Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2008, 15:00   #41
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Fin soit ik blijf uw kritiek wat leeg vinden!
Uiteraard.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 15:06   #42
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Juist, maar ik heb geen eens die examens en proeven mogen doen. Men heeft me dat wapen gewoon afgepakt, terwijl ik perfect legaal in orde was.

Ik heb nog gevraagd waar ik voor proeven kon en wou gerust voor een medisch attest naar mijn huisarts, maar blijkbaar was dat van geen tel. Eerst zei men mij dat mijn vergunningen in orde waren. Model 9 werd omgezet in model 6 en daarna ... werd alles afgepakt.

Het was duidelijk: ik mocht 65 euro betalen voor een vergunning aan te vragen, die men mij dan gewoon weigerde. Met andere woorden: geld en wapen kwijt, omdat ik met alles wettelijk in orde wou zijn.

Blijkbaar schermen ze altijd dus met die PV's die ik dus zelf niet mag inkijken. Raar maar waar. Ik krijg er een punthoofd van.

Volgens wat mijn mij vertelde, zal ik dankzij die PV'kes dus geen legaal wapen meer mogen bezitten. Enkel voor PV'kes die ik dus nooit zelf heb mogen inkijken en waar ik dus geen verweer tegen mag inbrengen.

Daarom stel ik me dus de vraag wat er meer achter zit. Als men een fout gemaakt heeft, wil ik dat gerust aanvaarden. Als men zich zou verontschuldigen voor wat men mij heeft aangedaan, dan wil ik er gerust zand over gooien, maar dat doet men niet. Men blijft me gewoon afwimpelen en afschilderen als een crimineel en dat zint me dus niet.

Ik zou dus graag mijn naam, die men ten onrechte bezoedeld heeft, gezuiverd willen zien en hersteld worden in mijn rechten. Dat is voor mij nog belangrijker dan dat wapen, maar een simpele: "sorry" kan er niet vanaf. Men blijft me telkens de grond in boren, bedreigen en afwimpelen, als ik maar simpelweg inzage in mijn dossier vraag.

Daarom heb ik het gevoel dat men iets te verbergen heeft. Vergissen is menselijk en als men dossiers verward heeft, zou ik dat kunnen begrijpen, maar ik ben het beu om ten onrechte bestolen en belasterd te worden. Ik ben gewoon onschuldig gestraft en daar heb ik het moeilijk mee.

Als ik echt dingen mispeuterd zou hebben, zou ik het niet meer dan normaal vinden dat men mij zou ontwapenen, maar ik heb tot zover ik weet nog nooit iets gedaan. Mijn man en verschillende mensen uit mijn vriendenkring kunnen het ook niet vatten dat men mij als een monster afschilderd en zouden dat misverstand ook graag rechtgezet zien.

Maar niemand wil hen horen. Ik krijg mijn naam blijkbaar niet gezuiverd door een PV, waar nooit gevolg aan gegeven is en gebaseerd is op feiten die zeker niet kloppen.

ik kan natuurlijk moeilijk iets zeggen over je individueel geval want ik ken er het fijne niet van...

Wat is voor jou "perfect legaal in orde" welke examens heb jij afgelegd zodat jij een vuurwapen in huis zou mogen hebben? En je hebt uiteraard een bewijs gaan voorleggen aan de commisaris...

Ik weet het echt niet. Ik zou ook niet content zijn moesten ze mij iets proberen aansmeren waar ik helemaal niks mee te maken heb maar wees gerust ze zouden het ook niet lang doen bij mij... Ik blijf logeren voor hun deur als het moet!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 15:07   #43
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
héhé Boa ZOOO veel misnoegen is er niet in de echte wereld hoor. Inderdaad op dit forum zou je soms denken...En af en toe bij kleine organisaties die veel lawaai maken in dit land maar algemeen valt dat wel mee hoor. belgië is ver van een revolutie in welke vorm ook hoor. We hebben het daar werkelijk VEEEEl te goed voor niemand wil dat kwijt. En inderdaad ze knoeien daar boven vaak maar laat ons realistisch zijn ze doen ook goed werk hoor.
Klopt wat je zegt. Maar bij mij hebben ze de misnoeging nu wel aangewakkerd, door me als het ware zonder proces te veroordelen. Als men tegenwoordig al zomaar een PV tegen iemand kan opstellen en daarmee die persoon zijn hobby kan afpakken, stel ik me inderdaad vragen.
België was ver van een revolutie, juist, maar ik zie ze juist door overmatige, onnodige paniekwetten, eerder er één uitlokken dan er 1 te voorkomen.

