Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 16 maart 2004, 02:02   #41
Erich_Honecker
Vreemdeling

Erich_Honecker's schermafbeelding

Locatie: Berlijn, DDR -der Deutschen Demokratischen Republik-
Stuur een bericht via MSN naar Erich_Honecker
Standaard

Geachte,

Ik neem afstand van Adolf Hitler.................hopelijk kan uw bevattingsvermogen dit verwerken............????

De vraagstelling was anders,,

JODEN EN HITLER, moet je LOS van elkaar kunnen zien en beoordelen !!!!!!!

De JODEN hebben de macht in de wereld.......

In de USA kun je GEEN president worden zonder de steun van de JOODSE lobby.............FOUT....DUS.......

De USA steunt de terreur tegen de Palestijen in hun EIGEN LAND !!!!!!!

En dit; Terwijl de JODEN GEEN eigen land hebben !!!! Een JOOD heeft geen land.................in 1948 hebben de Engelsen een stuk land (Palestina) afgenomen van de Palestijen en aan de Joden gegeven.................voor een kunstmatige STAAT ISRAEL !!!!!

Vandaar dat de Sovjet-Unie en de DDR, NOOIT israel hebben erkend als staat..........

Enzo hoort dat ...........

"Vorwärts immer, rückwärts nimmer!"
"Die Partei hat immer recht".
"Die Mauer wird in 50 und auch in 100 Jahren noch bestehen..."

http://www.funet.fi/pub/culture/russ...al/sovnat1.wav
Erich_Honecker is offline  
Oud 16 maart 2004, 02:16   #42
Paranoid
Vreemdeling

Paranoid's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Paranoid
Standaard

In de usa kun je geen president worden zonder de steun van het volk.

Wat een redeneringen. Nu nog de joden de schuld geven van alles, jaren 30-45 stijl. Je steunt mijn standpunt echt meer en meer, danku

Joden hebben geen eigen land, nee , daarom willen ze hen wél een land geven
En dit ga je leuk vinden:
Ze willen joden een eigen land geven om ze dan allemaal in 1 land te steken, zoda ze nerges anders in de wereld zijn, alleen in d�*t land.

Dat is toch wat jij wilt, duitser? dat ze nergens anders zijn.
Wat klaag je dan dat ze hen een stuk land willen geven . hahah

*zucht*
Paranoid is offline  
Oud 16 maart 2004, 08:11   #43
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

De joden werden ratten genoemd .Hoe komt het dan dat men in Antwerpen tijdens de wedstrijd van RAFC steeds de spelers aanmoedigd door in koor te roepen joden joden joden.En de supporters van GBA worden ook ratten genoemd is dus vergelijken we deze mensen met de vroegere joden.Ik denk niet dat de joden in antwerpen zich geviseerd voelen, ze hebben hun eigen stek en ze laten iedereen met rust.Ze klagen niet en als er dan al is een bom voor hun deur ligt is deze er niet gelegd door VB wel door ene met bruine kop en krullen.

Het vlaams blok wil de moeders aan de haard ,wel mits een moeder aan de haard vergoeding ben ik ermee akkoord.Heoveel jonge mensen gaan beide werken moeten kids naar onthaalmoeder brengen , ervoor betalen , oke krijg je jaar later terug van de belastingen, maar het moet er wel liggen iedere vrijdag.Hoeveel werkende moeders zouden niet graag thuisblijven.Het is niet omdat treezebees vogels de mannen in janettenpak steekt dat het zo moet.Ik ben niet ouderwets maar ik vind me helemaal niet minderwaardig in de rol van huisvrouw en moeder.Integendeel.Dankzij mijn thuis zijn draaid het huishouden rond en niet vierkant.Vroeger ging ik buitenshuis werken , was het een strijd om kids te halen en te brengen,eten maken huishouden doen.Als ik erop terugkijk heb ik veel mooie kostbare tijd verloren met opjagerij en stress.Tijd die ik had kunnen besteden aan men gezin.Nu heb je die keus nog niet eens je bent verplicht om samen te gaan werken wil je er komen.En vrouwen aan de haard zal arbeidsplaatsen creeren voor mannen aan den dop.Er zullen vrouwen zijn die liever aan de top van een bedrijf staan en dat mag van mij.Maar als ik zie dat men kids alles hebben en dat ik er ben voor hen dan voel ik me ook aan de top.

Verder heeft hitler niks te maken met het hedendaags VB .En s'morgens een groet uitbrengen doen de scouts ook zijn dat dan ook VB.foei toch zeg.

Bewakingscameras staan er nu al op elke hoek van de straat en in elk hoekje van de winkels.Deze zijn niet uitgevonden omdat de uitvinder zich verveelde.Nee ze zijn er gekomen nadat ons landje werd geteisterd door gespuis dat hier alles komt overvallen afbreken en de straten onveilig maken.Kam je haar hang je plastronneke recht en dan kun je zonder blozen voorbij die camera he.En je bent zelfs veilig ze zullen je plastronneke niet pikken.

Wallonie en vlaanderen is nog niet gescheiden door ijzeren muur , nu zit er enkel een schuldenpput tussen , en die staat absoluut niet in het midden.Dat was een geldberg maar zal een helling geweest zijn zeker en zo rolt het geld naar de waalse kant.

De dienstplicht is mss een alternatief voor degene die opgepakt worden voor een misdaad en die niet meerderjarig zijn.Laat ze een dienstplicht vervullen met een streng en disiplinevol programma.Zijn we toch een jaar veilig.
kweethetwelenkweethetni is offline  
Oud 16 maart 2004, 12:58   #44
Timor
Partijlid

Timor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paranoid
Als u goed gelezen zou hebben, zou u gezien hebben, dat ik niet schreef dat we binnenkort met de rechterarm omhoog zoude lope en Heil de winter roepen in koor.. en dat kan ik ook niet bewijzen (mss wel met de ijzerbedevaart)
Dat had ik wel degelijk gelezen. Langs de ene kant vergelijkt u het VB dus met de NSDAP, maar langs de andere kant mag ik de vergelijking niet doortrekken? Goed bezig.

Citaat:
Wat ik wel zei was dat we smorges zouden opstaan en dadelijk geconfronteerd worden met het big brother effect van camerabewaking alomtrent onze straten en huizen. Dat kan je effectief opzoeken tussen de standpunten van het VB, bij veiligheid: "camerabewaking en buurtinformatienetwerken" (cfr. 1984~george orwell, Les Engelse Litteratuur)
"Ook een systeem van camerabewaking of het opzetten van buurtinformatienetwerken kan vruchten afwerpen in de strijd tegen de criminaliteit. Maar dat mag niet of nooit betekenen dat de politie het veld ruimt en zich onttrekt aan haar eerste verantwoordelijkheid: het verzekeren van de veiligheid."

Nu mag u mij eens vertellen wat er in godsnaam verkeerd is aan een degelijke camerabewaking in probleembuurten ter ondersteuning van het politiekorps.

Citaat:
De ijzeren muur: separatisme

Waarom ik het in men hoofd haal om VB te vergelijken met de jaren '30-'45 in duitsland?
De propaganda is net hetzelfde, voorbeeld: de muizenval,waar in een propaganda-campagne van Hitler de joden tussenlagen, en nu heeft het VB net dezelfde affiche met de allochtonen, om maar 1 ding te vermelden
VB stimuleerd de verkoop van propaganda-items enorm, net zoals de nsdap.
Vlaamse onafhankelijkheid, tegen wallonie, net zoals oost en west duitsland (cfr. geshiedenislessen secundair onderwijs)
Is liegen een sport voor u? Bij mijn weten is die muizenval leeg, en gaat het over de traditionele partijen, niet over allochtonen. Pure symboliek dus en alles behalve de aankondiging van een nieuwe endlösung.
Overigens was Hitler voor een totale expansiepolitiek, dus alles behalve tegen separatisme van Oost- en West-Duitsland. Ik denk dat u beter wat meer had opgelet tijdens de geschiedenislessen in het secundair onderwijs, het waren de communisten van Rusland die de Muur hebben opgezet.

Citaat:
btw, mijn mening stond niet al van te voren vast, ik ben iemand zonder vooroordelen, wat je niet van de meerderheid VB'ers kunt zeggen.. Denk niet dat ik zómaar een mening heb.
Iemand zonder vooroordelen zou in alle geval niet zo'n wilde speculaties doen zonder enig gegrond bewijs.

