Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2004, 10:33   #41
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Ik heb "onbevlekt ontvangen" altijd geinterpreteerd als "zonder te morsen". Dus: efficient, ecologisch, proper, hygienisch, enz. Hoe kunt ge daar iets tegen hebben ?
In se niks, maar als anti-groene jongen mag ik dat nooit toegeven, nietwaar.

Citaat:
De RKK heeft inderdaad grote fouten gemaakt, en loopt nu (nog steeds) een paar decennia achter (celibaat, "offer"blokken, enkel mannelijke priesters, enz). Anderzijds heb ik respect voor elke vorm van altruisme, ook van geestelijken.
Altruïsme, daar heeft geen enkele sekte een patent op zo dacht ik.
In theorie lijkt er op het eerste gezicht niks op tegen.
In de praktijk komt het me vaak voor, dat diegenen die beroep doen op je altruïsme, dit meestal doen om jou aan hun eigen egoïsme tegemoet te doen komen.

Citaat:
De Bijbel beschrijft inderdaad een aantal bizarre dingen, maar het bevat ook veel "levenswijsheden", kwestie van welke bril je ophebt. Net zoals Confucius of Lao Tzu.
Ik zet graag eens een contraire bril op.
't Is verfrissend om propere dingen eens door een vunzige bril te bekijken, of vunzige zaken eens proberen voorstellen als deugdelijk.

Citaat:
Bij velen kadert het zich afzetten tegen de RKK in hun puberteit. Op zich is dit goed, het zet aan tot zelfstandigheid en kritisch denken. Het probleem zit hem bij diegene die niet voorbij die puberteit geraken, en heel hun leven het christendom, RKK, sekten, etc allemaal op 1 hoop gooien en bestrijden. Goed voorbeeld daarvan is de Vrijzinnigheid en de "kruistocht" tegen Kerk, vrij onderwijs, enz.
Het klasseren van anti-religiositeit en anti-sektarisme op latere leeftijd als een vorm van een onverwerkte puberale neurose is vaak het ultieme zwaktebod van de argumentatief uitgeputte katholiek.
Het is een sublieme vorm van het gezagsargument. Kinderen moeten zwijgen als grote mensen spreken.
Nou ik kijk daar net even anders tegen aan.
Bestaat er niet een spreekwoord: 'Uit kindermond hoor je de waarheid'?
Wanneer iemand het bij het rechte eind heeft, speelt leeftijd, opleiding, sociale status, beroepsgroep, ras, sexe of politieke voorkeur geen rol.

Een wereldomvattende sekte zoals de RKK kan je uiteraard niet in twee-drie one-liners naar de prullenbak verwijzen, doch de hele koppelverkoop van een paar leuke leefregels, samen met een hoop geouwehoer, bovendien gebundeld met de praktische uitwerking ervan in de realiteit die we doorheen de eeuwen heen te zien kregen, gaat wat mij betreft niet door. Zelfs niet met een superbabe als Vervotte op de prospectus.
Oud 19 maart 2004, 10:48   #42
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Take a break, Staaf. En blijf ver weg van dit soort onderwerpen waar ge toch niks zinnigs over te zeggen hebt.
't Heeft lang geduurd.
De ware aard van het beestje toont zich.
De inquisitie met haar imprimatur, censuur, boekverbrandingen en index roert zich weer.
Dit eeuwenoude katholieke instrument met haar knevelarijen en muilkorfpraktijken blijft zelfs in dit derde millennium nog sluimeren in de geesten van haar ideologische erfgenamen.

Ik heb geen probleem ermee dat je mijn ideeën en postings afkraakt, negeert, belachelijk maakt, brandmerkt, verguist verkettert, om het even wat.
Daar dient dit forum zelfs in de eerste plaats voor.
Doch als je me de zwijgplicht wil opleggen, dan steiger ik toch wel eventjes.