Feit is dat ik nu de dingen anders bezie. Ik respecteerde de wet, maar de wet mij niet. Hoe wil je dat de brave burger, die door de wet niet gerespecteerd wordt, de wet op den duur nog gaat respecteren?

Citaat:
Het was een directe (en daarom ook zeer goed) reactie op de zaak van temsche en uiteindelijk een noodzaak om de reglementeringen inzake wapenbezit te laten respecteren. "burgers ontwapenen" is meer dan normaal we zitten hier niet in amerika en cowboy gaan spelen en rondlopen met een pistool is helemaal niet van onze cultuur. En laat ons eerlijk zijn zo een schietpartijen in scholen hebben we hier ook nog niet veel gehad dus zo slecht is dat ook niet...
Nee, we hebben hier geen schietpartijen gehad zoals in de US en juist daarom dat ik het onverantwoord vind. Men heeft nu pas de slapende honden wakker gemaakt.
De zaak Van Themsche was trouwens één die vooral opviel door spectakel. Er zijn nogal moorden gebeurd door mensen die een model 9 gingen kopen en er hun partner mee doodschoten, maar gezinsdrama's zijn zo spectaculair niet als racisme.

En nu: zelfs met de beste screenings kan je niets voorkomen. Niemand kan garanderen wie wel een wie geen brave burger is. Iedereen heeft een grens waar hij over getrokken kan worden.

En gaat men nu massamoordenaars �* la Van Themsche stoppen? Nee, ik denk enkel vertragen. Ze zullen nu iets meer sparen voor een zwart wapen. Dat is het enige verschil dat de wet gaat maken, want helaas doet die niets tegen zieke geesten.

Mijn mening: wapens doden op zich geen mensen. Moesten ze dat doen, mogen ze van mij meteen allemaal vernietigd worden, maar sommige mensen zijn zo ziek dat ze zelfs zonder wapen gaan moorden.

Nu de VS is zoveel groter dan hier en er wonen zoveel meer mensen, dat het ook logisch is dat er ook meer gevaarlijke gekken tussen zitten. Dat maakt de VS niet beter of slechter dan wij.
In Canada hebben ze evenveel wapens per hoofd dan in de VS, maar daar gebeuren er zelden moorden. Hoe zou dat komen?
Oud 21 april 2008, 15:11   #44
FDM
Banneling

Standaard

als Flor zn wapen mag houden dan jij ook , die zwans heeft nog niets bewezen behalve in afrika de aap gaan uithangen
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 15:22   #45
Boadicea

Standaard

Citaat:
ik kan natuurlijk moeilijk iets zeggen over je individueel geval want ik ken er het fijne niet van...

Wat is voor jou "perfect legaal in orde" welke examens heb jij afgelegd zodat jij een vuurwapen in huis zou mogen hebben? En je hebt uiteraard een bewijs gaan voorleggen aan de commisaris...

Ik weet het echt niet. Ik zou ook niet content zijn moesten ze mij iets proberen aansmeren waar ik helemaal niks mee te maken heb maar wees gerust ze zouden het ook niet lang doen bij mij... Ik blijf logeren voor hun deur als het moet!
Wel, toen ik mijn vergunning aanvroeg, zeiden ze me dat ik, vermits ik het wapen al had, deze sowieso wel ging bekomen en dat ik anders wel verder bericht ging krijgen.

Oké, ik was mijn wapen dus gaan voorleggen aan de commissaris. Ik heb die 65 euro betaald en plots kreeg ik bericht dat men het mij weigerde en dat ik mijn wapen kon inleveren.

Ik moest dus geen tests doen, geen attesten voorleggen. Men weigerde het gewoon, zonder boe of bah. Zelfs de wijkagent, die normaal een onderzoek zou moeten doen, wist van niets.

En wees maar zeker dat ik heb aangedrongen om mijn dossier te kunnen weten. Bij de politie zei men mij dat men daar van niets wist en stuurde men mij door naar de gouverneur, die het weer op de politie stak.

Zo ben ik dus maanden van het kastje naar de muur gestuurd en blijkbaar weet nu nog steeds niemand precies hoe de vork in de steel zit.

