Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2008, 17:55   #41
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wat heeft een roepnaam voor een TV-zender nu te maken met de afkeer voor een heel volk? Als ik het over de BRT heb, ben ik dan ineens ook tegen mijzelf of wat?
"Radio Mille Collines" verwijst naar de situatie in Rwanda. OK, er zijn communautaire problemen in België. OK, de contacten tussen Franstaligen en Vlamingen zijn slechter en slechter maar we zijn toch zeer ver van de situatie in Rwanda.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 17:56   #42
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe wordt er met dat bord dan 'gediscrimineerd'? Wie precies mag omwille van dat bord in Dilbeek meer of minder doen dan anderen?
"Waar Vlamingen thuis zijn". Anderstaligen zijn er dus niet welkom, zo begrijp ik zo'n bord.
Oud 5 juni 2008, 18:00   #43
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik weet wel dat Dilbeek een Vlaamse gemeente is maar ik vind een bord als "Waar Vlamingen thuis zijn" pure discriminatie.
Lol.

Verder mankeer je niets veronderstel ik. Hahahah.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 18:06   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Waar Vlamingen thuis zijn". Anderstaligen zijn er dus niet welkom, zo begrijp ik zo'n bord.
Dat was jij toch die pas dit schreef?

Citaat:
In Brussel voel ik me tenminste thuis terwijl ik me in het buitenland voel als ik in Vlaanderen ben.
Citaat:
Als de Vlamingen een probleem hebben met het feit dat men vooral Frans in Brussel spreekt, dat ze dan niet meer in Brussel komen en dat ze in hun Vlaanderen blijven.
Je bent toch intelligent genoeg om te zien dat je twee maten en twee gewichten hanteert?
Oud 5 juni 2008, 18:10   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Lol.

Verder mankeer je niets veronderstel ik. Hahahah.
Idd.

Maar als Everytime vlakaf zegt dat de Vlamingen maar uit Brussel moeten wegblijven als het hen hindert dat er in het officieel tweetalige Brussel hoofdzakelijk Frans gesproken wordt, dan heeft dat met discriminatie en uitsluiting natuurlijk niets vandoen....
Oud 5 juni 2008, 18:25   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Radio Mille Collines" verwijst naar de situatie in Rwanda. OK, er zijn communautaire problemen in België. OK, de contacten tussen Franstaligen en Vlamingen zijn slechter en slechter maar we zijn toch zeer ver van de situatie in Rwanda.
Het enige verschil met Ruanda is dat de meerderheid die gedomineerd werd door de minderheid er op een gegeven ogenblik genoeg van had. De Vlaamse meerderheid in Belgique kan na 178 jaar Belgische overheersing blijkbaar beter tegen een stootje dan de Hutu meerderheid.

Vergeet trouwens niet dat het ook weer Belgique was die de tutsi-minderheid bevoordeelde en op die manier medeschuldig was aan de genocide in Ruanda.
Belgique heeft Radio Milles Colinnes in Ruanda trouwens evenmin ooit teruggefloten als zijn inlandse tegenhanger in Franstalig Belgique. Integendeel!

Laatst gewijzigd door Knuppel : 5 juni 2008 om 18:25.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 18:26   #47
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rainbox Bekijk bericht

Hij had beter de term "gordel" gerbuikt.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 18:28   #48
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het enige verschil met Ruanda is dat de meerderheid die gedomineerd werd door de minderheid er op een gegeven ogenblik genoeg van had. De Vlaamse meerderheid in Belgique kan na 178 jaar Belgische overheersing blijkbaar beter tegen een stootje dan de Hutu meerderheid.

Vergeet trouwens niet dat het ook weer Belgique was die de tutsi-minderheid bevoordeelde en op die manier medeschuldig was aan de genocide in Ruanda.
Belgique heeft Radio Milles Colinnes in Ruanda trouwens evenmin ooit teruggefloten als zijn inlandse tegenhanger in Franstalig Belgique. Integendeel!
Er was de oorlog tussen de Hutus en de Tsutis. Is er oorlog tussen Franstaligen en Vlamingen? Nee, beide gemeenschappen zijn beu van de andere gemeenschap maar er is geen oorlog.
Oud 5 juni 2008, 18:31   #49
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
En hoe wordt er met dat bord dan 'gediscrimineerd'? Wie precies mag omwille van dat bord in Dilbeek meer of minder doen dan anderen?
Misschien omdat er vlaams opstaat?
Donar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 18:31   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er was de oorlog tussen de Hutus en de Tsutis. Is er oorlog tussen Franstaligen en Vlamingen? Nee, beide gemeenschappen zijn beu van de andere gemeenschap maar er is geen oorlog.
Nog niet nee.

