Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2008, 14:23   #41
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
neen, jouw droom is niet uitgekomen, Brussel staat echt niet in brand hoor.
we zullen zien, volgens mij wordt het een warme zomer in Brussel.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 14:26   #42
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar Bekijk bericht
Ik koester geen wensdromen over brandende steden.

En je gaat voorbij aan het eerste deel van mijn vorige post.
over die blanken?
tja, ook daar zijn er racisten, wat dacht je?
Oud 26 mei 2008, 14:27   #43
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Omdat de oproerpolitie tussenbeide kwam en massaal aanwezig was. Ik ben benieuwd hoe het zou zijn afgelopen als de oproerpolitie er niet was geweest. Grootschalige brandstichting, vernielingen, zwaargewonden en mogelijk zelfs doden zijn niet ondenkbeeldig.
En stel je voor dat die "supporters" niet op de "uitnodiging" waren ingegaan... dan had de politie veel vlotter de straten van Anderlecht kunnen schoonvegen, met minder schade tot gevolg...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 14:27   #44
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
En stel je voor dat die "supporters" niet op de "uitnodiging" waren ingegaan... dan had de politie veel vlotter de straten van Anderlecht kunnen schoonvegen, met minder schade tot gevolg...
ja, maar dat waren blanken, die mogen dat hé, die moeten zich zelf verdedigen....
Oud 26 mei 2008, 14:33   #45
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
weinig mee te maken hé.
Het verontrust je niet dat een meerderheid van je medeburgers niet echt woorden van afkeuring heeft voor de houding van de Anderlecht-supporters?

Citaat:
of het op lange termijn opgelost is, is een andere zaak natuurlijk.
Helemaal gerust ben je er toch niet in, zo te zien. Goed zo.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 14:48   #46
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Het verontrust je niet dat een meerderheid van je medeburgers niet echt woorden van afkeuring heeft voor de houding van de Anderlecht-supporters?

Helemaal gerust ben je er toch niet in, zo te zien. Goed zo.
waarom zou ik me moeten aantrekken dat de meerderheid van de mensen een ander idee heeft dan ik???

tuurlijk ben ik er niet gerust in, de zelfde problemen blijven er hé. economische en sociale achterstand gecombineerd met religieus extremisme, een slecht stoofpotje toch.
Oud 26 mei 2008, 14:50   #47
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
waarom zou ik me moeten aantrekken dat de meerderheid van de mensen een ander idee heeft dan ik???
Ik zou daarom ook niet van gedacht veranderen. Maar ik zou wel uiterst nieuwsgierig zijn naar hun motieven en proberen er iets van te leren.

Op die manier laat ik mijn standpunten groeien en verfijnen.
Oud 26 mei 2008, 14:54   #48
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou daarom ook niet van gedacht veranderen. Maar ik zou wel uiterst nieuwsgierig zijn naar hun motieven en proberen er iets van te leren.

Op die manier laat ik mijn standpunten groeien en verfijnen.
die motieven ken ik wel al hé, lees als iets langer dan vandaag fora.

vele mensen hebben een vijand nodig in deze wereld en cultiveren dit door elk voorval uit te vergroten en alles met dit vijandbeeld in verband te brengen.

op den duur heb ik zo iets van: ach, laat ze denken, als ze daarmee gelukkig zijn....
Oud 26 mei 2008, 14:56   #49
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
die motieven ken ik wel al hé, lees als iets langer dan vandaag fora.

vele mensen hebben een vijand nodig in deze wereld en cultiveren dit door elk voorval uit te vergroten en alles met dit vijandbeeld in verband te brengen.

op den duur heb ik zo iets van: ach, laat ze denken, als ze daarmee gelukkig zijn....
Ik denk, met permissie, dat u de toestand ernstig onderschat.
Oud 26 mei 2008, 14:59   #50
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hm, neen, maar ik wil ze ook niet opkloppen en vooral geen clash van beschavingen van maken.

in steden is het altijd nog al snel boel, dat was zo in de oudheid, dat was zo in de middeleeuwen, dat is nu zo.
dat je hier met een falend integratiebeleid zit, maakt het natuurlijk niet gemakkelijk, maar je kan er niet om heen dat het nog al eens snel in buurten gebeurt waar de sociaal-economische situatie laten we zeggen niet opperbest is.

waarom zou het nu opeens enkel en alleen komen omdat ze allochtoon/moslim zijn?
Oud 26 mei 2008, 15:06   #51
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Daar ga je weer praten over andere landen en praten over het verleden. Zie het nu eens onder ogen. ja er zijn ernstige problemen met rondhangjongeren die de islam misbruiken om groepjes te vormen tegen het gezag. Open nu toch eens uw ogen. Je kan het niet ontkennen de islam zorgt voor het onveiligheidsgevoel. Deze mensen staan niet ver in de evolutie van het individu. Ze vormen groepen en gebruiken de islam als excuus om misdaden te plegen. Verzuurde mensen dat zijn die rondhangjongeren die racistisch zijn tov iedereen die anders is dan hen. Verzuurde ouders van rondhangjongeren omdat ze hun kindergeld belangrijker vinden dan de opvoeding van hun kroost. Zolang ze maar dat buitenverblijfje in marokko kunnen hebben, dan mogen ze alles hun "jongens". Hun meisjes daarentegen mogen niet eens mee op gemengde schoolreisjes. En verzuurde mensen hokken nu eenmaal samen en misbruiken hun religie om hun zin te krijgen. Terwijl je in belgie alle kansen krijgt om naar goede scholen te kunnen gaan. Veel te studeren en iets bereiken. Alle kansen krijg je in belgie. Ik heb amerikaanse vrienden die vinden dat fantastisch bij hun is het heel wat anders. Neen die verzuurde moslims hangen rond en geven de ongelovigen de schuld van hun onkunde. Hoe dikwijls heb ik niet gehoord met drugs kan ik veel meer verdienen op korte tijd. Dat klinkt als muziek in de oren bij hun ouders, immers dan kunnen ze nog meer centen bij zich houden, omdat hun marokko de belangrijkste deel is van hun leven. Belgie is de plaats om geld te krijgen maar marokko is hun hart hun ziel en hun leven. Dit is het probleem van alles. Ze laten hun verleden niet los en integreren niet. Hun groot excuus is de islam en de "ongelovigen" die hun geen kansen geven. Het tegendeel is echter waar.

