Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2008, 18:11   #41
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een busabonnement . De bus die ik vandaag nam zat stampvol , ook tal van oudere mensen. Mensen die nog niet gebeten zijn door de angstmicrobe , natuurlijk. En weet je wat er toen gebeurde op die bus .... niets . Net zoals in 99 procent van de busritten. Raar he, en ik maar vol spanning wachten tot die tieners achter mij me plots met een baseballknuppel in elkaar wilde kloppen, maar die zaten daar gewoon wat naar hun mp3speler te luisteren , kunde u da nu voorstellen??? De jeugd van tegenwoordig....
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 18:13   #42
marcel1948
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
De context van dit forum en de context van een film zijn wel radicaal anders.
...Ik zal het anders stellen.We gaan alle nieuwsberichten die handelen over "incidenten" (die dan toch ECHT gebeuren) niet meer publiceren,want dat kan volgens u onder de noemer "paniek en haatzaaierij" geplaatst worden.
marcel1948 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 18:14   #43
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcel1948 Bekijk bericht
...Ik zal het anders stellen.We gaan alle nieuwsberichten die handelen over "incidenten" (die dan toch ECHT gebeuren) niet meer publiceren,want dat kan volgens u onder de noemer "paniek en haatzaaierij" geplaatst worden.
Dat heb ik niet gezegd. Er is een verschil tussen feiten en fictie.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 18:14   #44
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Ik heb een busabonnement . De bus die ik vandaag nam zat stampvol , ook tal van oudere mensen. Mensen die nog niet gebeten zijn door de angstmicrobe , natuurlijk. En weet je wat er toen gebeurde op die bus .... niets . Net zoals in 99 procent van de busritten. Raar he, en ik maar vol spanning wachten tot die tieners achter mij me plots met een baseballknuppel in elkaar wilde kloppen, maar die zaten daar gewoon wat naar hun mp3speler te luisteren , kunde u da nu voorstellen??? De jeugd van tegenwoordig....
Tsk, zo lui dat die zijn tegenwoordig. Wat kunde daar nu nog mee aanvangen? Een jaarken troep en ze zullen wel geleerd hebben te moorden!
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 23 april 2008, 18:17   #45
marcel1948
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat heb ik niet gezegd. Er is een verschil tussen feiten en fictie.

Gelukkig maar ! Daarom heb ik er duidelijk bij vermeld dat het FICTIE is.Ik hoop alleen maar dat dit NOOIT gebeurd !!

Laatst gewijzigd door marcel1948 : 23 april 2008 om 18:19.
Oud 23 april 2008, 18:17   #46
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

De linkse hebben nu gelijk dat ze lachen dankzij deze moderatie
Oud 23 april 2008, 18:21   #47
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hohoho....als ik niet zou vermelden dat het fictief is,dan hebt ge recht van spreken,maar nu gaat ge wel door de bocht.Zo kunt ge elke misdaadfilm gaan beschouwen als "paniek creëren".Een beetje serieus blijven....
Het thema dat je, terecht, aansnijdt, is belangrijk. Met je fictief artikel trek je er wel de aandacht op, maar loop je tegelijkertijd het risico dat je post afgedaan wordt als nonsens. Wat ook blijkt uit een aantal reacties.

De vraag is uiteindelijk wie wanneer hiertegen gaat optreden. En hoever het moet komen vooraleer er daadwerkelijk opgetreden wordt.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 18:21   #48
bk232214
Gouverneur

Standaard simpel

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
stap eens op een bus... en kruip er af. Maar hier niet komen janken hé !

Keuze genoeg in Antwerpen en Brussel, Anderlecht, Molenbeek, Vorst of gewoon de metro
leert er nu eens met leven en u ben niet verplicht om de bus te nemen gaat te voet is gezonder
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 18:29   #49
marcel1948
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het thema dat je, terecht, aansnijdt, is belangrijk. Met je fictief artikel trek je er wel de aandacht op, maar loop je tegelijkertijd het risico dat je post afgedaan wordt als nonsens. Wat ook blijkt uit een aantal reacties.

De vraag is uiteindelijk wie wanneer hiertegen gaat optreden. En hoever het moet komen vooraleer er daadwerkelijk opgetreden wordt.

