Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2008, 22:22   #41
Babylonia
Parlementslid

Standaard Wie financiert verlieslatende metro?

ik zou graag weten wie er op die terroristen lijsten staan in de VS
Ik merk ,konstant dat als ik spam binnen krijg dat de naam vaak een woord is dat recent door mij in een mail gebruikt is
de naam van een persoon vooral
heel creepy
iedere keer opnieuw.

De metro is de Boss in Belgie en NL voor opinie.
ben ik het mee eens Is keigevaarlijk.
Heb al verschillende keren uitgezocht wat reklame opbrengt voor die krant
hij werkt met verlies volgens mij.
http://www.metrotime.be/documenten/f...o_thema_nl.pdf
onbegrijpelijk
ze maken 800 000 exemplaren elke dag.
Als wij er iets in willen zetten kost dat 17 000 euro per blad;
(zo een blad word onderverdeelt. in kleine advertenties natuurlijk.)
Als je dan op de 24 paginas de met advertenties opgevulde plaats opteld kom je op 7 a 8 paginas. het is minder zelfs .....onbegrijpelijk.
Dat betekent een budget van ong 120 000 euro om dagelijks een krant in 800 000 ex plus personeel te maken.
Dat lijkt me te weinig.
Zo een krant 18 - 24 pag. kost volgens doorgewinterde redacteuren 3 euro om ze te maken. per stuk
2.400 000 euro per krant.per dag dus kostprijs
ook al is het maar 1 euro kostprijs pst 800 000 euro waar halen ze dat?
Die advertenties ook al lijken ze duur
Die brengen het niet op. 150 000 euro?
Ze zijn van de Concentra groep
dat is DE grootse van Belgie.
Wie zijn de eigenaren? kon ik niet vinden.
Kijk bij regulateur van de media voor meer info.

Laatst gewijzigd door Babylonia : 16 april 2008 om 22:30.
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 22:52   #42
dirk001
Parlementslid

Standaard

Ik vraag me af waarom niemand hier iets over echelon zegt ...... dit systeem wordt al ongeveer 30 tot 40 jaar gebruikt en hiermee kunnen ze alle contact via pc, telefoon , fax en dergelijke bekijken en onderscheppen.

Tegenwoordig kunnen ze met satellieten zelfs meelezen als je buiten op een terrasje bijv de krant leest.

Ze zijn al zover vandaag dat ze zelfs van op afstand draadloos kunnen meeluisteren (zelfs door muren heen ). En met de RFID chip blijken er zelfs nog meer mogelijkheden te zijn.

Dit richten van satellieten op burgers , tja ze doen het wellicht al heel erg lang en vertellen het gewoon niet. Wie kan dat immers controleren wat ze met een satelliet doen ?

En ter info waarom stelt niemand zich vragen bij de installatie van al die camera's op straat ?? Dat is ook om ons te bespioneren hoor. Dat heeft niks te maken met "veiligheid" alhoewel dat voor hen een leuk excuus is. Het ergste van allemaal is dan nog dat vele mensen tegenwoordig roepen om dit soort dingen te installeren ....... .

Het is zelfs nog erger met name via internet of op de pc als je een symantec, zoneallarm of mcafee firewall hebt dan kijkt de NSA doodleuk mee. Terwijl jij denkt dat je veilig bent kijken zij rustig mee en kunnen ze alles zien wat je doet. Het gaat zelfs zo ver dat ze in vele gevallen eigenaar zijn via derden van encryptiesoftware zodat als je denkt dat je veilig surft en dat je encryptie gebruikt ze ook dit gewoon kunnen lezen. Ik zou aan niemand aanraden om commerciele encryptie te gebruiken als je iets wil beveiligen. je kan beter zelf iets verzinnen of je moet je heel erg goed informeren dat je zeker weet dat wat je gebruikt niet meewerkt met de NSA. Bijv een paar jaar geleden was er een probleem tussen Microsoft en de amerikaanse overheid omdat MS zijn codes niet wou geven, maar uiteindelijk hebben ze ze toch moeten geven aan de NSA en andere geheime diensten!!

