![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kan voor het onderwijs bevestigen dat daar krak hetzelfde gebeurt: bent ge een 'outsider' ben je goed zolang je de gaatjes mag opvullen en onvolledige interims wilt uitvoeren, de volle 'uren', niet-interim betrekkingen en aan uw eigen studie gerelateerde vakken worden veelal gegeven aan de zoontjes, dochtertjes, neefjes en nichtjes van de 'eminance grise' van de school, het kransje vastbenoemde leerkrachten met een vette anciënniteit. En als zulke 'kindjes van ...' azen op uw (tijdelijke) betrekking in de school die enigzins meevalt, dan kunt ge het voor het volgende schooljaar vergeten. Heb zulks fraai vorig jaar meegemaakt in de school waar ik toen stond, zoontje van een 'onschendbare' leerkracht en vriend van de directie, wilde ook in het onderwijs stappen. 'Mijn' job werd nog tijdens het lopende schooljaar aan dat 'kinneke van' gegeven, achter mijn rug dus zonder mij in te lichten. Gelukkig, maar dat wisten zij niet, had ik ondertussen reeds een andere en betere job versiert. In die school konden ze dus na afloop van vorig schooljaar lekker mijn kl***n kussen !!! Maar als ge die manier van werken nagaat, is dat toch iets wat ons (als beginnelingen) enorm moet beangstigen. En de situatie in die school is helaas geen uitzondering, het is eerder regel. Met als gevolg dat de 'moeilijke' scholen, de algemene vakken in het beroepsonderwijs en de oninvulbare uren worden ingenomen door de niet-familie gerelateerde beginnende leerkrachten, de mooie jobkes in de 'betere' scholen op een presenteerblaadje lijken voorbehouden voor de ingezetenen. Ik raad hierbij dan ook (nogmaals) de jongeren, zonder connecties of 'aristocratische' bloedbanden, sterk aan zich stevig te bezinnen voor ze zich in een interimavontuur in het onderwijs storten. Voor ge het weet zit ge er jaren aan vast, in dat daglonersstatuut (want dat is het in feite), met als gevolg geen mogelijkheid tot enige financiële zekerheid, de vrees om voortdurend te kunnen buitenvliegen en zaken als een (hypotheek)lening moogt ge al helemaal vergeten ! En dan zwijg ik nog over de str***tscholen waar dat je in terecht komt met een 'rare' mentaliteit en waar ge zowel door uw incompetente directie, collega's en leerlingen de grond wordt ingeboord, uitgescholden of compleet genegeerd. Voor appreciatie van uw werk en werkvoldoening moet je niet in het onderwijs gaan ! Ik voel mij nooit niet meer geroepen naar deze 'sector' terug te keren, zelfs als ik (ooit) werkloos val. Beland nog liever in de goot ! Als de zoontjes/dochterjes 'van' zich maar gaarne laten kleineren, uitschelden en (fysiek) aanvallen ... en dan hun eigen doodwerken om hun o zo geapprecieerde cursus / lesvoorbereidingen / testen in orde te krijgen. Ze mogen het hebben !!! Laatst gewijzigd door freespirit : 31 mei 2008 om 15:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() (grapje) Laatst gewijzigd door Chipie : 31 mei 2008 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Vind je het ook 'ongelijkheid' dat kinderen geen alcohol mogen kopen? (op dat niveau situeert jouw repliek zich een beetje)
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 1 juni 2008 om 18:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee toch? De mooiste job die er is! (als je je loon negeert) Trouwens met de schaarste kies je toch zelf waar je werkt? Echt waar! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() boetes gebruiken als herverdelingsmechanisme is crimineel
Op die manier verliest het systeem dat beroep doet op solidariteit alle draagvlak en dan maar komen janken Laatst gewijzigd door born2bewild : 1 juni 2008 om 22:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou dat zo gelijk mogelijk moeten zijn dan? Veel mensen maken zelf de keuze of ze veel/weinig willen werken en wat voor werk ze willen doen. Die ongelijkheid is een direct gevolg van hun eigen keuzes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met één vast bedrag wordt net iedereen even hard en gelijk getroffen die boete. Iemand die ervoor kiest om harder te werken dan een persoon die bijvoorbeeld enkel part time werkt, moet niet zwaarder bestrafd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Als ze zich echt willen integreren dan zou dat allemaal geen rol mogen spelen. Maar waarom zouden ze de moeite doen om zich ook maar in te spannen, als ze lang genoeg zeveren en klagen van racisme hier en discriminatie daar krijgen ze alles in de schoot geworpen. Ten koste van al diegenen die niet tot dat bijzonder beschermd ras van allochtoon behoort. Word men opgeroepen om te gaan werken en wenst men zich niet te plooien naar de vereisten van de werkgever dan dient men de uitkering in te trekken.
You need a breath mint ![]() Laatst gewijzigd door Callisto : 2 juni 2008 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Vreemdeling
|
![]() Onze overheid zit maar constant te zeuren over werkloosheid en de werklozen , maar doet zelf niets om werklozen in dienst te nemen .
Zelfs werklozen die kunnen bewijzen dat ze voldoende solliciteren worden geweigerd . Ze nemen liever allochtonen aan die ze uit de criminatliteit willen halen en die hun broek hebben versleten door te spijbelen en geen diploma hebben . Maar de werklozen die moeite doen worden afgestraft door de controles en sancties nog meer op te drijven . Dit is hier een betreurend land aan het worden vind ik . |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Die quota bestaan ook voor bv verenigingen. Heb je geen bepaald percentage allochtonen, vrouwen, ... dan loop je een subsidie mis.
Ik denk wel dat ze leiden tot positieve discriminatie, ook in het geval van bv aanwervingen van andersvalieden (wat is het criterium voor andersvalied dat hierbij gebruikt wordt?). Maar de vraag is of deze mensen anders wel (ooit) aan een job zouden geraken, zelfs al zijn hun competenties geschikter voor de job dan die van een valied persoon. Dat betwijfel ik dan ook weer.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 juni 2008 om 12:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest. Positieve discriminatie is een vorm van discriminatie. Af te keuren en geen oplossing op lange termijn. Soms wil je die wat gedicrimineerd wordt een 'handje helpen' door hem/haar voor te trekken. Lijkt 'positief', maar het is een schijnoplossing. |
|
![]() |
![]() |