Citaat:
PS.: De allereerste VB'er met gegronde, ongenuanceerde argumenten waarom hij/zij wél voor VB kiest moet ik ook nog tegenkomen
Dan stel ik voor dat u wat meer hier op het forum vertoeft. Het zit er hier namelijk vol van.
Timor is offline  
Oud 16 maart 2004, 13:02   #45
Timor
Partijlid

Timor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Betse Timor

Ik neem mijn woorden van daarstraks terug.
Ik kan namenlijk nu wél bewijzen dat we later met de rechterarm omhoog zullen lopen.
Ik dank Erich Honecker voor dit te hebben mogelijk gemaakt.

Citaat:
Klopt dit dan niet ????????????? Adolf heeft gelijk, nog steeds.....
Zo denkt de meerderheid van VB-kiezers.
Als dit zo door gaat, drijven ze hun wil door.

Ook de quote "de geschiedenis herhaalt zich als men het nodig acht" baart me zorgen.
Dus op basis van een zogezegd VB'er die claimt dat Hitler gelijk had (waar ik mij als VB'er compleet van distantieer) is voor u het sluitend bewijs dat de meerderheid van de Vlaams Blokkers zo denkt.

Gisteren dat verslag gezien van het VB-congres in Terzake waar men een oud dametje interviewt waarom ze voor het VB stemt? Die leek me alles behalve een fascist, hoor.
Timor is offline  
Oud 16 maart 2004, 17:09   #46
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno*
VLD=SP.A=VB.
Bruno=dom
Groot Bakkes is offline  
Oud 16 maart 2004, 17:32   #47
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Btw, uw posts zijn van een zeer hoog humorniveau. Meer van dat.
Ik val van men stoel bij het lezen van uw humor. Ik dank u.

ja even de standpunten doorlezen en interpreteren, linken aan het verleden of andere dingen, niks mis mee volgens mij, zou u ook eens moeten doen, maar blijkbaar te moeilijk voor u.
Ik mag dat schrijven en die mening hebben, net zoals u spijtig genoeg.
Er is geen enkele reden om bepaalde standpunten van gelijk welke partij te vergelijken en/ of te toetsen aan standpunten die in een andere tijdsgeest en in een ander klimaat zijn vastgelegd en van een heel andere strekking zijn. Bekijk de standpunten van een partij in de tijd waarin ze opgesteld zijn. U verbindt waarschijnlijk graag bepaalde dingen aan elkaar om dan tot een conclusie te komen die al op voorhand vastlag...
Kristof Miele is offline  
Oud 16 maart 2004, 18:12   #48
Paranoid
Vreemdeling

Standaard

U vindt daar geen enkele rede toe, ik wel. punt.

zo'n anders klimaat vind ik het niet.
regeringscrisis, alles liep int honderd, zoeken naar een alternatief..
lijkt mij wel vergelijkbaar met nu.

Mijn mening dus.
Paranoid is offline  
Oud 16 maart 2004, 18:32   #49
Timor
Partijlid

Timor's schermafbeelding

Standaard

Beste Paranoid (u heeft uw naam niet gestolen overigens),

ik wacht nog altijd op een repliek op mijn vorige 2 posts (zie pagina 3).
Timor is offline  
Oud 16 maart 2004, 18:40   #50
Paranoid
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Is liegen een sport voor u? Bij mijn weten is die muizenval leeg, en gaat het over de traditionele partijen, niet over allochtonen. Pure symboliek dus en alles behalve de aankondiging van een nieuwe endlösung.
Nóg STEEDS dieZELFDE MuizenVal!
En d�*t was oorspronkelijk mijn punt,... leeg of niet leeg

Ja dat weet ik maar al te goed dat ik die naam niet gestolen heb
Paranoid is offline  
Oud 16 maart 2004, 18:47   #51
Timor
Partijlid

Timor's schermafbeelding

Standaard

De muizenval die gebruikt werd bij de nazi-propaganda sloeg op het "vangen van de ratten van de maatschappij", nml. de Joden. De muizenval die gebruikt wordt nu bij het VB slaat net op de kiezer, die zich NIET mag laten vangen aan het electoraal geleuter van de traditionele partijen waar in de praktijk, zoals u zelf ook wel eerlijk zal moeten toegeven, weinig van terechtkomt, integendeel.
Leg mij de link uit tussen beiden, want buiten het gebruik van de muizenval gaat het hier om 2 totaal verschillende dingen. Tenzij u suggereert dat vanaf nu elke publiciteit makende partij/firma/... die een muizenval gebruikt, een kopie is van de NSDAP.

Frappant dat u op de rest van mijn argumenten niet ingaat, overigens. Lastig he, een VB'er die schijnt te weten waar hij over praat en niet de platte racist uithangt.
Timor is offline  
Oud 16 maart 2004, 19:17   #52
Paranoid
Vreemdeling

Standaard

Inderdaad vrij lastig. Langs de andere kant toch ergens goed

Geen voorbarige conclusies, ik antwoord wel op (bijna) alles, geduld.

Citaat:
Nu mag u mij eens vertellen wat er in godsnaam verkeerd is aan een degelijke camerabewaking in probleembuurten ter ondersteuning van het politiekorps.
Het lijkt in ieder geval logischer dan de redenering van "helikopters in te schakelen voor het vangen van handtasdieven..".
Maar wat definiëren jullie als "probleembuurten?" de buurt van het station, het kiel, borgerokko? (=buurten in antwerpen, waar de grootste concentratie allochtonen zich vertoeven, ter info) Daar zijn we weer gestrand bij de racistische neiging, maar goed.

(even tussen haakjes: ik draag geen das, ben een meisje , dus hoef dat niet recht te trekken als ik er voorbij zo'n ding zou lopen)
constante camerabewaking, akelig toch? Als brave burger voel je je constant geviseerd, je kan niet buitengaan of je staat op video, geen leuke gedachte. Als crimineel slaag je toch lekker even dat ding kapot en hij doet zen zin weer, alleen wat meer kosten voor de overheid om er een nieuwe te zetten elke week. Flitspalen worden toch ook constant vernield en in brand gestoken, die camera's zeker evenveel.
sterkere controle op illegaal wapenbezit en de bereikbaarheid van wapens minimaliseren is te moeilijk? dan zetten we wat camera's.
Paranoid is offline  
Oud 16 maart 2004, 19:24   #53
Paranoid
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dan stel ik voor dat u wat meer hier op het forum vertoeft. Het zit er hier namelijk vol van.
Daar ben ik volop mee bezig. Geen nood.
Paranoid is offline  
Oud 16 maart 2004, 19:42   #54
Paranoid
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dus op basis van een zogezegd VB'er die claimt dat Hitler gelijk had (waar ik mij als VB'er compleet van distantieer) is voor u het sluitend bewijs dat de meerderheid van de Vlaams Blokkers zo denkt.
Ik ken zeer veel VB'ers die alle allochtonen over 1 kam scheren, zowel ouderen(mijn eigen oma) als jongeren(mijn lief gvd). 1 slecht, allemaal slecht. Ik doe niet anders dan hunzelf, ik scheur alle VB'ers over de kam van racistisch te zijn. Waarom? Ik weet velen die openlijk zeggen dat ze het zijn, zelf overstraat lopen met rechterarm omhoog. Ga eens naar Project hardcore of club x? heel de zaal staat er met zen rechterarm omhoog als de dj de stevige bass plaat draait met een toespraak van hitler op. Zeg nu niet dat dit extremisten/uitzonderingen zijn, want ik zie het overal, op mijn school, in mijn straat, op fuiven, mijn vriendenkring (ik schaam me ze te kennen). Ik vind het betreurenswaardig waar de jeugd op afstoomt.

Zij vergeten verdraagzaamheid, IK 'vergeet' dat te verdragen.

Ik doe net hetzelfde als u doet. Mijn mening staat vast, en jouw mening staat vast, dus als we het zo bekijken hebben we allebei ons oordeel al lang geveld. Dus beschuldig mij daar niet alleen van.
Paranoid is offline  
Oud 16 maart 2004, 19:57   #55
Timor
Partijlid

Timor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad vrij lastig. Langs de andere kant toch ergens goed

Geen voorbarige conclusies, ik antwoord wel op (bijna) alles, geduld.

Citaat:
Het lijkt in ieder geval logischer dan de redenering van "helikopters in te schakelen voor het vangen van handtasdieven..".
Maar wat definiëren jullie als "probleembuurten?" de buurt van het station, het kiel, borgerokko? (=buurten in antwerpen, waar de grootste concentratie allochtonen zich vertoeven, ter info) Daar zijn we weer gestrand bij de racistische neiging, maar goed.

(even tussen haakjes: ik draag geen das, ben een meisje , dus hoef dat niet recht te trekken als ik er voorbij zo'n ding zou lopen)
constante camerabewaking, akelig toch? Als brave burger voel je je constant geviseerd, je kan niet buitengaan of je staat op video, geen leuke gedachte. Als crimineel slaag je toch lekker even dat ding kapot en hij doet zen zin weer, alleen wat meer kosten voor de overheid om er een nieuwe te zetten elke week. Flitspalen worden toch ook constant vernield en in brand gestoken, die camera's zeker evenveel.
sterkere controle op illegaal wapenbezit en de bereikbaarheid van wapens minimaliseren is te moeilijk? dan zetten we wat camera's.
Wat is er racistisch aan een kat een kat noemen? Wat is er racistisch aan het effectief zeggen dat er probleembuurten zijn, waar (u geeft het zelf al aan) het vaak de allochtonen zijn die ervoor zorgen dat het een probleembuurt is? Wil dat zeggen dat ik alle allochtonen probleemmakers vind? Neen. Wil dat zeggen dat ik blind moet zijn voor de problemen die er zijn? Evenmin.
Ik vind het dan ook niet meer dan terecht dat er een extra oogje in het zeil gehouden wordt in zulke buurten. Niet met de bedoeling om de modale burger te bespioneren, wel integendeel, om hem te helpen veilig over straat te kunnen. Ik denk dat dat het toevallig registreren van waar en wanneer u over straat loopt een kleine prijs is als dat betekent dat u dan ook effectief veiliger over straat kan lopen. Ik denk dat bijvoorbeeld een oude dame het veel beangstigender vind om voorbij hetzelfde groepje jongeren te lopen die vorige week nog haar handtas gestolen hebben, dan langs een camera te lopen.
Wat ik definieer als "een probleembuurt" is mijn en ieders persoonlijke interpretatie, ik denk dat u voor een sluitende definitie van een probleembuurt eens een commissaris van een desbetreffende gemeente aanspreekt, die zal u wel uitleggen wat probleembuurten zijn, en waarom.
Bovendien zijn die camera's bedoeld ter ondersteuning van het politie-apparaat en niet als een sluitende oplossing voor alle straatcriminaliteit. Uiteraard moet de criminaliteit ook op andere vlakken aangepakt worden, zoals o.m. de problemen die u aankaart.
Timor is offline  
Oud 16 maart 2004, 20:07   #56
Timor
Partijlid

Timor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik ken zeer veel VB'ers die alle allochtonen over 1 kam scheren, zowel ouderen(mijn eigen oma) als jongeren(mijn lief gvd). 1 slecht, allemaal slecht. Ik doe niet anders dan hunzelf, ik scheur alle VB'ers over de kam van racistisch te zijn. Waarom? Ik weet velen die openlijk zeggen dat ze het zijn, zelf overstraat lopen met rechterarm omhoog. Ga eens naar Project hardcore of club x? heel de zaal staat er met zen rechterarm omhoog als de dj de stevige bass plaat draait met een toespraak van hitler op. Zeg nu niet dat dit extremisten/uitzonderingen zijn, want ik zie het overal, op mijn school, in mijn straat, op fuiven, mijn vriendenkring (ik schaam me ze te kennen). Ik vind het betreurenswaardig waar de jeugd op afstoomt.

Zij vergeten verdraagzaamheid, IK 'vergeet' dat te verdragen.

Ik doe net hetzelfde als u doet. Mijn mening staat vast, en jouw mening staat vast, dus als we het zo bekijken hebben we allebei ons oordeel al lang geveld. Dus beschuldig mij daar niet alleen van.
Wanneer u redeneert van het principe "1 slecht, allemaal slecht", dan bent u geen haar beter dan die platte racisten waar ik het net over had. In dat geval is een discussie compleet zinloos geworden.

Toevallig zit ik zelf middenin het gabbermilieu dat u aanhaalt. Ik ben mij bewust van de extreemrechtse debiliteit die daar regelmatig boven komt drijven, maar daar kan ik verder weinig aan doen. Het enige dat ik kan zeggen is: niet elke VB'er is een platte racist, ten getuige daarvan dit forum waar ik me (eerlijk toegegeven) een beetje verbaasde dat er effectief meer Blokkers zijn dan ik dacht die weten waar ze over praten. Overigens, ik heb het nog nooit meegemaakt dat de dj een plaat met een toespraak van Hitler opzette op een officieel evenement, zoiets is illegaal en dan zou met name dat soort evenementen al lang verboden zijn geweest, wat duidelijk niet het geval is. Leer mij geen dingen over het milieu waar ik zelf middeninzit.

Mijn mening staat absoluut niet vast, overigens. Het is alleen erg moeilijk om me van iets te overtuigen waar ik eerst wel degelijk goed over nagedacht heb en dus perfect kan beargumenteren waarom ik zo denk.
Ik moet eerlijk toegeven dat het zelden is voorgekomen dat iemand mij mijn ongelijk debattechnisch kon aantonen. Maar indien het gebeurt, ben ik met plezier bereid toe te geven dat ik fout zat.
Timor is offline  
Oud 16 maart 2004, 20:08   #57
Timor
Partijlid

Timor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat had ik al door aan de foto op uw website (die me overigens verdacht bekend voorkomt).
Timor is offline  
Oud 16 maart 2004, 20:23   #58
Paranoid
Vreemdeling

Standaard

Ik woon in Antwerpen-stad, ga naar een stedelijke school (waar 3/4 een andere nationaliteit heeft/had), ben 19 jaar, verleidelijk genoeg om lastig gevallen te worden.
Mijn bomma, overgrootmoeder, moeder, ikzelf, nooit bang gehad om alleen over straat te lopen, zelfs niet in probleembuurten, zelf niet in het stadspark,.. nooit rede voor gehad! het enige waar ik bang van ben geweest op straat was van loslopende honden ofzo. (dat ze daar eens iets aan doen, ben al 3 keer gebeten )
Mijn portefeuille is eens een keer even gestolen geweest ja, ik ben de dader achterna gestapt en na lang discussieren had ik hem terug

Ze willen misschien niet spionneren, maar zo draait het wel uit.
Bij elke vorm van ook maar iets verdacht, komt de politie aanzwaaien..
vb Bendevorming: je loopt met kzeg maar 7 vrienden op straat in het midden van de nacht, je wandelt naar huis na een fuif ofzo, met veel leut, dat mag niet he. Oops je moet voorbij een bewakingscamera, gepakt. het gaat een serieuze demper zijn op je uitgaansleven.

Trouwens videomateriaal kun je manipuleren, monteren hoe je maar wil.
Ik ben dankzij een bewakingscamera aan een bureau beschuldigd van medeplichtigheid aan een of andere complottheorie. Een camera aan een automatisch zonnecenter had me ooit eens herkent als vandaal, en ik moest op het matje komen bij de baas, terwijl ik nog nooit een zonnebank van dichtbij heb gezien.
Camera's efficiënt? Niet op de manier hoe ik ermee ben geconfronteerd!
Paranoid is offline  
Oud 16 maart 2004, 20:38   #59
Timor
Partijlid

Timor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik woon in Antwerpen-stad, ga naar een stedelijke school (waar 3/4 een andere nationaliteit heeft/had), ben 19 jaar, verleidelijk genoeg om lastig gevallen te worden.
Mijn bomma, overgrootmoeder, moeder, ikzelf, nooit bang gehad om alleen over straat te lopen, zelfs niet in probleembuurten, zelf niet in het stadspark,.. nooit rede voor gehad! het enige waar ik bang van ben geweest op straat was van loslopende honden ofzo. (dat ze daar eens iets aan doen, ben al 3 keer gebeten )
Dus omdat u het persoonlijk nog niet hebt meegemaakt, bestaat het niet? Is dat niet net hetzelfde als zeggen dat een vallende boom geen lawaai maakt als niemand het hoort?

Citaat:
Mijn portefeuille is eens een keer even gestolen geweest ja, ik ben de dader achterna gestapt en na lang discussieren had ik hem terug
Proficiat. Niet iedereen is echter zo assertief als u. Moeten die mensen de dader dan maar laten lopen?

Citaat:
Ze willen misschien niet spionneren, maar zo draait het wel uit.
Bij elke vorm van ook maar iets verdacht, komt de politie aanzwaaien..
vb Bendevorming: je loopt met kzeg maar 7 vrienden op straat in het midden van de nacht, je wandelt naar huis na een fuif ofzo, met veel leut, dat mag niet he. Oops je moet voorbij een bewakingscamera, gepakt. het gaat een serieuze demper zijn op je uitgaansleven.
Ik denk dat de politie wel iets beter te doen heeft in grootsteden dan voor de minste "samenscholing" een patrouille te laten uitrukken. Meer blauw op straat betekent niet "Meer nutteloos blauw op straat". Wat u categoriseert als "met veel leut", is voor een ander misschien nachtlawaai. Dat hangt van de situatie af, maar ik ben ervan overtuigd dat het beoordelingsvermogen van een politieman daar wel goed genoeg voor is om te weten wat aanvaard kan worden en wat niet.

Citaat:
Trouwens videomateriaal kun je manipuleren, monteren hoe je maar wil.
Ik ben dankzij een bewakingscamera aan een bureau beschuldigd van medeplichtigheid aan een of andere complottheorie. Een camera aan een automatisch zonnecenter had me ooit eens herkent als vandaal, en ik moest op het matje komen bij de baas, terwijl ik nog nooit een zonnebank van dichtbij heb gezien.
Camera's efficiënt? Niet op de manier hoe ik ermee ben geconfronteerd!
Het is niet de bedoeling om dat videomateriaal te manipuleren zodat men toch maar iemand kan beschuldigen. Het is bedoeld om tijdig te kunnen ingrijpen wanneer zich een of ander misdrijf voordoet.

Hoe u ermee geconfronteerd bent geworden is een spijtige zaak, maar durft u eerlijk zeggen dat zoiets frequent voorkomt? Waarom gebruiken ze anders videobewaking in banken, supermarkten, etc...? En waarom zou het daar mogen en op straat niet? Of wou u beweren dat een winkel zijn klant ook wil bespioneren?
Timor is offline  
Oud 16 maart 2004, 21:35   #60
Paranoid
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dus omdat u het persoonlijk nog niet hebt meegemaakt, bestaat het niet? Is dat niet net hetzelfde als zeggen dat een vallende boom geen lawaai maakt als niemand het hoort?
Het is op basis van eigen ondervindingen dat men een oordeel veldt !!

Citaat:
Proficiat. Niet iedereen is echter zo assertief als u. Moeten die mensen de dader dan maar laten lopen?
Sinds wanneer is handtassen ontvreemden een grootschaalse criminaliteit? handtassen worden trouwes eerder in het centrum van de stad gestolen dan in de "probleembuurten"

Citaat:
Dat hangt van de situatie af, maar ik ben ervan overtuigd dat het beoordelingsvermogen van een politieman daar wel goed genoeg voor is om te weten wat aanvaard kan worden en wat niet.
Een politieman met een goed beoordelingsvermogen. Als men in de zomer met een bende kinderen(5 tot 15jaar) van de hele straat tot savonds in de straat speelt, en er belt een dame uit de buurt de politie op voor nachtlawaai, hoewel het nog vòòr 10 uur is. En als de politie arriveert, dan beginnen die mannen iedereen uit te schelden. Goed beoordelingsvermogen zei u, dan toch niet allemaal.

Citaat:
Hoe u ermee geconfronteerd bent geworden is een spijtige zaak, maar durft u eerlijk zeggen dat zoiets frequent voorkomt? Waarom gebruiken ze anders videobewaking in banken, supermarkten, etc...? En waarom zou het daar mogen en op straat niet? Of wou u beweren dat een winkel zijn klant ook wil bespioneren?
Ik ga echt niet zeggen dat zoiets constant voorkomt, maar het komt alleszins wel voor! zoals bij mij, en ik vel een oordeel door mijn persoonlijke bevindingen zoals ik al zei, dat is toch normaal.
Een supermarkt, bank, etc zijn binnen 4 muren, ik beslis zelf of ik daar binnen wil gaan en gefilmt wil worden, of niet.
Op straat kan je deze keuze niet nemen en dat is constante spionnage.
Paranoid is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be