Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2008, 21:20   #41
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Op ethisch vlak staat LDD lijnrecht tegenover het VB.
De NVA is jaloers op de VB stemmen maar walgt van de top (die zichzelf door zijn extremisme constant buitenspel zet) en droomt van een heel ander soort Vlaanderen dat dat van het VB.
Dus toch niet voor morgen zou ik zeggen...
Ach voor één punt kunnen ze wel samen werken,niet samen gaan he!En erna vechten ze maar voort.O ja gelukkig dat ze radicaal zijn anders ging ik mijn lidkaart wel terug brengen.

Laatst gewijzigd door vlaanderen72 : 17 april 2008 om 21:22.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 21:25   #42
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sam_vde Bekijk bericht
Ik zie N-VA sowieso niet afhaken tenzij

...

Als we er even over doordenken...
Bij de laatste verkiezingen haalde N-VA ongeveer 3%. Maw de partij is "dood" want kiesdrempel niet gehaald, wat echt problematisch is:
- Als zij uit kartel stappen kunnen ze waarschijnlijk momenteel niet overleven met hun 3%. Het VB hebben ze zelf verketterd en LDD is van JMDD die uit N-VA is geschopt: de kartelmogelijkheden zijn momenteel door hemzelf de nek omgewrongen. Er is verder geen enkele reden voor BDW om aan te nemen dat hij tov LDD op dit moment kiezers naar zich toe zou kunnen trekken. N-VA kan niet zonder CD&V.
- Als zij in het kartel blijven en de regering komt er maar zonder de vette vis die ook CD&V mee onderschreven heeft gaan zij hun laatste 3% mogelijk verliezen aan LDD, en bestaan ze niet meer binnen hun eigen kartel, klaar om gedumpt te worden. N-VA kan ook niet verder met CD&V.

Ik denk dat BDW momenteel zwaar zit te pokeren en slecht slaapt...

...
Ik dacht dat de nva rond de 4.8 % schommelde in 2003 , zonder die kiesdrempel zouden er twee verkozenen zijn geweest.

Punt is dat toen veel mensen niet op nva stemden wegens een vrees voor een weggegooide stem. Zulke mensen zullen later toen de nva in kartel was net wel op de nva gestemd hebben omdat die vrees wegviel.

Daarom lijkt het me kort door de bocht om te stellen dat de nva voor slechts 3 van de 30 % meetelde in het Vlaams Kartel's laatste overwinning.

De vraag of de nva weer zoveel zou halen zonder cdv is terecht, doch stellen dat cdv slechts 3 % zou verliezen indien het Kartel uiteenspat lijkt me er erg over.

Ik denk dat de cdv veel meer te verliezen heeft bij zulke situatie, nva verliest niks, ze zitten niet in de regering dus kunnen geen postjes verliezen terwijl cdv lekker machtsgeil voor de regering zijn gegaan, dat kunnen ze in de toekomst verliezen zonder nva.

Ook is het niet ondenkbeeldig dat een aantal cdv'ers ( niet enkel stemmen maar ook militanten en zelfs sommige kaders ) zouden overlopen naar de nva moest het kartel opgeblazen worden.

Onderschat de wrevel die momenteel in de cdv zit ook niet.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 17 april 2008 om 21:28.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 21:26   #43
Another Jack
Banneling

Standaard

We zullen zien in 2009...
Btw kan er mij iemand laten zien waar staat dat LDD voor een onafhankelijk Vlaanderen pleit??
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 21:27   #44
jef
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Politiekers draaien met de wind mee.
Politiek-correcten toch.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 21:28   #45
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Btw kan er mij iemand laten zien waar staat dat LDD voor een onafhankelijk Vlaanderen pleit??
Inderdaad ,en eigelijk draait dedecker mee met de wind wat de onafhankelijkheid betreft ,het is te zien wie je spreekt van de partij .Maar als puntje bij paaltje komt ach laten we het beste ervan hopen.
Oud 17 april 2008, 21:31   #46
flamingant
Provinciaal Statenlid

flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in het LDD programma (op de site) staat "met belgië als het kan, zonder als het moet"
men moet het interpreteren als confederaal, tenzij de walen dwarsliggen

die punten zullen worden uitgediept op het partijcongres volgende week. Ik mag daar nog niets van vrijgeven (al heb ik de ontwerpresoluties wel op mn PC staan) nog een weekje geduld dus...

Laatst gewijzigd door flamingant : 17 april 2008 om 21:32.
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 21:32   #47
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Ze is toch wel interessant omdat het nu al de tweede peiling is (de eerste was die van LLB) die het resultaat van de DS/VRT peiling, waarbij het VB zwaar verloor en het Kartel won, tegenspreekt.

Blijkbaar zijn de Franstalige peilingen iets betrouwbaarder dan de Vlaamse.[/QUOTE]
U hoopt maar dat ze betrouwbaarder zijn, of beter: minder onbetrouwbaar. Maar geen enkele is betrouwbaar. Dat zou u nu toch moeten weten.

