Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2008, 16:22   #41
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Tjiens, rechts bestaat wel, dan moet er toch wel een tegenhanger zijn, of is de rest neutraal.
Waarom bij de debatclub dan een links en rechts forum?
En dat links bestaat kun je best merken aan onze hedendaagse samenleving.
In deze context staat "linkse kerk" voor dogmatisch links, met als voornaamste dogma dat alles waar "rechts" tegen is, zaken zijn waar "links" voor is.

Uit een paar vorige postings meen ik dat een soort van "rechts" het idee wil verkondigen dat creationisme "slecht" is als het van moslims uitgaat maar een amusante aberratie is als het van "rechtse christenen" uitgaat.

The Flying spaghetti Monster is een schepping van de "linkse kerk" in de Verenigde Staten, waar ik volledig achter sta. Ik ben echter eerder van de strekking dat deze vliegende Spaghetti onlangs door de gouden Bhoedda (zittende) opgegeten is, waarna diezelfdse Bhoedda een slaapje ging doen
(liggende Bhoedda) - laat ons stilletjes zijn om diene mens niet wakker te maken.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 16:24   #42
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Hieronder een lezersbrief van een vertegenwoordigster van de LINKSE KERK Esperanza. Je kan haar dagelijks lezen op de website van de linkse krant De Morgen.

Als we dergelijke gekken van de linkse kerk laten doen, is het compleet over and out met Europa voor het eind van deze eeuw.
Als het onderwijs een afspeigeling van de maatschappij moet zijn, fuck!, waar gaan we dan naartoe? Misschien meteen een vak 'tooghangen' invoeren?
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 16:28   #43
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
BRUSSEL - Toekomstige onderwijzers in België zijn terughoudend als het gaat om het doceren van de evolutietheorie van Darwin. Ze verkiezen, uit religieuze overwegingen, door te geven dat de oorsprong van het universum en van de mensheid door een hogere macht geleid zijn. Dat schrijft Le Soir maandag.
Die onderwijzers hebben niets te kiezen. Er bestaan nog altijd zoiets als eindtermen. Als die onderwijzers daaraan hardnekkig twijfelen dan moeten ze aan de deur worden gezet, ook al is het overschot aan leerkrachten in biologie niet bepaald bijster groot.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 16:37   #44
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Nice, klare taal:

"Wie meeheult met de oerconservatiefste aller religies, mag zich niet progressief noemen."
(Online)
Oud 14 april 2008, 18:35   #45
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
In deze context staat "linkse kerk" voor dogmatisch links, met als voornaamste dogma dat alles waar "rechts" tegen is, zaken zijn waar "links" voor is.
Ik denk dat linkse dogma's meer bestreden zouden moeten worden in vergelijking met rechtse dogma's.
De huidige linkse generatie is ook veel onverdraagzamer en intoleranter.

Citaat:
Uit een paar vorige postings meen ik dat een soort van "rechts" het idee wil verkondigen dat creationisme "slecht" is als het van moslims uitgaat maar een amusante aberratie is als het van "rechtse christenen" uitgaat.
Daar ga toch ik niet van uit.
Mij gaat het voornamelijk om de benadering vanuit linkse hoek.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 18:43   #46
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Ik heb godsdienstlessen altijd al tijdverlies gevonden.
Biologie daarentegen....

De Kerk moet zijn zijn pootjes van de rede afblijven.
De Verlichting is een feit.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 19:09   #47
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Leerkrachten die Darwin afwijzen mogen mij eens komen vertellen of Adam al dan niet een navel had.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 20:04   #48
Winterhamer
Banneling

Standaard

Vind je het gek dat de meeste linksen ergens super blank wonen
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 20:41   #49
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Weer een draad die me doet denken, ben ik nu de enige normale nog?

Het is ver gekomen, en de leugens worden alleen maar groter. Dat er zelfs maar overwogen wordt om religieuze zotten les te laten geven vind ik persoonlijk al te vergaand.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 22:16   #50
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Hieronder een lezersbrief van een vertegenwoordigster van de LINKSE KERK Esperanza. Je kan haar dagelijks lezen op de website van de linkse krant De Morgen.

Als we dergelijke gekken van de linkse kerk laten doen, is het compleet over and out met Europa voor het eind van deze eeuw.
proficiat, één lezerbrief!
ben net gaan kijken op de site van DM: 109 reacties waaronder degene die jij geeft, verschillende van ene salahedinne ofzo die de evolutieleer verwerpt en wat gemompel van edith Legrand. Dat zijn 3! personen
ALLE andere reacties zijn geheel gekant tégen het onderwijzen van iets anders dan evolutieleer in de biologieles.
tot zover uw "linkse kerk"
Mbeya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 23:32   #51
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
ben net gaan kijken op de site van DM: 109 reacties waaronder degene die jij geeft, verschillende van ene salahedinne ofzo die de evolutieleer verwerpt en wat gemompel van edith Legrand. Dat zijn 3! personen
ALLE andere reacties zijn geheel gekant tégen het onderwijzen van iets anders dan evolutieleer in de biologieles.
Maar ze bevestigen wel precies wat ik zei : de linkse kerk en niet de rechtse die de allahtone aanhanger van het creationisme bijspringt (met idiotieën).
Waar zitten trouwens de évolués onder de "gematigde" moslims om die 106 bij te treden?
Bang voor allah's toorn of beter : angst voor het verlies hun 72 hoers te mislopen?

