![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Dan ga je klein Vlamingskes "Langemark" dopen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() @ Linda
Graag had ik hier een antwoord op.
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() wat ik dan niet begrijp is waarom je de term zo veel mogelijk tracht uit te hollen door het te pas en te onpas in te roepen. zo ondergraaf je jezelf.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Echter, met een fictieve naam als "Christendom", waarbij de naam die een religie aanduidt dus als voornaam wordt gebruikt, heeft dit niets van doen. Citaat:
Overigens heb je nog steeds geen antwoord op mijn vragen gegeven: Citaat:
En tot slot nog even dit: De naam is Vuyschthaemert, en niet Hamerende Vuist. Het eerste duidt een gereedschap aan, het tweede een lichaamsdeel in beweging. Gelieve hier in het vervolg rekening mee te houden. Anders zou ik zomaar het idee kunnen krijgen dat je zelf bevooroordeeld bent ten opzichte van bepaalde namen en dat je mensen wegens bepaalde namen schoffeert en/of ongelijk behandelt; discrimineert zeg maar. En dat willen we niet, of wel Linda? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Pak je burka en hoofddoekjes maar in Edith.
De eerste verlichte geesten uit Progressief Vlaanderen durven hun mond stilaan open te doen. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik meende dat die meer in de richting van mijn dochters keek.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Ik sluit me dus aan bij Jan Leyers. Er zouden meer mensen zo een reis als hij moeten maken en deze conclusie moeten trekken.
Nee, ik pleit inderdaad niet voor de vernietiging van de islam, maar voor een naastelkaarleving, waarin elk zijn grenzen respecteert en we elkaar het licht in de ogen gunnen. Wie niet met de fundamenten van onze samenleving kan leven, hoort er niet in thuis. En ik kan niet leven met de fundamenten van een talibanstaat, dus ik blijf daar ook weg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() En? Voeren moslims geen intentieprocessen tegen ons?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Ik heb het meeste van De Weg naar Mekka gezien, en enkele interviews met Jan Leyers gelezen. Niet de minste racistische opmerking heb ik opgemerkt, noch rechtstreeks, noch onrechtstreeks.
Ook al wens ik Jan Leyers niet te beschouwen als zijnde een islam-expert, hij weet toch wel waar hij het over heeft. Kritiek op de islam uit de mond van Jan Leyers heeft nul percent te maken met enig racisme of onverdraagzaamheid, het zijn gewoon conclusies gebaseerd op vaststellingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() Waarover gaat deze thread eigenlijk? Wat wil het eerste bericht zeggen?
Linkse zever zonder einde of bodem!
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leyers maakte een reis door tal van moslimlanden, en toonde de islamitische cultuur en mentaliteit zoals ze is. Geen gemanipuleerde mise-en-scènes, gewoon het leven zoals het is. Dat dat vaak geen fraai beeld opleverde, is niet de schuld van Leyers. 'Islamkritisch zijn' is geen synoniem van 'een intentieproces maken. Dat is enkel zo in jouw gehersenspoelde geest omdat de realiteit niet klopt met de dogma's van het heilig multiculturalisme. Open je ogen voor de islam ze sluit. Open vooral je geest Edith (wees kritisch) voor de islam je geestesdood maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Esperanza, Linda gelooft Darwin blindelings, want hij was een priester van opleiding.
En voor de mensen die rasicme en zelfbehoud niet uit elkaar kunnen houden. De Islam predikt rasicme en eist zelfs van zijn volgelingen dat zij enkel anders gelovige onderwerpen of vermoorden, de andere goddiensten kijken wantrouwig naar de Islam uitzelfbehoud. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Jantje:
Clinton Richard Dawkins (Nairobi, 26 maart 1941) is een Brits etholoog, evolutiebioloog en populair-wetenschappelijk schrijver. Dawkins is een van de bekendste schrijvers over de evolutietheorie. Hij verdedigt deze theorie op bevlogen wijze en met wetenschappelijke argumenten tegen kritiek uit zowel wetenschappelijke als niet-wetenschappelijke hoek. Hij is een uitgesproken atheïst, seculier humanist, scepticus en aanhanger van de brights-beweging. http://nl.wikipedia.org/wiki/Richard_Dawkins
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 26 april 2008 om 08:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
|
![]() Iemand niet toelaten tot een tv-programma omdat zijn naam verwijst naar een religie is dus wel degelijk racisme en nog geen klein beetje. Stel u voor dat een congolees die Dieumerci heet niet mag meedoen aan Blokken. Dat is toch geschift???! Dat er nog mensen zijn die vinden dat dat normaal is dat een kleine van 9 jaar niet mag meedoen enkel omdat ie islam heet , zegt genoeg over de ingesteldheid van sommigen in deze maatschappij. Ik ken een jongen van 12 jaar die Osama heet , geef hem nu maar al zijn borstel om de straat mee te vegen want veel verder gaat ie niet geraken met de huidige mentaliteit in de samenleving.