Ik tekende beroep aan tegen de weigering van mijn vergunning. Omdat ik niet wist wat ik tijdens dat beroep met mijn wapen moest doen, vroeg ik raad aan de gouverneur, van waar de weigeringsbrief kwam.
Daar kreeg ik te horen dat ik het wapen mocht houden, zolang er geen definitieve uitspraak was. Ook de wapenhandelaar, die er eveneens geen snars van snapte, dacht dat ik het wapen bij moest houden.

Plots kreeg ik een brief. Ik kon me gaan verantwoorden bij de politie, waarom ik mijn wapen niet ingeleverd had. Daar had men dan blijkbaar mijn dossier met die beruchte PV, maar ik mocht hem niet inkijken. Alleen schrok ik daar een hoedje, als die agent me daar iets voorlas, dat er naar het schijnt in zou staan.
Allemaal dingen die dus niet waar zijn. De grap is dat mijn "slachtoffer" uit de PV, mijn man zou moeten zijn, van wie ik het wapen juist gekregen had.
Hem hebben ze ook zijn vergunning geweigerd, op basis van hetzelfde PV, waarin hij plots de dader zou moeten zijn.

We snappen er geen snars meer van, maar krijgen dat PV dus niet onder ogen. Volgens de procureur, want daar steekt de politie het nu weer op, zouden mijn man en ik elkaar half dood slagen. Hier is dus niets van aan, maar niemand wil onze verklaringen horen.
Nu, de agent die ik toen sprak, schrok ergens ook en ging er van uit dat als die PV naar waarheid opgesteld was, ik onmogelijk zonder blijvend letsel zou kunnen rondlopen ... terwijl ik juist de dader was.

Snap het nog wie het snappen kan, maar mijn man en ik dus niet. Wij waren simpele sportschutters, die dus in oorsprong ook blij waren met de verstrengde wet, maar er nu dus door opgelicht zijn.

Het enige wat ik raar vind ... de naam waarvoor ze me aanzagen in het verwarrende telefoongesprek, is wel die van een familielid, waar wij liefst geen contact meer mee hebben wegens te losse handen. Vandaar dat ik dacht aan een vergissing.
Oud 21 april 2008, 15:24   #46
largo_w

Standaard

Citaat:
Klopt wat je zegt. Maar bij mij hebben ze de misnoeging nu wel aangewakkerd, door me als het ware zonder proces te veroordelen. Als men tegenwoordig al zomaar een PV tegen iemand kan opstellen en daarmee die persoon zijn hobby kan afpakken, stel ik me inderdaad vragen.
België was ver van een revolutie, juist, maar ik zie ze juist door overmatige, onnodige paniekwetten, eerder er één uitlokken dan er 1 te voorkomen.
niets doen was geen optie heb je hiervoor zelf beweerd... "paniekwet" of niet de wet is toch tamelijk goed. Iedereen mag niet zo maar een geweer liggen hebben dat kan niet... Je mag niet zomaar iedereen een caliber 20 onder zijn bed laten liggen dat is ronduit gevaarlijk. Iemand die daarvoor lessen heeft gevolgd, zijn inzicht heeft bewezen en zijn omgaan ermee heeft bewezen oké maar zo een oud stuk van de broer van de zus van... met een paar kogels "zoadat ik mij beter ga voelen"... nee nee dat kan niet! Dit zorgt voor ongenoegen (ik heb het zelf gezien toen iedereen rondom ons ze moest gaan afgeven) maar na een beetje nadenken verstaan de meesten het wet. Ik versta het...En j�* zo een wapens kosten veel en kunnen voor sommigen veel waard zijn maar er moest iets gedaan worden.
Citaat:
Feit is dat ik nu de dingen anders bezie. Ik respecteerde de wet, maar de wet mij niet. Hoe wil je dat de brave burger, die door de wet niet gerespecteerd wordt, de wet op den duur nog gaat respecteren?
Ik wil ook 200 rijden op de autosnelweg maar ik mag niet... Vorige keer geflitst tegen 140 als student is dat veel geld hoor... De wet respect...ah nee wacht. Snap je waar ik naartoe wil?