Maar de 128 bit encryptie bijv is totaal waardeloos tegen de overheid. Het enige wat nog enig effect heeft is 2000 bit of meer encryptie omdat dat een tijdje duurt om te ontcijferen, maar al de rest wordt makkelijk gekraakt.
En voor wie denkt aan overstappen naar linux,let op want de NSA heeft ook een linux versie op de markt gebracht ..... kwestie van ook daar mee te kunnen kijken natuurlijk

Laatst gewijzigd door dirk001 : 16 april 2008 om 23:00.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 23:09   #43
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
ik zou graag weten wie er op die terroristen lijsten staan in de VS
Ik merk ,konstant dat als ik spam binnen krijg dat de naam vaak een woord is dat recent door mij in een mail gebruikt is
de naam van een persoon vooral
heel creepy
iedere keer opnieuw.

.

Het laatste dat ik ervan heb gehoord staan er ongeveer 1 miljoen mensen op die lijst ....... nodeloos om te zeggen zeker dat dat nooit allemaal terroristen kunnen zijn ... . Toch niet volgens onze betekenis van het woord, maar volgens die van de patriot act en ook die van ons lissabon verdrag is zowat iedereen die er een andere mening op nahoudt dan diegene die de regering goedkeurt een terrorist en dan kom je al snel aan 1 miljoen volgens mij.

Ivm die spam en zo ...... dat kan komen door spyware of cookies ofwel heb je je email adres eens ergens op een forum gezet of zoiets en is het ontdekt door spambots.

Ik weet niet of je veiligheidssoftware hebt , maar download anders eens hijackthis, adaware 2007, spybot S&D en avg free en kijk eens of je wat vindt. Vertrouw je de programma's niet kan je ze achteraf altijd deleten(geen registratie vereist nl en ze zijn gratis voor persoonlijk gebruik). Of maak gebruik van 1 van de online scans en zie of er wat wordt gevonden op je pc. Geen garantie dat er niemand meekijkt lol, maar spyware is wel vervelend en verwijder je best.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 01:52   #44
straddle
Europees Commissaris

Standaard

In het VK hier (weet niet of dit in belgie ook gebruikelijk is), wordt het DNA van elkeen die - zelfs ter goeder trouw of per vergissing - met een gerechtelijk of banaal politie onderzoek (winkeldiefstal etc) te maken heeft gehad opgeslagen. Dat zit voor eeuwig en altijd in de databank. En tot wat voor idiote toestanden - en onnodige stigmatisering dit kan leiden!!!:

Overlaatst kwam hier in het nieuws dat iemand totaal onschuldig bij een routineonderzoek op straat opgepakt werd, voor 24 uur opgesloten, als crimineel werd behandeld door de politie, maar nadien met excuses moest vrijgelaten worden. Wat was er gebeurd? Een oud dametje had in haar verbeelding een gewapende man zien rondlopen met een vermeend geweer onder zijn regenjas en de politie gebeld. De politie kwam ter plaatse, arresteerde de man die door de dame werd aangewezen op straat. Hij had geen wapen en wist totaal niet wat er gaande was. Bleek nu dat die gast ooit gepakt was vanwege het stelen van een prul in een warenhuis en zijn DNA zat in de databank nav dat incident. Dat was voor de politie reden genoeg om die kerel te arresteren, ook al had hij geen wapen en had niets met het dametje of wat dan ook te maken...

Tot wat voor toestanden kan dit allemaal leiden???? Bij de moord van een studentin op haar kot werden meer dan 120 verschillende DNA sporen op haar lichaam en op haar kot teruggevonden, dus 119 DNA sporen van onschuldige personen die ooit dat kot bezocht hadden. Dat DNA zit voor altijd in het systeem. Stel dat jij ooit als onschuldige student daar op kot zat voor de feiten, welnu, uw DNA zit vanaf dat incident wel in de databank.... en beschouw dan het voorbeeld van hierboven en u begrijpt wat ik wil zeggen...

O.a. dat bedoel ik nu met wat ik in mijn hogere post schreef. Illwill zegt in zijn typische stijl zoiets als, als "ge niets misdaan hebt, hebt ge niks te vrezen", maar dat is het punt niet. Het gaat erom in wat voor "shit", stigmatisering ge terecht kunt komen, ook al ben je totaal onschuldig, en toch staat het in uw dossier dat uw DNA teruggevonden werd op een crime scene etc.......

En ge moet zelfs zo ver niet gaan. Ik had het hoger over uw krediet dossier. Welnu, als ge altijd alles op tijd betaald hebt moet ge niets vrezen zegt Illwill. Uiteraard, maar in realiteit worden er wel bv fouten gemaakt in het proces door anderen, en toch staat in uw dossier dat ge een wanbetaler zijt etc...

