dienaren van een geldhongerige regering die je erin willen luizen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
schaakmat
Noppes. Je hebt veel meer nodig om mij schaakmat te zetten of sprakeloos te krijgen dan zo'n domme platitudes als dewelke Rola trachtte te gebruiken.
Trouwens, die "Jesus" die Rola aanhaalde was maar een magiër die een grote slag dacht te kunnen slaan maar het liep een beetje verkeerd af en zijn goocheltruukjes waren eraan voor de moeite. Zelfs toen hij de "grote verrijzenistruuk" deed kon hij niemand buiten zijn eigen groepje volgelingen overtuigen en hij is er verbitterd mee opgehouden. Dat weet het kleinste kind dat een beetje kan lezen en er moeite voor doet om daar het een en ander over op te zoeken. Dus laat die mislukte tovenaar er maar buiten.

Baktru, als mensen 70 km per uur al slaapverwekkend vinden dan vraag ik me af of die wel te vertrouwen zijn aan 120 km per uur. Stel je voor dat zo iemand d�*n indommelt... huiveringwekkend. Ik ken een van de vervelendste snelwegen van België: de E19 Antwerpen-Breda. SAAAAAIIII !!! Daar doe je een dik half uur lang 120 km per uur en als je niet oppast val je in slaap. Dus ga niet mekkeren over een stukje waar wegenwerken plaatsvinden. DIE SNELHEIDSBEPERKING DIENT OM DE WEGENWERKERS TE BESCHERMEN. Niet voor uw plezier of chagrijn. Egoïst ! Hoe minder wegenwerkers er gewond raken, hoe sneller ze kunnen doorwerken, hoe sneller je weer aan je lekkere comfortabele 120 km per uur kunt sjezen. Geduld is een schone zaak.

Maar waarom hebben jullie allemaal zo'n moeite met een beetje discipline ? Tsk, die jeugd van tegenwoordig...
voor mij is dat toch die volwassenen van tegewoordig...
Oud 16 maart 2004, 07:58   #43
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Ik stel voor dat u vanaf nu 300 euro neertelt telkens wanneer u, ook buiten het verkeer, ergens een wet of regel met de voeten treedt. Zelfs indien dit niet opzettelijk was of als het slechts om een prul gaat.
ik stel voor dat je telkens 300 euro neertelt als je een overtreding begaat wanneer je werkt met een levensgevaarlijk voorwerp en anderen en je eigen leven in gevaar brengt. Als je het zo stelt lijkt het me nog erg redelijk.
Goed. Geen boetes van 300 euro meer dus voor door het oranje licht rijden. Ook niet voor het langs rechts voorbijsteken van mensen die op het linker baanvak blijven plakken. Ook niet voor 140 rijden op een lege autostrade.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 08:33   #44
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

mijn dochter werd geflits in oktober 2003 verleden jaar... zij moest voor de politierechter verschijnen op 2 maart 2004 ! ! snap je

de boete wordt nu berekend en zal begin april 2004 per aangetekend schrijven betekend worden

STRAF Hé
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 11:46   #45
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje19
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill

Onzin, jij kent de snelheids regels niet overal perfect. Niemand kan dit. Er zijn genoeg wegen waardat er geen borden zijn waarop staat hoe hard je er mag, dus dan moet je al weten wat voor weg het is en hoe hard je mag...
Om een vb te geven 2 baansvak, met grasperk in het midden voor afschijding naar de andere 2 baansvakken. Hoe hard mag je hier?

Het vb dat jij aanhaalt zegt het zelf al, jij weet dus dat je 10 km/h te hard gaat rijden, indien je niet weet hoe hard je ergens moogt 70/80 of 90 dan zit je al meteen 20 erboven bij 90 als je eigenlijk maar 70 mocht é. Met opzet te hard rijden is niet te vergelijken met per ongeluk é.
Op de meeste plaatsen staan borden en er zijn altijd heethoofden wat te hard rijden dus moeten ze daar ook maar voor betalen hé,maar met betalen ga je het niet oplossen 'het is nu dus wel betalen dus zal het moeten gebeuren hé'!