Iedereen mag zich over om het even welk onderwerp uiten. Is het onzin, dan is het snel weerlegd of gewoon genegeerd.
Dat heet vrije meningsuiting: een waarde uit de tijd der verlichting die stilaan wereldwijd ingang vindt, maar blijkbaar nog niet in de ideeën van de partij die althans met de mond ijvert voor 'mensen en waarden', doch deze blijkbaar in de praktijk nog dagelijks met voeten wenst te treden.
Ge hebt vrijheid van mening én van meningsuiting... En als ik adept van de Inquisitie moest zijn, dan zou ik ook op een heel andere manier op reageren. Ik vraag me trouwens af of ge wel enig idee hebt waarover ge het hebt; wat de "inquisitie" precies inhield. Ook gelezen in uw boekske "1001 populaire vooroordelen" zeker?

Komaan zeg, wie slingert er hier met modder (wat zeg ik, "mest"?) op een gratuite en kortzichtige manier... Als dat het niveau is waarop je over dit soort onderwerpen kan discussiëren, dan hou je d'r m.i. inderdaad beter mee op. Je laatste posts even nalezen en jezelf de vraag stellen wie hier nu eigenlijk gefrustreerd en geborneerd-aggressief om zich heen zit te slaan. Qua kwaadwillige kortzichtigheid kunnen die opmerkingen overigens ook tellen.

Ik meen een gezond gevoel voor humor te hebben en te beschikken over een groot relativeringsvermogen, maar slechte smaak blijft slechte smaak.

Als ge als atheïst door het leven wilt gaan, dan kan ik dat enkel respecteren. Ik vind het overigens meestal zelfs zeer verrijkend om van gedachten te wisselen met niet- of andersgelovigen. Maar wanneer het ontaardt in onverdunde kortzichtigheid en een aggressie die ik niet meer van deze tijd acht (ik ben vertrouwd met het soort antiklerikale intolerante gewauwel van mensen die zogenaamd "vrijzinnig" zijn), dan moet ge niet verschieten dat er ook wel eens gereageerd wordt.

...enneuh wat zit gij te wauwelen over "partijen"....??? We zijn toch niet alweer verkeerde veronderstellingen aan het maken zeker? Nee toch? Staaf?
Oud 19 maart 2004, 11:07   #43
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Ge hebt vrijheid van mening én van meningsuiting...
O, bedankt.
Uw posting waarin je liet weten dat je me liever zag zwijgen over dit onderwerp zal ik dus misbegrepen hebben.

Citaat:
En als ik adept van de Inquisitie moest zijn, dan zou ik ook op een heel andere manier op reageren. Ik vraag me trouwens af of ge wel enig idee hebt waarover ge het hebt; wat de "inquisitie" precies inhield. Ook gelezen in uw boekske "1001 populaire vooroordelen".
Het muilkorven of op ergere manier uit de weg ruimen van ideologische tegenstanders.
Daar doel ik op met mijn verwijzing.
Het groeit er blijkbaar nooit uit.

Citaat:
Komaan zeg, wie slingert er hier met modder (wat zeg ik, "mest"?) op een gratuite en kortzichtige manier...
Jij mag dat rustig aldus interpreteren.
Hou je ook niet in om er iets fijnzinnigs argumentatief tegenover te stellen.

Citaat:
Als dat het niveau is waarop je over dit soort onderwerpen kan discussiëren, dan hou je d'r m.i. inderdaad beter mee op.
Toch liever de muilkorf suggereren dan een ander geluid te laten horen?
Ik besef het: "Maul halten!" is de makkelijkste wijze om een dispuut te beslechten.

Citaat:
Je laatste posts even nalezen en jezelf de vraag stellen wie hier nu eigenlijk gefrustreerd en geborneerd-aggressief om zich heen zit te slaan. Qua kwaadwillige kortzichtigheid kunnen die opmerkingen overigens ook tellen.
Natuurlijk.
Je mag al wat ik schrijf verketteren, verguizen, en.......... weerleggen.

Citaat:
Ik meen een gezond gevoel voor humor te hebben en te beschikken over een groot relativeringsvermogen, maar slechte smaak blijft slechte smaak.
Allemaal goed en wel.

Grof, humorloos, slechte smaak, onwaar, aggressief, geborneerd, kortzichtig.........

Ik wacht vol spanning op jouw
fijnzinnige,
grappige,
hoogstaande,
ware,
zachtmoedige,
zuivere,
vooruitziende
weerlegging van mijn visie op de RKK.