Wat Jan Leyers betreft.... , hem van racisme beschuldigen is niet slim , maar zijn programma kun je echt niet neutraal noemen. Leyers is een westerling en geeft dus zijn GEKLEURDE WESTERSE visie weer in zijn programma. Als ik een programma maak over Vlaanderen en ik laat dat in Taiwan zien , kan ik ook enkel mensen aan het woord laten die in mijn plaatje passen. Zo kan ik kinderen aan het woord laten die in hun jeugd misbruikt zijn. Dan krijgt die Taiwanees de indruk dat ze daar in vlaanderen allemaal aan hun kinderen zitten te prutsen. Dat is geen racisme , Maar het is niet de REALITEIT.Jan Leyers wilde zijn visie bewijzen door een reis te maken , maar als gij alleen maar de mensen interviewt die perfect passen in het plaatje dat je wil maken , mja zo kan iedereen alles bewijzen ![]() Kritiek op de islam is niet automatisch racisme. Maar iedere blanke racist heeft in 99 procent van de gevallen een hekel aan de islam. Het is dus nogal wiedes dat men de 2 soms verwart. Als ge mensen met een andere origine haat , ja jong dan haat ge toch hun geloof en cultuur ook? Een hekel hebben aan iemand omdat ie graag varkensvlees lust , is volgens mij ook racisme. Iemand niet laten deelnemen aan een programma omdat zijn ouders hun eigen religie zo fantastisch vinden dat ze hun kind er naar toe genoemd hebben , is dus ook racisme. In de Marokkaanse nationale ploeg voetbalt er iemand mee die als achternaam Chretien heeft (christen in het frans). Zijn ze daar nu al toleranter geworden dan in Frankrijk? ![]() Iemand die de minpunten (en die zijn er genoeg) van de islam wil bespreken , moet dit dus doen op een genuanceerde manier zonder in karikaturen of extremen te vervallen , zonder met 2 maten en gewichten te meten en zich distantieren van elk racistisch discours. Scheffer bvb is geen racist. Wilders wel. Islamofobie is dus wel degelijk gelinkt aan racisme. Islamkritiek niet. Maar je moet wel eerst het verschil tussen beiden kennen , hé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2. Dat van dat jongetje lijkt zeer schrijnend, maar de bronnen zijn niet zo duidelijk dus: als het waar is, is het erg, maar is het waar en is het verhaal volledig? 3. Over de Islam: je geeft een mooi voorbeeld van de paradox die weldenkende mensen beleven. Enerzijds lijk je waarde te hechten aan open denken, aan verdraagzaamheid, gelijkwaardigheid, respect. Je spreekt je uit tegen het denken in dogma's. Dan MOET je je afvragen: is de Islam gewoon maar een religie die verder geen politieke of morele problemen impliceert of zet de manier waarop die godsdienst zich vandaag profileert precies die waarden op de helling die jou de Islam doet respecteren? Het antwoord op die kernvraag is precies waar Leyers (die ik dan weer als zanger erg zwak vind ![]() En natuurlijk zijn er toffe moslims en slimme moslims en goede moslims, wie daaraan twijfelt is gestoord (en kan ook op dit forum zijn lusten botvieren ![]() BTW: of iemands verleden als pater vertrouwen inboezemt vind ik twijfelachtig. Persoonlijk vind ik het tegendeel.
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nog even een poging wagen.
Citaat:
![]() |