Laatst gewijzigd door straddle : 17 april 2008 om 01:56.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 07:48   #45
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Ik vraag me af waarom niemand hier iets over echelon zegt ...... dit systeem wordt al ongeveer 30 tot 40 jaar gebruikt en hiermee kunnen ze alle contact via pc, telefoon , fax en dergelijke bekijken en onderscheppen.

Tegenwoordig kunnen ze met satellieten zelfs meelezen als je buiten op een terrasje bijv de krant leest.

Ze zijn al zover vandaag dat ze zelfs van op afstand draadloos kunnen meeluisteren (zelfs door muren heen ). En met de RFID chip blijken er zelfs nog meer mogelijkheden te zijn.

Dit richten van satellieten op burgers , tja ze doen het wellicht al heel erg lang en vertellen het gewoon niet. Wie kan dat immers controleren wat ze met een satelliet doen ?

En ter info waarom stelt niemand zich vragen bij de installatie van al die camera's op straat ?? Dat is ook om ons te bespioneren hoor. Dat heeft niks te maken met "veiligheid" alhoewel dat voor hen een leuk excuus is. Het ergste van allemaal is dan nog dat vele mensen tegenwoordig roepen om dit soort dingen te installeren ....... .

Het is zelfs nog erger met name via internet of op de pc als je een symantec, zoneallarm of mcafee firewall hebt dan kijkt de NSA doodleuk mee. Terwijl jij denkt dat je veilig bent kijken zij rustig mee en kunnen ze alles zien wat je doet. Het gaat zelfs zo ver dat ze in vele gevallen eigenaar zijn via derden van encryptiesoftware zodat als je denkt dat je veilig surft en dat je encryptie gebruikt ze ook dit gewoon kunnen lezen. Ik zou aan niemand aanraden om commerciele encryptie te gebruiken als je iets wil beveiligen. je kan beter zelf iets verzinnen of je moet je heel erg goed informeren dat je zeker weet dat wat je gebruikt niet meewerkt met de NSA. Bijv een paar jaar geleden was er een probleem tussen Microsoft en de amerikaanse overheid omdat MS zijn codes niet wou geven, maar uiteindelijk hebben ze ze toch moeten geven aan de NSA en andere geheime diensten!!

Maar de 128 bit encryptie bijv is totaal waardeloos tegen de overheid. Het enige wat nog enig effect heeft is 2000 bit of meer encryptie omdat dat een tijdje duurt om te ontcijferen, maar al de rest wordt makkelijk gekraakt.
En voor wie denkt aan overstappen naar linux,let op want de NSA heeft ook een linux versie op de markt gebracht ..... kwestie van ook daar mee te kunnen kijken natuurlijk
Ik heb op de NWO er wat over gezet, er is onlangs een film uit,verkrijgbaar bij de videotheek, doe over echelon handelt, maar zelfs als je weet wat ze uitspoken, schrik je je nog dood als je die film ziet.

Pin d"Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 17 april 2008 om 08:15.
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 09:11   #46
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Ziehier een leek aan het woord die zich absoluut belachelijk maakt.
Vandaag de dag wordt 128-bits AES encryptie als 'veilig' ervaren voor standaard toepassingen.
Een cracker dient dan immers 309,485,009,821,345,068,724,781,056 combinaties te proberen via een brute force techniek, hetgeen zelfs een hedendaagse supercomputer toch algauw enkele dagen tot weken kost.

Voor echt veilige content wordt 256-bits AES encryptie toegepast, je mag gerust zijn dat zelfs de NSA dat niet kan kraken, althans niet voor de komende jaren.

Immers, als je ALLE pc's ter wereld deze kraak simultaan zou laten uitvoeren, zou het nog een paar jaar duren voor je succesvol zou zijn.

Kortom, je weet niet wat je zegt.

Citaat:
This marks the first time that the public has had access to a cipher approved by NSA for encryption of TOP SECRET information. Many public products use 128-bit secret keys by default; it is possible that NSA suspects a fundamental weakness in keys this short, or they may simply prefer a safety margin for top secret documents (which may require security decades into the future).
Citaat:
"In most cases, there's a greater probability that the sun will burn out before all the computers in the world could factor in all of the information needed to brute force a 256-bit key," said Jon Hansen, vice president of marketing for AccessData Corp, the Lindon, Utah, company that built the software that powers DNA.

