Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2008, 06:41   #41
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koolvis Bekijk bericht
De kerk van de dood blijft toch ook bij elke gelegenheid abortus, euthanasie enz propageren? En gister nog een uitgebreide propaganda voor ontucht.
"De kerk van de dood". Wat een onzin. Er wordt nougabollen gepropageerd. Er wordt een vrije keuze geboden, wars van religieuze dogma's. Leer eens het verschil.
Oud 19 mei 2008, 10:17   #42
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht

De officiële kerkleer stelt dat niet de homoseksuele medemens moet geviseerd worden - dat mag zelfs niet - maar wel homoseksueel gedrag. Zelfs homoseksuele neigingen maken niet het voorwerp van kritiek uit, voor zover zij niet in praktijk worden gebracht.

En zelfs dáár waar homoseksualiteit in praktijk wordt gebracht geldt nog steeds de mogelijkheid tot vergiffenis, op basis van het eigen berouw én/of op voorspraak van het gebed van anderen.

Schuld, zonde, boete, berouw, vergiffenis... allez vooruit. Het kan weer niet op. Het katholicisme in een notendop.

Hou ermee op jezelf moreel superieur te voelen en bemoei je niet langer met het sexleven van iemand anders.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 19 mei 2008 om 10:25.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 13:28   #43
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koolvis Bekijk bericht
Wat is daar mis mee?
De kerk van de dood blijft toch ook bij elke gelegenheid abortus, euthanasie enz propageren? En gister nog een uitgebreide propaganda voor ontucht.
En dan maar telkens preken van verdraagzaamheid! Tollerantisme ja; als we toen zo tolerant voor de Nazis waren geweest als nu voor de moslimfundamentalisten was er nooit een wereldoorlog geweest!
Verder druipt het geweld dagelijks van onze tv-schermen in films en reeksen.

Het christendom is voor het leven.
Bravo, bravo! Zulk een moedigen weerstand tegen de cultuur van de leugen en de dood vind ik zeer lovenswaardig.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 13:34   #44
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Schuld, zonde, boete, berouw, vergiffenis... allez vooruit. Het kan weer niet op. Het katholicisme in een notendop.
Ik vraag me af vanwaar die ingefluisterde en eenzijdige afkeer van het Katholicisme iin uw geval vandaan komt? Meer dan wat oppervlakkige en conformistische opmerkingen kan ik niet ontwaren in Uw weinig terzake doende antwoorden. Het is vooral opvallend daar soortgelijke opmerkingen uwentwege over bijvoorbeeld het judaisme totaal ontbreken.

Citaat:
Hou ermee op jezelf moreel superieur te voelen
U voelt zichzelf ook superieur tegenover koolvis - de linkse pers en een roedel aan journalisten vind homo's zelfs superieur aan normale mensen.

Citaat:
en bemoei je niet langer met het sexleven van iemand anders.
Daarover gaat het niet. Bovendien marscheert de cultuur van de perversiteit en de lelijkheid trimfantelijk door de straten, net zoals nazi's zou men haast denken. Overal waar men kijkt smijten ze hun lelijkheid op straat. Ze tasten de publieke ruimte eveneens aan. Alleen al daarom hebben rechtvaardige mensen de plicht om de waarheid te blijven verkondigen.

Oud 19 mei 2008, 13:54   #45
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

erg é van die lelijke mensen
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 19:23   #46
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Wat is er mis met perversiteit? Mag dat nu ook al niet meer. Mijn hobby's niet afpakken he. Wat is trouwens pervers? Alles wat je zelf overdreven vindt?
En dat ik lelijk ben, daar kan ik niks aan doen, ben als man geboren.
Oud 19 mei 2008, 19:45   #47
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Waarom is godsdienstvrijheid een mensenrecht? In naam van godsdiensten worden de meest gruwelijke misdaden gepleegd en de Islam is wel de ergste van allemaal. Ik schijt op de profeet.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Zijn er nog gewone, seculiere democraten?
Rechtvaardigheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 20:05   #48
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Buiten naam van godsdiensten ook. In naam van godsdiensten zijn de grootste ontwikkelingen in de beschaving van de mens behaald.