Citaat:
Nee, we hebben hier geen schietpartijen gehad zoals in de US en juist daarom dat ik het onverantwoord vind. Men heeft nu pas de slapende honden wakker gemaakt.
dat hebben wij niet...We hebben ze misschien zelf gestopt maar dat zal je nooit weten. geen kind kan hier nog zomaar een geweer kopen...
Citaat:
De zaak Van Themsche was trouwens één die vooral opviel door spectakel. Er zijn nogal moorden gebeurd door mensen die een model 9 gingen kopen en er hun partner mee doodschoten, maar gezinsdrama's zijn zo spectaculair niet als racisme.
Sommige van die zaken kan je natuurlijk niet tegengaan MAAR je kan je best doen zodat het zo moeilijk mogelijk is om het te doen.
Citaat:
En nu: zelfs met de beste screenings kan je niets voorkomen. Niemand kan garanderen wie wel een wie geen brave burger is. Iedereen heeft een grens waar hij over getrokken kan worden.
Inderdaad...
Citaat:
En gaat men nu massamoordenaars �* la Van Themsche stoppen? Nee, ik denk enkel vertragen. Ze zullen nu iets meer sparen voor een zwart wapen. Dat is het enige verschil dat de wet gaat maken, want helaas doet die niets tegen zieke geesten.
We gaan het hen gvd wel verdomd moeilijk maken. Die zwarte circuits zijn niet zoo gemakkelijk hoor en de politiecontrole is enorm. Je doet er wel iets tegen mischien een druppel in een glas maar dan heb je die druppel al...
Citaat:
Mijn mening: wapens doden op zich geen mensen. Moesten ze dat doen, mogen ze van mij meteen allemaal vernietigd worden, maar sommige mensen zijn zo ziek dat ze zelfs zonder wapen gaan moorden.
Dat klopt ook!
Citaat:
Nu de VS is zoveel groter dan hier en er wonen zoveel meer mensen, dat het ook logisch is dat er ook meer gevaarlijke gekken tussen zitten. Dat maakt de VS niet beter of slechter dan wij.
in de VS mag iedereen bijna een wapen aanschaffen en leg de melk bij de kat en je weet wat hij zal doen hé...
Citaat:
In Canada hebben ze evenveel wapens per hoofd dan in de VS, maar daar gebeuren er zelden moorden. Hoe zou dat komen?
http://en.wikipedia.org/wiki/Gun_pol...and_regulation
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 21 april 2008, 15:27   #47
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
als Flor zn wapen mag houden dan jij ook , die zwans heeft nog niets bewezen behalve in afrika de aap gaan uithangen
En zuipen kan hij ook.

Verschaeve
Oud 21 april 2008, 15:29   #48
largo_w

Standaard

Citaat:
Wel, toen ik mijn vergunning aanvroeg, zeiden ze me dat ik, vermits ik het wapen al had, deze sowieso wel ging bekomen en dat ik anders wel verder bericht ging krijgen.

Oké, ik was mijn wapen dus gaan voorleggen aan de commissaris. Ik heb die 65 euro betaald en plots kreeg ik bericht dat men het mij weigerde en dat ik mijn wapen kon inleveren.

Ik moest dus geen tests doen, geen attesten voorleggen. Men weigerde het gewoon, zonder boe of bah. Zelfs de wijkagent, die normaal een onderzoek zou moeten doen, wist van niets.

En wees maar zeker dat ik heb aangedrongen om mijn dossier te kunnen weten. Bij de politie zei men mij dat men daar van niets wist en stuurde men mij door naar de gouverneur, die het weer op de politie stak.

Zo ben ik dus maanden van het kastje naar de muur gestuurd en blijkbaar weet nu nog steeds niemand precies hoe de vork in de steel zit.

Ik tekende beroep aan tegen de weigering van mijn vergunning. Omdat ik niet wist wat ik tijdens dat beroep met mijn wapen moest doen, vroeg ik raad aan de gouverneur, van waar de weigeringsbrief kwam.
Daar kreeg ik te horen dat ik het wapen mocht houden, zolang er geen definitieve uitspraak was. Ook de wapenhandelaar, die er eveneens geen snars van snapte, dacht dat ik het wapen bij moest houden.

Plots kreeg ik een brief. Ik kon me gaan verantwoorden bij de politie, waarom ik mijn wapen niet ingeleverd had. Daar had men dan blijkbaar mijn dossier met die beruchte PV, maar ik mocht hem niet inkijken. Alleen schrok ik daar een hoedje, als die agent me daar iets voorlas, dat er naar het schijnt in zou staan.
Allemaal dingen die dus niet waar zijn. De grap is dat mijn "slachtoffer" uit de PV, mijn man zou moeten zijn, van wie ik het wapen juist gekregen had.
Hem hebben ze ook zijn vergunning geweigerd, op basis van hetzelfde PV, waarin hij plots de dader zou moeten zijn.

We snappen er geen snars meer van, maar krijgen dat PV dus niet onder ogen. Volgens de procureur, want daar steekt de politie het nu weer op, zouden mijn man en ik elkaar half dood slagen. Hier is dus niets van aan, maar niemand wil onze verklaringen horen.
Nu, de agent die ik toen sprak, schrok ergens ook en ging er van uit dat als die PV naar waarheid opgesteld was, ik onmogelijk zonder blijvend letsel zou kunnen rondlopen ... terwijl ik juist de dader was.

Snap het nog wie het snappen kan, maar mijn man en ik dus niet. Wij waren simpele sportschutters, die dus in oorsprong ook blij waren met de verstrengde wet, maar er nu dus door opgelicht zijn.

Het enige wat ik raar vind ... de naam waarvoor ze me aanzagen in het verwarrende telefoongesprek, is wel die van een familielid, waar wij liefst geen contact meer mee hebben wegens te losse handen. Vandaar dat ik dacht aan een vergissing.

En ge zijt verloren in beroep?

Daar snap ik inderdaad ook niks van hoor maar ik zou mijn wapen dan niet afgegeven hebben. Dat zijn rare verhalen hier maar dat heeft me dunkt NIKS te maken met die wet hoor...

Je kan toch ook gewoon je bewijs van goed gedrag en zede tonen en dan kunnen ze toch zelf de bedenking maken... 't is inderdaad wel wat raar (gaat m'n petje te boven).
Citaat:

Laatst gewijzigd door largo_w : 21 april 2008 om 15:31.
Oud 21 april 2008, 17:03   #49
Boadicea

Standaard

Citaat:

En ge zijt verloren in beroep?

Daar snap ik inderdaad ook niks van hoor maar ik zou mijn wapen dan niet afgegeven hebben. Dat zijn rare verhalen hier maar dat heeft me dunkt NIKS te maken met die wet hoor...

Je kan toch ook gewoon je bewijs van goed gedrag en zede tonen en dan kunnen ze toch zelf de bedenking maken... 't is inderdaad wel wat raar (gaat m'n petje te boven).
Men dreigde dat ik in de gevangenis zou gaan, als ik mijn wapen niet afgaf en dat ik al genoeg in de miserie zat, omdat ik mijn wapen niet binnen de 15 dagen na de bekenmaking van mijn weigering heb ingeleverd, terwijl ik wel binnen die wettelijke periode mijn beroep heb aangetekend en men mij dus zei dat ik het wapen kon houden tijdens dat beroep.

In de afwijzing van mijn beroep gaf men toe dat de weigering slecht gemotiveerd was, maar het kwam er dus op neer dat een minister blijkbaar niets tegen een gouverneur kan doen.
Blijkbaar mag een gouverneur dus naar willekeur mensen hun wapens afpakken, zonder dat ze er enig verweer tegen hebben.

Ik heb dus nergens de kans gekregen om een test af te leggen. Er is ook geen onderzoek geweest rond mijn aanvraag. De wijkagent is nooit bij mij komen controleren, zoals volgens hem normaal het geval zou moeten geweest zijn.

Vermits men het bij mijn man ook zo geflikt heeft, ga ik er van uit dat het volgens mij ergens een afrekening is. Sinds hij ooit een proces tegen stad Antwerpen gewonnen heeft, doet men alles om ons het leven zuur te maken. Als ik naar een andere provincie zou verhuizen, zou de uitkomst misschien anders zijn.

Laat ik het zo stellen dat we al meerdere bewijzen hebben, dat stad Antwerpen al lastercampagnes tegen ons gevoerd heeft. Men heeft zo mijn man eens ooit aangenomen, om hem dan te ontslaan, omdat hij zogezegd een module aan zijn blanco strafregister had. Iets wat volgens onze advocaat ook niet kon.
Ik was getuige in dat proces, dus blijkbaar zal ik mee in het vizier lopen. Het bewijs is er in ieder geval dat men een wrok tegen mijn gezin heeft en als een slechte verliezer oneerlijk begint te spelen.