Maar ja wat doe je met verzuurde mensen die hun verleden en religie niet kunnen loslaten?????? Ernstige straffen uitdelen als ze hun kinderen niet opvoeden, neem kindergeld af. Hun marokkodroom willen ze waar maken. Ze zullen wel reageren.POlitieke moed is er nodig.
Het probleem is sociale achterstelling en uitsluiting, niet godsdienst:
In Antwerpen zijn er Libanese moslimdiamantairs: die hun kinderen rellen niet. De afro-americans in de VS dan weer wel, de hispanics ook.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 15:09   #52
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk, met permissie, dat je de oorzaak ernstig verkeerd inschat.
Oud 26 mei 2008, 15:18   #53
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Dit is een les voor mijn geboortestad Brugge. Brugge is nog altijd rustig en gelukkig wonen er weinig allochtonen. Het stadsbestuur moet dit zo houden tenzij het vreemdelingen zijn uit Westerse landen met goeie job die in Brugge komen wonen. De rest moet gewoon streng ontmoedigd worden(o.a. geen OCMW-steun noch sociale woning).
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 15:25   #54
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Met respect voor jouw persoon maar je druk liggen maken in perceptie is een compleet foute ingesteldheid.

Die personen lopen er wel daadwerkelijk rond he, het zijn geen acteurs die ze even hebben opgetrommeld en het is ook geen Jambers-reportage.

Tracht eens even in te zien dat er zich wel daadwerkelijk een probleem manifesteert i.p.v. alles door een roze bril te zien. Zoals het spreekwoord zegt: "schiet niet op de pianist".
Nee, het zijn geen beroepsacteurs, vrijwillige amateuracteurs, ondermaatse bluffers, pubers. Er lopen er idd. een aantal exemplaren van rond, + een aantal meelopertjes. Dat is altijd zo geweest, maar zet die pubers voor camera en micro dan maken ze er een egotrip van en voelen ze zich belangrijk. Geen Jambersreportage, maar wel Jamberstechnieken. Als de pianist niet goed speelt moet men er niet op schieten maar 't mag toch geschreven worden of niet?
Oud 26 mei 2008, 15:29   #55
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nee, het zijn geen beroepsacteurs, vrijwillige amateuracteurs, ondermaatse bluffers, pubers. Er lopen er idd. een aantal exemplaren van rond, + een aantal meelopertjes. Dat is altijd zo geweest, maar zet die pubers voor camera en micro dan maken ze er een egotrip van en voelen ze zich belangrijk. Geen Jambersreportage, maar wel Jamberstechnieken. Als de pianist niet goed speelt moet men er niet op schieten maar 't mag toch geschreven worden of niet?
Jij bent ook een beroepstroll he

Je begint voorspelbaar te worden in je reacties
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 15:46   #56
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Uw politiek-correcte uitleg staat of valt, met de niet weg te moffelen koranische opvoeding van deze probleem veroorzakende bevolkingsgroep.
Zouden er daar evenveel maatschappelijk-individuele problemen uit voortkomen, mocht de islam bv niet bestaan ?
Hoe verklaar je de toestanden in pakweg Los Angeles. Ik denk niet dat de daar aanwezige bendes moslim zijn, of toch beste Diego ?

Laatst gewijzigd door goodwill : 26 mei 2008 om 15:47.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 15:48   #57
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Hoe verklaar je de toestanden in pakweg Los Angeles. Ik denk niet dat de daar aanwezige bendes moslim zijn, of toch beste Diego ?
ik denk eigenlijk dat je hier een serieuze gaf schiet Goodwill.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 15:54   #58
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Dit is een les voor mijn geboortestad Brugge. Brugge is nog altijd rustig en gelukkig wonen er weinig allochtonen. Het stadsbestuur moet dit zo houden tenzij het vreemdelingen zijn uit Westerse landen met goeie job die in Brugge komen wonen. De rest moet gewoon streng ontmoedigd worden(o.a. geen OCMW-steun noch sociale woning).
eigenlijk off topic.

Hoe ga de wet omzeilen ?
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 15:54   #59
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
In dat geval had "Anderlecht-supporters" volstaan, maar er stond specifiek "blanke Anderlecht-supporters" - autochtonen dus.

Omdat de oproerpolitie tussenbeide kwam en massaal aanwezig was. Ik ben benieuwd hoe het zou zijn afgelopen als de oproerpolitie er niet was geweest. Grootschalige brandstichting, vernielingen, zwaargewonden en mogelijk zelfs doden zijn niet ondenkbeeldig.
Als je kat een koe was etc...
Oud 26 mei 2008, 16:21   #60
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Als je kat een koe was etc...
Jij waant je nu, middels deze welhaast brilliante opmerking, natuurlijk de koning te rijk, nu je me zo verschrikkelijk te kakken denkt te hebben gezet.

Vertel eens filosoofje, hoe voelt dat nou, zo hyperintelligent en gevat zijn?
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be