Dat deze post zou afgedaan worden als nonsens door sommigen,dat had ik wel verwacht.Maar het wordt wel gelezen,al is het uit sensatiezucht .
Maar je stelling "vooraleer er daadwerkelijk opgetreden wordt" zegt toch al het tegendeel.Want daar zit het probleem.Moet dit fictief verhaal echt gebeuren om iets te ondernemen?
En inderdaad,WIE gaat de moed hebben om drastische maatregelen in te voeren.Met drastisch bedoel ik niet een cameraatje hangen....
Oud 23 april 2008, 18:31   #50
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
De linkse hebben nu gelijk dat ze lachen dankzij deze moderatie
Ik vind van niet. Hier is niets links-rechts aan. Het gaat er ook niet om dat op "99%" van de busritten niets gebeurt. Hoe vaak is niet relevant. Het gaat er wél om dat dergelijk geweld wél voorkomt.
Deze feiten moeten niet schertsend geminimaliseerd worden.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 23 april 2008, 18:31   #51
marcel1948
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
...leert er nu eens met leven

Da's ook ne straffe.....
Oud 23 april 2008, 18:31   #52
Geert C

Standaard

Citaat:
Ik vind van niet. Hier is niets links-rechts aan. Het gaat er ook niet om dat op "99%" van de busritten niets gebeurt. Hoe vaak is niet relevant. Het gaat er wél om dat dergelijk geweld wél voorkomt.
Noch belachelijk uitvergroot.
Oud 23 april 2008, 18:39   #53
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noch belachelijk uitvergroot.
Correcte aanvulling
Oud 23 april 2008, 18:41   #54
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We mogen de zaken inderdaad niet minimaliseren , maar men moet het wel nog altijd in zijn context blijven zien , hé. Dat doet me denken aan die analogie van die vliegtuigen. Je kent die wel , die van dat het journaal NOOIT gaat openen met de zin: "vandaag zijn er weer tal van vliegtuigen veilig geland". Vlaanderen voorstellen als een "no law area" helpt echt niet , hoor. Je moet realistisch blijven. Je moet de dingen benoemen zoals ze zijn maar met zin voor maatschappelijke verantwoordelijkheid. Dergelijk geweld gebeurt idd , net zoals er ook dagelijks andere criminele feiten gebeuren. Maar het helpt echt NIEMAND om mensen de stuipen op het lijf te proberen te jagen.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 18:43   #55
the_special_one
Provinciaal Statenlid

the_special_one's schermafbeelding

Standaard

zeveraar
Oud 23 april 2008, 18:52   #56
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nog even voor de linksen:GOED lezen hé,want ik heb hier niet de woorden "allochtonen" of"jonge Marokanen" gebruikt.
Ik stelde mij al vragen. schrik om voor racist te worden verweten ? Het zit er blijkbaar nogal diep in.

Goed beste. Stel je voor dat we alle schuld in de schoenen van onze allochtone landgenoten zouden moeten schuiven. De marokkanen, stel je voor. Precies alsof zonder marokkanen 'ons' probleem zou worden opgelost: veiligheid.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 19:03   #57
marcel1948
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik stelde mij al vragen. schrik om voor racist te worden verweten ? Het zit er blijkbaar nogal diep in.

.
Als ge hier ne Vlaamse scheet laat heb je het risico om voor racist gebrandmerkt te worden,ja....probleem?
Oud 23 april 2008, 19:06   #58
marcel1948
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Goed beste. Stel je voor dat we alle schuld in de schoenen van onze allochtone landgenoten zouden moeten schuiven. De marokkanen, stel je voor. Precies alsof zonder marokkanen 'ons' probleem zou worden opgelost: veiligheid.
En toch trapt hij daarin hé !Ondanks de waarschuwing die hij dan nog ZELF quote....
Oud 23 april 2008, 20:20   #59
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
Van deze angst- en haatzaaierij, verlos ons Heer!
Verlos ons liever van het negeren van de problemen door de politiek verantwoordelijken.

Het is pas als het tuig de wijken onveilig beginnen te maken waar toppolitici wonen dat er iets zal veranderen. De vraag is of dat ooit mogelijk zal zijn. De elite zal zich waarschijnlijk afzonderen zoals bijvoorbeeld in Amerika schering en inslag is ('gated communities') maar wat hier nog niet vaak voorkomt.

De rest van ons moet maar tussen het krapuul zien te laveren. Wil je je laptop meenemen? Kleed je als een bedelaar en steek je laptop in een vieze plastic tas. Zo'n verklaringen krijg je al op tv te horen van inwoners van Anderlecht die niet in de betere buurten in Anderlecht kunnen wonen. Overlevingsstrategieën dus.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Zijn er nog gewone, seculiere democraten?
Rechtvaardigheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 21:06   #60
abou Anis
Minister-President

Standaard

Ik dacht dat seniorennet zijn eigen forum heeft?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be