Bart.L
Op de meeste plaatsen misschien ja, maar dit wil niet zeggen dat er weinig plaatsen zijn waar het niet het geval is. Hoe groter de stad hoe meer waarschijnlijk. Maar dus niet overal. En dat heethoofden te hard rijden en moeten betalen is niet meer dan juist maar dat is het hem nu juist het zijn nu niet enkel de heethoofden die gepluimd worden door zulke straffen, daar ligt het probleem.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 11:47   #46
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje19
Iedereen kan fouten maken dat zeg ik niet maar als je 120 km/h gaat rijden waar er maar 90 ofzo mag dan ga je me niet wijs maken dat het per ongeluk is hé??

Bart.L
Dat heb ik toch ook niet gezegt. Iedereen kan fouten maken en daarom is het pluimen van mensen die fouten maken verkeerd!
Oud 16 maart 2004, 11:51   #47
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tarek Agliatelli
Lieve mensen,

waarom kunnen jullie zo moeilijk positief denken ?
Voel je je een beetje down ? Wil je wat mede-chauffeurs pesten ? Ga zo links mogelijk rijden, ook als je niet inhaalt. OK, het is misschien niet gratis, maar iedereen die je rechts inhaalt verdient (terecht natuurlijk) een nog grotere boete!

Hmm, met een beetje fantasie moet het zelfs lukken om links zodanig te vertragen dat de auto's op het uiterst rechtse vak je inhalen. Geweldig toch !
Lang leve de middenstrookrijders !
Zielig hoor als je in je auto zit om wat andere mensen te irriteren. Heel erg zinvol is dat kerel! Zou je niet beter een playstation kopen zodat je thuis lekker jezelf kan bevredigen door irriterende maneuvers uit te halen?
Oud 16 maart 2004, 16:51   #48
mad_drone
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
mijn dochter werd geflits in oktober 2003 verleden jaar... zij moest voor de politierechter verschijnen op 2 maart 2004 ! ! snap je

de boete wordt nu berekend en zal begin april 2004 per aangetekend schrijven betekend worden

STRAF Hé
zij zal nog berecht worden volgens de wet die toen geldde. dat is een wet.
Oud 16 maart 2004, 16:57   #49
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

STRAF Hé
hopelijk voor haar of ze kan haar volgende maandwedde direct overschrijven
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 16 maart 2004, 18:24   #50
Rola
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rola
Ik heb even gewacht met jou te antwoorden. Jij zegt dat je jezelf afvraagt waarom jij die verkeersborden ziet en anderen niet? Waarom? ... waarom? ... Ik kan nog even doorgaan. Ik moet bekennen dat je toch wel een fantastisch iemand bent. Iemand die alle borden ziet! Iemand die nooit iets fout doet! Iemand die, enfin .... laat ons maar stoppen. Blij dat er toch nog één mens in België is die zo geweldig is. Ik denk niet echt dat je zo fantisch als je jezelf uitgeeft. Alleen weet je het zelf niet. Ben je wel zo zeker dat je alle borden ziet? Ben je wel zo zeker dat je een voorbeeldig bestuurder bent? Elders in een ander forum heb ik erop gewezen dat er 2000 jaar geleden iemand leefde die aan het kruis moest sterven. Zelfs hij vroeg vergeving voor zijn zonden. Blijkbaar ben jij nog veel knapper hem. Jouw eerste zonde? : pretentie.
Heb je het er zo moeilijk mee dat sommige mensen wèl goed opletten wanneer ze rijden ? Goh, wat een verbitterde chauffeur ben je dan, waarschijnlijk weer zo eentje die met zijn tanden in het stuur rijdt dus, zo'n "klank- en lichtspel"-type waarschijnlijk ook.
Is het nou zo moeilijk om de weg te "lezen" ? Neen, het is veel gemakkelijker om op "automatische piloot" te rijden, genietend van een lekker stukje muziek, gewoon dat gaspedaal indrukken en niet letten op die typische kenmerkjes van een overbevolkt land: voetgangers, fietsers, motards en brommards, net in panne gevallen voertuigen, plotselinge bebouwde kom, landbouwvoertuigen, venijnige bochtjes, wegenwerken, politieagenten die zich afvragen wat voor een idioot er nu weer langskomt en dienaren van een geldhongerige regering die je erin willen luizen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
schaakmat
Noppes. Je hebt veel meer nodig om mij schaakmat te zetten of sprakeloos te krijgen dan zo'n domme platitudes als dewelke Rola trachtte te gebruiken.
Trouwens, die "Jesus" die Rola aanhaalde was maar een magiër die een grote slag dacht te kunnen slaan maar het liep een beetje verkeerd af en zijn goocheltruukjes waren eraan voor de moeite. Zelfs toen hij de "grote verrijzenistruuk" deed kon hij niemand buiten zijn eigen groepje volgelingen overtuigen en hij is er verbitterd mee opgehouden. Dat weet het kleinste kind dat een beetje kan lezen en er moeite voor doet om daar het een en ander over op te zoeken. Dus laat die mislukte tovenaar er maar buiten.