Citaat:
Als ge als atheïst door het leven wilt gaan, dan kan ik dat enkel respecteren.
Ik vraag begot geen respect.
Geef gefundeerd tegengas in plaats van etiketjesplakkerij.

Citaat:
Ik vind het overigens meestal zelfs zeer verrijkend om van gedachten te wisselen met niet- of andersgelovigen. Maar wanneer het ontaardt in onverdunde kortzichtigheid en een aggressie die ik niet meer van deze tijd acht (ik ben vertrouwd met het soort antiklerikale intolerante gewauwel van mensen die zogenaamd "vrijzinnig" zijn), dan moet ge niet verschieten dat er ook wel eens gereageerd wordt.
Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Ik ben nogal grof gebekt.
Stap daar over en reageer met argumenten, niet met een gefrustreerd "Meester hij begint weer"
Oud 19 maart 2004, 11:19   #44
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Staafke, niet beginnen bleiten als mensen u in uw eigen "fijnzinnige" stijl van antwoord dienen he. Ik heb er zo nog meegemaakt met een grote muil die heel verwonderd kijken wanneer ze een avondje stappen in de spoed van één of ander ziekenhuis beëindigen. Zijt gij er ook zo enen die graag om de haverklap "fascist" of "nazi" roept wanneer ge uw goesting niet krijgt?

En nee, op uw "argumenten" ga ik zelfs niet de moeite doen om een "fijnzinnig" antwoord te formuleren. In een ordinaire scheldpartij is dit niet aan de orde.

...ge zou misschien wel een klein beetje rekening kunnen houden met het feit dat niet iedereen "uw" eeuwige en universele waarheid in pacht heeft.

Kijk, ik sta altijd open voor een gedachtenwisseling, maar dan niet op zo'n platvloerse, aggressieve en vooringenomen manier. Dat leidt immers tot niks.

Maar goed, ge hebt nog eens uw frustraties kunnen ventileren en eens lekker vettig kunnen schreeuwen. Ik hoop dat het u heeft opgelucht.
Oud 19 maart 2004, 11:30   #45
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Bij velen kadert het zich afzetten tegen de RKK in hun puberteit. Op zich is dit goed, het zet aan tot zelfstandigheid en kritisch denken. Het probleem zit hem bij diegene die niet voorbij die puberteit geraken, en heel hun leven het christendom, RKK, sekten, etc allemaal op 1 hoop gooien en bestrijden. Goed voorbeeld daarvan is de Vrijzinnigheid en de "kruistocht" tegen Kerk, vrij onderwijs, enz.
Het klasseren van anti-religiositeit en anti-sektarisme op latere leeftijd als een vorm van een onverwerkte puberale neurose is vaak het ultieme zwaktebod van de argumentatief uitgeputte katholiek.
Het is een sublieme vorm van het gezagsargument. Kinderen moeten zwijgen als grote mensen spreken.
Nou ik kijk daar net even anders tegen aan.
Bestaat er niet een spreekwoord: 'Uit kindermond hoor je de waarheid'?
Wanneer iemand het bij het rechte eind heeft, speelt leeftijd, opleiding, sociale status, beroepsgroep, ras, sexe of politieke voorkeur geen rol.
Let op de nuance "Bij velen".

Anderzijds vind ik wel, als ultiem bewijs dat ik door mijn eigen puberteit ben, dat kinderen moeten zwijgen als grote mensen spreken. "Zwijgen en pap eten !!".

Citaat:
Een wereldomvattende sekte zoals de RKK kan je uiteraard niet in twee-drie one-liners naar de prullenbak verwijzen, doch de hele koppelverkoop van een paar leuke leefregels, samen met een hoop geouwehoer, bovendien gebundeld met de praktische uitwerking ervan in de realiteit die we doorheen de eeuwen heen te zien kregen, gaat wat mij betreft niet door. Zelfs niet met een superbabe als Vervotte op de prospectus.
De RKK koppelverkoop zoals u die noemt, is ook niet aan mij besteed. Evenmin als het ongenuanceerd verwerpen van alles wat met religie of RKK kan worden geassocieerd.
Oud 19 maart 2004, 11:46   #46
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Staafke, niet beginnen bleiten als mensen u in uw eigen "fijnzinnige" stijl van antwoord dienen he.
Toch hoor.

Citaat:
Ik heb er zo nog meegemaakt met een grote muil die heel verwonderd kijken wanneer ze een avondje stappen in de spoed van één of ander ziekenhuis beëindigen.
Ik begrijp dat je argumenten op zijn, maar moet je me daarvoor fysiek gaan bedreigen?
Is dat in overeenstemming met de katholieke leer?
Zal ik de andere wang maar al toekeren?

Citaat:
Zijt gij er ook zo enen die graag om de haverklap "fascist" of "nazi" roept wanneer ge uw goesting niet krijgt?
Zoek het eens op in mijn postings.
Veel succes.
Voorzie veel tijd.

Citaat:
En nee, op uw "argumenten" ga ik zelfs niet de moeite doen om een "fijnzinnig" antwoord te formuleren.
Waarom verwachtte ik dit?

Citaat:
...ge zou misschien wel een klein beetje rekening kunnen houden met het feit dat niet iedereen "uw" eeuwige en universele waarheid in pacht heeft.
Andermaal vraag ik je om je ongenoegen tegenover mijn forumfiguur of schrijfstijl voor jezelf te houden of via PB te ventileren.
Daar heeft niemand een boodschap aan, en het is geenszins in staat om te maskeren dat je voor de rest niks wil weerleggen.

Citaat:
Kijk, ik sta altijd open voor een gedachtenwisseling, maar dan niet op zo'n platvloerse, aggressieve en vooringenomen manier. Dat leidt immers tot niks.
Je staat blijkbaar enkel open voor gedachten die in jouw kraam passen of gesteld zijn in een stijl die je niet tegen de haren instrijkt.
Je reactie van verwijten en uithalen naar mijn persoon toe i.p.v. naar de ideeën die ik ventileer bewijst allesbehalve openheid.
Misschien leidt een discussie net daardoor tot niks.....

Citaat:
Maar goed, ge hebt nog eens uw frustraties kunnen ventileren en eens lekker vettig kunnen schreeuwen. Ik hoop dat het u heeft opgelucht.
Yeaaaah.
Hoe vettiger hoe prettiger.

Ik van mijn kant hoop dat jouw frustraties tegenover mijn persoon voldoende aan bod kwamen.
Zoniet mag je per PB flink verderschelden.
Daarna komt er misschien een zinnig antwoord op het publieke forumgedeelte.
Oud 19 maart 2004, 12:07   #47
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
QED.

Welke koppelverkoop van welke leuke leefregels
Welk geouwehoer
Welke praktische uitwerking ervan in de realiteit die we ...
En what the fuck komt Vervotte hierin zoeken?

Heel samenhangend hoor, en op dat soort gewauwel wilt ge dat ik reageer? Komaan zeg...

Citaat:
Zijt gij er ook zo enen die graag om de haverklap "fascist" of "nazi" roept wanneer ge uw goesting niet krijgt?

Citaat:
Zoek het eens op in mijn postings.
Veel succes.
Voorzie veel tijd.
Vorige posting; wie had het over "maul halten!" etc... ah ja... ge beheerst de kunst van de suggestie niet.... sorry, vergeten

Overigens, gevonden in minder dan 3"
Oud 19 maart 2004, 12:20   #48
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
QED.

Welke koppelverkoop van welke leuke leefregels
Welk geouwehoer
Welke praktische uitwerking ervan in de realiteit die we ...
En what the fuck komt Vervotte hierin zoeken?
Lees het nog eens als je het niet begrijpt.
De aandrang tot schelden zal misschien ook wegebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vexille
Vorige posting; wie had het over "maul halten!" etc...
Die impressie van "Maul halten" krijg ik terecht, vanwege jouw talrijke verzoekjes om me niet te moeien in deze discussie.
Als jij je daardoor als fasco gebrandmerkt voelt is dat geheel voor jouw rekening.
Dat je me de mond wil snoeren zonder argumenten te hanteren moge andermaal duidelijk zijn.
Als je dan ook nog de discussie probeert te laten vastlopen en verzanden door middel van uit de context gerukte kwootes, omdat je niet direct begrijpt wat ik wil zeggen, dan zitten we op het schip van zeven jaar.

