![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "De kerk van de dood". Wat een onzin. Er wordt nougabollen gepropageerd. Er wordt een vrije keuze geboden, wars van religieuze dogma's. Leer eens het verschil.
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Schuld, zonde, boete, berouw, vergiffenis... allez vooruit. Het kan weer niet op. Het katholicisme in een notendop. Hou ermee op jezelf moreel superieur te voelen en bemoei je niet langer met het sexleven van iemand anders.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 19 mei 2008 om 10:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() erg é van die lelijke mensen
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat is er mis met perversiteit? Mag dat nu ook al niet meer. Mijn hobby's niet afpakken he. Wat is trouwens pervers? Alles wat je zelf overdreven vindt?
En dat ik lelijk ben, daar kan ik niks aan doen, ben als man geboren. ![]()
![]() |
#47 |
Partijlid
|
![]() Waarom is godsdienstvrijheid een mensenrecht? In naam van godsdiensten worden de meest gruwelijke misdaden gepleegd en de Islam is wel de ergste van allemaal. Ik schijt op de profeet.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken). Zijn er nog gewone, seculiere democraten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Gouverneur
|
![]() Buiten naam van godsdiensten ook. In naam van godsdiensten zijn de grootste ontwikkelingen in de beschaving van de mens behaald.
Ik vind godsdienstvrijheid een belangrijk fundamenteel mensenrecht: de bescherming tegen vervolging om onze wereld- en levensbeschouwingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() Tot ongeveer 100 jaar geleden waren alle dictaturen gebaseerd op religie.
![]() |
#52 |
Gouverneur
|
![]() En alle wetenschap ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Galileo Galilei zou het met u niet eens zijn. Het heeft tot 1993 voor die idioten wilden inzien dat hij gelijk had.
Darwin heeft 100 geleden van de kerk ook alleen maar tegenwind gekregen. Als Darwin 50 jaar vroeger was geboren had hij zijn boek niet eens DURVEN schrijven. Wetenschap is er ondanks de kerk. Al vergeten dat ze tegen stamcelonderzoek zijn? Ze houden zelfs nu vandaag de dag nog de wetenschap tegen.
![]() |
#54 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 20 mei 2008 om 08:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik denk dat geloof en wetenschap goed samen kan gaan en meestal ook goed samengaat. Men geeft zin aan het onverklaarbare door het geloof en men duidt het verklaarbare door wetenschap. Soms probeert wetenschap het onverklaarbare te verklaren en slaat daarmee de plank mis. Soms probeert een religie het verklaarbare als onverklaarbaar af te doen en slaat daarmee de plank mis. Maar om te beweren dat godsdienst en wetenschap water en vuur zijn, is een stelling die ik graag beter onderbouwt zie voor ik hem als waar kan accepteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De evolutietheorie verwerpen staat gelijk aan wetenschap en al haar methodes verwerpen.
![]() |
![]() |
#57 |
Gouverneur
|
![]() Daar ben ik het niet mee eens: evolutietheorie staat niet gelijk aan de wetenschap en al haar methodes. Dus is het verwerpen van de evolutietheorie staat niet gelijk aan het verwerpen van de wetenschap en al haar methodes.
Een beetje nuancering is op zijn plaats, vind ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je kan niet zeggen dat een theorie fout is en dat alle gebruikte methoden juist zijn. Want dan zijn de conclusies van die methoden onjuist wat de methoden onjuist maakt.
![]() |
![]() |
#59 |
Minister
|
![]() Zoals de welke dan?
![]() |
![]() |
#60 | |||
Minister
|
![]() [quote=Esperanza;3436096]Het feit dat jij het enerzijds hebt over homo's en anderzijds over "normale" mensen, spreekt al boekdelen.
Jawel, er is een onderscheid. Maar in Uw pseudo-marxistische, oppervlakkige leer stuit dat natuurlijk weer op een dogma. Normale mensen begaan niet dezelfde daden als homo's omdat het tegennatuurlijk is. Daarover zijn er al talloze debatten gevoerd op dit eigenste forum. Maar blijkbaar kan U zelf niet eens Uw eigen inhoudsloze standpunten verduidelijken en moet het bij wat vage referenties blijven ("spreekt al boekdelen") die ik kennelijk nog zelf dien in te vullen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |