Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2004, 13:49   #41
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Als vaste kijker naar zwart-wit, toch enkele bedenkingen over deze uitzendingen.

Dan speciaal voor hen die beweren dat de democratie de nek wordt omgedraaid.

1- Welke politiekers waren er het laatste jaar regelmatig in de uitzending?
Inderdaad, FDW en De Decker.
Dezelfde personen die ook nu telefonisch aan bod kwamen.

2- Het was toch geen toeval zeker dat enkel positieve bellers aan bod kwamen?
Nochtans lees ik op de website van Jurgen ook negatieve kommentaren.

3- De uitzendingen gingen steeds over populistische onderwerpen
Dit om zeker de kijkdichtheid te verhogen, en de reclame spots hun geld te laten opbrengen.
Gewone thema’s, die soms meer bijbrengen voor de kijker zaten er nooit in.

4- Wie kwam er aan bod van de bellers?
Mensen die het goed kunnen uitleggen.
De meerderheid van de kijkers zijn geen vlotte sprekers, waardoor hun mening
nooit aan bod kwam.

5- Wat mij vooral stoorde was de soms zeer populistische uitspraken van de bellers.
Eigenlijk was het de verantwoordelijkheid van Jurgen om deze mensen te beschermen tegen
hun soms vulgaire uitspraken.
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2004, 13:49   #42
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ja mensen ik weet ook niet hoe de vork precies aan de steel zit hoor. Het zou kunnen dat een aantal politici Jurgen willen pakken maar dat kan ik onmogelijk weten. Het zou ook kunnen dat ze bij Liberty vinden dat het programma van Jurgen niet past op Liberty.
Dat laatste vind ik een giller van formaat: welke zender gooit een tv-programma eraf dat een dergelijk hoog kijkcijfer haalt?
Een zender die niet geasocieerd wenst te worden met een programma als Zwart/Wit. Een programma mag nog veel kijkers hebben als de adverteerders niet willen dat hun product in verband wordt gebracht met een bepaald programma dan zullen ze er niet rond adverteren, en dan ben je als zender niets met hoge kijkcijfers.

Een zender als Liberty richt zich ook op een bepaald marktsegment. Misschien beantwoorden de kijkers van Zwart/Wit niet aan dat profiel. Zo gaat het toch in de (commerciële) media.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2004, 13:50   #43
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Persoonlijk vind ik de reactie van PieterJan nog de beste:

Plezier heb ik er niet in, maar ik vind het niet meer dan terecht dat dergelijke programma's niet meer opgenomen worden in het uitzendpakket. Eerst en vooral zijn dergelijke zenders niet geschikt voor een politiek programma, secundo was de journalistieke waarde ook beneden alle peil en tertio de voorgangsrol die het Blok aangereikt kreeg was wel iets té opvallend.

Grote complottheorieën zullen nu wel opgesteld worden om iedereen te wijzen op het o zo grote onrecht dat Jurgen aangedaan wordt...Uiteraard zal ook hier wel weer de PS de drijvende kracht zijn achter deze 'censuur' en o ja, hoogstwaarschijnlijk heeft het triumviraat van de VLD in eigen persoon wel erop aangedrongen om Jurgen te laten verdwijnen...

Ballonnen zijn doorgeprikt, wat je noemde een 'personality-project' is regelrecht narcisme. Wat je noemt vrije meningsuiting is gewoon een forum ontwikkelen voor extreem-rechts...etc
U bent zo vol haat tegen alles waar het Vlaams Blok in voorkomt dat u niet meer ziet hoe de poten van onder onze democratische stoel worden weggezaagd. U komt altijd verkondigen dat het Vlaams Blok ondemocratisch is. Om hen tegen te houden worden er de meest ondemocratische middelen aangewend waar u blijkbaar geen problemen mee heeft. Is dat niet een beetje te hypocriet??
Kristof Miele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2004, 13:52   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk was het de verantwoordelijkheid van Jurgen om deze mensen te beschermen tegen
hun soms vulgaire uitspraken.
dat is dan vandaag gebeurd!

Verleden week Bart Somers gemist zeker?
Of Fatima Bali?
of Boeboe Jaja?
of Eyskens?
of chakri
of pater leman
of imam Hasselhoeff
??????

ik keek namelijk niet elke week! ik heb FDW en partijgenoten slechts 2 of 3 maal gezien! (en ik overdrijf)
1 op vijf keren zou normaal geweest zijn. Zelfs dat heb ik niet gezien!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2004, 13:52   #45
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele
Citaat:

Plezier heb ik er niet in, maar ik vind het niet meer dan terecht dat dergelijke programma's niet meer opgenomen worden in het uitzendpakket. Eerst en vooral zijn dergelijke zenders niet geschikt voor een politiek programma, secundo was de journalistieke waarde ook beneden alle peil en tertio de voorgangsrol die het Blok aangereikt kreeg was wel iets té opvallend.

Grote complottheorieën zullen nu wel opgesteld worden om iedereen te wijzen op het o zo grote onrecht dat Jurgen aangedaan wordt...Uiteraard zal ook hier wel weer de PS de drijvende kracht zijn achter deze 'censuur' en o ja, hoogstwaarschijnlijk heeft het triumviraat van de VLD in eigen persoon wel erop aangedrongen om Jurgen te laten verdwijnen...

Ballonnen zijn doorgeprikt, wat je noemde een 'personality-project' is regelrecht narcisme. Wat je noemt vrije meningsuiting is gewoon een forum ontwikkelen voor extreem-rechts...etc
U bent zo vol haat tegen alles waar het Vlaams Blok in voorkomt dat u niet meer ziet hoe de poten van onder onze democratische stoel worden weggezaagd. U komt altijd verkondigen dat het Vlaams Blok ondemocratisch is. Om hen tegen te houden worden er de meest ondemocratische middelen aangewend waar u blijkbaar geen problemen mee heeft. Is dat niet een beetje te hypocriet??
Nee hoezo?
Oud 14 maart 2004, 13:54   #46
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Neen, het toont gewoon de beperkingen van de burgerlijke democratie aan. Je mag alles zeggen zolang het niet ingaat tegen de belangen van de elite. Als dat wel het geval is dan ben je er aan voor de moeite. In die zin vind ik niet dat het Blok mag klagen want moesten ze echt een bedreiging vormen voor de elite dan bestonden ze al lang niet meer.
Oud 14 maart 2004, 13:55   #47
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sseppe
Citaat:

Euh uiteraard maar wat is je punt? Van mij mag hij de hele dag uitzenden hoor. Ik vroeg me gewoon af of er wel iets meer achter zit dan commerciële redenen. Het programma van Jurgen past volgens mij niet echt in het 'format' van Liberty TV met vlotte en vrolijke jongens en meisjes. Nu, ik heb er geen probleem mee maar de marketing en pr mensen van Liberty misschien wel.
Er zit zeker iets achter. Verstrepen had bij Liberty voor ZwartofWit een contract tot het einde van het jaar. Nog niet lang geleden werd hem zelfs gevraagd ivm de komende verkiezingen enkele bijkomende uitzendingen te maken. Vorige week werd het contract plots door Liberty opgezegd. Verstrepen kreeg nog 3 weken 1 uur. Verstrepen heeft dit niet aanvaard en heeft er vandaag een eind aan gemaakt. Wie er achterzit was ook zeer duidelijk. Het programma eindigde met allemaal "speciale" citaten van Stevaert......
Gekoppeld aan de walgelijke uitspraken in Recht van Antwoord van onze dictator... Zelfs de grootste hielenlikkers van Steve hoeven dit niet te pikken.
Ik vind dat er maar eens wat vragen moeten komen bij het democratische gehalte van de spa
Oud 14 maart 2004, 13:57   #48
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Voorrangsrol? Kunt u mij zeggen hoeveel % van de uitzendingen aan het Vlaams Blok gewijd waren of waar VB'ers uitgenodigd waren? Kunt u dat of gaat het weer eens om de zoveelste onbewezen uitspraak?

Daarnaast zie ik niet waarom een zender bepaalde programma's niet zou mogen brengen? Omdat u dat vindt?
Jurgen was trouwens voor de Vlaams Blok-politici in de uitzending EVEN kritisch als voor de andere. Niet meer dan juist, iedereen 'gelijk voor de wet'.
Oud 14 maart 2004, 13:57   #49
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Piano LOVED Karel ... sorry Lode dus.... (once... )

heeft ie toen ook weer niet verder dan zijn neus gekeken zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2004, 13:57   #50
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:

Dag Jan

Als het aan mij zou liggen, kwam geen enkele VB-medewerker of mandataris aan de bak, niet positief noch negatief. Maar dat wist je al wel dacht ik. Dat ze maar anoniem op het internet blijven rotzooien, die knop kan je tenminste eenvoudig omdraaien als je het niet wilt lezen (en je appetijt niet laten bederven).
Tja, van een Karel Dillen volger van het eerste uur kan men natuurlijk niets anders verwachten!
Wat was het? geen hoger postje zoals Lucien Decoorne? Of zwakten ze JOUW programma teveel af?
Ps: en persoonlijke aanvallen zijn hier niet toegelaten

Volkomen onzin. Ik heb nooit niks van Karel Dillen moeten hebben, en toen de VVP van Lode Claes het opgaf was voor mij het Vlaamse doek gevallen. Je moet je beter informeren circus.
Oud 14 maart 2004, 13:58   #51
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sseppe

Er zit zeker iets achter. Verstrepen had bij Liberty voor ZwartofWit een contract tot het einde van het jaar. Nog niet lang geleden werd hem zelfs gevraagd ivm de komende verkiezingen enkele bijkomende uitzendingen te maken. Vorige week werd het contract plots door Liberty opgezegd. Verstrepen kreeg nog 3 weken 1 uur. Verstrepen heeft dit niet aanvaard en heeft er vandaag een eind aan gemaakt. Wie er achterzit was ook zeer duidelijk. Het programma eindigde met allemaal "speciale" citaten van Stevaert......
Gekoppeld aan de walgelijke uitspraken in Recht van Antwoord van onze dictator... Zelfs de grootste hielenlikkers van Steve hoeven dit niet te pikken.
Ik vind dat er maar eens wat vragen moeten komen bij het democratische gehalte van de spa
Zoals ik denk Vandelanotte al zei, democratisch stalinisme. En dat voor een ex-anarchist.
Oud 14 maart 2004, 14:00   #52
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Voorrangsrol? Kunt u mij zeggen hoeveel % van de uitzendingen aan het Vlaams Blok gewijd waren of waar VB'ers uitgenodigd waren? Kunt u dat of gaat het weer eens om de zoveelste onbewezen uitspraak?

Daarnaast zie ik niet waarom een zender bepaalde programma's niet zou mogen brengen? Omdat u dat vindt?
Nee, maar ik vind wel dat het een bepaalde (positieve) nieuwswaarde moet hebben, en die roddel- en lastercampagnes van het racistische Blok (doen ze nog wel iets anders dan dat?) hangt iedereen de strot uit.
Vandaar dat het Vlaams Blok een groeiend aantal kiezers achter zich krijgt. Velen zien in dat deze dictatuur niet meer kan en reageren. Dat dat vooral de schuld is van degenen die hun ogen (en die van ons!) sluiten hoeft niet meer gezegd.
Oud 14 maart 2004, 14:00   #53
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nee, maar ik vind wel dat het een bepaalde (positieve) nieuwswaarde moet hebben, en die roddel- en lastercampagnes van het racistische Blok (doen ze nog wel iets anders dan dat?) hangt iedereen de strot uit.
Vandaar dat het Vlaams Blok een groeiend aantal kiezers achter zich krijgt. Velen zien in dat deze dictatuur niet meer kan en reageren. Dat dat vooral de schuld is van degenen die hun ogen (en die van ons!) sluiten hoeft niet meer gezegd.
Dat bewijst alleen dat meer en meer mensen racistischer en onverdraagzamer worden.
Oud 14 maart 2004, 14:03   #54
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Kortom, uw argumentatie rammelt aan alle kanten.
Dag Jan