Citaat:
ah ja... ge beheerst de kunst van de suggestie niet.... sorry, vergeten
Kan dit echt niet per PB?
Binnen een paar uur schaam je je voor dit gratuite gescheld.

Citaat:
Overigens, gevonden in minder dan 3"
Wat jij meent gevonden te hebben, kan ik niet in 1-2-3 uitmaken.
Ikzelf zoek al veel langer naar een zinnige weerlegging van uwentwege........
Oud 19 maart 2004, 14:11   #49
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Wel...? Is het moeilijk om jouw visie in iets meer dan "twee of drie" one-liners toe te lichten? Ik lees, maar vind niets meer dan onzinnig gekap op een aantal geloofspunten waar je niks verder argumenteert of aantoont. En dan verwachten dat er "fijnzinnig" op gereageerd wordt? Sorry hoor, heel zwakjes.

En ja, ik zou wel eens weten wat Vervotte in hemelsnaam in jouw argumentatie komt zoeken... Of vind je dat een "logische" associatie???

Ik heb jou niet verzocht je "niet te moeien" in deze discussie... Alleen om misschien iets meer te produceren dan one-liners die overigens alleen maar neerkomen op gratuit gescheld. Zonder enige vorm van "respect" voor opvattingen waar jij niet bij kan, is geen discussie mogelijk.

Ik zie dat ge goed scherp staat; blijkbaar iets teveel koffie gedronken vandaag, Staaf?
Oud 19 maart 2004, 14:29   #50
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lees, maar vind niets meer dan onzinnig gekap op een aantal geloofspunten waar je niks verder argumenteert of aantoont.
Die 'geloofspunten hoeven geen verdere toelichting.
Belachelijke ideeën exposeren zichzelf zonder commentaar.

Citaat:
En dan verwachten dat er "fijnzinnig" op gereageerd wordt? Sorry hoor, heel zwakjes.
Ik verwacht niet echt een zinnig pleidooi om RKK-onzin goed te praten.
Ik lanceer die uitdaging enkel omdat je je geweldig stoort aan mijn enigszins andere visie op het RKK-gedachtengoed.

Citaat:
En ja, ik zou wel eens weten wat Vervotte in hemelsnaam in jouw argumentatie komt zoeken... Of vind je dat een "logische" associatie???
Zeer logisch.
Vervottes fraaie verschijning volstaat niet om mij de RKK-ideologie en haar politieke derivaat dat de CD&V belijdt, te verkopen.

Citaat:
Ik heb jou niet verzocht je "niet te moeien" in deze discussie...
Hoe moet ik dit dan interpreteren?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vexille
Take a break, Staaf. En blijf ver weg van dit soort onderwerpen waar ge toch niks zinnigs over te zeggen hebt.............

Als dat het niveau is waarop je over dit soort onderwerpen kan discussiëren, dan hou je d'r m.i. inderdaad beter mee op.
Over jouw fysieke bedreigingen zullen we ook maar een christelijke mantel der liefde spreiden, zeker?

Citaat:
Zonder enige vorm van "respect" voor opvattingen waar jij niet bij kan, is geen discussie mogelijk.
Ik hoef een mening of ideologie niet te respecteren, en al zeker geen religie die bol staat van leugens verzinsels en hypocrisie.
Ik mag dit standpunt respectloos en recht voor de raap, zo grof ik het wil verkondigen.
Aan jou om het te weerleggen.
Tot hiertoe ontkrachtte je geen enkel punt.
Niet in deze eerder 'brute' discussie, maar ook niet in de andere thread over de dood, waar ik je inviteerde om op een beschaafde manier te discussiëren. Daar werd ik getrakteerd op een wattig allegaartje van excuses waarom je er liever niet over praatte, en wat verdedigende bewegingen vooraf om toch maar niet te hard aangepakt te worden.

Citaat:
Ik zie dat ge goed scherp staat; blijkbaar iets teveel koffie gedronken vandaag, Staaf?
En weerom een persoonlijke sneer die met het hele onderwerp geen zak te maken heeft.

Voor wanneer een beschaafd of desnoods grof stuk om de niet katholieke visie te counteren?
Dat zou heel wat anders zijn dan gejank over mijn schrijfstijl en gekap op mijn forumschim.
De bal i.p.v. de man, weet je?
Oud 19 maart 2004, 15:05   #51
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Dus, het is eigenlijk alleen maar een scheldkannonade zonder meer. Een beetje kappen en schieten om te provoeren... Waarvan akte.

Het is anderzijds ook nogal megalomaan om jouw visie voor te stellen als "de" visie. Maar goed, je doet maar...

Vervotte heeft dus niks te maken met de RKK; die link is er eentje die jij er dus bijgefantaseerd hebt. Waarvan akte.

Welke fysieke bedreigingen??? Ik zei enkel dat ik al mensen verwonderd heb zien opkijken wanneer ze op hun bek krijgen omdat ze een vuile bek opzetten... In reactie op jouw statement dat vuilbekkerij jouw "stijl" is. Mijn conclusie: 't is misschien geen ongevaarlijke "stijl"... Zelf ben ik tegen elke vorm van geweld. Heb nog nooit een vlieg kwaadgedaan. Maar als ge u al bedreigd voelt, tssssssstssssssss.

Dus; zonder respect geen discussie. Da's toch niet te moeilijk om te begrijpen? Wat is dan het doel van een discussie volgens jou? En neen, ik ben er niet op uit om "hard aangepakt" te worden... (ben daar niet bang voor hoor) Maar ik zie er de zin niet van in om me wat te laten beledigen in naam van wat??? JOUW grote gelijk? Wat hoop jij daar trouwens mee te bereiken?

Geef me dan eens een visie in plaats van die scheldkannonade op de RKK. Een visie is iets wat je opbouwt, niet iets wat je hoopt te vinden in het afbreken van andermans visie of geloof.
Oud 20 maart 2004, 08:21   #52
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus, het is eigenlijk alleen maar een scheldkannonade zonder meer. Een beetje kappen en schieten om te provoeren... Waarvan akte.
Een goed verstaander maakt uit een scheldkannonade op welke idee erin vervat zit.

Citaat:
Het is anderzijds ook nogal megalomaan om jouw visie voor te stellen als "de" visie. Maar goed, je doet maar...
Weerom kan je het niet laten om mijn persoon aan te vallen.
Verklaar mijn visie desnoods megalomaan, en toon aan waar ze fout zit, maar daar waag je je niet aan.

Citaat:
Vervotte heeft dus niks te maken met de RKK; die link is er eentje die jij er dus bijgefantaseerd hebt. Waarvan akte.
Allez, vooruit.
De CD&V stoelt zich niet meer op hetzelfde gedachtengoed als de katholieken?
Wat is tegenwoordig het ideologische handboek?
De verzamelde geschriften van Marx?
Of Mao's rode boekje?

Citaat:
Welke fysieke bedreigingen??? Ik zei enkel dat ik al mensen verwonderd heb zien opkijken wanneer ze op hun bek krijgen omdat ze een vuile bek opzetten... In reactie op jouw statement dat vuilbekkerij jouw "stijl" is. Mijn conclusie: 't is misschien geen ongevaarlijke "stijl"...
De ondertoon is duidelijk: "Staaf hou je vuile muil, of er zou wel eens 'iemand' kunnen op toeken....."

Citaat:
Zelf ben ik tegen elke vorm van geweld. Heb nog nooit een vlieg kwaadgedaan. Maar als ge u al bedreigd voelt, tssssssstssssssss.
De boodschap was anders wel 'loud&clear"

Citaat:
Dus; zonder respect geen discussie. Da's toch niet te moeilijk om te begrijpen?
Daar sla je de bal volkomen mis.
We dienen enkel voor elkaar respect als persoon te hebben.
Die persoon is een vaststaand gegeven.
Mekaars mening hoeven we absoluut niet te respecteren.
Meningen dienen zichzelf te bewijzen op het slagveld van de ideeën, in de arena van de discussie.

Jouw mening kan b.v. een onzin-mening zijn, en dergelijke meningen behoeven geen respect. Die mogen we probleemloos aan spaanders hakken, ridiculiseren of negeren.
Tenslotte kan ik uit jouw tekst opmaken dat jij evenmin mijn mening respecteert, (Grof, humorloos, slechte smaak, onwaar, aggressief, geborneerd, kortzichtig) en dat is wat mij betreft geen enkel probleem. Dat vraag ik van geen kant.
Het ware natuurlijk hoogst interessant om jouw argumenten te lezen waarom je mijn mening alsdusdanig catalogeert.
Wat dat betreft zijn we nog niet aan de nieuwe patatten: je blijft hangen in
  • de kwalificatie van mijn opinie,
    gezeur over de vorm waarin ik ze goot,
    en persoonlijke aanvallen
i.p.v. de opvatting zelve te lijf te gaan.
Iets wat je ook niet deed in die andere topic waar de toon neutraler was........

Citaat:
Wat is dan het doel van een discussie volgens jou?
De confrontatie van ideeën, opvattingen, standpunten, (on)geloven, ideologieën.........

Mekaars standpunten becommentariëren, nuanceren, afstrijden, vergruizelen, bevestigen, bewijzen, ontkrachten,.........

Citaat:
En neen, ik ben er niet op uit om "hard aangepakt" te worden...
If you cannot stand the heat, stay out of the kitchen.

Citaat:
Maar ik zie er de zin niet van in om me wat te laten beledigen in naam van wat??? JOUW grote gelijk? Wat hoop jij daar trouwens mee te bereiken?
Maak eens onderscheid tussen het beledigen van een persoon en het aanpakken van een ideologie.
Jouw forumschim interesseert me niet.
Enkel je ideeën.

Ik dacht trouwens dat de zwaarste en veelvuldigste persoonlijke aantijgingen uit jouw pen hier vloeiden.
Ik bezwadder enkel de ideologie van de RKK en haar uitwerking ervan.
Ik kan me niet herinneren jou persoonlijk iets verweten te hebben.
Jij daarentegen bezwaddert naast mijn opinie en stijl(loosheid) mijn persoon, in een poging om gebrek aan argumenten of onwil om te argumenteren te maskeren.

Citaat:
Geef me dan eens een visie in plaats van die scheldkannonade op de RKK.
Is die niet duidelijk genoeg?

Citaat:
Een visie is iets wat je opbouwt, niet iets wat je hoopt te vinden in het afbreken van andermans visie of geloof.
Wat een onzin.
Waarom zou ik me onderwerpen aan jouw definitie van visie?
Waarom zou ik me van jouwentwege een bepaalde vorm laten opdringen waarin ik mijn gedacht weergeef?

Ik geef hier een ferme trap tegen een bepaalde religie, en dat kan niemand me verbieden.
Aan hen die zich gepikeerd voelen om me tot andere inzichten proberen te brengen of instemmend te knikken.
Door enkel te janken over de grofheid van mijn schrijfsel, en het onterecht bedelen om respect voor een mening, trek je niemand over de streep.
Oud 20 maart 2004, 09:34   #53
Hilde Dillen
Partijlid

Standaard

Mag er nu gelachen worden ?
Hilde Dillen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 11:05   #54
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hilde Dillen

Mag er nu gelachen worden ?
Vraag het eerst aan nonkel pastoor of tante nonneke.
Oud 20 maart 2004, 16:14   #55
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ga voor een ander hol keffen, Staaf.
End of discussion...

Oud 20 maart 2004, 16:36   #56
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

[size=6]Ga voor een ander hol keffen, Staaf.[/size]End of discussion...

Wat jij discussie heet.......

Ik breng een gegeven aan, en jij levert enkel kritiek op de vorm i.p.v. de inhoud.
Wanneer je voelt dat deze taktiek geen hout snijdt, suggereer je dat ik maar beter mijn mond houd.
Vervolgens kruid je, wat voor een argumentatie moet doorgaan, met persoonlijke aanvallen.
Als klap op de vuurpijl besluit je nu op paternalistische wijze met wat geforceerde lachjes en op een wijze waarop je zelfs een hond niet toespreekt, de 'discussie' te sluiten (lees ontvluchten)

Mij niet gelaten, maar als illustratie van argumentatieve bloedarmoede kan dit tellen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be