Laatst gewijzigd door Online : 14 april 2008 om 23:32.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 23:48   #52
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bang voor allah's toorn of beter : angst voor het verlies hun 72 hoers te mislopen?

Dat moet daar nogal een hoerenboel zijn.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 00:02   #53
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

ja dan ga ik even nadenken ..

hahahahhhhhh wat een onzin !!!

Laatst gewijzigd door Averroes : 15 april 2008 om 00:11.
Averroes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 00:23   #54
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Averroes Bekijk bericht
ja dan ga ik even nadenken ..

hahahahhhhhh wat een onzin !!!
X aantal zelfontploffers maal 72 hoeren is meer dan dan één grote hoerenboel hoor.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 00:27   #55
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
X aantal zelfontploffers maal 72 hoeren is meer dan dan één grote hoerenboel hoor.
nee nee niks zelfontploffen hoor
als je 100 hoeren wilt .. gewoon geld en doe u tv aan en je krijgt telefoon nummers en bel maar .. nie alleen 100 maar zelfs 10.000 als je genoeg geld hebt ..
µ
maar dagelijks 10.000 ?? da ga niet .. allez per maand dan wuahahahah

Laatst gewijzigd door Averroes : 15 april 2008 om 00:27.
Averroes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 00:28   #56
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
En het identificeren van de sterkste bron van creationistisch denken in het onderwijs is alweer niet gewenst zeker? Ook niet om het beleid toe te laten adekwater te reageren?
Het identificeren en onschadelijk maken van deze "sterkste bron" is natuurlijk dom -racistisch volgens Esperanza. Zulks vragen is "cafépraat", en onze hoogstaande poco-übermensch onwaardig...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 09:58   #57
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
Ik moet ook toegeven dat de lezersbrieven al bij al nog meevielen. Ik zit halverwege en tot nu toe maar een handvol debiele commentatoren tegengekomen
Oud 15 april 2008, 10:03   #58
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vertegenwoordigster dan nog! Tiens, ik kan mij nochtans niet herinneren haar een volmacht te hebben gegeven om te spreken in mijn naam. Tot zover jouw linkse kerk.

Citaat:

Even off-topic.

Wat betreft die partijen die je opsomde, ik vraag me af hoe ver je aan de rechterzijde van het politieke spectrum dient te bevinden om die als "links" te beschouwen. Centrumpartijen ja, die hier en daar een uiterst lichte correctie aanbrengen teneinde hun voortdurende afbraakpolitiek een sociaal tintje te geven. Er is maar bitter weinig van hun "linksheid" te bespeuren.

Denk je nu werkelijk dat ik pakweg Van de Lanotte of Anciaux als links beschouw? Denk je nu werkelijk dat mijn linkse vriendenkring dat doet?

Dat men uit plat electoraal gewin toegevingen doet, daar kan inderdaad over gediscussieerd worden.

Hoe dan ook, de verdedigers van het creationisme in het onderwijs die ik heb aangehaald zijn niet eens lid van de door jou opgesomde partijen.

Het zijn katholieke en protestante politici... Een nuance die jou is ontgaan?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 15 april 2008 om 10:15.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 10:12   #59
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Het identificeren en onschadelijk maken van deze "sterkste bron" is natuurlijk dom -racistisch volgens Esperanza. Zulks vragen is "cafépraat", en onze hoogstaande poco-übermensch onwaardig...
Leer lezen.

1° - Ik heb nergens beweerd dat men al dan niet verdoken pogingen om creationisme te onderwijzen dient goed te praten onder het mom van een doorgeschoten cultuurrelativisme.

2° - Ik heb zo'n vermoeden dat mijn definitie van "onschadelijk maken" behoorlijk verschilt van jouw definitie.

3° - "Uit Europa verdrijven" is inderdaad domme en racistische cafépraat.
Oud 15 april 2008, 10:14   #60
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vertegenwoordigster dan nog! Tiens, ik kan mij nochtans niet herinneren haar een volmacht te hebben gegeven om te spreken in mijn naam. Tot zover jouw linkse kerk.
Hoe zit het nu Esperanza? Eerst beweer je dat er géén linkse kerk IS, dan beweer je dat jij er het hoofd van bent.....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be