Als het aan mij zou liggen, kwam geen enkele VB-medewerker of mandataris aan de bak, niet positief noch negatief. Maar dat wist je al wel dacht ik. Dat ze maar anoniem op het internet blijven rotzooien, die knop kan je tenminste eenvoudig omdraaien als je het niet wilt lezen (en je appetijt niet laten bederven).
Democraat in hart en nieren. Uw soort maakt me bang, niet wat verhaaltjes over een volkspartij die tegen migrantenstemrecht is.
Oud 14 maart 2004, 14:04   #55
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat bewijst alleen dat meer en meer mensen racistischer en onverdraagzamer worden.
Het toont enkel aan dat steeds meer mensen genoeg krijgen van de huidige partijen en het Blok als enigste echte oppositiepartij zien (wat grotendeels nog eens waar is ook, behalve dat ze geen oplossing bieden voor de huidige problemen)
Oud 14 maart 2004, 14:06   #56
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

als jij dat racisme en onverdraagzaamheid noemt is dat jou probleem , wij vormen reeds 23% van de vlaamse bevolking , dat zegt toch genoeg?

heb je de koran al eens bekeken ? dat is pas racisme en onverdraagzaamheid. als zij ons willen vernietigen zullen zij boeten voor hun zonden. als zij enkel harde woorden verstaan zullen wij harde woorden spreken, opdat zij ons verstaan.

en wat er racistisch is aan de eis voor een veilige leefomgeving , gaat mijn petje te boven. ken je eigenlijk de betekenis van racisme wel?
Xnorf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2004, 14:08   #57
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Citaat:

Euh uiteraard maar wat is je punt? Van mij mag hij de hele dag uitzenden hoor. Ik vroeg me gewoon af of er wel iets meer achter zit dan commerciële redenen. Het programma van Jurgen past volgens mij niet echt in het 'format' van Liberty TV met vlotte en vrolijke jongens en meisjes. Nu, ik heb er geen probleem mee maar de marketing en pr mensen van Liberty misschien wel.
Mijn punt is dat het enige programma dat opkwam voor de stem van de kleine M/V voor de DERDE maal door de PC-kes wordt verboden, daar gaat het om. Lyberty TV overleeft géén 2 jaar meer met die zever die ze dag in dag uit uitzenden hoor, zwartofwit had 250.000 kijker en luisteraars. Als zo'n publiekstrekker dan moet verdwijnen uit zgz comerciele overwegingen dan is die 'grote baas' van LibertyTV goed zot hoor! Verder zijn wij rechstreeks aan het afglijden naar een nooit geziene dictatuur hoor, kijk maar eens even naar Spanje, om pure stemmenwinst werd de ETA beschuldigd van die aanslagen, terwijlk iedereen wist dat het Al Qaida was. Op de dood van 200 mensen en op het lijden van 1500 gewonden heeft Aznar proberen zieltjes te winnen, zo'ne lafaard is geen politieker...maar een onmens die zo snel mogelijk uit de politiek moet gegooid worden, en hier zijn ALLE politiekers van hetzelfde kaliber(?), nooit zullen de zichzelf democratische noemende partijen het leren, op 13 juni staat er ons weeral een pikzwarte zondag te wachten en wat gaat stalin verhofstadt, pol pot stevaert andere kriminele logemannekes dan weeral zeggen??? wir haben est nicht gewust????
Wat een stelletje debielen zeg!!!!
Jammer dat er hier geen applausemoticon te vinden is.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2004, 14:10   #58
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het toont enkel aan dat steeds meer mensen genoeg krijgen van de huidige partijen en het Blok als enigste echte oppositiepartij zien (wat grotendeels nog eens waar is ook, behalve dat ze geen oplossing bieden voor de huidige problemen)
Waarom protesteren jullie eigenlijk alleen als het Blok ermee te maken heeft. Waarom niet protesteren tegen de liberalen, want zijn zij niet net diegene die het tegengestelde economische model van jullie hebben? Bewijst gewoon dat LSP er neit is voor de kleine arbeider, maar gewoon voor open grenzen en de migrant (what the hell dat ook mag zijn eigenlijk).
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2004, 14:10   #59
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nee hoezo?
U bent -en daar ga ik misschien verkeerdelijk vanuit- een democraat. Ik heb u hier toch al zien uitpakken tegen het ondemocratische Vlaams Blok. Nu gaat u hier verdedigen dat die partij, samen met zoveel andere meningen, de mond wordt gesnoerd. Dat programma's waar ze eventueel aan bod komen, afgevoerd worden en dat -als u de macht had- ze op geen enkele manier aan bod zouden komen.

Is dat niet ondemocratisch, iemands mening niet willen horen en stigmatiseren? Hem met pek en veren de stad uitdragen omdat hij UW mening niet deelt. Woord en wederwoord vind ik als democraat belangrijk, u misschien niet...
Oud 14 maart 2004, 14:12   #60
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:

Plezier heb ik er niet in, maar ik vind het niet meer dan terecht dat dergelijke programma's niet meer opgenomen worden in het uitzendpakket. Eerst en vooral zijn dergelijke zenders niet geschikt voor een politiek programma,
en waarom niet?

secundo was de journalistieke waarde ook beneden alle peil Omdat Jurgen Verstrepen ook politiek oncorrecte thema's aan bod liet komen die door door de rode VRT geweerd worden?

en tertio de voorgangsrol die het Blok aangereikt kreeg was wel iets té opvallend. Voorgangsrol van het VB ? Een deelname aan het programma in verhouding tot haar stemmenaantal bedoelt u wellicht. Het moet verschrikkelijk storend zijn voor zelfverklaarde verdraagzamen als u dat er standpunten geventileerd werden, en nog erger, gevoelige thema's aan bod kwamen die niet erg flatterend waren voor het beleid van Paars. Heikele thema's als de ongebreidelde allochtonencriminaliteit bij voorbeeld, of multiculturele verarming. Dus dan toch liever de andere kant op kijken dan kankers aan te pakken Piano?

Grote complottheorieën zullen nu wel opgesteld worden om iedereen te wijzen op het o zo grote onrecht dat Jurgen aangedaan wordt...
Voor zover dergelijk onrecht maar niet aan een allochtoon wordt aangedaan, want dat is pas erg hé ?

Uiteraard zal ook hier wel weer de PS de drijvende kracht zijn achter deze 'censuur' en o ja, hoogstwaarschijnlijk heeft het triumviraat van de VLD in eigen persoon wel erop aangedrongen om Jurgen te laten verdwijnen...
Een staaltje goedkope verdachtmaking, al was het maar om de kern van de zaak te omzeilen : de mond van de wakkere burger moet gesnoerd worden als zijn aanklachten buiten de krijtlijnen van het politiek correcte dreigen de lopen. Plots wordt verzuring ook een trendy modewoord. Alleen blijkt door de georganiseerde censuur dat die verzuring vooral bepaalde partijbonzen en zelfverklaarde verdraagzamen treft , en hun verzuringsgraad wordt accuter naarmate 13 juni nadert ...

Ballonnen zijn doorgeprikt, wat je noemde een 'personality-project' is regelrecht narcisme.
Voor regelrecht narcisme moet u terecht bij de rode rakkers van de VRT. Met hun personality-projecten pogen deze rode dictatortjes al decennia lang het groeiend succes van rechts te diaboliseren en bepaalde maatschappelijke klachten monddood te maken. Liever houden ze zich bezig met ernstige politieke journalistiek als het 'maken' van babe-politica als Freya VdB. Als het debat inhoudelijk niet meer in vrijheid mag gevoerd worden, moet de p.c. versuste kijker maar afgeleid worden met de Colgate-smiles en het Miss-gehalte van de nieuwe generatie salonsocialistpolitica.

Wat je noemt vrije meningsuiting is gewoon een forum ontwikkelen voor extreem-rechts...etc
Bij allochtonen heb je 'excuustruzen'.
Bij autochtonen heb je tegenwoordig 'truusexcusen'. De laatste statement daar een perfect voorbeeld van.
Waarom hebben de p.c. linkiewinkies zo'n moeite om het begrip vrije meningsuiting in de volle betekenis van het begrip toe te staan. Waarom moet vrije meningsuiting huns inziens beperkt worden tot de burger die binnen de krijtlijnen stemt van hetgeen zij afbakenen als het politiek correcte pallet van strekkingen? Zijn ze dermate verblind door hun eigenzinnige p.c. versuffing, dat ze niet eens doorhebben dat zij een basiswaarde van de decomcratie als een corrosief zuur aan het aanwreten zijn?
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be