Laatst gewijzigd door system : 17 april 2008 om 21:32.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 21:38   #48
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
in het LDD programma (op de site) staat "met belgië als het kan, zonder als het moet"
men moet het interpreteren als confederaal, tenzij de walen dwarsliggen

die punten zullen worden uitgediept op het partijcongres volgende week. Ik mag daar nog niets van vrijgeven (al heb ik de ontwerpresoluties wel op mn PC staan) nog een weekje geduld dus...
Ik ben radicaal vlaams nationalist dus lijst dedecker kan mij niet bekoren.
Oud 17 april 2008, 21:43   #49
flamingant
Provinciaal Statenlid

flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Ik ben radicaal vlaams nationalist dus lijst dedecker kan mij niet bekoren.
kijk, ik zou zeggen, wacht nog een weekje, en je zal zien dat het standpunt van LDD niet echt ver van dat van de N-VA ligt

Ik mag spijtig genoeg niets vrijgeven, maar door de uitdieping van het LDD-standpunt wordt het wel duidelijk waar LDD voor staat. Samengevat komt het neer op een doorgedreven confederalisme, en als de franstaligen tegenwerken separatisme
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 21:45   #50
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
kijk, ik zou zeggen, wacht nog een weekje, en je zal zien dat het standpunt van LDD niet echt ver van dat van de N-VA ligt

Ik mag spijtig genoeg niets vrijgeven, maar door de uitdieping van het LDD-standpunt wordt het wel duidelijk waar LDD voor staat. Samengevat komt het neer op een doorgedreven confederalisme, en als de franstaligen tegenwerken separatisme
Nva ik ben vlaams belanger!
Oud 17 april 2008, 21:47   #51
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Inderdaad ,en eigelijk draait dedecker mee met de wind wat de onafhankelijkheid betreft ,het is te zien wie je spreekt van de partij .Maar als puntje bij paaltje komt ach laten we het beste ervan hopen.
LDD is helemaal niet voor Vlaamse onafhankelijkheid, hij is ook niet voor België , daar light hij niet zo wakker van.

Wat DeDecker interesseert is slechts één vraag :
hoe kan ik wraak nemen en de VLD kloten ?

Als hij vandaag de vlaamse trom roert is dat enkel omdat hij ervan uitgaat op die manier de VLD te kunnen raken. Hij kan lekker benadrukken dat hij vlaamser is als de VLD naar flaminganten toe , maar als het nodig zou zijn om de belgicistische toer op te gaan om de VLD te raken zou hij dat evengoed doen.

Vld pesten, de rest doet er voor DeDecker compleet niet toe. Dat is ergens wel eervol , hij heeft tenminste een klaar doel voor ogen, het maakt zijn groepje echter ook vrij onbetrouwbaar als het erop aankomt om bijv. Vlaamse eisen te verdedigen. Vandaag doet hij dat omdat het in zijn kraam past, maar zal dat morgen nog zo zijn ? Dat is compleet niet te voorspellen.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 21:50   #52
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Wel in onze gemeente wil lijst dedecker een afdeling uit de grond stampen ,lukken doet het niet,teken aan de wand?
Oud 18 april 2008, 05:44   #53
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoop vurig mee dat het VB zal blijven bestaan en zo'n 20 procent behoudt, dit is de beste garantie tegen het separatisme.
En indien het VB er niet was geweest, hadden de regimepartijen nu wel de Vlaamse kaart getrokken en snel even Vlaanderen onafhankelijk gemaakt, wellicht?

Even recapituleren, dezelfde partijen die indertijd:

- de faciliteiten grondwettelijk betonneerden
- de oprichting van het Brussels Gewest mee goedkeurden
- de financiële transfers richting zuiden institutionaliseerden

En dezelfde partijen die nu een federale kieskring en samenvallende verkiezingen voorstaan.

Waar was de Vlaamse reflex van die partijen toen het VB nog een partijtje met 2% van de stemmen was?

Citaat:
Spijtig voor het imago van Vlaanderen in het buitenland (tenminste als ge u buiten uw vertrouwde vendelzwaaiersmilieu begeeft)
Les excuses sont fait pour s'en servir. Ook zonder het VB had Franstalig Belgique er alles aan gedaan om Vlaanderen in het buitenland een slechte naam te geven. Geen van de taalwetten, omzendbrieven of Wooncodes waar de Franstaligen voor gaan klagen in Europa zijn door het VB ingevoerd. En was het VB er niet geweest, had men ook wel een andere stok gevonden om de hond te slaan. Dan had men het nu wellicht gehad over de Walenhaters en antisemieten van de N-VA, de partij wiens voorzitter indertijd met Jean-Marie Le Pen op de foto ging.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2008, 06:52   #54
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Het zullen de verkiezingen van de waarheid worden voor het VB
ofwel : heel goed
ofwel : een grote afgang

LDD zal hier vooral een grote rol in spelen
Dat denk ik nu eens niet. Volgens mij heeft het VB heeft een hondstrouw publiek, LDD haalt zijn stemmen bij ontevreden klanten van andere partijen voor wie de stap naar het VB te ver is.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2008, 08:33   #55
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
En indien het VB er niet was geweest, hadden de regimepartijen nu wel de Vlaamse kaart getrokken en snel even Vlaanderen onafhankelijk gemaakt, wellicht?
Even recapituleren, dezelfde partijen die indertijd:
- de faciliteiten grondwettelijk betonneerden
- de oprichting van het Brussels Gewest mee goedkeurden
- de financiële transfers richting zuiden institutionaliseerden
En dezelfde partijen die nu een federale kieskring en samenvallende verkiezingen voorstaan.
Waar was de Vlaamse reflex van die partijen toen het VB nog een partijtje met 2% van de stemmen was?
Les excuses sont fait pour s'en servir. Ook zonder het VB had Franstalig Belgique er alles aan gedaan om Vlaanderen in het buitenland een slechte naam te geven. Geen van de taalwetten, omzendbrieven of Wooncodes waar de Franstaligen voor gaan klagen in Europa zijn door het VB ingevoerd. En was het VB er niet geweest, had men ook wel een andere stok gevonden om de hond te slaan. Dan had men het nu wellicht gehad over de Walenhaters en antisemieten van de N-VA, de partij wiens voorzitter indertijd met Jean-Marie Le Pen op de foto ging.
Bal erop!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be