Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2008, 20:35   #41
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik heb onder andere problemen met knieen, elleboog, hart en bloeddruk. Daar komt weinig komedie bij kijken.

U ziet, ik ongezond, u een zeveraar.
Een goede gezondheid toegewenst vriend!

Waarom ik 'zeveraar' ?? omdat ik een andere mening heb ofzo? andere wereldbeeld?
Averroes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 20:41   #42
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Pff, modetrend meer ni, al die aandacht die we deraan geven stimuleert het enkel. Ik vind dat we het moeten negeren.
Oud 16 april 2008, 20:42   #43
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Averroes Bekijk bericht
Leer ze dan niet in vuile ***** water te zwemmen!
O, het liefst in schoon water hoor, maar ze moeten ook weten dat er smerig water bestaat.

Zo voed je weerbare burgers op die zich niet zo makkelijk laten bedotten door religieuze of politieke leiders.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 20:44   #44
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Ook al leidt het naar dingen die men niet wilt ??!! zoals overspel en familieconflicten?
Ja.
Als mijn vrouw overspelig is is ze of mijn liefde niet waard, of ik ben een slechte echtgenoot. In beide gevallen was er al geen echt huwelijk.
Oud 16 april 2008, 21:06   #45
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Mijn vrijheid stopt enkel voor een rood licht, en dan alleen als ze goed gezind is.

Meer nuttig kunnen we weeral niet zeggen hierover.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 21:12   #46
the_special_one
Provinciaal Statenlid

the_special_one's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja , dat ben ik aan het lezen hoor ..
Een van die principes een "andersdenkend" idioot noemen.
Nee, ik noem eenieder die principes die ik niet eens geloof te verkondigen als de mijne (of die van mijn ideologie) zonder er feitelijk iets van te weten een idioot.
Oud 16 april 2008, 21:44   #47
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ja.
Als mijn vrouw overspelig is is ze of mijn liefde niet waard, of ik ben een slechte echtgenoot. In beide gevallen was er al geen echt huwelijk.
Je antwoord mijn vraag niet !!
Oud 16 april 2008, 21:46   #48
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_special_one Bekijk bericht
Nee, ik noem eenieder die principes die ik niet eens geloof te verkondigen als de mijne (of die van mijn ideologie) zonder er feitelijk iets van te weten een idioot.
Je gaat in alle topics mij lastig vallen ??!! Are you ok ??!!

Heb je iets tegen mij ofzo?

Heb het over onderwerp of anders vertrek maar naar andere topics en onderwerpen.
Oud 16 april 2008, 21:47   #49
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Mijn vrijheid stopt enkel voor een rood licht, en dan alleen als ze goed gezind is.

Meer nuttig kunnen we weeral niet zeggen hierover.
Bedankt voor u reactie.

Oud 16 april 2008, 21:54   #50
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Je antwoord mijn vraag niet !!

Echt wel, alleen begrijp je het niet.

Mijn verleidingen zijn aan mij om op in te gaan of te weerstaan. Dat is mijn verantwoordelijkheid.
De verleidingen waar een ander, mijn vrouw bijvoorbeeld, aan blootstaat zijn aan haar om te weerstaan of op in te gaan.

Meer is het niet. Het gaat om vertrouwen.
Oud 16 april 2008, 21:55   #51
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

Echt wel, alleen begrijp je het niet.

Mijn verleidingen zijn aan mij om op in te gaan of te weerstaan. Dat is mijn verantwoordelijkheid.
De verleidingen waar een ander, mijn vrouw bijvoorbeeld, aan blootstaat zijn aan haar om te weerstaan of op in te gaan.

Meer is het niet. Het gaat om vertrouwen.
Dat kun je over alles zeggen: laat maar een drugsdealer zijn drugs promoten want het is aan mij om op in te gaan of te weerstaan !!!

Laatst gewijzigd door Averroes : 16 april 2008 om 21:56.
Oud 16 april 2008, 21:58   #52
sam_vde
Vreemdeling

Standaard

Wat volgt is mijn mening...