Baktru, als mensen 70 km per uur al slaapverwekkend vinden dan vraag ik me af of die wel te vertrouwen zijn aan 120 km per uur. Stel je voor dat zo iemand d�*n indommelt... huiveringwekkend. Ik ken een van de vervelendste snelwegen van België: de E19 Antwerpen-Breda. SAAAAAIIII !!! Daar doe je een dik half uur lang 120 km per uur en als je niet oppast val je in slaap. Dus ga niet mekkeren over een stukje waar wegenwerken plaatsvinden. DIE SNELHEIDSBEPERKING DIENT OM DE WEGENWERKERS TE BESCHERMEN. Niet voor uw plezier of chagrijn. Egoïst ! Hoe minder wegenwerkers er gewond raken, hoe sneller ze kunnen doorwerken, hoe sneller je weer aan je lekkere comfortabele 120 km per uur kunt sjezen. Geduld is een schone zaak.

Maar waarom hebben jullie allemaal zo'n moeite met een beetje discipline ? Tsk, die jeugd van tegenwoordig...

Babeth, je vergist je een ietwat veel vind ik. Ik ben zeker geen gefrustreerde chauffeur. Heb helemaal geen klank en lichtspel in mijn wagen enkel een eenvoudige radio. Hoor niet bij de jeugd maar ben een 50 plusser. Jarenlang ben ik autorijschool instructeur geweest en heb honderden jongeren voorbereid op hun examen. Allemaal heb ik ze leren rijden, niet naar muziek luisteren. Ik kan dus zeggen dat ik zeer veel ervaring heb in autorijden, vooral met goed autorijden. Nu ben ik professioneel in verzekeringen met als taak eindverandwoordelijke in de tak autoschadeverzekeringen. Ik bemag dus wel zeggen dat ik erg ervaren ben inzake verkeer. Ik spreek dus vanuit, zoals men dat met een mooi woord noemt "professionele ervaring". Jij praat volgens mij uit een hechte liefde voor een zekere partij . Ook daar heeft men een mooi woord voor bedacht, men noemt dat "partij idiotie"
Rola is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 19:47   #51
Tarek Agliatelli
Vreemdeling

Standaard

Lieve Illwill,
Citaat:
Zielig hoor als je in je auto zit om wat andere mensen te irriteren. Heel erg zinvol is dat kerel! Zou je niet beter een playstation kopen zodat je thuis lekker jezelf kan bevredigen door irriterende maneuvers uit te halen?
XBox is boring, en PS2 rocks... but nothing beats reality. En waarom zou ik het niet doen ? Toegegeven, het is een overtreding, maar het is nog veel erger om langs rechts in te halen. Kwatongen zouden beweren dat dat eigenlijk niet kan, omdat je dan links te traag moet rijden, maar gezien zelfs de huidige machthebbers het hebben bevestigd kan je niet twijfelen aan deze onzinnige redenering.

Ik wil graag wat betalen om anderen te pesten op deze manier. Hoe herken ik je wagen, en welk trajekt doe je zoal ? Of rij je met de fiets / openbaar vervoer ? Want je kan zelf kiezen om niet gepest te worden door mij, door eenvoudig de trein/tram/bus/fiets te nemen of te voet te gaan. Die mogen allemaal rechts inhalen.

Verder even goede vrienden ? Peace & love
Tarek Agliatelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 22:37   #52
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

STRAF Hé
Neen, ze valt onder de nieuwe wet omdat de nieuwe wet voordeliger is. Dus wanneer een wet voordeliger is voor de overtreder wordt die toegepast in dit kader.
Wat is het voordeel zult U vragen?
Wel de gevangenisstraffen zijn geschrapt. Dus de nieuwe wet is voordeliger voor de beschuldigde. Maar ook voordeliger voor de STAAT!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2004, 07:45   #53
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Juist Fernand, dat heb ik Bert Blijtsmoel Poenpakker ook horen verklaren !
Ze heeft een zware snelheidsovertreding begaan om 4u 's morgens en er waren geen kinderen op de autostrade te bespeuren
Vroeger riskeerde ze een gevangenisstraf terwijl er criminelen zijn die helemaal geen straf of boete krijgen

Maar nu zal ze wel een heel zware geldboete riskeren 500 euro minimum
Oud 17 maart 2004, 08:03   #54
skippy
Burger

Standaard

Citaat:

STRAF Hé
Mijn broer idem, maar gestopt aan +170, heeft al 14 dagen zonder rijbewijs doorgebracht en mag nu van de lichtere straffen genieten.
skippy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2004, 08:05   #55
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skippy
Citaat:

STRAF Hé
Mijn broer idem, maar gestopt aan +170, heeft al 14 dagen zonder rijbewijs doorgebracht en mag nu van de lichtere straffen genieten.
Wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2004, 10:33   #56
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tarek Agliatelli
Lieve Illwill,
Citaat:
XBox is boring, en PS2 rocks... but nothing beats reality. En waarom zou ik het niet doen ? Toegegeven, het is een overtreding, maar het is nog veel erger om langs rechts in te halen. Kwatongen zouden beweren dat dat eigenlijk niet kan, omdat je dan links te traag moet rijden, maar gezien zelfs de huidige machthebbers het hebben bevestigd kan je niet twijfelen aan deze onzinnige redenering.

Ik wil graag wat betalen om anderen te pesten op deze manier. Hoe herken ik je wagen, en welk trajekt doe je zoal ? Of rij je met de fiets / openbaar vervoer ? Want je kan zelf kiezen om niet gepest te worden door mij, door eenvoudig de trein/tram/bus/fiets te nemen of te voet te gaan. Die mogen allemaal rechts inhalen.

Verder even goede vrienden ? Peace & love
Het is nóg veel erger om door het rood te rijden.... so what! De ene overtreding keurt de andere niet goed.
De rest van jou posting is enkel zever dus kzou niet weten wat ik daar op moet zeggen. 8)
Oud 17 maart 2004, 22:08   #57
ieveke
Vreemdeling

Standaard

Babeth slaagt hier spijkers met koppen en tot vele hun boosheid hebben ze gewoon geen antwoord behalve dat men anderen moet pakken en niet henzelf.
De discussie begon met de stelling dat de boetes hun doel gingen voorbijschieten.
Niets is minder waar, verleden jaar is de pakkans verhoogd, plots daalden het aantal zware ongevallen en daaruit volgend ook het aantal doden en zwaargewonden, toch zijn er van die "grote lichten" die in hun egoïsme niet kunnen aanvaarden dat hun snelheid gecontroleerd wordt.
Voor mensen die ijveren voor een "Veilig Vlaanderen" is die veiligheid blijkbaar niet van tel in het verkeer noch is voor hen een mensenleven veel waard want ze willen het met gemak opofferen voor hun snelheidsroes.
ieveke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2004, 22:15   #58
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skippy

hebt gij al zeker moeten doen... zonder snel rijden
Oud 17 maart 2004, 22:23   #59
jef
Gouverneur

Standaard

Het is gewoon om het geld te doen, een kennis is beboet wanneer hij 38 reed op een plaats waar 30 is toegestaan. OK de zone 30 is aal een school, wanneer de kinderen daar in en van school komen MOET men zich daar aan houden, dan rijd ik zelfs trager, maar wanneer men 's avonds als alle kinderen in hun bed hoeven te liggen daar 40 of 50 rijdt vindt ik het niet nodig om daar te flitsen.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2004, 22:25   #60
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf

hebt gij al zeker moeten doen... zonder snel rijden
Het glijmiddel was op.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be