Laatst gewijzigd door parcifal : 17 april 2008 om 09:12.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 09:30   #47
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Gelukkig worden de burgers in de toekomstige grootmachten niet bespioneerd...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 09:57   #48
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ziehier een leek aan het woord die zich absoluut belachelijk maakt.
Geeft dat nou een lekker gevoel?

Pin d"Ar
Oud 17 april 2008, 10:23   #49
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaag de dag wordt 128-bits AES encryptie als 'veilig' ervaren voor standaard toepassingen.
Een cracker dient dan immers 309,485,009,821,345,068,724,781,056 combinaties te proberen via een brute force techniek, hetgeen zelfs een hedendaagse supercomputer toch algauw enkele dagen tot weken kost.

Voor echt veilige content wordt 256-bits AES encryptie toegepast, je mag gerust zijn dat zelfs de NSA dat niet kan kraken, althans niet voor de komende jaren.
Kzit ook in de IT & ik kan Parcival zijn statement beamen!
De prof. die de 128-bit encryptie (PGP) 'openbaar' heeft gemaakt, is trouwens jaren lastiggevallen door de overheid.

Als jullie echt denken dat het technisch mogelijk is om ALLE telecommunicatie ter wereld tegelijkertijd te monitoren --> 3 woorden:

Laatst gewijzigd door Sodomis : 17 april 2008 om 10:24.
Sodomis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 10:29   #50
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht

Als jullie echt denken dat het technisch mogelijk is om ALLE telecommunicatie ter wereld tegelijkertijd te monitoren --> 3 woorden:

Ok, met de huidige technologie zou dat zo kunnen zijn, maar als men achter de schermen technologtie heeft die veel verder is?

vroeger beweerde men ook dit:

Citaat:
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 19,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and perhaps only weigh 1.5 tons.
- Popular Mechanics, March 1949.
Citaat:
There is no need for any individual to have a computer in their home.
- Ken Olson, 1977, President, Digital Equipment Corp.
Citaat:
But what ... is it good for?
- Engineer at the Advanced Computing Systems Division of IBM, 1968, commenting on the microchip.
geeft toch te denken

Pin d"Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 17 april 2008 om 10:32.
Oud 17 april 2008, 10:40   #51
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ok, met de huidige technologie zou dat zo kunnen zijn, maar als men achter de schermen technologtie heeft die veel verder is?
Dat kan natuurlijk, maar dan moet men ook een hele infrastructuur daarrond opbouwen die dat mogelijk maakt.

Dan zit je weer in het verhaaltje van de tientallen duizenden 'medeplichtigen' waarvan niemand ooit zijn mond opendoet.

Het is gewoon veel waarschijnlijker dat er eilanden bestaan, die men nog niet ontdekt heeft met 'alien technologie' die dat mogelijk maakt.
Wat denk je? 'onontdekte eilanden' als oplossing voor een massa conspiracy theoriën en mysteries. (Atlantis, Ufo's, reptilians, alien technologie etc. )
Dat moet je toch aanspreken?
Oud 17 april 2008, 11:06   #52
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kan natuurlijk, maar dan moet men ook een hele infrastructuur daarrond opbouwen die dat mogelijk maakt.

Dan zit je weer in het verhaaltje van de tientallen duizenden 'medeplichtigen' waarvan niemand ooit zijn mond opendoet.

Het is gewoon veel waarschijnlijker dat er eilanden bestaan, die men nog niet ontdekt heeft met 'alien technologie' die dat mogelijk maakt.
Wat denk je? 'onontdekte eilanden' als oplossing voor een massa conspiracy theoriën en mysteries. (Atlantis, Ufo's, reptilians, alien technologie etc. )
Dat moet je toch aanspreken?

Ach jochie toch, je uitgangspunt is dat je weet hoe het zit, maar weet je hoe het zit? infrastructuur opbouwen? Mischien wel, mischien niet, ik weet het niet en jij weet het niet, zie de citaten hierboven.

Pin d"Ar
Oud 17 april 2008, 11:09   #53
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach jochie toch, je uitgangspunt is dat je weet hoe het zit, maar weet je hoe het zit? infrastructuur opbouwen? Mischien wel, mischien niet, ik weet het niet en jij weet het niet, zie de citaten hierboven.
Pin d"Ar
Uit de context gerukte en geselecteerde citaten?
Daar ben jij inderdaad goed in, maar wat bewijzen die?