Citaat:
Ja, ok akkoord maar wat zijn de grenzen? wie bepaalt deze grenzen? zijn ze dan juist bepaald ??! waarom wel of waarom niet?
De eerste grenzen zijn de wetten. Wetten ontstaan en evolueren samen met de maatschappij. Daarom verschillen die ook geografisch heel erg wat integratie in een andere maatschappij met zijn eigen wetgeving niet eenvoudig maakt. Duidelijk voorbeeld is de toetreding van Turkije tot de EU (al een moeilijke oefening gebleken), en de integratie van sommige immigranten in het Westen (een heel complexe zaak in zijn geheel).

Citaat:
- Ouders roken thuis of nemen hun kindjes naar café (met het blote oog gezien) een moeder met twee klein baby's (-2j) !!
- Mensen die buiten roken !!
Dat is een hele andere invalshoek. Dat is moraliteit. Als ouders hun kinderen schaden waardoor de maatschappelijke druk toeneemt zal die moraliteit op een gegeven moment omgezet worden in een wettelijk kader. Het probleem zal altijd zijn dat mensen hun kinderen sowieso erg kunnen schaden op perfect wettelijke manier (verwaarlozing). Wetten hollen vaak de realiteit achterna.

Citaat:
- Drugsdealers moeten toch harder aangepakt worden of niet? of brengen ze misschien inkomsten voor de staat ?
- Contact advertenties, koppel zoekt man/vrouw voor relatie en of sex: is dit geen aanleiding tot overspel en verder alle problemen die daarna volgen .!!
Drugdealers: ik ben voor kordate aanpak.
Wat betreft de advertenties. De veronderstelling die je maakt is stigmatiserend, wat je zelf altijd zo veroordeelt...

Mijn houding is heel eenvoudig als het gaat over maatschappelijke problemen. We gooien alle taboes overboord en doen onderbouwd onderzoek naar objectieve trends. Ras/nationaliteit/kleur/geloof/... kan me op dat moment niet schelen, wel een doelgerichte aanpak met duidelijke en ethisch correcte objectieven die bekend zijn voor iedereen.

Citaat:
- Naakte motorrijder opgepakt:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/3...pgepakt__.html
Een man of vrouw gaat volledig naakt naar winkel, werk of instelling !!
Wat is dan het verschil tussen "naakt" en "half naakt" ?!!
Halfnaakt zijn de geslachtsorganen nog bedekt? Het zal me worst wezen moet ik bekennen. Ik zal er niet door gechoqueerd zijn. Openbare zedenschennis is daarentegen zoals je kan lezen nog steeds een overtreding van de wet.

Citaat:
Waarom vind jij dit niet normaal?

Maar anderen die half naakt lopen wel normaal ?!!
Wat is de functie van kleren dan ?? waarom willen wij de natuur veranderen ??
Is het niet de bedoeling om ons lichaam te bedekken ?
Een eerste groot verschil: iemand die halfnaakt rondloopt is nog steeds identificeerbaar. De vrouw (dat kunnen we niet eens zeker weten) op de foto niet. Wat de wet daar zegt weet ik niet (of je ten allen tijde herkenbaar moet zijn). Ik vind die totale anonimiteit persoonlijk onaangenaam omdat het op de een of andere manier bedreigend overkomt. Stel je voor dat morgen iedereen compleet onherkenbaar over straat zou lopen. Het zou onmogelijk worden de dagdagelijkse veiligheid enigzins te garanderen. Tenzij eenmalig voor carnaval of iets dergelijks mag dit wat mij betreft verboden worden.