Maar wat als de Franstalige eisen een keertje NIET ingewilligd zouden worden?
Oud 5 juni 2008, 18:39   #51
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog dit Everytime.

Twee partners die elkaar meer dan beu zijn maar die elkaar desondanks niet vrijlaten wegens de financiële voordelen die één van hen heeft kan jij niet van oorlogvoering beschuldigen in de letterlijke zin van het woord. Ik zou echter niet de gepluimde partner willen zijn die weg wil uit zo'n onverkwikkelijke relatie maar die moreel gedwongen wordt om zich tot het einde van zijn dagen verder te laten leegzuigen.....

Laatst gewijzigd door Knuppel : 5 juni 2008 om 18:40.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 18:56   #52
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er wordt nochtans nergens naar de taal verwezen. er zijn ook Franstalige, Turkstalige en zelfs Engelstalige Vlamingen hoor.
Oud 5 juni 2008, 19:06   #53
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet wel dat Dilbeek een Vlaamse gemeente is maar ik vind een bord als "Waar Vlamingen thuis zijn" pure discriminatie.
Ja en de oude tekst van de provincie limburg, "de limburgers heten u welkom" was ook racistisch, want er woonden in limburg ook walen, italianen, turken en marrokanen.

Waarom zeg je gewoon niet wat je echt denkt? Je verafschuwt Vlaanderen en de Vlamingen omdat ze het franstalig juk van zich afschudden.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 19:08   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik bedank Piké van harte voor die beeldspraak in die Franse gazet.

Want ik denk dat zo'n taal aanslaan tot gevolg heeft dat enkele Vlamingen die rond de onderhandelingstafel zullen zitten in de aanloop naar de magische 15° juli dit niet zo leuk zullen vinden; en het bijgevolg zullen onthouden; en er de nodige konklusies uittrekken; met andere woorden: niet toegeeflijk zullen zijn.

Dus nogmaals: mersi bookoe !!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 19:15   #55
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Ja en de oude tekst van de provincie limburg, "de limburgers heten u welkom" was ook racistisch, want er woonden in limburg ook walen, italianen, turken en marrokanen.

Waarom zeg je gewoon niet wat je echt denkt? Je verafschuwt Vlaanderen en de Vlamingen omdat ze het franstalig juk van zich afschudden.
Ik verafschuw niet Vlaanderen. Het is gewoon een ander land voor mij, net als Italë of Spanje bijvoorbeeld ook andere landen voor mij zijn.
Oud 5 juni 2008, 19:16   #56
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik bedank Piké van harte voor die beeldspraak in die Franse gazet.

Want ik denk dat zo'n taal aanslaan tot gevolg heeft dat enkele Vlamingen die rond de onderhandelingstafel zullen zitten in de aanloop naar de magische 15° juli dit niet zo leuk zullen vinden; en het bijgevolg zullen onthouden; en er de nodige konklusies uittrekken; met andere woorden: niet toegeeflijk zullen zijn.

Dus nogmaals: mersi bookoe !!
15 Juli? De regering zal vallen en ze zullen nieuwe verkiezingen voor oktober plannen met LDD en VB als grote winnaars op de Vlaamse kant. Op de Franstalige kant zal het nog tussen de MR en de PS gebeuren.
Oud 5 juni 2008, 19:17   #57
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat was jij toch die pas dit schreef?

Je bent toch intelligent genoeg om te zien dat je twee maten en twee gewichten hanteert?
hihihi
Oud 5 juni 2008, 19:26   #58
bk232214
Gouverneur

Standaard als

Citaat:
Dat zal nooit gebeuren, Brussel is een Franstalige stad geworden. Denk je echt dat al die Franstaligen Brussel zullen verlaten? Droom maar! Als de Vlamingen een probleem hebben met het feit dat men vooral Frans in Brussel spreekt, dat ze dan niet meer in Brussel komen en dat ze in hun Vlaanderen blijven.
ALS WIJ DE KRAAN TOEDRAAIEN DAN KAN U NOG ALTIJD ONTWIKKELINGHULP KRIJGEN VAN ONS DAN HEEFT VLAANDEREN ZICH MAAR ALLEEN NOG HET GRONDGEBIED TE ZUIVEREN VAN FRANSTALLIGEN
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 19:32   #59
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
ALS WIJ DE KRAAN TOEDRAAIEN DAN KAN U NOG ALTIJD ONTWIKKELINGHULP KRIJGEN VAN ONS DAN HEEFT VLAANDEREN ZICH MAAR ALLEEN NOG HET GRONDGEBIED TE ZUIVEREN VAN FRANSTALLIGEN
Water, ze gaan ons het water dicht draaien, help!
Oud 5 juni 2008, 19:36   #60
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

heb het zo niet voor drastische middelen maar als ze ons blijven treiteren, zal het er ooit van komen.
Donar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be