Dat is de enige verklaring die ik er voor heb. De wapenwet wordt volgens mij dus ook misbruikt tegen mensen voor politieke afrekeningen. Een andere verklaring heb ik niet.
Oud 21 april 2008, 21:16   #50
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

T' is misschien ver naast de pot gepist, maar kun je u niet beroepen op de wet franchimont voor de pv?
Oud 21 april 2008, 21:56   #51
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
T' is misschien ver naast de pot gepist, maar kun je u niet beroepen op de wet franchimont voor de pv?
Niet tenzij ze gearresteerd wordt. En dan nog krijgt ze die niet te zien, want lang geleden al weggegooid vermits de zaak geen beslag heeft gehad op de rechtbank.

De meeste mensen hebben een datakaart, dat is een kaart die intern gebruikt wordt, daar staat op, alles waar u ooit van verdacht bent geweest. Er is niet alleen uw strafblad, met daarop alles waar u ooit veroordeeld bent voor geweest.

Begrijp u het verschil?

Verschaeve
Oud 21 april 2008, 22:04   #52
Boadicea

Standaard

Wel, dat is dus juist het probleem. Ik ben dus nooit opgepakt geweest. Er is nooit een onderzoek tegen me geweest. Tot zover geweten is er zelfs nooit een klacht tegen me neergelegd.
Daarom dat ik de zaak niet snap en het volgens mij daarom om een politieke afrekening gaat.

Ik heb een volledig blanco strafregister, geen veroordelingen, geen aanklachten, niets ... enkel PV'kes, waarvan ik doordat die ene agent zijn mond voorbij praatte, weet dat er grove leugens in staan.
Anders zou ik niets geweten hebben. Ik mag die dossiers dus niet inkijken. Men stuurt me van het kastje naar de muur. Dat is volgens mij dus op zijn minst verdacht.
Oud 21 april 2008, 22:07   #53
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het gaat dus eerder over een soort "vooronderzoek" dan om concrete gegevens.

Tja.
Oud 21 april 2008, 22:14   #54
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu weet ik het zeker! Ik heb als sportschutter hoogst waarschijnlijk mijn wapen kunnen inleveren, omdat ik ooit een VB partijkaart had.
Deze heb ik reeds lang ingeleverd, juist doordat ik me bedrogen voel door de lakse houding van deze partij.
Als reden van het feit dat ik mijn wapen kon inleveren, gaven ze PV's op, waarvan ik nog nooit gehoord heb. Ik mag ook mijn dossier niet inkijken en heb dus geen enkel verweer.
Men komt alleen af met feiten, die mij niet bekend zijn. Ik hoor het in Keulen donderen. Als ik vraag waar men zijn informatie vandaan haalt, zitten alle instanties naar elkaar te wijzen.

Ik vraag me af of ik ook mijn wapen had moeten afgeven en plots een uitgebreid dossier aan PV's zou hebben, waar ik dus geen weet van heb en die ik dus ook niet mag zien, moest ik een andere partijkaart hebben.

Nogmaals: ik heb nooit een veroordeling opgelopen en heb ook geen idee welke PV's er tegen mij opgesteld zijn en door wie.

Als ik weet van welke hoek het komt, ben ik zeker dat ik het niet zal zwijgen. Is het daarom dat men schrik heeft van mij?

Mensen die me kennen weten dat ik eerder een pacifist ben, maar onrecht is iets dat ik niet verdraag. En corruptie doet mijn maag keren. Ik ben er zeker van dat ik niet het enige slachtoffer ben van deze politieke afrekeningsdiefstal.

Voor mij is het genoeg geweest! Legaal heb ik geen enkel verweer tegen deze dingen, omdat ik toch tegen een grote pot nat vecht, maar ik zou graag mijn naam gezuiverd zien, voor de dingen die ze me aangesmeerd hebben en die er niet zijn.

Ik heb genoeg getuigen die de zogenaamde PV's kunnen ontkrachten, maar die mogen niet gehoord worden.

Mijn rechten zijn hier dus grondig geschonden. Blijkbaar is het dus in dit land mogelijk om PV's tegen mensen op te stellen, zonder dat ze er weet van hebben en die tegen hen te gebruiken. Dan kan men dus iemand straffen zonder rechtzaak.

Ik heb dus mijn besluit hieruit getrokken: België is geen moderne rechtsstaat, maar een achterlijke bananenrepubliek! Voor mij heeft onze politiek dus geen enkele geloofwaardigheid meer.
1 goede raad, stem terug vb en overtuig zoveel mogelijk mensen om hetzelfde te doen, wil je niet in sovjettoestanden leven.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 23:09   #55
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het gaat dus eerder over een soort "vooronderzoek" dan om concrete gegevens.

Tja.
Zelfs niet eens dat.

Verschaeve
Oud 22 april 2008, 00:30   #56
forumspook
Banneling

Standaard

[quote=Boadicea;3374298]Ondertussen ben ik en zovele andere wel een kostbaar bezit kwijt. In ieder geval: moet ik nog een wet respecteren, die mij niet respecteert!

Nergens krijg ik dus recht van antwoord. Ik moet maar tolereren dat men mij brieven schrijft en me een gevaar voor de samenleving noemt, zonder me te kennen, gewoon op basis van een PV'ke waar ik nog nooit van gehoord had?

Als die "PV", indien die bestaat, dan zo bezwarend zou zijn, hoe komt het dat ze me dan niet opgepakt hebben en dat er nooit een onderzoek naar geweest is?

Hoe komt het dat ik voor de schuttersvereniging wel een blanco strafregister kon voorleggen? Hoe komt het dat ik destijds dat wapen, terwijl die beruchte PV er toen al moest geweest zijn, toch kon kopen en gebruiken?

Geen probleem, maar de wet veranderd en plots ... lijk ik opeens de grootste crimineel op aarde.

Eigenlijk zou een mens al spijt krijgen dat hij zijn wapen altijd correct gebruikt heeft binnen een wettelijk kader, als hij het toch moet afgeven.[/QUOTE]
Wapens geeft u beter niet aan, en schietoefeningen houd u best op "den buiten", in één of ander bos of veld, verstopt.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 11:25   #57
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Ondertussen ben ik en zovele andere wel een kostbaar bezit kwijt. In ieder geval: moet ik nog een wet respecteren, die mij niet respecteert!

Nergens krijg ik dus recht van antwoord. Ik moet maar tolereren dat men mij brieven schrijft en me een gevaar voor de samenleving noemt, zonder me te kennen, gewoon op basis van een PV'ke waar ik nog nooit van gehoord had?

Als die "PV", indien die bestaat, dan zo bezwarend zou zijn, hoe komt het dat ze me dan niet opgepakt hebben en dat er nooit een onderzoek naar geweest is?

Hoe komt het dat ik voor de schuttersvereniging wel een blanco strafregister kon voorleggen? Hoe komt het dat ik destijds dat wapen, terwijl die beruchte PV er toen al moest geweest zijn, toch kon kopen en gebruiken?

Geen probleem, maar de wet veranderd en plots ... lijk ik opeens de grootste crimineel op aarde.

Eigenlijk zou een mens al spijt krijgen dat hij zijn wapen altijd correct gebruikt heeft binnen een wettelijk kader, als hij het toch moet afgeven.
Heb je al eens contact opgenomen met de Hoge Raad voor Justitie hiervoor? Zij hebben de mogelijkheid om die zaken objectief te onderzoeken (wat er juist met die pv e.d. aan de hand is).
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 11:41   #58
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... een PV tegen mij hadden wegens slagen en verwondingen...

Maar toen ik vroeg of ik deze documenten mocht inkijken ... was het plots NJET.
Ik zou daar een advocaat opzetten en het bewuste PV laten opeisen.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 11:47   #59
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Ik zou daar een advocaat opzetten en het bewuste PV laten opeisen.

Dat gaat niet, er is niet zoiets als een inzage recht voor PV's. En die PV bestaat immers niet meer, waar men op voortgaat is info van die PV's die op haar datakaart zijn gezet. En die kaart is voor interne gebruik tussen politiediensten en zeker niet ter inzage. Het zou me trouwens niet verbazen als de staat het bestaan van die kaart zou afstrijden.

Verschaeve
Oud 22 april 2008, 11:53   #60
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
1 goede raad, stem terug vb en overtuig zoveel mogelijk mensen om hetzelfde te doen, wil je niet in sovjettoestanden leven.
Het VB heeft de nieuwe wapenwet goedgekeurd.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be