Ik vind godsdienstvrijheid een belangrijk fundamenteel mensenrecht: de bescherming tegen vervolging om onze wereld- en levensbeschouwingen.
okke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 21:27   #49
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke Bekijk bericht
Buiten naam van godsdiensten ook. In naam van godsdiensten zijn de grootste ontwikkelingen in de beschaving van de mens behaald.
Ik vind godsdienstvrijheid een belangrijk fundamenteel mensenrecht: de bescherming tegen vervolging om onze wereld- en levensbeschouwingen.
Sorry, godsdiensten kunnen claimen wat ze willen, maar dat dus niet. De rooms katholieke kerk heeft de wetenschap verdomme 500 jaar achteruit gezet. We hadden nu al op mars kunnen wonen als er geen godsdienst was geweest.
Oud 19 mei 2008, 22:47   #50
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
In naam van godsdiensten worden de meest gruwelijke misdaden gepleegd
De meeste dictaturen waren nochtans militant vrijzinnig - zie Hitler en Stalin. Ook de talloze communistisch-militaire dictaturen in Azië (Noord-Vietnam, Noord-Korea, Cambodja) waren of zijn het.

Oud 20 mei 2008, 00:13   #51
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
De meeste dictaturen waren nochtans militant vrijzinnig - zie Hitler en Stalin. Ook de talloze communistisch-militaire dictaturen in Azië (Noord-Vietnam, Noord-Korea, Cambodja) waren of zijn het.
Tot ongeveer 100 jaar geleden waren alle dictaturen gebaseerd op religie.
Oud 20 mei 2008, 00:25   #52
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

En alle wetenschap ook.
Oud 20 mei 2008, 05:44   #53
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En alle wetenschap ook.
Galileo Galilei zou het met u niet eens zijn. Het heeft tot 1993 voor die idioten wilden inzien dat hij gelijk had.
Darwin heeft 100 geleden van de kerk ook alleen maar tegenwind gekregen. Als Darwin 50 jaar vroeger was geboren had hij zijn boek niet eens DURVEN schrijven.

Wetenschap is er ondanks de kerk. Al vergeten dat ze tegen stamcelonderzoek zijn? Ze houden zelfs nu vandaag de dag nog de wetenschap tegen.
Oud 20 mei 2008, 08:49   #54
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U voelt zichzelf ook superieur tegenover koolvis - de linkse pers en een roedel aan journalisten vind homo's zelfs superieur aan normale mensen.
Het feit dat jij het enerzijds hebt over homo's en anderzijds over "normale" mensen, spreekt al boekdelen. Verder is het onzin te stellen dat de "linkse pers en een roedel journalisten" homo's als superieur beschouwen. Waar haal je dat nu weer vandaan?
Citaat:
Daarover gaat het niet.
O nee? Waar gaat het dan wel over?
Citaat:
Bovendien marscheert de cultuur van de perversiteit en de lelijkheid trimfantelijk door de straten, net zoals nazi's zou men haast denken. Overal waar men kijkt smijten ze hun lelijkheid op straat. Ze tasten de publieke ruimte eveneens aan. Alleen al daarom hebben rechtvaardige mensen de plicht om de waarheid te blijven verkondigen.
Gelet op de debiliteiten die jij hier poneert bevind je je niet in de meest uitgelezen positie om iemand anders te verwijten oppervlakkigheden en platitudes te posten.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 20 mei 2008 om 08:52.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 12:25   #55
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Wetenschap is er ondanks de kerk. Al vergeten dat ze tegen stamcelonderzoek zijn? Ze houden zelfs nu vandaag de dag nog de wetenschap tegen.
Als jij alle godsdiensten vereenvoudigt tot 'de kerk' en alle wetenschap tot 'stamcelonderzoek', dan houden ze zelfs nu vandaag de dag nog de wetenschap tegen.

Ik denk dat geloof en wetenschap goed samen kan gaan en meestal ook goed samengaat. Men geeft zin aan het onverklaarbare door het geloof en men duidt het verklaarbare door wetenschap.
Soms probeert wetenschap het onverklaarbare te verklaren en slaat daarmee de plank mis. Soms probeert een religie het verklaarbare als onverklaarbaar af te doen en slaat daarmee de plank mis.
Maar om te beweren dat godsdienst en wetenschap water en vuur zijn, is een stelling die ik graag beter onderbouwt zie voor ik hem als waar kan accepteren.
Oud 20 mei 2008, 16:15   #56
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als jij alle godsdiensten vereenvoudigt tot 'de kerk' en alle wetenschap tot 'stamcelonderzoek', dan houden ze zelfs nu vandaag de dag nog de wetenschap tegen.

Ik denk dat geloof en wetenschap goed samen kan gaan en meestal ook goed samengaat. Men geeft zin aan het onverklaarbare door het geloof en men duidt het verklaarbare door wetenschap.
Soms probeert wetenschap het onverklaarbare te verklaren en slaat daarmee de plank mis. Soms probeert een religie het verklaarbare als onverklaarbaar af te doen en slaat daarmee de plank mis.
Maar om te beweren dat godsdienst en wetenschap water en vuur zijn, is een stelling die ik graag beter onderbouwt zie voor ik hem als waar kan accepteren.
Als 60% van de amerikanen niet "gelooft" in de evolutietheorie, dan hebben we een probleem.
De evolutietheorie verwerpen staat gelijk aan wetenschap en al haar methodes verwerpen.
Oud 20 mei 2008, 17:21   #57
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Daar ben ik het niet mee eens: evolutietheorie staat niet gelijk aan de wetenschap en al haar methodes. Dus is het verwerpen van de evolutietheorie staat niet gelijk aan het verwerpen van de wetenschap en al haar methodes.
Een beetje nuancering is op zijn plaats, vind ik.
Oud 20 mei 2008, 18:37   #58
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het niet mee eens: evolutietheorie staat niet gelijk aan de wetenschap en al haar methodes. Dus is het verwerpen van de evolutietheorie staat niet gelijk aan het verwerpen van de wetenschap en al haar methodes.
Een beetje nuancering is op zijn plaats, vind ik.
Nuancering? Mijn voeten! De evolutietheorie is volgens alle wetenschappelijke methodes doorgelicht. De evolutietheorie in twijfel trekken staat gelijk aan de gebruikte methoden in twijfel trekken.

Je kan niet zeggen dat een theorie fout is en dat alle gebruikte methoden juist zijn. Want dan zijn de conclusies van die methoden onjuist wat de methoden onjuist maakt.
Oud 20 mei 2008, 18:39   #59
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Tot ongeveer 100 jaar geleden waren alle dictaturen gebaseerd op religie.
Zoals de welke dan?

Oud 20 mei 2008, 18:45   #60
Preuße
Minister

Standaard

[quote=Esperanza;3436096]Het feit dat jij het enerzijds hebt over homo's en anderzijds over "normale" mensen, spreekt al boekdelen.

Jawel, er is een onderscheid. Maar in Uw pseudo-marxistische, oppervlakkige leer stuit dat natuurlijk weer op een dogma. Normale mensen begaan niet dezelfde daden als homo's omdat het tegennatuurlijk is. Daarover zijn er al talloze debatten gevoerd op dit eigenste forum. Maar blijkbaar kan U zelf niet eens Uw eigen inhoudsloze standpunten verduidelijken en moet het bij wat vage referenties blijven ("spreekt al boekdelen") die ik kennelijk nog zelf dien in te vullen.

Citaat:
Verder is het onzin te stellen dat de "linkse pers en een roedel journalisten" homo's als superieur beschouwen. Waar haal je dat nu weer vandaan?
Uit Uw houding bijvoorbeeld, zie supra. Ook de extreem-rechste retoriek van "vrijzinnigen" en de trawanten van Yves Desmedt doen al jarenlang niets anders.

Citaat:
O nee? Waar gaat het dan wel over?
"Bemoeien" is een compleet verkeerd begrip in deze context, het is haast kinderlijk en al even nietszeggend. Je zou kunnen zeggen dat solidariteit een bemoeienis van de overheid is. Daarom zou men, om het met jouw lingua franca te stellen, kunnen stellen dat "de overheid moet ophouden zich te bemoeien met ons inkomen".

Citaat:
Gelet op de debiliteiten die jij hier poneert bevind je je niet in de meest uitgelezen positie om iemand anders te verwijten oppervlakkigheden en platitudes te posten.
Wat wil dit gebral nu feitelijk zeggen? Ik zie geen punt of enige onderbouw. Alleen weer een vaag verwijt ("debiliteiten").

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be