![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om lonen te vergelijken neem je best brutolonen, om inkomsten te vergelijken best nettolonen en dan moet je nog met heel veel rekening houden. Laatst gewijzigd door filosoof : 1 mei 2008 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als ik me niet vergis worden sociale leningen en andere faciliteiten, tussenkomsten, kosten voor diensten als een crèche bijvoorbeeld, berekend op basis van het (gezamelijk) belastbaar inkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ikzelf verdien nu in deze baan, ik doctoreer in de academische sector (= universiteit), met een masterdiploma, nu na ongeveer 1 jaar anciënniteit in deze job 1529 euro netto per maand, volgend jaar verander ik waarschijnlijk van statuut en wordt dit opgetrokken tot ongeveer een kleine 1700 euro netto per maand. Na 4 jaar in dit statuut loopt dit op tot ongeveer 1900 euro netto per maand (+ wat 'extralegale' voordelen, maar zeker geen auto of zo !). Loon van mij is op dit moment ongeveer hetzelfde als een beginnende master/licentiaat met extra pedagogisch diploma die een fulltime (= alle uren) baan als leerkracht in het secundair onderwijs heeft. Als je aan de universiteit kan doorgroeien tot hoogleraar-professor met een ruime anciënniteit kan dit loon oplopen tot 9000 �* 10000 euro bruto per maand ! (maar die weg is lang en de selectie streng). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor mij is het op jaarbasis een terugval van een 7000-8000 euro netto. Bruto veeeeeeeeeeeel meer. Maar ik ben alleen, ik ben jong, geld is niet alles. Een baan doen die je leuk vindt des te meer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door freespirit : 1 mei 2008 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hangt van unief tot unief af denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Natuurlijk hangt veel ook af van uwe promotor, sommigen geven meer autonomie dan de anderen. Op dat vlak heb ik geen klagen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch gans anders dan een mens van simpele afkomst. ![]()
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Deze korte toelichting om mijn gunstige arbeidsvoorwaarden toch iets te nuanceren. Laatst gewijzigd door freespirit : 2 mei 2008 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Hoe meer vrijheid, hoe meer verantwoordelijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoveel scholing gedaan om dan aan pakweg 7 of 8€ netto te moeten werken? Kan me dat dus niet voorstellen. Uiteraard wat is werken hé? ![]()
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Tja, of je dat nu gelooft of niet ... toch is het zo. En mijn werk is soms inderdaad vrij stresserend. Gelukkig niet eentonig en uiterst interessant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
4250€ bruto (ongeveer 2300€ netto), maaltijdcheques, bedrijfswagen en tankkaart, gsm, verzekeringen (pensioen + ziekteverzekering die alles voor mij en mijn gezin dekt), 13de maand, vakantiegeld en jaarlijkse bonus afhankelijk van de prestaties (tot 70% van het jaarsalaris). Verlof: 40 dagen naast de gebruikelijke feestdagen Werkdruk: gemiddeld 60 uur per week. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel euh. Als ik zo eens vergelijk dat sommige mensen geen controle hebben, geen werkuren hebben, meestal gewoon op een loonlijst staan en dat eens vergelijk met mensen die bv relatief zwaar werk doen zoals in een fabriek waar de ploegbaas met een chronometer achter hun gat staat. Dag in en dag uit x zoveel stukken moeten assembleren en daar een relatief laag loon voor ontvangt. Dan vraag ik me af wie zich hier de stresskip mag noemen en wie hier een prijsduif is. Allee zo eens het verschil tussen de twee natuurlijk hé.
![]() |
#59 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Geen controle betekent grotere verantwoordelijkheden en meestal slechts one shot om, wanneer het erop aankomt, aan te tonen dat je effectief niet uit je neus hebt zitten vreten. Geen uren betekent volledige flexibiliteit. Dergelijke mensen worden met problemen geconfronteerd die ze zelf mogen oplossen. Zij hebben geen hulplijn zoals de ploegbaas die het in hun plaats komt oplossen, zij zijn de hulplijn... 't Is allemaal maar hoe je het voorstelt. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De bandwerker zal wel de stresskip zijn in dit verhaal. |
|
![]() |