Citaat:
Hijaab begrijpen:
http://www.youtube.com/watch?v=t9R8od54qmg
Sorry, nu even geen tijd voor

Citaat:
- Mensen die alkohol buiten huis mogen drinken, ooit in de stad, duwde iemand mij en toen ik hem aankeek was hij dronken in een andere wereld aan het leven .. stel dat hij iets in zijn hand heeft!!! of diegene die hem duwt dat niet lekker vindt en dan een box geven of misschien een dief die zijn portomonee gaat stelen
Openbare dronkenschap is ook stafbaar. Mijn persoonlijk idee: je bent verantwoordelijk voor je eigen keuzes. Als je dronken bent, kan dit nooit een excuus zijn voor onregelmatigheden in die toestand.

Citaat:
- Wij hebben die trams bestaand uit twee wagens: is het dan niet beter om vrouwen apart in een wagen te vervoeren en mannen apart ??!..
Ik zie daar niet 1 goede reden in tenzij we gaan veralgemenen en stigmatiseren. En dan komen we in dezelfde klasse terecht van vooroordelen en racisme. Dat gaan we dus niet doen.

Citaat:
Gei weet ikke moslim denk dus anders en heb totaal een andere wereldbeeld en ik begrijp het leven en de mensen totaal anders .. jij als liberalist denkt gewoon anders dan mij .. ik heb een vraag aan u:

1. Zou je het normaal vinden als iemand met u vrouw overspel pleegt ?

2. Deze vraag is wel harder en ik schaam me dood om de vraag duidelijk te formuleren maar ik beodel iets in die aard dus bijvoorbeeld thuis tussen u ouders en zussen volledig naakt lopen of iets erger dan dat en ik hoop dat je de vraag begrijpt.

Als je "nee" zegt .. wat is dan de bron van deze "nee" ?!!
Is het niet tegenstrijdig met mijn vrijheid stopt waar de jouwe begint ?
1. Als ik met mijn vrouw afspreek dat zij mag doen en laten wat ze wil heb ik daar geen problemen mee. Die afspraak heb ik niet gemaakt
2. Die situaties zoek ik niet op maar als het toevallig eens gebeurt leidt dit niet tot paniekaanvallen. Mijn familie heeft voor mij geen seksuele connotaties en ik vertrouw hen 100%
sam_vde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 21:59   #53
the_special_one
Provinciaal Statenlid

the_special_one's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je gaat in alle topics mij lastig vallen ??!! Are you ok ??!!

Heb je iets tegen mij ofzo?

Heb het over onderwerp of anders vertrek maar naar andere topics en onderwerpen.
Ik reageerde in feite op het topic ten eerste. Tot jij de noodzaak voelde te verklaren dat het tegen mijn principes zou zijn je een zeveraar te noemen omdat ik zwaar pro vrijheid ben.
Dus: ga je nu toegeven dat je gewoon wat in het luchtledige zat te zeveren met die reactie of gewoon blijven herhalen dat ik weg moet?
Oud 16 april 2008, 22:02   #54
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja; als je iedere vrouw als lustobject ziet en meent dat zij jou verleidt enkel en alleen met haar aanwezigheid heb je hier wel een probleem!
Zeker als je meent dat blote armen en benen een uitnodiging zijn, wapperende haren een verlokking waaraan jij moet gevolg geven omdat je anders geen echte kerel bent!
En als je denkt dat wie niet getrouwd is en toch seks wil dit dan toch ook wel met jou kan zijn;nog groter probleem!

Ga je zover dat je denkt dat je vrouw steeds en overal afgescheiden moet zijn en zich hoort te bedekken alsof ze zich voor het vrouw zijn alleen al moet schamen omdat dit voor jou 'chaos' betekent zijn we helemaal ver van huis.

Als je dit vertaalt door je vrouw te verbieden te werken, zich vrij in de publieke ruimtes te begeven; opsluit of verhindert school te volgen krijg je zelf met justitie te maken.
En als je haar bedreigt, staat of psychisch kwelt sluiten ze je op.
Tenminste als je Vlaming bent.
Als je Averroes heet noemen we dit cultuur.
Sommigen zien dit als een verrijking; ik niet altijd.
Omdat het voor een vrouw niet uitmaakt of het nu vanwege cultuur , geloof of pure krankzinnigheid gebeurt; ze leidt hoe dan ook een mensonwaardig bestaan en daar zijn vanuit Westers standpunt behoorlijk wat ' weerstanden' tegen.
Benieuwd of u echt denkt dat u die overwint!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 22:23   #55
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tja; als je iedere vrouw als lustobject ziet en meent dat zij jou verleidt enkel en alleen met haar aanwezigheid heb je hier wel een probleem!
...
Je hebt gelijk,.. daarom vinden ze het normaal dat een vrouw half-naakt en aantrekkelijk loopt .. ze denken gewoon aan lust.

Een vrouw die zich bedekt is niet normaal want ze is geen lustobject niet meer, niets te zien dus niets aantrekkelijk en niets genieten .. bedrijven en tv stations kiezen altijd mooie vrouwen (met mooie stem en alles) voor programma's te presenteren of aan de balie te werken of als secretarissen..

Ze brengen meer klanten, .. hhahahahah en dus geld .. het draait hier om materialisme!

Wie ziet dan de vrouw als lustobject ??

Het antwoord is zeer duidelijk !!

Laatst gewijzigd door Averroes : 16 april 2008 om 22:24.
Oud 16 april 2008, 22:26   #56
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een goede gezondheid toegewenst vriend!

Waarom ik 'zeveraar' ?? omdat ik een andere mening heb ofzo? andere wereldbeeld?
Nee, meer omdat je ons iets ten allen prijze wil verkopen en waar wij gewoon geen deel van willen.

Hier zijn vrouwen mensen zoals iedereen, bij u zijn het lustwezen met slechte intenties. Van projecteren gesproken... Ik vraag me af of het collectief moslim onderbewustzijn is blijven steken in de onderontwikkelde infantiele stage van het puberale.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 22:31   #57
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sam_vde Bekijk bericht
...

Openbare dronkenschap is ook stafbaar.
Mijn persoonlijk idee: je bent verantwoordelijk voor je eigen keuzes. Als je dronken bent, kan dit nooit een excuus zijn voor onregelmatigheden in die toestand.
...
Bedankt voor u reactie

Ik wist niet dat het strafbaar is, Kun je me er iets meer over vertellen ?
Oud 16 april 2008, 22:41   #58
sam_vde
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Bedankt voor u reactie

Ik wist niet dat het strafbaar is, Kun je me er iets meer over vertellen ?
Als je dronken bent in het openbaar ben je in principe strafbaar:

"Openbare dronkenschap is volgens de 'Wet der Beteugeling van de Openbare Dronkenschap' strafbaar. De toestand van dronkenschap, wordt vastgesteld door de inspecteur van politie, die van zijn bevindingen (van de uiterlijke tekenen) proces-verbaal opstelt.
Dronkenschap is strafbaar in elke openbare plaats (openbare weg, drankslijterijen, herbergen, feesttenten, …) .

Politieagenten dienen op te treden tegen openbare dronkenschap. In dat kader kunnen zij een persoon, die wanorde of schandaal veroorzaakt of een gevaar voor zichzelf of voor een ander betekent, opsluiten in de cel. De opsluiting kan minimum 2 uren en maximum 12 uren duren."
sam_vde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 22:59   #59
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Dank u wel sam_vde

Vandaag wat bijgeleerd .. hartelijk bedankt.
Oud 16 april 2008, 23:11   #60
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Yep, en in Gent mag je nog eens combitaks betalen ook als de flikken je meenemen voor openbare dronkenschap. 100 euro.

En nog iets, iemand die doet alsof het hier in het Westen heel normaal is naakt een supermarkt binnen te lopen, moet niet klagen dat men hem een zeveraar noemt. Het is niet omdat je een artikeltje over een randgeval bovenhaalt dat dat daarom een algemeen gebruik is.

En tenslotte, ken ik minstens twee moslims die ook al overspel gepleegd hebben hoor. Niet omdat ze geen goeie vrouw hebben, meer een kwestie van het libido van sommige zuiderlingen.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be