![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Aleen dat eeuwige gezeur van de Zuid -Nederlanders komt me wel eens de neus uit. Limburgers, Brabanders en Vlamingen zitten nu al 400 jaar te klagen over het Noorden. Ze vragen zich nooit eens af wat ze zelf hebben gedaan in al die tijd Dus dan wel de Republiek en Gouden Eeuw van het Noorden. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 21 mei 2008 om 14:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wel waar. Alhoewel, de meeste Vlamingen die ik ken vinden het Nederlandse koningshuis ''wel leuk'', in tegenstelling tot hun eigen boevenbende. Ik ben ook niet echt voorvechter van een Republiek, maar wat mij betreft is het Koningshuis nogal overbodig, Nederland heeft in het verleden al laten zien dat het prima zonder kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder de val van Antwerpen was de OIC wellicht een zuid-nederlandse aangelegenheid geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dankzij de Vlaamse migranten werd Amsterdam een wereldstad. Daar zijn we de Vlamingen nog altijd dankbaar voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Inderdaad. Ik als Vlaming zou bij een eventuele samensmelting van Vlaanderen en Nederland het liefst geen koningshuis zien maar ik zou ermee kunnen leven. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() Toch wordt het belang van de Zuid-Nederlanders vaak overschat hoor. De belangrijkste bijdrage was toch vooral van financiele aard. Bijna alle groten uit die tijd waren geboren en getogen Noord-Nederlanders. Rembrandt, Vermeer, Huygens, De Groot, Van Leeuwenhoek, etc. Ik durf te betwijfelen of Antwerpen daadwerkelijk zo gebloeid zou hebben als Amsterdam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Gouverneur
|
![]() Een beetje groter zien, dan. Mijn broer woont in Utrecht: gezinshereniging?
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Bovendien de meerderheid van de Vlamingen hebben altijd de verkeerde kant gekozen ,zo ook nu weer de Belgicisten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar: in België en in Brussel contact met de 2 belangrijkste landstalen. En ik hoor van mensen dat Mathilde het meer dan behoorlijk doet in het Nederlands. Heb je ze al horen spreken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Bovendien waarom zouden collaborateurs niet rijk kunnen worden? ![]() Laatst gewijzigd door JP Coen : 22 mei 2008 om 09:37. |
|
![]() |
![]() |