![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Hij verbaasde zich over de vriendelijkheid van de mensen. Hij had er al honderd aangesproken, zei hij. Hij begreep niet dat één op vier tegen zijn volk stemde. Ik had maar een kwartier nodig om die man ervan te overtuigen dat de leugens over het Vlaams Belang per opbod verkocht worden. Op een gegeven moment durfde hij vragen of ik ook een aanhanger van Dewinter was (die man schijnt in Engeland goed gekend). Mijn 'ja' bracht hem in verwarring. Op het einde gaven we elkaar een hand. Ik zag aan zijn gezicht dat hij veel stof had om over de leugens van links na te denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Ik snap niet dat op de zo tolerante uitspraak van deze vrouw,
zoveel intolerante reacties komen...
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Runderen wel, varkens niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
dat sommige mensen om één of andere gedragsstoornis aanstoot nemen op een sluier en woest worden van het zien van gesluierde vrouwen. Sommigen zijn zelfs zo ziek dat ze een geweer pakken en die vrouw neerknallen. Anderen zijn dan weer gewoon een beetje minder snugger, en plaatsen figuurlijke uitspraken in een compleet andere context...
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of ik dat volledig in alle aspecten begrijp. Het is een racistische moord als de dader denkt dat hij een racistische moord pleegt? Wat hij dus in werkelijkheid doet heeft er niets mee te maken? Stel even, ik schiet Anna List neer en ik roep, jij kent een vuile neger! = racistische moord? Stel nu, ik schiet Anna neer en ik roep, vuile boekhouder! =/= racistische moord? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Soortgelijke ervaringen heb ik ook al gehad. Die mensen zijn echt verbaast als blijkt dat wij hier niet met vier op een rij lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() toerist zijn in een land is iets anders dan vluchteling of immigrant zijn. ik denk dat uw standpunten, als Vlaams Belanger, alles behalve tolerant zijn tegenover mensen met dit "statuut". en ik denk dat vluchtelingen en migranten een ander klimaat ervaren dan een toerist die enkel het mooie ziet van onze cultuur, en ervaart.
trouwens, u als aanhanger van Dewinter..? http://youtube.com/watch?v=HVdL3fTf58M |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Ja, wij wel uiteraard. Maar ik sprak in algemene zin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() omdat ze u nog niet kennen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als iemand geen Marokkaan als huurder (meer) wil, wil dat niet per se zeggen dat hij racist is. Statistisch is immers de kans groter dat je een slechte huurder hebt, en sommigen willen dat risico zo klein mogelijk houden. Toch vind ik dat mensen meer zijn dan getallen, en daarom waren Marokkaanse huurders welkom (een jong koppel). Waren me dat voor beesten. Aan al wat we schriftelijk overeengekomen waren, vaagden ze hun voeten. Als morgen me iemand kan overtuigen dat ik als huisbaas met Ali en Fatima zeker geen last ga krijgen, dan zijn beiden welkom, maar niet zonder zo'n garantie, geen tweede keer, ik ben geen masochist. Laatst gewijzigd door Duym : 15 mei 2008 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat allochtonen ouderen in elkaar rammelen op de bus, dat je moet veralgemenen dat alle allochtonen dat doen als het ware, maar daarom mag de uitspraak: 50% van de inbraken gebeuren door allochtonen die 8% van de belgische bevolking uitmaken, bvb zou door U bvb omschreven worden als racistisch... terwijl die uitspraak precies niet racistisch bedoeld is. De fout zit hier, dat een 'trend' aanduiden met de doelgroep allochtoon wordt door belgen algemeen direct in de foute hoek gedebatteerd van racisme. Terwijl de discussie weldegelijk moet gaan over: hoe integreer je die mensen zodat ze een inkomen halen uit normale arbeid, hoe zorg je dat ze minder inbraken doen, hoe zorg je dat ze vertrouwd zijn met ons belgisch rechtsysteem en de consequentie van hun daden kennen. En inderdaad het is verbonden met het 'allochtone'... Uiteraard blijft het moeilijk om die 100% allochtone groep te belasten met die opleiding bvb. Maar stel dat 1:1000 belgen stelen en 1:100 allochtonen, Steldat 10 op 100 werklozen stelen als Belg en dat 20:100 allochtone werklozen stelen, dan heb je uw doelgroep wel specifiek te pakken. Sowieso zou je alle werklozen die cursus mogen geven. En zeker de allochtone werklozen... Dus stel dat het verband Statistisch bewezen wordt als zijnde SIGNIFICANT, dan heb je volgens mij geen racistische uitspraak. En daar gaat de wetgever tever, want ik denk niet dat je zelfs die statisch significante uitspraak zou mogen doen... Puur theoretisch , maar dit bewijst dat uitspraken doen over allochtonen niet noodzakelijk racistisch is, maar ook dat het een beleidsinstriment kan zijn voor oplossen van bepaalde problemen. Uiteraard niet noodzakelijk door mensen uit te sluiten uit de economie en te repatrieren, maar toch door gerichte akties naar die allochtone doelgroep voor gerichte problemen. En zo denk ik toch dat bvb werkloosheid, steuntrekken, vluchtelingen, allemaal overstelpt zijn allochtone aanvragen, en dat daar inderdaad opportuniteiten van 'onheus gebruik' bestaan, die statisch gecorreleerd zijn met het 'allochtone' en die budgettair hun aandacht mogen verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En zwijg me van vluchtelingen. Ik ken twee gewezen vluchtelingen die op dit ogenblik op vakantie zijn in hun thuisland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |