Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 22 maart 2004, 16:18   #41
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Clemens, waar zegt Johan Demol dit?
Vorige week gelezen op teletext van de VRT.
VRT is geen betrouwbare bron ivm het VB. Graag een objectieve bron, of verwijzing naar een VB-pamflet.
luc broes is offline  
Oud 22 maart 2004, 16:53   #42
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Luc

En zijn de Journaals van Marc Grammens dan geloofwaardiger dan de VRT
voor u ?????

Op politicsinfo.net maakt u nochtans handig gebruik van het Grammens journaal.
Clemens is offline  
Oud 22 maart 2004, 17:01   #43
luc broes

Standaard

Citaat:
Luc En zijn de Journaals van Marc Grammens dan geloofwaardiger dan de VRT voor u ????? Op politicsinfo.net maakt u nochtans handig gebruik van het Grammens journaal.
Clemens, zonder enige twijfel kan ik dat bevestigen. Ik heb hem nog nooit op een leugen kunnen betrappen en nog nooit heeft iemand me een leugen kunnen aantonen. Soms vergist hij zich wel eens maar verbetert dat dan zelf in een volgend nummer.
luc broes is offline  
Oud 22 maart 2004, 17:32   #44
Clemens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Luc

Ik wacht met ongeduld op het volgend Journaal

waarin Mark Grammens zijn foute uitspraken verbetert.
Clemens is offline  
Oud 22 maart 2004, 18:27   #45
luc broes

Standaard

Citaat:
Luc Ik wacht met ongeduld op het volgend Journaal
waarin Mark Grammens zijn foute uitspraken verbetert.
Foute uitspraak klinkt al beter dan één grote leugen. Nu nog nauwkeurig zeggen welke fout.
luc broes is offline  
Oud 22 maart 2004, 18:34   #46
Clemens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Luc

U bent al even erg als Mark Grammens.

Ik heb hier uitgebreid de leugens van Mark Grammens neergeschreven.

Ofwel kunt u niet lezen , maar ik vrees dat u niet wil lezen wat er staat.
Clemens is offline  
Oud 22 maart 2004, 20:05   #47
luc broes

Standaard

Citaat:
En wat zegt mr Demol, de Franstaligen moeten geen schrik hebben van het Blok, want we zullen op communautair vlak niets veranderen.
Wat Clemens hier zegt is juist. Het VB wil enkel dat in Brussel de bestaande taalwetten worden toegepast. Maar in zekere zin is dat wel revolutionair. De CD&V kan dat nu al via Chabert, maar doet dat dus niet.

Intussen zegt Leterme wel: "de Franstaligen moeten geen schrik hebben van CD&V, want...?"
Ik kan maar gissen waarom, bv omdat de transfers ongehinderd kunnen doorgaan, omdat die drie ministers voor Franstalig onderwijs mogen blijven, omdat radiologisch onderzoek in Wallonië veel meer mag kosten.
Ik geef toe dat ik het niet weet. Mogelijk kan een CD&V-er mij helpen.
luc broes is offline  
Oud 22 maart 2004, 20:51   #48
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
En wat zegt mr Demol, de Franstaligen moeten geen schrik hebben van het Blok, want we zullen op communautair vlak niets veranderen.
Wat Clemens hier zegt is juist. Het VB wil enkel dat in Brussel de bestaande taalwetten worden toegepast. Maar in zekere zin is dat wel revolutionair. De CD&V kan dat nu al via Chabert, maar doet dat dus niet.

Intussen zegt Leterme wel: "de Franstaligen moeten geen schrik hebben van CD&V, want...?"
Ik kan maar gissen waarom, bv omdat de transfers ongehinderd kunnen doorgaan, omdat die drie ministers voor Franstalig onderwijs mogen blijven, omdat radiologisch onderzoek in Wallonië veel meer mag kosten.
Ik geef toe dat ik het niet weet. Mogelijk kan een CD&V-er mij helpen.
you bet....
nogmaals: Leterme benadrukte in Le Soir dat het Vlaams kartel niet van plan is alle bevoegdheden te splitsen naar de deelstaten omdat onzinnig is. Zo zal bijvoorbeeld van de sociale zekerheid zeker de gezondheidszorg overgeheveld worden, en zo zal bijvoorbeeld justitie uiteraard ook niet overgehevld worden...moeilijk? neen, tenzij je van kwade wil bent
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 22 maart 2004, 21:01   #49
luc broes

Standaard

Citaat:
Luc, U bent al even erg als Mark Grammens.
Ik heb hier uitgebreid de leugens van Mark Grammens neergeschreven.
Ofwel kunt u niet lezen , maar ik vrees dat u niet wil lezen wat er staat.
Clemens, je vergelijkt me met MG, dat vind ik niet erg want ik kijk op naar de man. Ik heb opnieuw je tekst gelezen ivm 'de leugens van MG' en zie dat je daar maar één duidelijke leugen vermeldt namelijk ivm de naam Vlaams Kartel.
Vooreerst komt de naam Vlaams Kartel tweemaal voor in de teksten onderaan al je bijdragen. Wat MG in dat verband zegt komt uit een interview uit De Morgen. MG verwijst trouwens naar dagbladen en tijdschriften en baseert daarop heel zijn artikel. Ik zie daar geen enkele leugen maar wel een logische gedachtengang.
Je kunt natuurlijk opmerkingen hebben en iets anders interpreteren (dat wil ik dan ook graag vernemen), maar zomaar iemand voor leugenaar uitschelden is ongepast.
Het is ook nogal brutaal tegenover mij te stellen dat 'u niet wil lezen wat er staat'.
Ik weet niet of je student bent of zo, maar wellicht ga je beter later niet in de diplomatie
luc broes is offline  
Oud 22 maart 2004, 21:35   #50
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
1** Leterme benadrukte in Le Soir dat het Vlaams kartel niet van plan is alle bevoegdheden te splitsen naar de deelstaten omdat onzinnig is.
2** Zo zal bijvoorbeeld van de sociale zekerheid zeker de gezondheidszorg overgeheveld worden,
3** en zo zal bijvoorbeeld justitie uiteraard ook niet overgeheveld worden...
4** moeilijk? neen, tenzij je van kwade wil bent
1** Mag ik opmerken dat confederalisme een programmapunt is van CD&V. Dat wil zeggen dat alle bevoegdheden die de deelstaten zelf willen uitoefenen, dat ook doen. Zo blijft enkel over wat ze nog samen willen doen. Met de ervaring van de laatste jaren weten alle Vlaamse (en Waalse) politici dat VL. en W. volledige uit elkaar groeit. Alle dossiers zijn communautair geladen. Zelfs Yves Desmet in DM bevestigde dit. Dus moet volgens het CD&V programma ongeveer alles gesplitst worden.
2** Ik ben zeer blij als je zegt dat de gezondheidszorg zal gesplitst worden. Ik heb dat nergens gelezen, maar ik hoop dat je gelijk hebt want dat gaat over zeer veel geld. En hopelijk zijn we zo niet meer solidair met misbruiken, maar wel enkel solidair met behoeftigen.
3** Je zegt dat justitie uiteraard niet zal gesplitst worden. Er waren voortdurend communautaire spanningen ivm justitie. De vereniging van Vlaamse juristen zal je daar geen gelijk geven. Ik meen dat Tony Vanparijs ook voorstander is van splitsing.
4** waarom wordt er zo dikwijls verondersteld dat de andere van kwade wil is?
luc broes is offline  
Oud 22 maart 2004, 21:58   #51
Clemens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Vooreerst komt de naam Vlaams Kartel tweemaal voor in de teksten onderaan al je bijdragen.
Inderdaad luc ik gebruik steeds het woord "Vlaams Kartel"
dat opkomt onder de naam CD&V - N-VA dat vanaf de eerste dag zo is aangekondigd.

Nogmaals , hier volgt één van mijn initiële teksten

Citaat:
Waar Marc Grammens beweert dat het “Vlaams Kartel” had afgesproken onder deze benaming naar de verkiezingen te gaan, is één grote leugen.

Het “Vlaams Kartel” heeft vanaf de eerste dag gezegd, naar de verkiezingen te stappen onder de naam CD&V –N-VA.

Daarbij, het zou stom zijn, om op zo’n korte termijn voor de verkiezingen met een andere naam naar de kiezers te trekken.

Trouwens beide partijen blijven ook na de verkiezingen hun eigen identiteit behouden.

De CD&V blijft een kristendemokratische partij en N-VA blijft een Vlaams-nationale partij.
Na de verkiezingen zullen beide partijen een eigen fractie vormen.

Beide partijen gaan voor de resoluties die destijds door alle Vlaamse partijen gestemd zijn in het Vlaams Parlement.
Niets minder maar ook niets meer.

Indien de toekomstige Vlaamse regering dit kan verwezenlijken, niettegenstaande een paarse federale regering, zetten we een ganse stap verder naar meer Vlaamse zelfstandigheid.

Inderdaad, Vlaamse onafhankelijkheid zit daar hoegenaamd NIET in, de CD&V is en blijft koningsgezind en voor confederalisme, en niet voor Vlaamse onafhankelijkheid.

Dat het BLOK enkel in een federale regering stapt die de Vlaamse onafhankelijkeid uitroept is haar goed recht, maar dat houdt ook in dat de Vlaams onafhankelijkeid er NOOIT zal komen.

Vlaams onafhankelijkheid zal slechts STAP voor STAP kunnen gerealiseerd worden.
Wie de bevolking het tegenovergestelde wijs maakt, bedriegt zijn kiezers.
Clemens is offline  
Oud 22 maart 2004, 22:55   #52
luc broes

Standaard

Citaat:
1** Inderdaad luc ik gebruik steeds het woord "Vlaams Kartel" dat opkomt onder de naam CD&V - N-VA dat vanaf de eerste dag zo is aangekondigd.
2** Beide partijen gaan voor de resoluties die destijds door alle Vlaamse partijen gestemd zijn in het Vlaams Parlement.
Niets minder maar ook niets meer.
1** Het interview in De Morgen met de campagneleider van CD&V die spuwt op het 'fascistoide Vlaams Kartel' heeft mogelijk MG verkeerde info gegeven. NVA, in ieder geval opgelet met die campagneleider.
2** Niets minder. Ik hoop dat je gelijk hebt. Afspraak na de regeringsonderhandelingen.
luc broes is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be