![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Helaas waren er toen nog geen uitkeringen. Wil je terug naar een onmenselijk systeem voor de lagere sociale klasse. |
|
|
|
|
|
|
#42 | ||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
De grootte van een land is geen argument om de wenselijkheid van en splitsing te bepalen. Monaco doet het ook goed.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||||||||||
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
n het unitarisme, de voorloper van deze staatsvorm, werke blijkbaar ook niet. Trek uw conclusies.
De Franstaligen waren daar toen nog niet klaar voor. Kenden bijvoorbeeld nog geen Nederlands. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
en ondertussen zijn Nederlandstaligen bijna niets meer met het Frans. trek uw conclussies zou ik zeggen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En voor anderen is dat Engels, Spaans, Italiaans, Duits, enz. Dus, wat komt u hier leuteren in een staatkundige discussie over de taalkennis voor toeristisch gebruik?
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
wij zijn een paar jaar geleden naar de Côte d'Azur geweest, ik spreek Frans, mijn 5 kameraden geen woord. weet je wat? ze konden met hun Engels even ver komen als ik met mijn Frans.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Onzin. De Franstaligen waren bang van de Vlaamse meerderheid in dit land en wilden dus een opsplitsing om zonder onze inmenging te kunnen besturen. Ze waren m.a.w. bang van democratie.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Volgens mij kan de conclussie alleen maar zijn dat er in Belgique niets 'werkt'.
|
|
|
#52 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 mei 2008 om 10:35. |
||
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
flitspalen (Vlaanderen) = regionaal dus vlaams geld blijft in vlaamse handen Vliegende controles is nationaal (in dit geval in Wallonië) = dus opbrengst gaat zowel naar Vlaanderen als Wallonië dus als ik goed kan tellen, heeft Vlaanderen meer voordeel met hun flitspalen...of kan je het mij eens verduidelijken...? |
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
in het kader van het europese fusieproject vraag ik mij al jaren hoe kun je dat vergelijken in de privésector Hoe groter de groepen consolideren hoe kleiner de subgroepen zich verdelen: Dus je hebt multinationals zoals autofabrieken, petroleummaatschappijen, en hoe groter die multinationals worden, hoe kleiner de toeleveranciers worden ? Bestaat er zo'n trend in het privé ?? |
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|