Nougabollen, zoals gewoonlijk.
Oud 17 april 2008, 11:33   #54
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
aiaiai, jij bent ervan overtuigd dat de keuzes die je maakt vrij zijn. Arme Illwill, ik voel met u mee nu.

Btw professor, hoe kom je erbij dat ik geen enkel voorbeeld kan geven? Heb je hier een bron voor?
Nogmaals, geef me dan een praktisch vb van een keuze die ik niet vrij gemaakt heb?
ik moet er wel verdoeme lang op wachten.

Laatst gewijzigd door illwill : 17 april 2008 om 11:34.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 11:35   #55
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Nogmaals, geef me dan een praktisch vb van een keuze die ik niet vrij gemaakt heb?
ik moet er wel verdoeme lang op wachten.
Uiteraard, we hebben ze je gegeven en je herkent ze niet!
Zo werkt het dus.

Pin d"Ar
Oud 17 april 2008, 11:35   #56
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Jij hebt toch echt geen reet verstand he man. hahahahahaha sukkelaar toch. Wat een kanjer van een flater. Ik spreek over Engeland vriendje. Lees toch eens wat er staat. Ken je iemand in England? vraag het dan eens aan hun. Kan jij wel uberhaupt lezen?????

Ga de link die ik gegeven heb eens na. Doe dat eens. Er zijn hier tientallen agencies die niets anders doen dan het grondig natrekken van CV's. Vooral als je in gevoelige posities terechtkomt. Wij doen dat in de financiele wereld d'office: volledig natrekken van gans iemand zijn positie. De "compliance department" en functie zijn van het grootste belang.

En wat betreft uw krediet status, dat is hier dood normaal en standaard, en niet enkel voor het verkrijgen van leningen. Ook daar heb ik de linken van doorgestuurd.

In mijn geval is ALLES geweten wat betreft mijn bankrekeningen, al mijn activa, al mijn functies in eender welk bedrijf dat ik gewerkt heb. Ik ben volledig "gevet".
Mijn reactie blijft hetzelfde voor iemand die in Engeland woont...verandert er niets aan.

Is een cv natrekken een crimineel feit, beperk je daarmee de vrijheid van iemand?
Wie heeft die cv gemaakt? Zij zelf? Die heb jij dan toch gemaakt en als jij erin hebt gelogen was dat ook jou keuze en hebben zij het recht om jou te wijgeren hiervoor. Dat is pas vrijheid.

Laatst gewijzigd door illwill : 17 april 2008 om 11:37.
Oud 17 april 2008, 11:36   #57
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Uit de context gerukte en geselecteerde citaten?
Daar ben jij inderdaad goed in, maar wat bewijzen die?

Nougabollen, zoals gewoonlijk.

aha, dus jij denkt zeker te weten dat wat er staat niet klopt!

Interesant, als het niet achter jou ideen staat voldoet het dus niet?

ik vind je eerlijk gezegd met de dag zwakker staan.

Pin d"Ar
Oud 17 april 2008, 11:38   #58
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Ik zie geen probleem om deze spionage degelijk uit te voeren. Er hangt genoeg ijzer boven ons hoofd dat het zou kunnen uitvoeren.

Bron ( ESA )

-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 11:42   #59
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard, we hebben ze je gegeven en je herkent ze niet!
Zo werkt het dus.

Pin d"Ar

Nee zo werkt het niet, je hebt wat onzin gegeven en dingen die dus wel totaal jou eigen keuze zijn...ik heb ook elk van die punten beantwoord, je hebt geen enkel argument om dat tegen te spreken of waarom je daar geen eigen vrije keuze voor hebt.

Jij kiest je eigen religie niet of wat?

Laatst gewijzigd door illwill : 17 april 2008 om 11:42.
Oud 17 april 2008, 11:43   #60
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht

Nee zo werkt het niet, je hebt wat onzin gegeven en dingen die dus wel totaal jou eigen keuze zijn...ik heb ook elk van die punten beantwoord, je hebt geen enkel argument om dat tegen te spreken of waarom je daar geen eigen vrije keuze voor hebt.

Jij kiest je eigen religie niet of wat?
je geeft er alleen maar blijk van dat je geen idee hebt hoe de gevangenis werkt en ik stop e rnu met jou mee.

Je kan..

Pin d"Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 17 april 2008 om 11:44.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be