![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in Zele zijn er vrij veel mensen van Turkse afkomst, die wonen meestal effectief in pakweg dezelfde straten, gaan naar dezelfde cafés en gaan samen naar de moskee. getto's zeg je? kan, kan. maar, in het verenigsleven, en bij mij concreet de basket, zijn er wel degelijk ook jonge mensen, jongens en meisjes dus, die basket spelen. samen, jawel samen, met "autochtonen". meer zelf, buiten de basket komen die ook samen. neen, niet om samen naar de kerk of moskee te gaan, dat moet ik toegeven. maar interactie is er wel degelijk. ik ga er van uit dat dit bij andere sporten, zeker voetbal, ook zo is. oja, elk jaar is er zo'n optocht van ik weet niet wat (woon er nu ook nog niet zo lang) en weet je wat? daar komt iedereen naar toe, autochtoon zowel als allochtoon. multicultuur op laag niveau, moet ik toegeven, maar vind jij dit echt zo slecht???
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, dat is dus een goede zaak.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voor de rest spreken zij onder elkaar Turks, wij onder elkaar Vlaams, tegen elkaar Vlaams, taal is toch een belangrijk onderdeel van cultuur, niet? ma goed, als je echt dit echt niet multicultuur wilt noemen, mij best hoor, what's in a name??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat kan mij het schelen wat zij onder elkaar spreken? vanaf het moment dat ik er mee kan communiceren, is het voor mij goed. op termijn kan het natuurlijk dat er meer en meer van die mensen het Nederlands gaan gebruiken, ook onder elkaar, maar dat hoeft toch niet? en taal is niet het enigste hé, wat doe je met godsdienst? wat doe je met het eten? wat doe je met klederdracht? allemaal assimileren? hoe zie jij juist cultuur trouwens?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |