![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uiteraard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
![]() Citaat:
ik kan natuurlijk moeilijk iets zeggen over je individueel geval want ik ken er het fijne niet van... Wat is voor jou "perfect legaal in orde" welke examens heb jij afgelegd zodat jij een vuurwapen in huis zou mogen hebben? En je hebt uiteraard een bewijs gaan voorleggen aan de commisaris... Ik weet het echt niet. Ik zou ook niet content zijn moesten ze mij iets proberen aansmeren waar ik helemaal niks mee te maken heb maar wees gerust ze zouden het ook niet lang doen bij mij... Ik blijf logeren voor hun deur als het moet!
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
![]() Citaat:
België was ver van een revolutie, juist, maar ik zie ze juist door overmatige, onnodige paniekwetten, eerder er één uitlokken dan er 1 te voorkomen. Feit is dat ik nu de dingen anders bezie. Ik respecteerde de wet, maar de wet mij niet. Hoe wil je dat de brave burger, die door de wet niet gerespecteerd wordt, de wet op den duur nog gaat respecteren? Citaat:
De zaak Van Themsche was trouwens één die vooral opviel door spectakel. Er zijn nogal moorden gebeurd door mensen die een model 9 gingen kopen en er hun partner mee doodschoten, maar gezinsdrama's zijn zo spectaculair niet als racisme. En nu: zelfs met de beste screenings kan je niets voorkomen. Niemand kan garanderen wie wel een wie geen brave burger is. Iedereen heeft een grens waar hij over getrokken kan worden. En gaat men nu massamoordenaars �* la Van Themsche stoppen? Nee, ik denk enkel vertragen. Ze zullen nu iets meer sparen voor een zwart wapen. Dat is het enige verschil dat de wet gaat maken, want helaas doet die niets tegen zieke geesten. Mijn mening: wapens doden op zich geen mensen. Moesten ze dat doen, mogen ze van mij meteen allemaal vernietigd worden, maar sommige mensen zijn zo ziek dat ze zelfs zonder wapen gaan moorden. Nu de VS is zoveel groter dan hier en er wonen zoveel meer mensen, dat het ook logisch is dat er ook meer gevaarlijke gekken tussen zitten. Dat maakt de VS niet beter of slechter dan wij. In Canada hebben ze evenveel wapens per hoofd dan in de VS, maar daar gebeuren er zelden moorden. Hoe zou dat komen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() als Flor zn wapen mag houden dan jij ook , die zwans heeft nog niets bewezen behalve in afrika de aap gaan uithangen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Oké, ik was mijn wapen dus gaan voorleggen aan de commissaris. Ik heb die 65 euro betaald en plots kreeg ik bericht dat men het mij weigerde en dat ik mijn wapen kon inleveren. Ik moest dus geen tests doen, geen attesten voorleggen. Men weigerde het gewoon, zonder boe of bah. Zelfs de wijkagent, die normaal een onderzoek zou moeten doen, wist van niets. En wees maar zeker dat ik heb aangedrongen om mijn dossier te kunnen weten. Bij de politie zei men mij dat men daar van niets wist en stuurde men mij door naar de gouverneur, die het weer op de politie stak. Zo ben ik dus maanden van het kastje naar de muur gestuurd en blijkbaar weet nu nog steeds niemand precies hoe de vork in de steel zit. Ik tekende beroep aan tegen de weigering van mijn vergunning. Omdat ik niet wist wat ik tijdens dat beroep met mijn wapen moest doen, vroeg ik raad aan de gouverneur, van waar de weigeringsbrief kwam. Daar kreeg ik te horen dat ik het wapen mocht houden, zolang er geen definitieve uitspraak was. Ook de wapenhandelaar, die er eveneens geen snars van snapte, dacht dat ik het wapen bij moest houden. Plots kreeg ik een brief. Ik kon me gaan verantwoorden bij de politie, waarom ik mijn wapen niet ingeleverd had. Daar had men dan blijkbaar mijn dossier met die beruchte PV, maar ik mocht hem niet inkijken. Alleen schrok ik daar een hoedje, als die agent me daar iets voorlas, dat er naar het schijnt in zou staan. Allemaal dingen die dus niet waar zijn. De grap is dat mijn "slachtoffer" uit de PV, mijn man zou moeten zijn, van wie ik het wapen juist gekregen had. Hem hebben ze ook zijn vergunning geweigerd, op basis van hetzelfde PV, waarin hij plots de dader zou moeten zijn. We snappen er geen snars meer van, maar krijgen dat PV dus niet onder ogen. Volgens de procureur, want daar steekt de politie het nu weer op, zouden mijn man en ik elkaar half dood slagen. Hier is dus niets van aan, maar niemand wil onze verklaringen horen. Nu, de agent die ik toen sprak, schrok ergens ook en ging er van uit dat als die PV naar waarheid opgesteld was, ik onmogelijk zonder blijvend letsel zou kunnen rondlopen ... terwijl ik juist de dader was. Snap het nog wie het snappen kan, maar mijn man en ik dus niet. Wij waren simpele sportschutters, die dus in oorsprong ook blij waren met de verstrengde wet, maar er nu dus door opgelicht zijn. Het enige wat ik raar vind ... de naam waarvoor ze me aanzagen in het verwarrende telefoongesprek, is wel die van een familielid, waar wij liefst geen contact meer mee hebben wegens te losse handen. Vandaar dat ik dacht aan een vergissing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() En zuipen kan hij ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
![]() Citaat:
![]() En ge zijt verloren in beroep? ![]() Daar snap ik inderdaad ook niks van hoor maar ik zou mijn wapen dan niet afgegeven hebben. Dat zijn rare verhalen hier maar dat heeft me dunkt NIKS te maken met die wet hoor... ![]() Je kan toch ook gewoon je bewijs van goed gedrag en zede tonen en dan kunnen ze toch zelf de bedenking maken... 't is inderdaad wel wat raar (gaat m'n petje te boven).
Laatst gewijzigd door largo_w : 21 april 2008 om 15:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
In de afwijzing van mijn beroep gaf men toe dat de weigering slecht gemotiveerd was, maar het kwam er dus op neer dat een minister blijkbaar niets tegen een gouverneur kan doen. Blijkbaar mag een gouverneur dus naar willekeur mensen hun wapens afpakken, zonder dat ze er enig verweer tegen hebben. Ik heb dus nergens de kans gekregen om een test af te leggen. Er is ook geen onderzoek geweest rond mijn aanvraag. De wijkagent is nooit bij mij komen controleren, zoals volgens hem normaal het geval zou moeten geweest zijn. Vermits men het bij mijn man ook zo geflikt heeft, ga ik er van uit dat het volgens mij ergens een afrekening is. Sinds hij ooit een proces tegen stad Antwerpen gewonnen heeft, doet men alles om ons het leven zuur te maken. Als ik naar een andere provincie zou verhuizen, zou de uitkomst misschien anders zijn. Laat ik het zo stellen dat we al meerdere bewijzen hebben, dat stad Antwerpen al lastercampagnes tegen ons gevoerd heeft. Men heeft zo mijn man eens ooit aangenomen, om hem dan te ontslaan, omdat hij zogezegd een module aan zijn blanco strafregister had. Iets wat volgens onze advocaat ook niet kon. Ik was getuige in dat proces, dus blijkbaar zal ik mee in het vizier lopen. Het bewijs is er in ieder geval dat men een wrok tegen mijn gezin heeft en als een slechte verliezer oneerlijk begint te spelen. Dat is de enige verklaring die ik er voor heb. De wapenwet wordt volgens mij dus ook misbruikt tegen mensen voor politieke afrekeningen. Een andere verklaring heb ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
De meeste mensen hebben een datakaart, dat is een kaart die intern gebruikt wordt, daar staat op, alles waar u ooit van verdacht bent geweest. Er is niet alleen uw strafblad, met daarop alles waar u ooit veroordeeld bent voor geweest. Begrijp u het verschil? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Wel, dat is dus juist het probleem. Ik ben dus nooit opgepakt geweest. Er is nooit een onderzoek tegen me geweest. Tot zover geweten is er zelfs nooit een klacht tegen me neergelegd.
Daarom dat ik de zaak niet snap en het volgens mij daarom om een politieke afrekening gaat. Ik heb een volledig blanco strafregister, geen veroordelingen, geen aanklachten, niets ... enkel PV'kes, waarvan ik doordat die ene agent zijn mond voorbij praatte, weet dat er grove leugens in staan. Anders zou ik niets geweten hebben. Ik mag die dossiers dus niet inkijken. Men stuurt me van het kastje naar de muur. Dat is volgens mij dus op zijn minst verdacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat dus eerder over een soort "vooronderzoek" dan om concrete gegevens.
Tja.
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Zelfs niet eens dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() [quote=Boadicea;3374298]Ondertussen ben ik en zovele andere wel een kostbaar bezit kwijt. In ieder geval: moet ik nog een wet respecteren, die mij niet respecteert!
Nergens krijg ik dus recht van antwoord. Ik moet maar tolereren dat men mij brieven schrijft en me een gevaar voor de samenleving noemt, zonder me te kennen, gewoon op basis van een PV'ke waar ik nog nooit van gehoord had? Als die "PV", indien die bestaat, dan zo bezwarend zou zijn, hoe komt het dat ze me dan niet opgepakt hebben en dat er nooit een onderzoek naar geweest is? Hoe komt het dat ik voor de schuttersvereniging wel een blanco strafregister kon voorleggen? Hoe komt het dat ik destijds dat wapen, terwijl die beruchte PV er toen al moest geweest zijn, toch kon kopen en gebruiken? Geen probleem, maar de wet veranderd en plots ... lijk ik opeens de grootste crimineel op aarde. Eigenlijk zou een mens al spijt krijgen dat hij zijn wapen altijd correct gebruikt heeft binnen een wettelijk kader, als hij het toch moet afgeven.[/QUOTE] Wapens geeft u beter niet aan, en schietoefeningen houd u best op "den buiten", in één of ander bos of veld, verstopt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Dat gaat niet, er is niet zoiets als een inzage recht voor PV's. En die PV bestaat immers niet meer, waar men op voortgaat is info van die PV's die op haar datakaart zijn gezet. En die kaart is voor interne gebruik tussen politiediensten en zeker niet ter inzage. Het zou me trouwens niet verbazen als de staat het bestaan van die kaart zou afstrijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |